2012-05-14 | 21:56:44

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 70

"Då åker vi dit imorgon." planerade Kenny.
Vi log mot varandra innan vi började äta igen. Jag tog en tugga och tog sedan upp mitt glas. Utanför fönstret gick det personer som såg så annorlunda ut. Något jag kunde sitta flera timmar och gör var att granska personer. Det är verkligen konstigt att alla ser olika ut. Jag svalde maten och tog en klunk av vattnet. Jag fortsatte kolla ut då min blick fastnade på en person som jag tyckte jag kände igen. Jag granskade killens ryggtavla till han plötsligt vände sig om och jag höll på att sätta drickan i halsen.
"FREDO?!"

Jag reste mig snabbt upp, sprang förbi personerna vid entrén och ut. Fredo stod fortfarande kvar på samma plats och såg fundersam ut. Han hade fortfarande inte sett mig, men det varade inte länge innan jag skrek på honom, ”FREDO?!”
Han reagerade snabbt, vände sig om och kollade mot mig. Hans hacka föll till marken och hans ögon blev som golfbollar.
”Alyssa?”
Vi båda sprang mot varandra innan jag hoppade in i hans famn och vi snurrade runt.
Fredo var min allra bästa vän i Spanien, och nu också. Vi hade inte setts sedan jag hade flyttat, men såklart hade vi hållit kontakten.
”Vad gör du här?” frågade jag honom.
”Vad gör du här?!”
Vi båda började skratta innan jag slängde mina armar runt hans nacke och kramade honom hårt igen.
”Jag har varit här på semester, men åker hem imorgon.”
Han putade med underläppen så en ledsen min skapades.
”Du då?” fortsatte han.
”Jag är här med Justin. Min födelsedags present från honom.”
”Just det, du är ju känd nu.”
”Haha, känd och känd vet jag inte.”
Fredo skrattade till innan han petade med fingret åt vänster,
”Är det därför du har sådana efter dig?”
Jag vände mig om och flera tals paparazzi’ stod och klickade med deras kameror.
Jag tog snabbt tag i Fredo’s hand och drog med honom in till hotellet.
”De ska alltid förstora.” sa jag aggressivt.
”Förstår.” instämde Fredo.

Justin och Kenny satt fortfarande kvar vid bordet och pratade. Jag drog med mig Fredo bort till bordet och när vi närmare oss, vände de sina blickar mot oss.
”Justin, Kenny. Det här är Fredo. Ni vet, min bästa vän från Spanien.”
Justin reste sig snabbt från stolen och sträckte fram handen,
”Justin. Trevligt att äntligen träffa någon som Alyssa har umgåtts med.”
”Fredo. Det är en ära att få träffa dig också Justin.” sa Fredo.
Jag slog till Fredo lite löst på armen, ” Sluta vara på barnslig och prata så vuxet.”
Såklart pratade vi spanska med varandra så Justin och Kenny såg fundersamt på oss.
”Men vad ska du göra nu då?” frågade jag honom.
Fredo suckade, ”Jag har inget inplanerat.”
Jag kollade på Justin och sedan blickade jag tillbaka mot Fredo igen, ”Du kan umgås med mig. Jag vill spendera lite tid mig dig nu.”
Justin’s min ändrades snabbt och han stirrade på mig. Hade jag gjort något? Sagt något?
”Eller oss menar jag...” sa jag lite tystare.
”Nej, men ha det så trevligt så ses vi ikväll hoppas jag, eller?!” Justin spände blicken i mig och reste sig från bordet och lämnade oss.
Jag sprang snabbt efter honom och ryckte tag i hans arm så han ställdes framför mig.
”Du får också följa med Justin.”
Han log ett fejkat leende, ” Ha det så kul. Ring mig när du vill hämtad.”
Han lämnade mig sedan ensam kvar.


Kvällen var kommen. Fredo och jag satt på en restaurang och hade precis ätit upp.
”Så hur träffades ni egentligen, du och Justin alltså?” frågade Fredo samtidigt som han tog en klunk av sin dricka.
”Pinsam historia egentligen. Det var så att jag flyttade till Stratford och träffade då hans bästa vänner. Och då en solig dag så gick, jag och Justin, på varandra och han spillde smoothie över mig. Senare träffades vi genom våra vänner och sedan, ja här är vi nu.”
”Haha, speciellt sätt.”
”Ja, verkligen. Men jag är glad över det. Att vi alltså träffades.”
”Alla hemma i Spanien är jätte stolta över dig, och speciellt att han valde någon från vår by.”
Jag suckade och tänkte tillbaka på tiden i Spanien. Allt var så mycket lättare. Nu består mina dagar att tänka på vad man gör, och jag kan absolut inte göra var jag vill längre. Allt hamnar i tidningen.
”Åh, jag saknar alla där hemma.”
”Vi saknar dig också, sunshine.”
Vi log mot varandra. Jag hade saknat honom så mycket så jag själv inte förstod.
”Kom du ihåg när vi byggde kojan i ditt träd och sedan flyttade vi i där?”
Jag skrattade högt, ”haha, ja! Och våra pappor tillät oss inte bo där mer än en natt så vi rymde?”
Ännu mer skratt. ”Jag kommer också ihåg din första fest.” fortsatte han.
”Pinsamt är det första ordet som poppar upp i mitt huvud.”
”Ja, det var lite pinsamt.”
”Alla killar ville umgås med dig och de lämnade dig inte en sekund.” sa Fredo.
”Jag kommer ihåg hur rädd jag var, de var mycket äldre än mig och ja, det ville lite mer än jag ville...”
Jag log mot honom och fortsatte, ”men sedan kom min räddare i nöden, du.”
”Tacka mig.” sa han med ett stort leende på läpparna.
Tystnad. Jag tror vi båda spelade upp minerna i våra huvuden.
”Men vad säger du?” Fredo tog fram sin plånbok och tog upp ett kort.
”Ska vi få tillbaka ännu mer minnen och använda det här?”
Han höll upp ett kort jag mycket väl kom ihåg. Falsk ID. Unga och dumma i Spanien så fixade vi ett falskt ID så vi kunde köpa alkohol.
”Kör.” sa jag och han reste sig upp. Han gick bort till baren och beställde drickan.
Bartendern kollade på hans Id-kort och sedan gav tillbaka det. Han nickade sedan och började fixa två drickor. Det funkade.

JUSTIN’S PERSPEKTIV:
Jag hade inte hört från Alyssa på hela dagen, och jag började bli orolig. Kenny och jag hade inte gjort något speciellt idag. Scooter hade ringt och sagt att jag hade en konsert nästa vecka för några speciella barn på ett sjukhus.
”Hört något från Alyssa?” frågade Kenny.
”Nej, men jag kan testa ringa henne.”
Jag tog fram mobilen och slog in henne nummer. Några ringsinglar hördes innan en sluddrig Alyssa svarade.
”Ha...Hallå?”
”Alyssa?”
Hon rapade till inombords innan hon började prata, ”Justin... HEJ.”
Fan. Vart var hon?
”Alyssa, vart är du?” sa jag med en bestämd ton. Ilskan inom mig växte för varje sekund och jag ville bara få reda på vart hon befann sig så jag kunde ta henne tillbaka till hotellet. Till trygghet.
”Jag är på.. Vänta.” hon började pratat med Fredo och sedan återkom hon till telefonen igen.
”någon restaurang. Le Mesturet tror jag.” Hon lät verkligen inte so den Alyssa jag känd till. Var hon full? Men hur?!
”Alyssa, stanna kvar så kommer jag och hämtar dig.”
”Nej, jag kommer hem själv.”
”Nej, jag kommer. Be Fredo att vänta med dig.”
Hon suckade, ”Okej då.”
Samtalet avslutades och jag slängde mig på dörren för att fort springa ner till receptionen och låna någon bil. Och det var snabbt.


Musik dunkades utanför och ”restaurangen” som Alyssa hade förklarat hade omvandlats till en nattklubb. I klädd ett par grå mjukisbyxor, vit t-shirt och grön keps öppnade jag den svarta dörren och klev rätt in i den galna festen som hölls.

Jag började gå slalom mellan de olika personerna som fanns och tillslut hittade jag Alyssa dansandes med en okänd man. I högra handen höll hon ett glas som antagligen var påfyllt med alkohol. Hon skrattade förfullt och dansade roat med killen som hade sina händer trevande på henne kropp. Hennes tjocktröja hade åkt av som hon endast stod i en litet linne och flashade halva brösten. Jag stannade upp och stirrade på henne. Killen tog tillfället i akt och började röra sina händer innanför sin tröja, men Alyssa ställde snabbt bort hennes dricka och slet bort hans händer.
”Jag har pojkvän för fan.” Hon rättade till tröjan och återgick till sin dricka. Hon drack några klunkar och hängde sig på armbågarna mot bordet. Jag gick och ställde mig bredvid henne och lade min arm runt henne midja.
”Kom vi går hem.”
Hon kollade snabbt på mig. Slängde sig runt min nacke och borrade in sitt ansikte i min nacke.
Hela hon stank alkohol och jag drog mig ifrån henne.
”Hur mycket har du druckit?” Jag kollade på henne med en arg blick och mötte hennes ofokuserade.
”Jag minns inte. Vill du ha? Jag måste på toa.”
Jag stoppade henne. ”Vänta, du kan gå på toa på hotellet. Vi måste härifrån.”
Hon började gå, men vajade fram och tillbaka, innan hon föll ner till golvet. Jag tog snabbt upp henne från golvet och bar uppe henne i min famn. Hon fäste sina ben runt min midja och jag höll upp henne genom att hålla mina armar under hennes rumpa.
Jag började gå mot utgången och snart var vi ute. Men vad vi inte visste var att ute väntade hela världen.


Delen i början är skriven utan min kära vän Fanny. Hon ville testa att skriva så snälla som jag är så lät jag henne skriva lite. Sedan skrev jag resten av kapitlet! :) Hoppas att ni gillade det och kommentera gärna vad ni tyckte om kapitlet, och speciellt om Fanny's skriva kunskaper! Det skulle hon uppskatta.

Drama is coming...

Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-05-14 @ 22:46:30
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skit bra!

2012-05-15 @ 07:25:48
Postat av: saga

Ni är grymt duktiga på att skriva alltså! :D

Läängtar tills nästa drama kapitel kommer ;)

2012-05-15 @ 20:21:02
Postat av: Adde

jätte bra!! :)

2012-05-15 @ 23:31:18
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Anonym

JÄTTEBRA JU!!! NI ÄGER JU!

2012-05-17 @ 15:50:30
Postat av: Alexandra

skitbra!!

sugen på länk/bloglovin byte? :)

2012-05-17 @ 22:39:14
URL: http://nnovels.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Har just nu en blogaward pågång.

Om du vill få chansen att få synas i rampljuset för mina läsare (ca 150 st om dagen) så tycker jag att du ska anmäla dig!

Lycka till!



http://nnovels.blogg.se/2012/may/veckans-blogaward-1.html#comment

2012-05-19 @ 09:34:06
URL: http://nnovels.blogg.se/
Postat av: Hanna & Lizette

SV: Jag har nu länkat dig i menyn och ett inlägg så länka gärna tillbaka! :D

2012-05-19 @ 19:12:58
URL: http://carlyraejepsenswe.blogg.se/
Postat av: LK

Grymt bra!! :)

2012-06-24 @ 00:32:54

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: