2012-08-19 | 20:24:07

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 96

"Jo, kom du ihåg när jag frågade vad du ville göra den sista tiden här och du svarade att du ville umgås med oss?" Justin riktade frågan till mig och jag nickade.
"Och kom du ihåg när jag frågade dig vart du ville åka någon stans i världen och du svarade Mexico?" Ännu en gång nickade jag.
"Så, jag, Ryan och Chaz har en överraskning till er två."
Kendall och jag kollade på varandra igen, men denna gång med ännu nyfiknare blickar.
"Säg då!" sa Kendall.
Justin skrattade till, "Jag trodde ni var smartare än det här så ni kanske förstod nu vad vi skulle göra."
Vi skakade på huvudet och grabbarna skrattade till.
"Vi ska till Mexico!"


JUSTIN'S PERPSKTIV:
"Och med mig på telefonen har jag nu popsensationen Justin Bieber! What's up man?"
Jag hade placerat mig i en fåtölj i Alyssa's vardagsrum medan jag gjorde en intervju över telefonen.
"Hey. Just nu är jag i hemma i Kanada och bara njuter av den sista tiden." svarade jag.
"Okey, som jag har fattat det så har du varit i Kanada ganska länge?"
"Ja, mest för att spendera lite tid med min familj och sedan för att få semester efter att jag avslutade touren."
"Spenerad tid med flickvännen?" frågade han snabbt efter.
"Bro, du vet att-"
"Förresten måste jag prata om ett rykte som jag har läst." Jag hann inte ens svara på frågan innan han började babbla igen.
"Jo, på tal om flickvänner så läste jag att Alyssa skulle lämna landet och flytta till Spanien."
Jag skrattade, "Lämna landet.. Det låter som att hon ska fly, men ja. Alyssa ska flytta."
Jag visste mycket väl att det skulle skapa kalabalik ut i världen. Men Alyssa och jag hade pratat om det här och bestämt oss för att berätta, eller att jag skulle göra det. För jag kan nu förtiden inte undgå en intervju utan att de nämner Alyssa's namn.
"Hur känner du för det?"
"Har du flickvän?" frågade jag.
Jag kunde nästan höra hur intervjuaren blir förvånad över min fråga.
"Ja." svarade han.
"Tänk dig då att din flickvän ska flytta till ett annat land. Till en annan värdsdel. Då tror jag du vet hur det känns." Jag hörde nästan själv hur oartig jag lät.
"Jag är ledsen Bieber."
"Det är okej. Life's goes on, right?"
Jag kände hur känslosam jag blev. Jag började klia mig i ögonen och började sedan pilla på den bruna kudden som låg bredvid mig.
"Ja, men vet ni när hon flyttar?" frågade han.
Jag skrattade till, "Ja, men vi vill ha lite privatliv och vill helst spendera den sista tiden tillsammans. Så det enda jag kan säga är att hon flyttar snart."
Intervjuaren började skratta, "Okej, tack ändå för intervjuen. Även om den handlar mycket om ditt privatliv."
"Jag har inget emot att prata om Alyssa, men inte i radion." Snabbt ångrade jag det jag precis sa.
"Haha, vi ses Justin."
"Ja."
Sedan bröts kontakten och jag reste mig från fåtöljen för att gå upp till Alyssa som var på övervåningen och packade för resan.

*

Vi stod redo för att gå in i flygplatsen. Kendall, Chaz och Ryan hade skickat och sagt att de redan stod vi gaten, så det var bara för oss att gå dit. Moise, min livvakt, och Alyssa's mamma var med oss för att se till så att vi kom med rätt flyg, även fast Moise skulle vara med oss på resan. Vi packade ut våra vääskor från bilen. Jag gick och ställde mig framför Alyssa och kollade ner på henne.
"Redo?" frågade jag.
"Alltid redo." Sa hon med ett leende på läpparna. Med min hand på hennes höft drog jag henne närmare och kysste henne ömt.
"Du vet att du har massor med fotografer som står och väntar på dig där borta va?" viskade hon mot mina läppar.
Jag flinade till, "Vem var det som sa: Kom så visar vi våran kärlek för världen?"
"Blablabla." sa hon innan hon kysste mig igen. Moise kom och knackade mig på axel, vilket fick oss att avbryta kyssen. Jag kollade bak på honom, "Ja?"
"Vi måste gå." Han pekade med tummen över hans axel.
"Kommer." Jag släppte mig gräpp om Alyssa och tog sedan tag om min rullväska, vilket hon också gjorde sedan började vi gå in.


Flyget lyfte ca 1 timme efter vi hade kommit. Så nu satt vi alla i första klass, ensamma, och njut av tiden. Kendall och Chaz satt framför oss medan Ryan och Moise satt bakom oss. Fast som det såg ut så var Ryan inte mycket till sällskap då han sov.
"Vad vill du göra i Mexico då?" frågade jag Alyssa.
"Hmm, spendera tid med er."
"Men vi måste ju göra någonting. Vi kan ju inte bara ligga i sängen, även om det skulle funka för mig..."
"Haha. Vi kan vara på stranden, utforska Mexico City. Sedan ska du få använda din ängelröst och sjunga för mig, innan jag kommer få höra den genom dator högtalarna..."
"Hey, du kommer inte vara i Spanien för evight, eller hur?"
Hon nickade och jag fick en ide. En mycket bra ide som jag visste att Scooter skulle älska.
"Det är så vackert." Alyssa's röst fick mig från tankarna. Hon nästan tryckte hela sitt ansikte mot rutan för att kunna se så mycket av utsicken som hon kunde. Jag tog tag om hennes hand och flätade samman våra fingar.
"Jag vet något som är vackrare." sa jag och fort vände hon sig om.
Hon kollade nyficket på mig. "Säg då."
"Du." Hon sken upp i ett stort leende och släppte taget om min hand. Hon kupade sina händer runt mina käkben och drog mig närmare sig. Hon kysste mig kraftigt på läppar och jag besvarade henne kyss. Min hand lades vid hennes midja och kyssen blev mer och mer intensiv. Hennes tunga gled över och de slingrades runt varandra. Efter en liten stund började kyssen avta och vi lutade våra pannor mot varandra. Min blick var som stelnad i hennes kolsvarta ögon. De så underbara ögonen som jag snart inte skulle se varje dag. Inte ens när jag ville.
Hon tryckte fram hakan så hon kysste mig lätt.
"Jag", kyss "älskar", kyss "dig." kyss.
Jag log stort innan jag gjorde likadant på henne.
"Jag" kyss "älskar" kyss "dig" kyss "mer"
"Det är inte möjligt." svarade hon.
"Konstigt, för det är precis det jag gör." Hon skrattade till innan hon kysste mig igen.
"Hallå gullegrisar, är vi framme snart?" Chaz tittade fram från sätet framför mig.
Jag kollade på klockan, "Ehm, om typ 30 minuter skulle jag tror."
"Okej, taaack." sa han och betonade a:et.

ALYSSA'S PERSPEKTIV:
Och precis som Justin hade trott, var vi framme efter ungefär 30 minuter. Första klivet ut ur flygplanet och värmen höll på att ta död på mig. Det var länge sedan jag hade varit i ett sådant land där temperatur var hög. Efter att ha levt i Spanien i många år kanske man tror att man vänjer sig, men det gör man inte. Värmen är lika obehaglig som den alltid är.
"Hooola Mexico!" ropade Chaz med en väldigt dåligt uttal.
Jag skrattade till och kollade på honom.
"Bra Chaz." sa jag ironiskt. "Hey, bara för att du kan flytande spanska..."
"Jag tyckte du var duktig!" sa Kendall och pussade honom på kinden.
Vi var nu på väg fram flygplanet för att gå in till flygplatsen där vi skulle plocka upp våran väskor, för att sedan bege oss mot hotellet. Justin kom upp bredvid mig och greppade tag om min hand.
"Okej, sista resan tillsammans nu. I alla fall på ett tag, så vad säger ni... Låt resan börja!" skrek Ryan och alla höll med.


Förlåt att det inte har kommit upp något tidigare, men jag har haft svårt att formulera mig i detta kapitel och ville därför inte publicera något. Men nu kände jag att jag var tvungen att lägga upp ett, även fast jag inte är nöjd. Men nu är dem i alla fall i Mexico och snart slutar denna novell :'(


Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-08-19 @ 21:33:19
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Anonym

Grymt bra!

2012-08-19 @ 21:47:05
Postat av: Annie

Tråkigt att denna novell snart är slut men kapitlet var iaf bra! :D

2012-08-19 @ 22:09:39
Postat av: saga

Jag tycker det var lika awsome som vanligt! :D
Jag tycker det är synd att denna novellen snart är slut.. Men endå nyfiken på den andra hihi ;)

2012-08-19 @ 22:36:32
Postat av: Michelle

Jag gillar detta kapitlet. Hoppas kapitel 97 kommer snart :)

2012-08-20 @ 12:03:06
Postat av: Liza

ååh du skriver så sjukt braa.. haha men du är sååååååhääääääääääär bra på att skriva dina noveller!

2012-08-20 @ 12:57:29
URL: http://swaag.bloggplatsen.se
Postat av: Julia

Jättebra, tycker inte du ska oroa dig för hur du formulerar dig, det blir lika bra (om inte bättre) varje gång!!:)<333

2012-08-20 @ 15:12:11
URL: http://likeajulia.blogg.se
Postat av: Julia

Men komigeen människor, vet att många av er börjat skolan men snälla, lite av den lediga tiden man har över kan man faktiskt lägga på att slänga in en liten go kommentar. Inte bara jag som vill läsa mer, så varför låta bli att lägga två minuter på detta?

2012-08-22 @ 15:39:21
URL: http://likeajulia.blogg.se
Postat av: Michelle

När kommer kapitel 97?

Svar: FÖRLÅT! jag har verklinge inte haft någon tid eftersom jag börjat på ny skola och vill fokusera och skaffa nya vänner. Men jag skriver så fort jag kan! lovar
biebzdream.blogg.se

2012-08-23 @ 14:54:45
Postat av: Anonym

åh vill ha ett nytt kapitel! när kommer det?

2012-09-02 @ 10:31:30
Postat av: saga

Inget kapitel 97? :(

2012-09-02 @ 17:08:28
Postat av: Julia

Hur går det?:)

2012-09-06 @ 19:59:51
URL: http://likeajulia.blogg.se
Postat av: Julia

Hur går det hörru, any updates?<33

2012-09-08 @ 00:45:03
URL: http://likeajulia.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: