2012-10-15 | 14:34:00

THE MOVE FOR A NEW LIFE KAPITEL 98 PART 1

ALYSSA'S PERPSKTIV:
Gårdagen gick inte att beskriva med ord. Fenomenal. Nej, mer än så.
Efter att jag hade varit på scenen fortsatte Justin konserten medan jag kollade på från sidan. Det hände att han kom bak till oss lite snabbt för att ge mig en kyss. Man kunde verkligen se att Justin hörde hemma på scenen. Hans leende, energi, allt. Så mycket som han hade hoppat runt på scenen så var han väldigt trött igår kväll, men det är inget jag klandrade honom för.
Det var nu eftermiddag, dagen efter, och som jag förstod det hade Justin ytliggare en överraskning på g. Alla dessa överraskningar som han alltid fixar, dock ska jag inte klaga då överraskningar brukar vara saker man sent glömmer. Men det jag störde mig på vad att jag inte visste vad som skulle ske. Att inte ha kontroll över saker. Justin visste hur mycket jag ogillade det, men ändå fixar han sånt här.
”Ska jag ha med mig någonting ikväll?” frågade jag Justin som låg i sängen och kollade sin mobil.
”Bikini, det är det enda.” svarade han. Jag gick till min resväska och tog fram min bikini för att sedan lägga ner den i väskan.
”Ska du göra dig iordning?” Jag kollade mot Justin som verkade vara fast i sin mobil då han knappt hann kolla på mig innan hans blick for tillbaka på mobilen. ”Jo.”
Jag banade min väg över till sängen och ryckte telefonen från Justin.
”Hey.” Justin kollade på mig med ett leende.
”Var det inte du som sa att vi skulle åka vid fem?”
”jo, det ska vi också.”
”Den är det om fem minuter Justin, och du har bara byxor på dig.”
Precis när jag skulle resa mig upp tog Justin tag i min och tryckte ner mig mot madrassen medan han ställde mig på alla fyra över mig.
”Babe, ta det lugnt.” Han lutade sin ner och kysste mig ömt på läpparna. Jag besvarade den och lade mina händer runt hans nacke och tryckte ner honom helt så hans kropp var pressade mot min. Justins hand drogs längs sidan av mig för att sedan åka in under tröjan på mig.
”Justin…” Kyssen avbröts när jag tog bort hans hand. ”Vi måste gå nu. Det är väl du som har fixat allting eller?”
Han lutade sig ner igen och började pussa på min hals.
”Justin.” sa jag igen men ingen reaktion syndes från honom. När han inte svarade försökte jag resa mig upp, vilket inte gick bra då han istället tog tag i mina händer och pressade sina läppar mot mina.
Om jag har sagt det förut så säger jag det igen, Justin var en grymt bra kyssare. Jag har aldrig fått den känslan med någon annan kille som jag får när jag kysser Justin.
”Vad säger du om att skjuta upp allt i en timme och fortsätta med det här?” Justins viskande i mitt öra fick vartenda hårstrå på min kropp att resa sig.
”Hur mycket jag än skulle vilja det så har vi inte tid.”
Ett suckande ljud hördes från Justin’s mun.
”Men vi har en hel natt.” mumlade jag medan jag bet mig löst i läppen.
Justin svarade inte, utan istället tryckte han hårt sina läppar mot mina igen – men denna gång med tungan.

*

Vi hade anlänt till ett ställe som låg i utkanten av Mexico City. Klockan hade slagit 20 över fem och det var bara jag och Justin här. Kendall, Chaz och Ryan skulle komma lite senare då de var i stan för att kolla på kläder. Vi klev ut ur bilen för att bege oss mot en stor dörr som skulle leda oss till ”det hemliga stället” som Justin hade förklarat. Hand i hand klev vi in och möttes direkt av ett litet rum. I rummet stod en stor TV placerad och bredvid den stod ytliggare en dör. Jag vart förvånad. Vad skulle detta betyda? Och varför var det bara en stor TV i rummet? Jag kollade noggrannare på TV då jag såg att det stod ”Klicka på Play.” Jag kollade på Justin som nu stod med ett stort leende på läpparna och kollade på mig. ”Vad är det här?” frågade jag honom.
”Kolla.” svarade han. Jag tog upp fjärrkontrollen som ledde till TV och gjorde som instruktionen sade, klickade på play. Justin kom upp bakifrån och slingrade sina armar runt mig så hans händer hamnade på min mage. Hans huvud lutade han mot min axel. Mina händer lade jag på hans medan jag lutade mitt huvud mot honom.
En video började spelas på Tv:n och det första jag såg var Justin’s ansikte. Med det försvann och ersattes av ett gammalt klipp när Justin spelade piano.
”Vad är det här?” frågade jag igen och kollade på honom.
”Fortsätt kolla.”
Jag gjorde som han sa och fortsatte kolla. Flera olika klipp visades tills det började spelas musik. Återigen syndes Justin med världens leende på läpparna. Massor med människor dansade och såg ut att väldigt roligt ut. Helt plötsligt började Justin sjunga.

Show you off, tonight I wanna show you off
What you got, a billion could've never bought


Hela klippet var inspelat så att det kändes som man gick framför Justin. Som att kameran var en människa. Vilket var riktigt coolt. Massor med människa dansade och allt såg perfekt ut. Justin var även själv med och dansade några danser, annars agerade han som kameraman. Jag måste säga att Justin såg riktigt bra ut i den skjortan han hade på sig då. Eller det gör han ju alltid.
Det fortsatte tills Nicki Minjas kom upp och började rappa. Justin vet hur grym jag tycker hon är på att rappa och hur cool hon är. Hon rappade tills Justin syndes bredvid henne.

Bodyrock, I wanna feel your bodyrock


Justin ställde sig bakom Nicki och började jucka mot henne. Jag började skratta och kollade bak på honom. Han skrattade med mig och pussade på kinden innan han viskade i mitt öra:
”Du vet mycket väl att jag hellre skulle göra det med dig.”
Tanken fick mig att fnittra till och jag bet mig i läppen. Jag svarade inte utan fortsatte att kolla klippet tills det var helt klart.
Jag vände mig och kramade honom, ”Vad duktigt du är.”
”Det där var inte hela överraskningen. Öppna dörren.”
Jag kollade fundersamt på honom. Öppnade sedan dörren och möttes av en vattenpark. Precis den som jag nyss hade sett ett klipp från. Den var fylld med folk som dansade, badade och festade tillsammans. Musik dunkade och alla sprang runt med leenden på läpparna.
Jag stod som stelnad med munnen nere vid tårna.
”Överraskning!” Kendall, Chaz och Ryan kom upp framför mig och snabbt kramades vi alla.
”Så jäkla kul vi ska ha ikväll!” ropade Kendall. Vi alla skratta och instämde.
”Det finns så många snygga brudar här ikväll så ni anar inte.” ropade Ryan. Vi alla kollade på honom innan Justin avbröt tystnaden, ”Måste säga att både Chaz och jag har varsin vi kan kolla på.”
”Det skadar väl inte att kolla..?” mumlade Ryan.
Justin slog Ryan löst på armen innan jag och Justin började gå mot omklädningsrummet för att byta om.
”Vi ses sen.” sa jag till Justin innan vi skildes åt då det var kvinn- och herr avdelning.

JUSTIN’S PERPSKTIV:
”Wow, jag måste säga att den här festen äger!” Chaz slängde ena armen om min nacke och drog mig mot honom. ”Du skämmer verkligen bort henne.” fortsatte Ryan som stod på andra sidan av mig.
”Jag måste väl passa på när jag har chansen.” svarade jag och både Ryan och Chaz vart tysta, men det varade inte länge då två tjejer kom upp och ställde sig framför oss.
”What’s up?” frågade ena tjejen samtidigt som hon bet i läppen. Jag mötte hennes blick och hon skrattade till.
”Vad ser det ut som?” svarade jag.
”Har tråkigt, så om du vill kan jag ändra på det.”
Hon började gå mot mig och stannade när hon var precis framför mig. Precis när var på väg att lägga sina händer på min mage tog jag tag i hennes handleder, vilket gjorde att hon stoppades.
”Jag har den absolut bästa flickvännen man kan tänka sig och hon befinner sig just nu här och kommer komma vilken sekund som helst. Så mitt tips till dig är att gå till någon annan som är lika desperat efter att ”ha roligt” som du är.”
Tjejen bitchblickade mig för att sedan snabbt som attan försvinna ur min synvinkel. Ikväll ska ingenting förstöras eller hända. Vi ska bara ha roligt och skapa en kväll som vi aldrig kommer att glömma.
Min blick fastnade på en tjej lite längre bort. En tjej som jag mycket väl känner igen på sättet hon gick, hennes kroppsform och hur det bara lyste om henne när hon kom gåendes där bort. Omedveten om att jag kollade på henne gick hon och möte upp Kendall, för att sedan hämta något att dricka. Jag började sakta smyga upp bakom Alyssa och när jag var tillräckligt nära så slängde jag armarna runt hennes midja och slängde runt henne i luften.
”Justin!” skrek hon av glädje och skrattade. Jag fortsatte att snurra runt henne tills vi kom fram till poolen där de andra redan hade hoppat i.
”Justin, jag började må illa.” Fort släppte jag ner henne. Hon vände sig mot mig och skrattade,
”Jag visste att det skulle funka. Kom nu så badar vi.”
Och med det sagt så gick vi och badade. Justin dök ner i poolen medan jag satt mig ner lugnt och sansat på kanten. Justins huvud dök upp från vattenytan och han började gå mot mig. Han placerade sin mellan mina ben och lade sina händer på mina höfter.
”Var det skönt?” frågade jag Justin och kollade på honom.
”Ja” svarade han. Han sträckte på sig så att våra huvuden skulle vara i samma höjd innan jag kyssen mig. Mina armar placerades runt hans nacke och jag tryckte våra kroppar emot varandra. Justin tog ett hårt tag om mig innan jag lyfte med mig ut i vattnet. Mina ben satte jag runt Justins midja för att hålla mig uppe.
”Vad tycker du om överraskningen då?” Justin kollade på mig med sina underbara ögon.
”Den är perfekt. Precis som du.”


"Poolpartyt" fortsätter i part 2! 

Känns som att min skrivarlust börjar dö ut lite. Ingenting blir bra längre och jag har verkligen ingen motivation. Så just i detta läge vet jag inte hur det blir med en ny novell. Allting jag skriver blir dåligt och jag vill ha tillbaka skrivarlusten som jag hade förut... Men jag hoppas att ni gillar det och glöm inte att kommentera! Får jag bara några kommentarer tror jag det är dåligt ,så snälla säg vad ni tycker :) 


Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-10-15 @ 15:30:13
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Anonym

jääääääääättebra ♥

2012-10-15 @ 19:05:00
Postat av: Evelina

Super bra!

Svar: Tack så mycket :D
biebzdream.blogg.se

2012-10-15 @ 20:07:54
Postat av: Julia

Sjukt bra, om du tror du är dålig så har du såååå fel!! Den här novellen är sjukt bra, älskar den:)<3

Svar: åh tack Julia! Jag uppskattar verkligen att ni kommenterar, betyder massor <33
biebzdream.blogg.se

2012-10-15 @ 20:18:16
Postat av: Ebba

Nej det är ju jätte bra!! Längtar tills nästa!! :D

Svar: tack så jättemycket!! :D:D
biebzdream.blogg.se

2012-10-15 @ 21:31:30
Postat av: Ronja

Jag tycker att du skriver bra! :D POOLPARTY; YEEEAAAH!!! More, please? xD <3

Svar: åh, tack så mycket!! hahaha poolparty in the house :D:D <3
biebzdream.blogg.se

2012-10-15 @ 21:38:49
URL: http://simpleaswords.blogg.se
Postat av: Anonym

SJUUUKT BRA! Du grym!

Svar: DU ÄR GRYM!! Taack <3
biebzdream.blogg.se

2012-10-15 @ 22:20:00
Postat av: saga

Super, duper bra kapitel! Jag längtar som en idiot efter nästa! <3

Svar: åh tusen tack <33
biebzdream.blogg.se

2012-10-16 @ 17:28:42
Postat av: Julia

Tvivla aldrig på dig själv! Du är asgrym och jag hoppas att du också känner så väldigt snart. Skrivlusten kommer tillbaka förr eller senare, du behöver kanske bara inspiration?:)♥♥♥

2012-10-16 @ 20:57:36
URL: http://likeajulia.blogg.se
Postat av: Adde

såååå bra nlkfnknfkf,fl, du fååår aldrig tveka på dig själv och VERKLIGEN INTE SLUTA SKRIVA!! <3

Svar: åh söta du!! taaaack <33
biebzdream.blogg.se

2012-10-21 @ 12:13:06
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Carro

Jätte bra! Du är grym! När kommer nästa kapitel!? Kan inte vänta!<3

Svar: åh tack, behövde den här kommentaren! :) Vet inte riktigt, har så mycket på gång just nu :) <33
biebzdream.blogg.se

2012-10-23 @ 23:08:41
Postat av: Ellen

Vill ha meeeer! SNÄLLA uppdatera!!!<333

2012-10-30 @ 11:16:21
Postat av: Miriam

Gud vad duktig du är på att skriva! Verkligen. Jättefin design också :)

2012-10-31 @ 19:12:30
URL: http://likebieber.webblogg.se
Postat av: Big fan

Snälla! Skriv ett till kapitel! Har kollat nästa varje dag i flera veckor och blir så ledsen bör de inte har kommit nått nytt! Du är grym! <33

2012-11-13 @ 17:51:12
Postat av: aalexandra

Det har gått en månad sedan du la ut detta kapitel... När kommer nästa deeel? Jag längtar sjukt mycket, och om du har problem, plugg osv så ska du så klart ta din tid. Men gör gärna ett inlägg om det, så att vi vet säkert varför du inte uppdaterar.
Btw, jag hoppas du inte har slutat med skrivandet eller så!! Du är bästtt

2012-11-30 @ 22:33:27
Postat av: izabelle

Hej.fin blogg :)! Är du intresserad av att läsa en ny och fräsch novell som handlar om Justin Bieber?
I min novell kommer man att få följa Esme Haven är en ung attraktiv kvinna, som gör allt för att hålla sin karriär så långt ifrån botten som möjligt. Med hjälp av sin trofasta vän och kollega Adam Duhmel, får hon en dag det uppdrag hon alltid drömt om. Ett uppdrag som kräver ny identitet, en ny bostad i en helt annan stad och en helt ny look.
Har hon det som krävs för att kunna fullfölja sitt uppdrag? Hennes uppdrag som går ut på att gå under djupet i Los Angeles gator och hitta gruppen som kallar sig för "Five", där ingen mindre än badboyen Justin Bieber står högst på listan över människor ingen vill se i livet.
Blir det en dans på rosor som hon förväntar sig eller händer det som hon aldrig vågat drömma om?

Detta är en resa full av äventyr, intriger, mörka hemligheter och en förbjuden kärlek som träffar två helt olika människor med två helt olika världar och när det inte kunnat bli värre står Esme inför ett beslut som kan förändra hela sin framtid. Låter det intressant? Besök gärna min novellblogg, www.AlwaysKidrauhl.blogg.se KRAM

2012-12-09 @ 15:29:05
URL: http://www.alwayskidrauhl.blogg.se
Postat av: Mathilda

Jättebra skrivet!! xx

2012-12-22 @ 18:33:37

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: