2012-05-21 | 11:51:47

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 71

Hon kollade snabbt på mig. Slängde sig runt min nacke och borrade in sitt ansikte i min nacke.
Hela hon stank alkohol och jag drog mig ifrån henne.
”Hur mycket har du druckit?” Jag kollade på henne med en arg blick och mötte hennes ofokuserade.
”Jag minns inte. Vill du ha? Jag måste på toa.”
Jag stoppade henne. ”Vänta, du kan gå på toa på hotellet. Vi måste härifrån.”
Hon började gå, men vajade fram och tillbaka, innan hon föll ner till golvet. Jag tog snabbt upp henne från golvet och bar uppe henne i min famn. Hon fäste sina ben runt min midja och jag höll upp henne genom att hålla mina armar under hennes rumpa.
Jag började gå mot utgången och snart var vi ute. Men vad vi inte visste var att ute väntade hela världen.



(Tänk er att det är ungefär såhär många paparazzis..)

ALYSSA'S PERSPEKTIV:

Det blixtrade till. Ännu en gång. Justin's tag runt min hand blev hårdare och hårdare. Röster hördes, röster som ropade våra namn. Allt snurrade runt, vad händer?
Allt var suddigt men jag kunde ändå tyda Justin’s hand försöka trycka bort massor människor som stod i vägen.
”Justin.”
Han kollade bak mot mig, tog sedan in mig i sin famn. Genast kände jag min tryggare.
Folks händer, som jag nu hade förstått var paparazzis, rördes vid min kropp och jag rös av beröringen. Jag tryckte mig så hårt jag kunde mot Justin och önskade att alla bara kunde försvinna eller att Gud kunde hjälpa oss härifrån. Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt 16 åriga liv.
Skepnaden av bilen syndes och jag började springa mot den. Justin var snabbt efter mig, men eftersom att jag var påverkad, gick det inte jättebra. Hela världen snurrade och jag visste inte vilket som var upp och ned. Hela jorden snurrade och jag kände hur jag var på väg att falla mot marken, innan någon snabbt tar emot mig och drar upp mig. Justin.
Han eskorterade mig till bilen och jag satte mig snabbt i passagerarsätet. Mina armbågar sattes mot knäskålarna och huvudet lutades mot händerna. Justin hoppade in i bilen innan han snabbt slog igen dörren. Bilen startades och Justin gasade på, men var noga med att inte köra på någon människa. Det var ju trotsallt några stycken runt om bilen. Paparazzis hoppade framför bilen och tog kort i högsta hugg. Justin slog hårt på tutan och försökte få bort de. Det var inte försens Justin lätt tryckte på gasen de flyttade sig och vi körde fort iväg.
”Fan, fan, fan.” ropade Justin och betonade det sista ordet hårt.
Jag kollade upp på honom och han stirrade med blicken rakt fram, ändå kunde jag tyda hur hans ögon hade blivit svarta av arghet.
Under hela resan sa vi inte ett ord till varandra. Jag vågade inte. Om jag skulle säga något skulle jag kanske reta upp honom ännu mer.

Vi närmade oss hotellet och Justin fickparkerade bilen innan han snabbt hoppade ut och började gå in. Jag, fortfarande snurrig, öppnade bildörren försiktigt och smällde igen dörren. Med sakta steg gick in genom entrén och hälsade så gott jag kunde till de personerna som stod vid receptionen. Justin stod vid hissen och inväntade hissen. Jag gick och ställde mig bredvid och kollade ner i marken. Hissen anlände och vi båda klev in.
Tystnad. Ingen sa något.
Hade jag gjort något fel? Föresten var att det här mitt fel. Så han har all rätt att vara arg på mig.
”F..Fö..Förlåt.” stammade jag fram. Justin böjde ner huvudet och skakade på huvudet. Han sa inget.
Hissdörrarna öppnades och vi klev ut. Justin satte nyckel i dörren och vi var äntligen hemma på hotellet. Justin var snabbt med att springa på toan och smällde igen dörren. Ett bevis på att han var arg. Jag gick in i sovrummet och satte mig på sängen och lät benen dingla ovanför golvet. Jag väntade på att Justin skulle komma ut. Vi måste prata om vad som precis hände. Vi kan inte saker bara låt ske och speciellt inte om Justins ska bli arg efter varje gång.
Toadörren flög upp och Justin klev ut. Han vände sig om och våra blickar möttes. Det högg till i magen. Vart hade hans kärleksfulla blickar tagit vägen? Han kom in i sovrummet och öppnade garderoben.
”Justin.” sa jag.
Han vände sig inte om. Inte ens en reaktion.
”Justin, kom på mig.” röt jag i.
Nu. Han kollade på mig.
”Vi måste prata.”
Justin stängde garderobsdörren, korsade armarna och lutade sig mot dörren.
Ännu en gång började jag prata, ”Förlåt för att jag drog in dig i det här. Och jag visste inte att det skulle sluta på detta vis.”
Och Justin skakade på huvudet ytligare en gång. Han började sedan att gå innan jag hoppade upp ur sängen och drog honom i armen vilket fick honom att stanna.
”Sluta ignorera mig. Berätta istället vad jag har gjort för fel?!”
Justin flinade, ”Vad har du gjort rätt med denna kväll?”
Det enda positiva med den meningen var att Justin pratade.
”Jag.. Men.” Jag fick inte fram något. Helt tomt.
”Va?”
”Jag ber om förlåtelse. Jag gjorde fel, jag vet.”
”Hur kunde du? Du visste att jag var på väg.” sa Justin.
Ett tjockt vattenlager började bildas vid näthinnan.
”Vadå?”
”Om jag hade kommit tio minuter senare hade jag väl hittat dig i något sovrum och ha fullt upp med killen du dansade med. Jag trodde du var speciell men jag har tydligen haft visst fel om dig.”
Jag spärrade upp mina ögon, ”Nej, nej och ytligare nej. Jag skulle aldrig i hela mitt liv ha sex med någon jag inte älskar. Och jag älskar dig Justin.”
Jag gick närmare Justin så jag stod mitt emot honom, ”Jag lovar.”
”Du är precis som alla andra tjejer. Lite falsk.”
”Ursäkta?!” Jag tog en klev ifrån honom.
”Du kanske inte kommer ihåg. Först Julian incidensen och nu det här. Kan jag verkligen lita på dig?”
”Har jag gjort något fel? Eller är det bara du som drar för tidiga slutsatser? Det har du inte tänk på va?”
Justin bet ihop käkbenen och stirrade på mig innan han vände klacken och lämnade mig ensam kvar på hotellet. Jag gick tillbaka och lade mig på sängen. Tårarna som jag hade hållit tillbaka förut sprutade ut nu. Alla blandade känslor kom ut samtidigt. Tårarna rullade ner efter varandra längs mina kinder och de ville inte sluta. Är det normalt att man bråkar såhär? Kommer vi lösa det? Jag orkar inte förlora ännu en fantastisk människa, inte så länge jag lever.
Det bankade på dörren. Jag for upp men tvekade första att öppna. Jag greppade tag i handtaget och vred om det sakta. Utanför stod ingen mindre än Kenny.
Han hade ett stort leende på läpparna med ändra snabbt min när han såg mig, ”Alyssa, vad är hänt?”
Jag öppnade dörren helt och lät honom komma in.
”Justin och jag bråkade.”
Han lade sin hand på mig axel och strök den försiktigt.
Vi gick till soffan så att vi kunde sitta ner när jag skulle berätta.
”Jag var på en club med Fredo och då bjöd han mig på dricka och då ringde Justin. Han förstod att jag hade druckit och kom för att hämta mig. Jag minns inte så mycket men när han kom så dansade jag tydligen lite för intimt med en annan kille. Men jag slutade dansa med honom direkt när Justin kom.” Jag svalde inte jag fortsatte.
”Sedan blev inte bättre när vi kom ut då de var flera paparazzis som gjorde oss blinda med deras kameror. Och en sak jag inte förstår, ni vi kom ut där höll Justin mig som om inget var fel och sedan nu var jag tydligen precis som alla andra och var falskt.”
Tårarna började strömma nerför mina kinder ingen.
Jag sniffade, ”Vet du vad jag har gjort för fel?”
Kenny skakade på huvudet, ”En sak man måste lära sig om Justin är att han blir väldigt lätt arg, men han förlåter ganska snabbt också.”
Jag suckade. Torkade mig under ögonen.
Kenny gick runt i rummet och försökte ring Justin. Ingen av oss hade någon aning om vart han skulle kunna tagit vägen. Just nu skulle jag bara vilja vara i mammas och pappas famn och umgås med alla andra. Men jag vart på andra sidan jordklotet med Kenny och Justin som troligtvis hatar mig just nu.
vi hade fortfarande två dagar kvar här i Frankrike som jag just nu inte har någon aning om vad som kommer händer.
”Jag får inte tag i honom.” sa Kenny. Jag kollade upp mot honom och mötte hans blick.
”Jag vill åka hem.”


Tror ni hon kommer åka hem? Kommer isåfall Justin och Alyssa bli sams innan? Berätta vad ni tror!

Och så var det ju det där med att kommentera. Snälla, söta, underbara läsare. Kommentera mera. Jag ska bara veta hur glad jag blir när vi kommenterar och jag älskar att läsa dem! Så snälla, lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om novellen, om det är något som ska ändra eller något. Låt mig veta! :)



Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-05-21 @ 12:48:23
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Adde

Jag tror att dom blir sams igen, och denna novellen äger man vill ba läsa mer och mer jag har läst denna blogg sen den började och jag älskar verkligen när du skriver du borde verkligen bli författare! <3

2012-05-21 @ 13:40:43
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Anonym

Sjukt bra!! Hoppas de fortsätter vara tillsammans i alla fall!!!

2012-05-21 @ 14:30:30
Postat av: saga

Jag ska berätta vad jag tycker om denna underbara novell,

Jag är lixom en sån människa som aldrig kan få nog av saker, som till exempel serier på tv:n, NOVELLER, böker som är uppdelade i olika delar. Ja, jag säger bara de, denna novellen kommer jag aldrig få nog av, den är så grymt bra! Jag vet inte hur många gånger per dag jag kollar på dig blogg ;s Säkert mer än tio.

Jag visade denna novell för min syster och hon är snart 18 år och hon älskar den, hon frågar typ jämt om du uppdaterat osv. Det du skriver är så levande, man ser bilder framför sig, så som det ska vara i en nolvell (enligt mig) Jag har läst många noveller om Justin Bieber, men denna är den jag har fasnat mest för, jag tänkte så här för någon dag sedan '' Näe, jag ska bara läsa biebzdream, ingen annan novell för det blir för rörigt, och eftersom att biebzdream är bäst så tänker jag inte sluta läsa den'' Aa det är sant. Jag drömmer ibland fortsättningen på kapitlen, kanske låter konstigt, men, men. Allt jag har skrivit här nu,(som blev väldigt långt) är sant. Jag älskar dig och denna blogg och novellen du skriver♥



Ps: jag tror att dom kommer att bli sams igen och att dom kommer få två bra dagar till i Frankrike, Justin kanske kommer vara väldigt överbeskyddande, men, ibland är det bra de me ^^

2012-05-21 @ 14:32:01
Postat av: Bieber Fever News

La till dig nu!

2012-05-21 @ 14:54:08
URL: http://bieberfevernews.webblogg.se/
Postat av: Anonym

juuuuuktbra :D

2012-05-21 @ 19:00:11
Postat av: Zoe

din novell är väldigt verkligen bra =)

men det tar lite tid att nästa kapitel kommer det är lite jobbigt men annars är det jätte bra =)

2012-05-21 @ 22:43:45
Postat av: Bieber Fever News

Vill du vara med på min blog award? Isåfall anmäl dig i någon av dom här kategorierna här http://bieberfevernews.webblogg.se/2012/may/blog-awards.html#comment

2012-05-22 @ 14:01:02
URL: http://bieberfevernews.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Det är jättekul att du skriver igen, och det här kapitlet var ju jättespännande och draman kommer nu :D väldigt roligt och läsa! längtar tills nästa!

2012-05-22 @ 22:43:54
Postat av: Hanna

Nej hon får verkligen inte åka hem , snälla göra så att dom blir vänner, och jag vill också veta vart Justin håller hus .

Du har så himla bra novell alltså så himla duktig är du , men hoppas i alla fall att dom inte åker hem ! Och bara det inte är Så allvarlig att de gör slut :)

2012-05-23 @ 16:59:33
URL: http://bieberfevernovell.webblogg.se/
Postat av: FattieTungaste

grymt bra , YOU GO GIRL :D

2012-05-23 @ 21:32:15
Postat av: Anonym

När kommer nästa? Längtar sjukt mycket!

Har besökt bloggen som en besatt människa för slutet var ju så bra! mer drama! :D

2012-05-27 @ 15:07:02

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: