2012-03-11 | 20:07:43

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 58

Justin,
Jag vet inte vad som precis hände mellan oss, men jag gillar det inte.
Jag vet att det var fel av mig att ljuga och jag skulle berättat sanningen från början. Julian är bara en vän och ingenting annat, så tro absolut inget annat. Nyckel du får med att nyckel till mitt hjärta. För du har verklingen tagit mitt hjärta.
Du förstår inte hur mycket jag kommer sakna dig i mitt liv. Du var lågan som brann för mitt ljus.
Jag älskade varenda liten sekund vi var tillsammans. Du fick mig att inse vad kärlek betydde, vad det var.
Så tanken av att jag aldrig mer kommer få ha dig i mitt liv igen gör ont. För ont.
Du var den sista pusselbiten som behövdes för att göra mig hel.
Jag vet att jag aldrig kommer glömma dig. Så tack för alla stunder jag fått tillbringa med dig.

Jag älskar dig, Justin Drew Bieber.



JUSTIN’S PERSPEKTIV:

Jag lutade mitt huvud mot den hårda väggen. Jag stirrade rakt upp mot den blå himlen. Jag läste brevet igen och jag vart varm inombords. Jag älskade den där flickan så mycket så att det gjorde ont. Min ringsignal började låta och jag drog fram mobilen ur fickan. ”Chaz.” prydde displayen och jag svarade.
”Chaz, hey.”
”Tja. Vad händer i ditt liv?” att höra Chaz röst gjorde mig lite gladare.
”Inte så mycket... Allt är ungefär i en röra just nu.”
Han tystnade i några sekunder, ”har det hänt något?”
”Ja. Alyssa och jag började bråka.”
”Va?!” ropade han högt.
”För att göra en lång historia kort, hon ljög och jag blev arg. Det hela slutade med att jag nu sitter här med ett brev från henne och hon har åkt.”
”Gillar du henne fortfarande?” frågade han bestämt.
”Jag älskar henne Chaz.”
”Varför sitter du då kvar och inte gör något åt problemet? Åk efter henne och visa hur mycket hon betyder och att inget kan komma emellan er.”
”Chaz, du är ett geni.” sa jag skrattande och reste mig snabbt upp. Jag började jogga bort till bilarna.
”Haha, tacka mig senare.”
”Men jag ringer dig senare.”
”Gör det. Och Justin…”
”Ja?”
”Ni två är gjorda förvarandra. Hitta henne nu.”
Jag svarade inte utan Chaz lade på. Ett leende spred sig i mitt ansikte. När jag var framme vid bilarna hoppade jag snabbt i första bästa och började köra iväg. Jag skulle kunna göra vad som helst för att få hennes flygplan att stanna. Åtminstone så jag hinner se henne.

ALYSSA’S PERSPEKTIV:

Planet till Ontario, Kanada, är tyvärr försent med en halvtimme. Vi ber om ursäkt för det här och önskar er ändå en trevligt resa.” Mamma och jag kollade på varandra och suckade högt.  
”Ska vi fika medan vi väntar?” frågade mamma och jag nickade. Vad som helst utan att sitta på en bänk och låt tiden rinna iväg. Mamma och jag pratade inte så mycket, hon såg hur jag mådde och förstod. Jag älskar mamma på det sättet. Hon ser att jag är ledsen och frågar inte miljoner frågor som bara gör en ännu mer nere.

Vi gick till närmaste fik och beställde varsin dricka. Mamma beställde kaffe och jag en cola.
”Alyssa, bara så du vet så är jag här för att prata.” hon kollade djup in i mina ögon.
Tystnad. Jag visste inte om jag orkade berätta allt och då kanske blir ännu mer ledsen?
Men hon var ju trotsallt min mamma som förtjänade att veta.
”Det var så att jag träffade en ny killkompis på den här festen vi var på. Dagen efter så skickade han ett sms och frågade om jag ville träffa honom innan jag åkte hem. Men när Justin fick reda på att jag kanske skulle träffa honom blev han en helt annan person. Han bara gick utan att säga något till mig. Så jag ljög för Justin.  Jag sa att jag skulle på stan med dig. Men det slutade inte så bra.” sa jag och tog en klunk av colan och kollade på mamma.
”Jag lyssnar.” Mamma fortsatte kolla mig djup in i mina ögon. Hon gjorde så att jag kände mig så säker.
”Justin upptäckte senare att jag hade umgicks med Julian, som han förövrigt heter, och han blev arg. Jag klantade sedan till mig och sa den dummaste meningen i hela mitt liv. ”Om du går nu så är det slut mellan oss.” och han gick. Jag är så dum i hela huvudet. Jag kastade verkligen bort glädjen i mig. Han var mitt liv.”
Mamma kollade sorgset på mig, ”Ni kommer över det här snart. Jag har umgåtts med Pattie hela helgen och hon berätta för mig hur mycket Justin tycker om dig. Hur mycket han pratar om dig när du är borta. Låt inte en sådan här liten sak komma emellan er.”
”Jag har sagt hur jag känner för Justin. Men han hatar säker mig.”
”Det lovar jag dig att han inte gör. Han kommer ångra sig och komma tillbaka snart. Det kan vara om en minut, en timme eller en vecka. Jag vet att han kommer tillbaka.”
Jag log åt mamma. Hon var då allt bäst.
”Jag älskar dig Mamma.”
”Och jag älskar dig min dotter.”


”Passagerare till Ontario, Kanada kan nu checka in vid gate 67.” den irriterade rösten hördes ur högtalarna igen. Mamma och jag reste oss från bordet och samlade ihop våra grejer igen. Vi började genast gå mot gaten för att gå på flygplanet som skulle ta oss hem.
Kön var inte alls lång vid gaten och vi var snabbt fram vid disken där man visar biljetten. Jag drog upp mitt pass och visade det.
”Trevlig resa.” sa tjejen trevligt och jag började gå. Men långsamma kliv gick jag på gången mellan flygplatsen och flygplanet. Mamma gick lite framför och höll på att stänga av sin mobil. Hon hade precis köpt en iPhone så hon försökta klura ut hur.
Jag kollade bak mot flygplatsen en sista gång och log. Plötsligt ser jag en person som kommer springandes och ser allmänt stressad ut. Jag kisar med ögonen och ser vem det är? Jag tänker efter och skakar på huvudet. ”Sluta Alyssa. Du inbillar dig.” Jag öppnade ögonen igen och ser honom igen. Jag öppnade munnen och ser stort leende bildades på mina läppar. Han var här. Justin.


JUSTIN’S PERSPEKTIV:

Fort parkerad jag bilen och hoppade ut ur bilen. Jag läste snabbt bilen och började springa. Jag struntade i allas blickar eller kommenterer. Jag var tvungen att hinna med Alyssa. Jag sprang slalom mellan personerna på flygplatsen och hoppade över alla väskor som låg mitt i vägen. Jag sprang fram till den stora tavlan som visade när alla flygplan skulle gå och vilken gate. Snabbt letade jag upp flyget som skulle gå till Ontario och kollade gate. 67. Jag kollade upp i och började leta efter skyltar som skulle kunna färda mig till denna plats.
Fort började jag spring igen och kommer ut till det stora ”allrummet”
”OMG. Justin Bieber!” hör jag någon ropa och med farten vänder jag mig. Där stod det två minder åring tjejer och hackan ner till marken. Jag log och hälsade snabbt på dem. Deras skrik ekade i mina öron.
”Gate 67.” läser jag på en skylt som pekar åt vänster. ”Äntligen.” viskade jag tyst för mig själv.

Vid gaten var det många personer med dragväskor som precis skulle stiga på. Jag följer deras rörelser med blicken tills jag såg henne. Världens vackraste tjej. Hon mötte min blick och hon såg förvånad ut. Men ändå sken hon upp i ett leende. Jag började snabbt röra på mig och sprang mot henne. Jag sprang förbi disken och sprang mellan alla personer som gick i gången. Ju närmare jag kom henne desto mer började de kittlas i min mage. Hur kunde jag vara så dum att jag lät detta hända? Alla är värda en andra chans. Och jag överreagerade över allt det här.  
”Justin.” hörde jag henne säga. Hon släppte sin väska och började gå mot mig. När vi var tillräckligt nära placerade jag mina händer runt hennes kinder och böjde mig framåt. Jag kände hennes perfekt läppar mot mina och en elstöt körde igenom min kropp. Vi särade på oss och hon bet sig löst i läppen.
”Förlåt. Jag älskar dig.” viskade jag mot hennes läppar.
”Jag älskar dig också.”
Hon raderade utrummet som fanns mellan oss och återigen sammanpressade våra läppar.


Uppdatering har varit bra i helgen va?

Följ mig färna på bloglovin' HÄR

Och du som kommenterade att du fyllde idag, Grattis & Tack för de fina orden! ♥

Postat av: Johanna

gryyyyyyyymt love it :d

2012-03-11 @ 20:21:11
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Jossaaan

Skit bra! :D

Uppdateringen har varit awesome :)

2012-03-11 @ 20:24:56
URL: http://jossetheshit.blogg.se/
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-03-11 @ 20:28:07
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Det har vart en fett bra födelsedag med två kapitel här ifrån! Tack så mycket :)

2012-03-11 @ 21:05:33
Postat av: Miss Awesome

Bra :)

2012-03-11 @ 21:29:45
Postat av: Anonym

Guuuuud så bra :D Åhhh älskar denna novell ! :D

2012-03-11 @ 21:41:43
Postat av: Anonym

Hejsan, Jag har en liten frågestund på min blogg så det hade varit jätte kul om du hade kunnat kommentera en fråga?! (:

Direkt länk till inlägget: http://justindrewbiebernyheter.blogg.se/2012/march/fragestund.html

Kram Hanna

2012-03-11 @ 22:53:55
Postat av: Adde

Meeer<3

2012-03-12 @ 13:46:50
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Anonym

asssbra :D

2012-03-12 @ 15:01:05
Postat av: sabina

meeer!

2012-03-12 @ 19:27:48

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: