2012-03-04 | 20:47:16

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 55

”Ryan.” sa jag med en förvånad röst. Jag stannade till och rörde mig inte en centimeter.
Varför ringer han mig nu? Vi har inte hört med månader.
”Jag ville bara säga förlåt. Förlåt för allt.”
”Du behöver inte säga förlåt Ryan.”
”Jo, det behöver jag visst. Jag betedde mig helt fel. Och jag vet inte vad som flög i mig den där kvällen... Förlåt Alyssa.”
Jag log, ”Vänta Ryan.”
Jag gick med tyst steg ut ur rummet och gick förbi de andra som låg och sov utanför. Sakta öppnade jag dörren och klev ut i den lugna natten. Jag satte mig ner på trappan som man gick uppför och nerför från bussen.
”Vad gjorde du?” frågade han.
”Jag gick ut så jag slapp viska fram orden.”
Han skrattade lite tyst, ”du är så snäll Alyssa. Om jag hade ringt Justin hade han pratat på med vanlig ton och fullständigt skitit i om ni vaknade.”
Nu skrattade vi båda. Jag hade faktiskt saknat att höra Ryan prata. Höra honom skratta.
”Men hur är det på touren?” frågade han plötsligt.
Jag stannade upp i skrattandet, ”h-hur..?”
”Det är lugnt Alyssa. Jag vet att du och Justin är tillsammans och att du är med honom på touren. Jag är inte helt borta.”
Jag log återigen, ”Det är bra. Fast jag ska hem imorgon kväll.”
Jag började tänka efter vad klockan var och kom på att klockan hade passerat tolvslaget, ”eller, jag ska hem ikväll.” rättade jag.
”Du har då aldrig haft så mycket koll på saker.”
”Haha, nej jag antar det.”
Vi båda vart tyst ett tag. Jag kollade ut på den tysta parkeringen där två bussar stod parkerade.
”Alyssa, kan vi inte bara börja om?”
”Ryan, vi behöver inte börja om på någonting.”
”Jo, snälla. Jag kan inte släppa det här.”
Jag andades ut, ”Okej. Hej, jag heter Alyssa Jenner.”
”Haha, jag heter Ryan Butler. Trevligt att.. prata!”
VI båda började skratta, ”Haha, men Ryan. Jag måste gå och lägga mig nu. Men vi kan väl ses när jag kommer hem?” frågade jag.
”Visst, det är bara att ringa mig.”
”Det gör jag. Hejdå.”


Fylliga, mjuka, underbara läppar kändes mot mina läppar. Mina ögon öppnades sakta och jag blinkade några gånger för att få in skärpan.
”God morgon babe.” hörde jag Justin säga lite tyst. Han hade sina händer på varsin sida om min kropp och hans huvud var nerböjt mot mig.
”God morgon.” svarade jag. Han kysste mig snabbt innan han for ner på rygg i sängen.
Han lade sin ena hand på sin panna, ”Jag har så jäkla ont i huvudet.”
”Konstigt.” jag flyttade mig så att jag låg med huvudet på hans bara bröst korg.
”Vadå?” frågade han förvånat.
”Du var ju helt nykter igår… Eller?”
Justin gnuggade sig i ögonen, ”Jag vet. Det bara blev så.”
”Bara blev så? Jag försökte hjälpa dig att gömma det, tills Kenny kom. Du slängde dig på honom och kramade honom, plus att du sa att du hade saknat honom massor.”
Justin stängde ögonen hårt, ”Åh nej.”
”Men jag försökte att göra så att ingen märkte något. Förutom dem du umgicks med.”
”Förresten, vem var du med hela kvällen?” Justin avbröt mig.
”Jag dansade och pratade med Julian. Han var snäll.”
Justin kollade på mig, ”hela kvällen?!”
”Ungefär. Du pratade ju bara med alla andra och han kom upp till mig i baren.”
”Gud, han måste vara perfekt.” sa Justin ironiskt.
”Sluta…” sa jag och slog honom löst på bröstet. Jag lyfte mitt huvud lite så att jag kollade mot honom.
Jag böjde mig framåt och pressade mina läppar mot hans. ”Du vet att du är perfekt.”
När jag skulle backa undan lade han sin hand vid min korsrygg innan för min tröja och höll kvar mig. Han återförenade våra läppar igen. Vi rullade runt så att jag nu låg med ryggen mot sängen och Justin över mig. Våra blickar möttes och hans var mystiska, men fortfarande världens vackraste. Justin’s hand vandrade vidare och hamnade vid sidan av mig. Den for upp och ner och huden knottrade sig. Hela jag blev varm vid varje beröring han gjorde. Justin började sakta ta tag i linningen till mig tröja och drog den sakta uppåt. Jag gjorde inget motstod så jag lät honom dra av den. Jag slängde upp armarna över huvudet och sedan var tröjan av. Justin kastade den på golvet och begav sig neråt mot mig igen. Jag lät mina armar ligga kvar i samma ställning när jag återfann Justin’s fantastiska läppar...


Postat av: Johanna

GRYMT :D

2012-03-04 @ 21:08:26
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Sara

Sjuuuuuukt bra :D Åhhhh längtar till nästa kapitel!! Bästa novellen <3

2012-03-04 @ 21:26:09
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-03-04 @ 21:27:47
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Adde

MEEER, :D

2012-03-04 @ 23:20:43
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Anonym

Grymt bra, mer :D

2012-03-05 @ 00:07:03
Postat av: Jasmine carlsson

GRYYMT ! MERA SÄGER JAG BARA ! :D

2012-03-05 @ 01:10:41
URL: http://ofus.webblogg.se/
Postat av: Jossan

SÅÅ bra!!!

2012-03-05 @ 21:29:50
Postat av: Saga Forsberg♥

Vill du vara med och tävla om en gratis design då jag egentligen tar betalt?:) KOLLA DET HÄR INLÄGGET: http://bieberlaugh.blogg.se/2012/march/vinn-en-gratis-design-chapter-18-underd.html#comment :)

2012-03-05 @ 21:46:47
URL: http://bieberlaugh.blogg.se/
Postat av: saga

AA, så bra! :D MEER!

2012-03-06 @ 21:08:21
Postat av: Anonym

Ååh, snälla kan vi få mer nuu? :D

2012-03-08 @ 20:20:11

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: