2012-07-28 | 23:51:03

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 89

”Jag ska hämta en sak, vänta här.” Hon lämnade mig ensam kvar i köket. Jag tog upp mobilen och gick direkt in på twitter. Jag läste igenom några tweets av min fans samt retweetade en del.
”Justin?” Marissa’s röst drog bort min blick från mobilskärmen. ”Ja?” ropade jag tillbaka.
”Kan du komma och hjälpa mig?” Jag stoppade ner mobilen i fickan och reste mig upp.
”Vart är du?” frågade jag när jag var halvvägs uppför trappan. ”Gå in i mitt rum.”
Jag lyssnade på hennes order och klev in i hennes rum, men det stod alldeles tomt.
”Marissa?” ropade jag och kollade mig runt. Jag kände hur någon kom upp bakom mig, så jag vände mig om. I dörr öppningen stod hon, med ena handen på höften och lutade sig mot dörrlisten iklädd endast underkläder.



JUSTIN'S PERPEKTIV:
Jag stannade till. Kollade på henne, från topp till tå.
"Vad gör du?" Hon bet sig i läppen och började gå mot mig med långsamma steg.
"Jag tänkte att vi skulle ha lite roligt du och jag." Endast några centimeter från mig stannade hon och blickade in i mina ögon. Hennes pekfinger drogs från min bröstkorg nerför till tröjlinningen.
Jag satte mina händer på hennes axlar och puttade bort henne, "Det tror inte jag att vi ska."
Precis när jag var på väg att gå förbi henne, slet hon tag i mig och drog ner mig i sängen. Jag kände madrassen mot min rygg och innan jag ens anade vad som höll på att hände, satte sig Marissa gränsle över min midja. Hon drog genast tag i min tröja, drog över den över mitt huvud, innan jag hann göra motstånd. Så just nu låg jag i hennes säng, bar bröstad, med en tjej över mig som inte var min flickvän. "Marissa!" ropade jag och försökte putta bort henne, vilket jag inte lyckades med.
"Justin, jag lovar att inte säga något till någon. Speciellt inte till Kellysa."
"Alyssa." rättade jag henne.
"Whatever." Hon greppade tag om mina händer och höll fast dem över mitt huvud.
Jag började röra mig så att det skulle vara svårare för henne att hålla fast mig. Det var just nu jag kände mig ganska svag. En liten tjej satt ovan på mig och jag lyckades inte få bort henne.
Marissa böjde sig neråt och började pussa min mage. Hon pussade mig över bröstkorgen, nerför nervbenen tills hon kom till byxlinningen. Hon kollade upp och mötte mig blick.
"Jag vet att du gillar det. Jag menar, vem gillar inte en vacker tjej som är in princip naken framför en?" Hon gav ifrån sig ett underligt skratt. Allt jag kunde tänka på var Alyssa. Hur lyckligt lottade jag var som faktiskt hade henne i mitt liv, som jag nu höll på att förstöra. Jag drogs ifrån mina tankar när jag kände hur mina händer lossades. Jag kollade på henne, men min blick drog till hennes händer där hon höll på att knäppa upp mina byxor. Det var droppen. Jag satte mina händer på hennes midja och lyfte bort henne, något jag inte kunnat göra innan. Det var förens nu hon faktiskt flyttades och hamnade på golvet. Jag knäppte snabbt de knappar hon knäppt upp och reste mig från golvet. Jag kollade på Marissa som hade satt sig i fosterställning lutad mot sängen.
"Jag kommer aldrig någon sin ha sex med dig Marissa. Det är något värdefullt som man bara inte ska göra hejvilt. Du ska göra det med någon som du älskar, inte någon du nyss träffat efter 7 år."
Jag plockade upp min tröja som hade hamnat på golvet och satte mig den. Jag drog handen genom håret för att fixa till det lite snabbt. Marissa kollade upp, skakade på huvudet.
"Kan inte någon acceptera mig för den jag är?" Hennes ögon hade vattnas och jag hade nu ingen aning hur jag skulle svara på det.
"Marissa, du kan inte bara tro att du kan få första bästa kille du ser, ibland måste man kämpa för dem." Hon torkade bort de tårar som nu föll nerför hennes röda kinder.
"Du är en jättefin tjej, men visa det på ett annat sätt än att..." Hon kollade nu rakt in i mina ögon. Jag räckte upp armen mot sängen och öppnade munnen, men tvekade på om jag skulle säga det.
"Än vad Justin?"
"Att ha sex med dem."
Hon skakade på huvudet. "Jag vill att du ska gå."
"Marissa.." Jag började gå mot henne och hon stoppade mig, "Gå. Nu."
Jag kollade på henne, skakade på huvudet och vände mig om. Med forta steg rusade jag nerför trappan och gick fort ut genom dörren, men hann bara komma till bilen då jag insåg att jag hade glömt jackan.

Utan att ens ringa på öppnade jag dörren och hämtade snabbt jackan, men när jag precis var på väg att lämnade huset och incidensen bakom mig hörde jag hur Marissa pratade med någon. Jag försökte lyssna om det var någon mer än bara henne i huset, men kunde snabbt tyda att hon pratade i telefon.
"Ja, jag gjorde allt du sa till mig att göra."
Jag blev genast nyfiken och var tvungen att se vad hon pratade hon. Så med de tystade stegen jag kunde skapa gick jag och ställde mig utanför henne rum och lyssnade på henne.
"Han gick faktiskt på det här med Alyssa, han jag försökte rädda henne. Jag menar, varför skulle jag vilja rädda den slynan?"
"Nej, jag hade det aldrig med honom. Han var för envis, men jag lovar, jag försökte."
"Haha, ja! Jag hade lila underkläder för det är hans favorit färg."
Jag stod som förstelnad och lyssnade. Så allt var en stor fet lögn? Hade jag satt mitt förhållande på spel, på grund av en lögn - av en barndomsvän? Jag kände hur frustrationen steg inom mig. Jag spände käkbenen och klev rakt in i Marissa's rum. Hon satt med telefonen lutad mot axel samtidigt som hon höll på att fila naglarna. Hennes ögon blev som golfbollar så fort hon såg mig. Utan att ens säga hejdå till personen på andra sidan luren, lade hon på luren och kollade på mig.
"Hur kunde du?" Jag kollade åt sidan och spände återigen käkbenen.


"Justin, det är inte som du tror."
"Vad fan är det då? Du sa precis sanningen och jag fattar inte hur jag kunde vara så dum att jag för en stund trodde på dig istället för min flickvän?" Jag skakade på huvudet och vände tillbaka min blick på Marissa. Hon reste sig upp, korsade armarna och slickade sig om läpparna.
"Vet du vad, du kan gå och leva ditt perfekta liv med din perfekta flickvän. Glöm inte bort att ha sex, för det har man tydligen bara med de man är kär i."
Jag orkade inte se henne längre. Istället för att svara så gick jag raka vägen ut och lämnade henne bakom mig. Väl ute öppnade jag dörren till bilen och precis när jag skulle sätta mig kom Marissa utspringades, "Justin!" ropade hon.
Jag kollade bara på henne, för att sedan stänga igen dörren. Hon ställde sig vid bildörren och bankade på fönsterrutan. "Vad?" sa jag efter en stund bankandes.
"Förlåt. Jag är bara avundsjuk på henne. Det är allt."
Jag skrattade och skakade på huvudet, "Okej, då kan jag berätta en sak för dig."
Hon kollade fundersamt på mig.
"Du kommer då vara avundsjuk länge… Jag hade tänkt spendera resten av mitt liv tillsammans med henne."


Ni fick ett till idag då jag tyckte ni var så duktigt med att kommentera! :) Hoppas ni gillade det!

 

Postat av: Zoe

grym

2012-07-29 @ 00:59:43
Postat av: Melika

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEER !
hahaha jag vill bara läsa och läsa, du skriver så jävla bra (ursäkta för mitt språk)
men ooh, snälla skriv meeer !! :D

2012-07-29 @ 01:12:52
Postat av: Sandra

Så grymt bra! Nu ska han åka till alyssa och be om förlåtelse :D:D:D:D:D:D AS BRAAAAAA MEEER

2012-07-29 @ 01:29:38
URL: http://kkrazyguurl.blogg.se
Postat av: charlie greven

geee mig MEEER!

2012-07-29 @ 09:30:31
Postat av: Evelina

Suuper bra! Du måste skriva mer!! Du skriver jätte bra!

2012-07-29 @ 10:01:19
Postat av: ellen

Woo, känd dig ägd Marissa! :D

2012-07-29 @ 11:03:46
Postat av: Alictin

Jättebra! :D

2012-07-29 @ 11:45:22
URL: http://alictin.blogg.se
Postat av: Anonym

det skulle ha vart lite bättre om alyssa hade gjort slut med honom för han inte trodde på henne ;)

2012-07-29 @ 13:24:12
Postat av: Melika

när kommer nästa kapitel ?
meer !

2012-07-29 @ 15:35:44
Postat av: Anonym

jättttttebra :D

2012-07-29 @ 18:38:40
Postat av: Anonym

Sjuuuuuukt bra!

2012-07-29 @ 20:06:01
Postat av: Anonym

Fett bra!!!!! Meeeer

2012-07-30 @ 17:47:01
Postat av: Annie

Megahyper bra!!! :D<3

2012-07-30 @ 18:38:51

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: