2012-03-21 | 16:43:20

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 61

”För så fort jag kommer hem vill ha träffa dig.”
Jag spärrade upp mina ögon och reste mig lite upp.
”Justin, va?! Kommer du hem då?”
Justin log nöjt och skrattade lite.
Jag log så stort så att mina tänder syndes.
Jag böjde mig fram mot webbkameran som satt inbygg i datorn och pussade löst på den.
”Det närmaste jag kan komma dig just nu är webbkameran så jag sänder dig pussar genom den.”
Justin skrattade lite tyst, ”Inte långt kvar till jag kan göra det på riktigt.”

Samtalet fortsatte kvällen lång och vi pratade om allt. Men något jag visste säkert var att jag längtar till onsdag då jag fick träffa min älskar igen. Kan tiden inte bara hoppa fram lite?


ALYSSA'S PERSPEKTIV:

Nästa morgon vaknade jag med ett leende på läpparna. Varför? Det var bara en dag kvar till Justin kommer hem.
Det var kvavt i rummet och jag var kladdig av att jag att jag hade svettats. Jag drog av mig täcket och gick raka vägen till duschen för att känna mig fräsch igen.
Väl inne i badrummet tog jag av mig den stora sov tröjan och drog igång vattnet i duschen.
Det svala vattnet rann nerför min kropp och jag började tvåla in mig.

När jag hade duschat klart svepte jag en handduk runt kroppen och gick till mitt rum.
Jag drog fram datorn och klickade upp Itunes. Utan att kolla vilken låt som skulle börja spela tryckte jag på play. Introt till Favorite Girl börjades spelas och Justin’s gamla röst hördes. Jag vände mig mot datorn och log.
”Bara en dag kvar.” suckade jag.
Jag gick fram till garderoben och kollade vad jag skulle ha på mig. Såklart var det inte det lättaste valet, exakt samma visa varje gång. Vad ska man ha på sig?
Mobile displayen lystes upp och ett nytt meddelande visades.
”Kom till mig nu! Ryan och Chaz är här också. Ta med dig bikini så tar vi en slapp/sola/bada dag”
”Kommer.”
Mitt svåra val förut hade genast blivit mycket enklare. Jag tog på mig min mörkrosa bikini och över det ett par jeans short och ett vitt linne. Håret lät jag bara hänga ner över axlarna.

”När kommer Justin tillbaka då?”
Mamma, pappa och jag satt runt matbordet och åt en gemensam frukost.
”Imorgon natt. Jag tror jag kommer möta honom på flyplatsen.”
Pappa, som bläddrade i tidningen, kollade på mig, ”varför ska du åka till flygplatsen mitt i natten?”
”Men det får hon väl göra om hon vill?” Mamma svarade snabbt på frågan pappa hade ställt till mig. Pappa kollade bara på henne. ”Det bevisar väl att de tycker mycket om varandra?” Mamma fortsatte tala.
”Det var inte så jag menade.” svarade pappa lite försiktigt.
”Hur menade du då?” frågade jag.
”Jag menade att det kanske är bättre om du sover på natten och träffar honom på morgon därpå istället.”
Varken mamma eller jag svarade på hans påstående.
”Ja tycker i alla fall att ni kan göra som ni vill, och om du vill ha skjuts så kan jag skjutsa dit dig.”
Mamma har sedan första dagen jag berättade om vårat förhållande stöttat oss. Och ställt upp till hundra procent.
”Tack.” svarade jag och log mot henne.


Jag cyklade uppför garage uppfarten till Kendall’s hus. Hennes hur var enormt. Även om jag har varit här x antal gånger tycker jag att det är lika snyggt varje gång.
Med hård knytnäve slog jag mot den stora träddörren. Dörren fyller upp och Kendall stod i bikini i andra änden.
”Lyss.” sa hon och omfamnade mig snabbt. Jag kramade tillbaka, ”Hey.”
”Ryan och Chaz är i poolen. Så kom.” Hon pekade åt baksidan med sin hand och vi började gå.
”Hey killar.” sa jag och de båda vände sig mot mig. De vinkade glatt medan den kastade en boll till varande i poolen.
”Du kan ta den stolen.” Kendall pekade på den vita solstolen bredvid hennes. Jag la ut en handduk innan jag började klä av till bikini, sedan joinade vi killarna i den stora poolen.


”Alyssa sätter sig på Ryan’s axlar och jag sätter mig på Chaz’.”
Vi hade bestämt att vi skulle köra vatten brottning. Eftersom varken jag eller Kendall skulle orka bära Chaz eller Ryan på axlarna, var det vi som fick hoppa upp.
Ryan åkte ner under vattnet och jag satte mig stadigt på hans axlar. Jag höll ut armarna för att lättarare hålla balansen när han reste sig upp. Vi ställde oss i varsin ende av poolen och sakta började vi räkna ner.
”1..2..3.. Kör.” ropade Chaz och de började sakta gå i vattnet.
När vi var nära varandra greppade jag och Kendall fast i varande och försökte putta ner varandra.  Varken jag en Kendall hade några speciellt stora armmuskler så det var svårt att få ner varandra.
”Kendall, ta i då. Det börjar bli tungt.” sa Chaz och koncentrerade sig för att inte ramla. Kendall kollade ner på Chaz och då tog jag tillfället i akt, jag slet mig los från Kendall och puttade henne löst på axel. Fort ramlade hon bakåt och hamnade med ett plask i vattnet.
Jag drog upp armarna mot himlen och skrattade.
”Och vinnarna är Alyssa och Ryan.” sa jag.
Ryan åkte ner i vattnet och lämnade av mig snyggt.
”Äh, jag lät er vinna.” sa Kendall. Vi alla började skratta innan vi gick upp ur vattnet. Vi hade varit i en lång tid så att fingrarna nästan hade blivit som russin.



”Killar, vi måste ha en födelsedags fest för Alyssa när hon fyller!”
Kendall kollade på Ryan och Chaz och de instämde.
”Med vilka gäster. De enda jag känner här är er och Justin. Rolig fest med fem personer.”
”Jag kan pratat med Justin. Han gillar att fixa saker.” sa Chaz och Kendall sken upp, precis som om hon fått en idé.
”Ja, perfekt. Jag kom precis så en briljant idé.” utbrast Kendall. Precis som jag trodde.
”Vad nu?” frågade jag och kollade på dem.
”Det får bli en överraskning.”


Förlåt för att det inte kom något igår när det skulle ha gjort det.. men skrev detta lite snabbt nu innan jag ska iväg.

Kommentera mycket nu hörreni!


Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-03-21 @ 17:25:04
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Johanna

GRYMT BRA :D

2012-03-21 @ 18:00:26
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

Superbra! :)

2012-03-21 @ 19:06:00
Postat av: Anonym

goooodd :D

2012-03-21 @ 19:27:07
Postat av: Adde

Mer <3

2012-03-21 @ 21:29:44
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Jossan

Såååå bra!!!

2012-03-24 @ 10:33:49
Postat av: Jonna

Vill du vara med på vår blog awards? Anmäl dig isåfall på http://justindbieberworld.blogg.se/2012/march/blog-awards-1.html

2012-03-24 @ 16:34:22
URL: http://justindbieberworld.blogg.se/
Postat av: Jossaaan

Braaaa, när kommer nästa?:)

2012-03-25 @ 19:33:26
URL: http://jossetheshit.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: