2012-03-15 | 21:01:22

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 59

Vid gaten var det många personer med dragväskor som precis skulle stiga på. Jag följer deras rörelser med blicken tills jag såg henne. Världens vackraste tjej. Hon mötte min blick och hon såg förvånad ut. Men ändå sken hon upp i ett leende. Jag började snabbt röra på mig och sprang mot henne. Jag sprang förbi disken och sprang mellan alla personer som gick i gången. Ju närmare jag kom henne desto mer började de kittlas i min mage. Hur kunde jag vara så dum att jag lät detta hända? Alla är värda en andra chans. Och jag överreagerade över allt det här.  
”Justin.” hörde jag henne säga. Hon släppte sin väska och började gå mot mig. När vi var tillräckligt nära placerade jag mina händer runt hennes kinder och böjde mig framåt. Jag kände hennes perfekt läppar mot mina och en elstöt körde igenom min kropp. Vi särade på oss och hon bet sig löst i läppen.
”Förlåt. Jag älskar dig.” viskade jag mot hennes läppar.
”Jag älskar dig också.”
Hon raderade utrummet som fanns mellan oss och återigen sammanpressade våra läppar.

ALYSSA'S PERSPEKTIV:

En hel vecka och tre dagar hade det gått sedan jag hade åkt hem från Los Angeles. Justin och jag hade haft kontakt som vanligt och vi hade bestämt oss för att gå vidare. Vi båda hade gjort ett misstag, även om jag var bestämd med att säga att det var mitt fel. Men Justin sa alltid samma sak. "Alyssa, sluta. Vi båda gjorde fel. Vi måste gå vidare." Jag log varje gång han sa det. Han var verkligen bäst och jag förstod inte hur jag nästan kunde tappa honom.

Jag var precis i ordning gjord för en dag på stan med Kendall. När Kendall hade sett mig när jag kom hem hoppade hon nästan på mig och kramade mig hårt. Det var första gången jag verkligen kände mig så välkommen hem som då. Kendall är en av de mest omtänksamma personerna jag träffat och jag är glad att hon finns i mitt liv.
Klockan hade precis passerat 1 och jag skulle träffa Kendall klockan kvart över 1. Perfekt.
"Mamma, Pappa. Jag går nu." ropade jag.
"Okej. Ha det så kul och hälsa Kendall." svarade mamma från övervåningen. Jag tog tag i handtaget och öppnade dörren. Med en omedveten smäll slängde jag igäng dörren.

Kendall stod på andra sidan gatan med en handen i luften och vinkade till mig. Jag vinkade glatt tillbaka och kollade åt vänster ifall någon bil kom. Jag sprang snabbt över gatan och omfamnade Kendall när jag mötte henne.
"Hej." sa vi båda i kör och vi skrattade till.
"Har vi blivit så tajta att vi började prata samtidigt nu också?" sa Kendall.
Jag skrattade, "Antagligen."
"Haha. Kom nu så går vi och shoppar lite."
Kendall krockade fast i arm i min och vi började gå mot alla affärer.

"Så, när kommer Bieber tillbaka?" frågade hon när vi stod inne på Forever 21 och kollade kläder.
"Jag vet inte. Om en vecka eller mer tror jag."
"Men fyller inte du om en vecka?!" frågade hon och kollade på mig.
"Jo. Och jag hoppas att han hinner hit då."
"Det måste han. Annars tar jag ett snack med den killen. Lovar."
Jag skrattade till och skackade på huvudet, "Han kan inte rå för sin tour. Och om han inte kan komma är det väl inte hela världen. Jag hade inte tänkt göra något på min födelsedag ändå så."
"Men gör massor om han inte är här. Du fyller 16 hallå. Du får köra bil och det är ett stort steg i livet. Och vem vet, du kanske får en bil av killen din..."
"Haha, skulle inte tro det. Och förresten skulle inte inte ta emot den av honom. Det skulle vara för mycket. Alldeles för mycket."
Kendall skackade på huvudet, "Jag känner på mitt att Justin kommer göra något stort. Vad vet jag inte."
Jag svarade inte. Jag suckade djup och kollade ner i backen. Allt pratade om Justin fick mig att saknade honom ännu mer. Jag undrar vad han gjorde precis nu?



JUSTIN'S PERSPEKTIV:

Jag klev ut ur bilen och skrik hördes. Ovanligt, nej. Jag kollade på fansen som stod och rykte i gallret och jag vinkade snabbt till dem innan jag klev in i det stora höghuset där intervjun med Ryan Seacrest skulle hålla hus. Direkt när vi kom in möttes vi av tjej som skulle visa oss vägen. Även om jag hade varit här förut som skulle jag aldrig hitta. Inte Kenny heller, som alltid var med mig. Vi båda hade lika dåligt minne.
"Ni kan vänta här så kommer jag och hämtar er när det är dags."
"Japp." svarade jag snabbt och blickade runt i det lilla vänt rummet. I rummet fanns det en soffa och en vattenmaskin.
"Nervös?" frågade Kenny som hade satt sig ner i soffan.
"Nja, inte så mycket. Mest nervös över att de ska fråga massor om Alyssa."
"Troligen. Men det är bara att svara på frågorna som du vill.
"Ja, jag vet."
Jag gick bort mot vattenmaskinen och tog ett glasvatten. Det var knappt att jag hann dricka en klunk innan tjejen kom tillbaka och sa att det var dags för intervjun.

"Så, Justin! Hur är det?" frågade Ryan.
Jag lutade mig en aning närmare radiomikrofonen, "Baara bra mannen. du?"
"Med mig är det mycket bra. Tack för frågan."
Jag hann inte svara innan Ryan var i fullgång med att fråga frågor.
"Hur går det på touren?"
"Det går jättebra. Vi har haft x antal konserten och många kvar, men det är bara kul."
"Vi har pratat med dina fans och de är helt överexalterade över att få se dina konserter. De har faktiskt fått svara på en fråga på våran hemsida." Ryan pratade så snabbt så man fick konsentrera sig på vad han sa.
"Okej." svarade jag innan han återigen började babbla på.
"De fick välja mellan första rad platser eller att bli One Less Lonely Girl. Har du någon gissning på vad de valde?" frågade han.
"Första raden, kanske?" gissade jag.
"Med 68 procent vann One Less Lonely Girl."
Jag flinade till och nickade.
"Här är några förklaringar varför: "Om man blir One Less Lonely Girl så får man blommor av Justin." "Om man skulle bli OLLG så tar Justin på en. Tänk dig själv?" Och listan gå på. Många har skrivit samma saker, precis som den sista. Du tar den den."
Det där fick mig att skratta till. Högt.
"Så de valde det för ajg tog på den. Men jag nuddar dem bara lite smått."
"Tydligen räcker det."

Intervjun forstatte med många frågor och svar, tills vi kom till frågan jag egentligen bara satt och väntade på. Frågan om Alyssa.
"Så Justin. Vi har ju sätt att det har tillkommit en yngre tjej vid namn Alyssa. Vem är hon?"
En bild kom upp på Alyssa så TV skrämen som lyste bakom Ryan. Jag kollade på bilden och hela mitt hjärta blev varmt.
"Alyssa är en tjej som är helt underbar. Och jag är glad att hon har kommit till mitt liv." Enkelt och simpelt svar.
Alla i studion gav ifrån sig ett "Aww." och jag flyttade mig från micken och log som ett fån.


"Inget annat alltså?"
Jag visste inte vad jag skulle svara så jag fortsatte att lee.
"Inget nytt kärlekspar på gång?" fortsatte han.
Min hydnyans på kinder ändrades snabbt. Jag bet ihop tänderna för att sluta lee så stort.
"Bro, varför gör du såhär mot mig?"
"Bara att svara." Ryan log nöjt och inväntade mig svar.
"Du vet, jag är ung och lever livet. Jag skulle gärna vilja hålla saker för mig själv."
Ryan såg på mig och nickade, "Okej, jag förstår."


Tror ni Justin kommer hem innan Alyssa's födelsedag? Och vad tror ni han kommer ge henne? Jag har en idé, och den som gissar rätt får en länkning!

Om ni kommenterar mycket så kommer nästa upp imorgon.

Postat av: Johanna

AWESOME!! :D

2012-03-15 @ 21:58:19
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-03-15 @ 22:02:47
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Miss Awesome

Bra, men detta är en okorrekt mening:

Jag undrar vad han gjorde precis nu?

1. Det är ingen fråga.

2. Tidsfel. Du skrev först i nutid och sedan i dåtid.

Korrekt:

Jag undrade vad han gjorde precis nu.

Om du vill ha det som en fråga, kan du skriva så här:

Jag undrar/undrade: Vad han gör/gjorde precis nu?



Hoppas du förstår ;) Ha det bra!

2012-03-15 @ 22:36:42
Postat av: Anonym

Skit bra! Klart han kommer hem! :D

2012-03-16 @ 06:41:32
Postat av: emilija med j.

Grymt bra, han kommer kanske överaska henne när hon fyller år.

Hon kanske får en bil iallafall.

Grymt bra !

2012-03-16 @ 06:46:25
URL: http://eemilijaa.blogg.se/
Postat av: Adde

Meer,

jag tror hon kommer få åka med han på hela hans tour så dom hinner vara tillsammans :)

2012-03-16 @ 08:08:54
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Jossaaan

SJUKT BRA :D

2012-03-16 @ 15:14:58
URL: http://jossetheshit.blogg.se/
Postat av: sabina

han kanske ger henne en förlovningsring? elr löftesring? hihi<3 hoppas nästa kommer ikv!

2012-03-16 @ 19:27:29
URL: http://biinaas.devote.se
Postat av: saga

As bra kapitel!

Jag vet inte riktigt kanske kommer han körandes i en bil på hennes födelsedag och hoppar ut ur den och sän säger han '' den här skönheten är din '' elr nått ;D

2012-03-17 @ 15:53:00
Postat av: Anonym

Hejhej, allt bra? :D

http://swaxu.bloggplatsen.se

2012-03-17 @ 20:27:29
Postat av: Burcu

Tack desamma!:D

Skulle vilja läsa din novell men du har redan kommit till kapitel 59.. Så hinner inte läsa>.<

2012-03-18 @ 09:43:24
URL: http://buurcus.blogg.se/
Postat av: Frida -

Sv: tack så mycket (din kommentar på http://fridarapp.blogg.se), kika gärna in på min novellblogg om justin skulle bli jätte glad om du lämnade en kommentar om vad du tycker! :)

2012-03-18 @ 09:43:38
URL: http://http:/mybieberdrug.blogg.se
Postat av: Lina

Är du intresserad av ett länkbyte? :)

2012-03-20 @ 15:58:21
URL: http://jdbiebsstorys.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: