2012-03-18 | 20:26:18

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 60

"Inget annat alltså?"
Jag visste inte vad jag skulle svara så jag fortsatte att lee.
"Inget nytt kärlekspar på gång?" fortsatte han.
Min hydnyans på kinder ändrades snabbt. Jag bet ihop tänderna för att sluta lee så stort.
"Bro, varför gör du såhär mot mig?"
"Bara att svara." Ryan log nöjt och inväntade mig svar.
"Du vet, jag är ung och lever livet. Jag skulle gärna vilja hålla saker för mig själv."
Ryan såg på mig och nickade, "Okej, jag förstår."


ALYSSA'S PERPSEKTIV:

"Så, vad har du och Chaz gjort medan jag har varit borta då?"
Kendall och jag hade tagit oss en paus i shoppandet och satt oss på ett cafe.
"Vi har inte gjort någonting märkvärdigt. Mest film faktiskt. Ni då?"
"Jadu, de här dagarna har varit ovanliga."
Kendall kollade på mig, "Vad var det som hände egentligen?"
Jag kollade upp mot henne, "När då?"
"När vi skypade. Och ja, du vet."
Jag svarade inte utan lät min blick vandra runt i rummet.
"Jag blev någon chokad och arg på samma gång. Tillslut kom tårarna."
Kendall kollade sorgset på mig, "Men du ska inte bry dig om vad de skriver till dig. Du är en helt underbar i verkligheten och om de skulle träffa dig så skulle de aldrig våga säga det där."
Jag tog en klunk av drickan.
"Aww Kendall. Du är så söt."

"Är det bara jag som inbillar mig eller har inte den där mannen stått där väldigt länge. Tar kort gör han också." Jag mötte Kendall's blick och hon nickade lite lätt med huvudet åt vänster. Min blick vandrar vidare åt vänster och jag ser en man runt 40 års ålder med en stor systemkamera i högsta hugg.
"Det ser ut som om han tar kort rakt mot oss. Men jag inbillar mig säkert bara." sa jag.
"Nej, jag känner också det." svarade hon snabbt efter. "Kom vi går."
Vi reste oss upp från bordet och jag tog tag om min väska. Jag hängde den i armvecket och vi lämnade fiket.
Vi kom ut på gatan och började gå. "Är du klar och redo för at åka hem?" frågade jag Kendall.
"Så klar man kan bli." Vi började gå mot Kendall's bil när vi fick syn på mannen igen.
"Alyssa, där är han igen." viskade Kendall tyst till mig.
Vi gick över gatan och mannen stod kvar och blixtrade av foto efter foto.
"Alyssa, se hit." ropade han helt plötsligt. Vi stannade till och började gå mot honom.

"Hur vet du vem jag är?" frågade jag förvånat.
"Du.. Justin Bieber." bröt han på dålig engelska.
Jag och Kendall kollade på varande med stora ögon.
"Han är en paparazzi." sa Kendall.
Jag nickade, "Märker det. Men hur vet han om mig?"
"Ingen aning." svarade jag och skakade på huvudet.
Jag vände mig mot mannen igen, "Varför tar du kort på mig."
"Jag.. ta." han tog fram kameran och visade hur han tog kort och sedan fortsatte han bryta på dålig engelska så man nästan inte förstod vad han pratade om, "Justin gillar dig." han pekade med sitt pekfinger rätt på mig. Jag höjde på ögonbrynen. Hur visste han det? Visst, de kanske hade sett oss umgås när jag var med på hans tour. Men vi var ju inte intima?


När vi hade lämnat mannen och satte vi oss i bilen körde snabbt iväg. Vi pratade inte så mycket på vägen hem utan lät musiken från radion fylla tystheten.
”Det där var Flo Rida med Sugar. Just nu har dagens gäst intagit studion och vi säger välkommen Justin Bieber.” Både Kendall och jag ryckte till och stirrade på varandra.
”Visste du att han skulle vara med?” frågade hon förvånat.
”Nej.”
Vi lyssnade på intervjun och de började prata om touren. Jag log åt att höra Justin’s röst igen. Jag längtade så mycket efter att få känna hans närhet igen. Bara några dagar kvar..
"Så Justin. Vi har ju sätt att det har tillkommit en yngre tjej vid namn Alyssa. Vem är hon?"
Jag stannade upp. Stirrade på radion. Vad skulle Justin svara?
Man hörde sedan hur tog ett andetag innan han började prata, "Alyssa är en tjej som är helt underbar. Och jag är glad att hon har kommit till mitt liv."
Jag lade huvudet på sned och putade lite med underläppen. ”Baby.” sa jag tyst.
Justin’s svar fick mig att bli alldeles varm inombords.
”Justin vet verkligen hur man ska behandla en tjej.” sa Kendall och kollade snabbt på mig innan hon vände tillbaka blicken och kollade på vägen.
Jag svarade inte utan log fånigt. Intervjun fortsatte enda vägen hem till mig och precis innan jag skulle kliva ur bilen, avslutades deras intervju och Justin lämnade. Perfekt timing.



Kvällsmörket hade fallit in och jag satt på mitt rum med datorn i sängen. Jag låg på magen och vilade på mina armbågar. Jag kollade runt på olika sidor, men inte twitter. Ärligt talat vågade jag inte gå in där. Jag orkade inte få mer hat. I alla fall inte nu.
Displayen på mobilen lystes upp och jag sträckte mig snabbt efter det. Ett nytt meddelande.
”Logga in på skype.” ett leende spred sig i mitt ansikte när jag läste att det var från Justin.
Jag klickade snabbt upp skype på datorn och efter några sekunder jag inloggad. Justin var snabbt med att ringa och jag klickade på svara knappen. Vi startade videosamtalet och efter några sekunder laddningstid såg Justin i bar över kropp och keps.

”Hey babe.” Justin’s röst hörde från högtalarna.
”Hej.” Jag kollade på honom, "Försöker du döda mig eller?"
Justin skrattade. Han såg så trött ut. Stackars baby.
”Hur är det?” frågade han.
”Bra.” Jag bet mig lite löst i läppen, ”Fast jag saknar dig massor.”
Justin blick ändrades snabbt. Han såg bekymrad ut, ”Jag saknar dig också baby. Men jag har en sak att berätta.”
Mitt hjärta började slå snabbare. Vad ville han?
”Vad då?”
”Tror du att du kan vara på flygplatsen klockan 3 på natten på onsdag?”
Det var måndag idag vilket resulterar till att det var två dagar kvar till onsdag.
”Varför ska jag vara det?”
”För så fort jag kommer hem vill ha träffa dig.”
Jag spärrade upp mina ögon och reste mig lite upp.
”Justin, va?! Kommer du hem då?”
Justin log nöjt och skrattade lite.
Jag log så stort så att mina tänder syndes.
Jag böjde mig fram mot webbkameran som satt inbygg i datorn och pussade löst på den.
”Det närmaste jag kan komma dig just nu är webbkameran så jag sänder dig pussar genom den.”
Justin skrattade lite tyst, ”Inte långt kvar till jag kan göra det på riktigt.”

Samtalet fortsatte kvällen lång och vi pratade om allt. Men något jag visste säkert var att jag längtar till onsdag då jag fick träffa min älskar igen. Kan tiden inte bara hoppa fram lite?


Tråkigt mellankapitel. Men snart kommer Justin tillbaka och det börjar det närma hennes födelsedag. Och man kan ju alltid undra som vad kommer hända då... ;)

Kommentera.


Postat av: Johanna

GRYMT BRA

2012-03-18 @ 20:57:56
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

asbra! <3

2012-03-18 @ 21:12:28
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-03-18 @ 21:47:15
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Anonym

jättebra

2012-03-18 @ 21:50:46
Postat av: saga

Awsome!

2012-03-18 @ 22:41:29
Postat av: Adde

Meeeer <3

2012-03-18 @ 23:36:17
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Anonym

Braaaaa!!!!

2012-03-19 @ 08:15:32
Postat av: sabina

MEEEEEEEEER <3333333333333333

2012-03-19 @ 17:23:22

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: