2012-09-15 | 13:20:23

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 97 PART 1

 "Jag tyckte du var duktig!" sa Kendall och pussade honom på kinden.
Vi var nu på väg fram flygplanet för att gå in till flygplatsen där vi skulle plocka upp våran väskor, för att sedan bege oss mot hotellet. Justin kom upp bredvid mig och greppade tag om min hand.
"Okej, sista resan tillsammans nu. I alla fall på ett tag, så vad säger ni... Låt resan börja!" skrek Ryan och alla höll med.*


JUSTIN'S PERSPEKTIV:
De svaga vindarna gjorde så att gardinen flög upp lite lätt. Solstrålarna sken rakt in i våran svit på det välkända hotellet i Mexico City, med balkong utsikt över stranden. Perfekt för solnedgången på kvällarna. Igår hade vi kommit relativt sent till hotellet då vi alla var trötta och bestämde oss ganska snabb för att gå och lägga oss. Jag hade vaknat för ungefär en halv timme sedan och bara legat och kollat på tjejen i mitt liv, Alyssa Jenner. Jag tror inte jag riktigt har fattat att hon ska flytta och att vi inte kommer ses mer. Endast 3 dagar kvar. 3 dagar.
Det är så få dagar att du kan räkna dem på en hand. Och på de tre dagarna kommer det hända massor. Jag lovar. Jag har något stort på gång.

Telefonen började ringa och snabbt slängde jag mig efter den för att inte väcka Alyssa. Snabbt slängde jag en blick på henne för att se om hon vacknade, men hon rörde bara lite på sig. Tur det.
"Hallå?" viskade jag tyst. Täcket drog jag bort från mig och klev upp ur sängen för att bege mig till ett annat rum där jag inte skulle behöva viska.
"Hej Justin. Hur är det?" Scooters röst hördes genom telefonen och ett litet leende bildades på mina läppar.
"Hej Scooter. Jag mår bra, vaknade för inte så länge sedan. Du?"
"Okej. Jag avslutade precis ett samtal med Mark som håller på att fixa för allt ikväll, och det ser ut att bli av. Så jag hoppas att stjärnan är beredd att ge allt."
Jag skrattade, "Du vet att jag alltid är redo."
"Haha, bra. Men se till att vara redo vid klockan 6 då vi hämtar upp er alla. Föresten, har du berättat för de andra?"
"Nej, och det ska jag inte göra förens precis innan heller."
Scooter skrattade, "Du är allt en man med överraskningar."
"Tjejer älskar det." sa jag och skrattade med honom.
"Du har en poäng. Men jag måste gå. Vi ses Justin och sköt om er."
Jag log, "Vi ses."
Samtalet avslutades och jag log samtidigt som jag gick tillbaka till sängen. Att Scooter kunde fixa en sådan stor sak så snabbt var egentlingen helt otroligt. Sånt som egentligen ska ta flera dagar lyckas vi fixa på 24 timmar.
"Vad leer du åt?" Alyssa låg vaken i sängen och kollade på mig. Fort vände jag mig henne och kastade mig ner bredvid henne i sängen med ansiktet mot hennes. Hon skrattade och flyttade lite på sig för att ge mig större plats. Jag drog bort täcket från henne och kollade på henne där hon låg i endast underkläder. Min hand placerade på hennes midja och jag drog henne närmare mig.
"Godmorgon" viskade jag mot hennes läppar innan jag pressade samman våra. Hon besvarade den lätt innan hon särade på oss.
"Godmorgon"
"Sovit gott?" frågade jag.
Hon nickade.
"Bra" sa jag innan jag pussade henne i pannan.

Tillbaka från frukosten var vi nu och under frukosten hade vi alla bestämt oss för att gå ner till stranden, eftersom det var en väldigt varm dag ute. Alyssa hade bytt om till sin blå bikini och såg som vanligt vacker ut. Vad än den tjejen skulle ha på sig, så skulle hon vara vacker - jag lovar. Hon drog sedan på sig jeans short och en blå tröja.
Hon drog lite i håret innan hon vände sig mot mig, "Klar?"
Iklädd knälånga jeansshort, v-ringad t-shirt och vit keps nickade jag.
"Bra babe." sa hon innan hon började packa ner lite grejor i sin väska.
Pengar, handduk, en bok och lotion.
Jag skrattade till, "Lotion? Vad ska du ha det till?"
"Du kan bli väldigt torr och om du känner mig bra så vet du att min forbi är torra händer. Därför är lotion alltid bra att ha med sig!"



ALYSSA'S PERPSKETIV:

Lätta vågor åkte på vattnet och solen stod rakt ovanför oss. Vi hade mött upp de andra för att sedan gå ungefär 100 meter innan vi kom till stranden, eftersom den låg precis nedanför hotellet. Endast fåtal personer vistades på stranden, men det var bara skönt då det annars inte skulle kunna vara en möjligthet att vara på stranden om alla fick syn på Justin. Men de som var här var personer över medelklassen som antagligen inte skulle känna igen Justin eller ens veta vem han var.
"Blir det bra här?" Chaz hade hittat 5 solstolar lite längre bort.
"Perfekt." svarade Justin och vi andra instämde. Två-två stod solstolarna så jag och Justin tog ett par, Kendall och Chaz och Ryan fick två för sig själv. Vi lade ut våra handdukar som underlag och sedan trog vi av oss kläderna, elller iallafall jag och Kendall. De andra tog bara av sig tröjan.
"Ska du inte ha badbyxor?" frågade jag Justin.
Han skakade på huvudet, "Tror inte jag ska bada. Men har med mig i säkerhetsfall."
Han tog upp sin telefon och scrollade ned ena tummen så jag antog att han kolla twitter, vilket inte var så ovanligt då han oftast alltid var inna på twitter om han var vid telefonen.
"Ska du vara tråkig så ska jag med vara det." sa jag och tog också fram mig telefon.


Justin skrattade och lade fort ner telefonen och rullade så han kom precis intill mig. Han lade sin armar runt min midja och pussade mig på kinden, "Förlåt."
Jag fnittrade till innan jag lade ifrån mig mobilen, precis som Justin hade gjort. Jag vände mig om mot Justin så vi nu låg ansikte mot ansikte. Mina armar slingrade jag runt hans nacke och tryckte honom mot mig. Jag pressade min läppar mot Justin's och kände hur han log.
"Du är så vacker." viskade han i mitt öra och jag rös av behag.
"Du är vackrare." viskade jag tillbaka och naffsade honom lätt i örat.
Våra blickar fastnade i varandra medan Justin's hand drog sig från min midja nertill mitt lår där han tog tag i den och lyfte det så mitt ena ben hamnade över hans. Jag kollade ner och sedan snabbt upp igen.
"Tänk om någon ser oss?" frågade jag oroat.
Justin skrattade till, "Vem bryr sig? Det enda jag vet är att jag ha få dagar kvar att spendera tillsammans med dig och de dagarna tänker jag inte bry mig om någon ser eller inte. Vi skulle väl visa våran kärlet för världen, eller hur?"
Leendet på mina läppar blev större och större för varje ord som kom ut ur hans mun och direkt när han avslutade meningen pressade jag mina läppar mot hans. Han besvarade vänligt kyssen och försiktigt nuddade min tunga hans underläpp och snabbt välkomnade han den.
"Smile!"
Vi båda särade snabbt på oss och kollade upp där Chaz stod med kameran och klickade av x antal bilder.
"Vad gör du?" frågade Justin och vi båda kollade på Chaz.
"Ni köpte väl kameran för att ta kort? Ja, och som det ser ut så verkar ni vara för upptagna med varandra..." sa Chaz.
Alla skrattade till. "Kan du inte ta en fin bild istället. Ja, det kanske inte är så fint när vi ligger ner och hånglar?" frågade jag och återigen skrattade dem.
"Visst."
Justin och jag satte oss upp. Jag lade mina ben över Justins, mina armar runt hans nacke. Justin hade en arm runt min midja samt den andra på mitt lår. Jag vinkade mitt hvud lite och kollade in i kameran. "Redo?" frågade Chaz och vi båda nickade.
Ett klick ljud hördes och kortet var taget. "Vi tar ett till, men nu ska ni kyssas."
Vi vinkade huvudet mot varandra och log. Justin slickade sig om löpparna innan de nuddade mina. En passionerad, men inte intensiv kyss, blev det och återigen klickades ett kort av.
"Wow, det här vart väldigt fint." Chaz blick var som fast i displayen. Chaz räckte Justin kameran och han lutade sig bakåt och kollade på det. Jag sträckte mig efter Justin och tog tag i kameran.
"Få se." Jag kollade på kortet och log, "Jag håller med Chaz, det var väldigt fint."


*

Efter en timme solandes hade Justin tröttnat, och likaså jag. Så vi bestämde oss för att gå en promenad längs stranden och utforska lite. Jag satte på mig shortsen och Justin kollade kostigt på mig.
"Vad?" frågade jag.
"Jag gillar dig bättre utan byxorna, eller helst ska du inte ha någonting."
Han skrattade till och jag slog honom löst på armen, "Kom nu."
Vi greppade tag om varandra händer och flätade samman våra fingrar när vi gick längs strandkanten. Vattnet slog upp mot våra ben och solen brände på våra ryggar.
"Jag kan inte fatta att det snart är slut." sa jag.
"Det är inte slut, okej?!" Justin höjde rösten, men inte mycket. Men jag förstår honom, det här var lika svårt för honom som för mig.
"Nej, jag vet. Men jag måste bo i Spanien i ett helt år Justin innan jag kan komma tillbaka. Ett år, 365 dagar. Det är mycket Justin."
Justin nickade, "Jag vet. Men vi klarar det här."
Vi vände oss så vi stod mot varandra. Justin placerade ena handen vid min kind och jag mina händer på hans mage. Jag sträckte sedan lite på mig för att nå hans läppar.


"Klart vi gör." sa jag och lutade mig mot Justin axel. Under några minuter gick vi under tystnad, vilket faktiskt var riktigt skönt.
Justin avbröt tystnaden med att fråga om jag ville ha en smoothie då vi hade kommit fram till en smoothie bar. Jag nickade.

Fem minuter senare var vi tillbaka på våran promenad med varsin smootihe.
"Lite komiskt att vi tog jordgubbssmak." sa jag och tog en slurk.
Justin började skratta, och då menade jag inte lite. Han kunde nästan inte stå på benen utan lutade sig framåt och höll sig för magen.
"Jag tänkte inte på det!" fick han fram mellan skratten.
"Du kanske ska hälla dig över mig, för som jag förstod var det så du fick upp ögonen för mig, inte sant?" mummlade jag och Justin nickade. "Sant."
Vi båda tog några klunkar av våra smoothies innan Justin drog fram kameran.
"Fototime!"
Justin ställde sig lite bakom mig och placerade kamerna framför oss. Lade min hand på hans kind innan han började räkna ner.
"1..2..3. SMILE."



YAY FINALLY! :D:D
Förlåt, men jag har nu suttit och tvingat mig själv att skriva. Och det vart sådär, men det blev iallafall något.
DETTA ÄR BARA DEL 1!! Hela vart så långt så jag beslutade för att dela upp det. I nästa kapitel får ni reda på vad Justin och Scooter snackade om, någon gissning? :D




Postat av: Becka

Grymt bra :)

Svar: Tackar :D
biebzdream.blogg.se

2012-09-15 @ 14:12:42
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Evelina

Super bra kapitel!

Svar: Tack!! :D
biebzdream.blogg.se

2012-09-15 @ 14:35:26
Postat av: Adde

Meer !
Kanske en privat konsert för Alyssa & dom andra :)

Svar: Vem vet, du kanske ha rätt... ;)
biebzdream.blogg.se

2012-09-15 @ 15:19:15
URL: http://Nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Anonym

Sjukt bra!

Svar: Tack så mycket :D:D
biebzdream.blogg.se

2012-09-15 @ 17:01:18
Postat av: Amanda

Asbra!!!!! När kommer nästa?

Svar: tack!! JAg vet inte riktigt än, dock ska det inte ta alls lång tid :)
biebzdream.blogg.se

2012-09-15 @ 17:42:23
Postat av: Julia

Yaaay you're back on track! Saknat nya kapitel på biebzdream<33

Svar: yess! och jag har saknar er och era kommentarer!! <333
biebzdream.blogg.se

2012-09-16 @ 12:39:10
URL: http://novellr.blogg.se
Postat av: saga

Äntligen! Du ska bara veta hur jag har längtat som en idiot efter detta kapitel! :D
Hoppas nästa kommer mycket snart hihi ^^

2012-09-18 @ 20:18:18
Postat av: Ronja

Amazing! länkbyte? :D <3

2012-09-25 @ 20:38:30
URL: http://simpleaswords.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: