2012-06-30 | 16:00:24

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 83

Jag bet mig hårt i läppen. En tår strömmade sakta nerför min kind och jag kollade in i hans ögon.
"Men förstår du inte hur mycket jag vill ha, men jag vågar inte Justin! Jag är rädd att bli sviken igen och mitt hjärta klarar inte det. Du ska bara veta hur ont det gör i hjärtat varje gång jag ser dig med en annan tjej, och veta att det kunde varit jag. Jag vet inte om jag klarar all press igen."
"Varför kan du bara inte låta mig få en andra chans så ska jag visa dig att jag aldrig kommer skada dig igen. Följ ditt hjärta Alyssa."
Tystnad.
Han kollade sådär kärleksfullt in i mina ögon igen. Som att de ögonen tog mig upp bland svävande moln, och jag ville aldrig kommer ner igen.
"Jag vet inte-." Mer hann jag inte säga innan Justin tar ett stadigt grepp om mitt huvudet och pressar sig närmare. Sina läppar, mot mina.



ALYSSA'S PERSPEKTIV:
Våra läppar särades från varandra. Tystnad.
”Justin…” sa jag och kollade på honom. Han satte sitt pekfinger över mina läppar,
”Sch.” Jag gjorde som han sa, var tyst. Han placerade sina armar runt min midja och tryckte mig närmare så gott som möjligt. ”Låt mig, snälla.”
Jag drunknade rent ut sagt i hans ögon. Man vart som knäsvag varje gång man kollade in i dem.
Mina armar flög upp och landade bakom hans nacke och våra ansikten var några centimeter från varandra. Justin skakade på huvudet, ”Jag måste göra det igen.” Han slickade sig om läpparna.
”Vadå?” frågade jag honom. Justin svarade inte, utan tryckte hårt sina läppar mot mina.
Kyssen var den mest betydelsefulla någonsin, den var så passionerad. Det kändes som att den betydde någonting, som att den var menad. Jag kände hur Justin började sära på oss, men jag drog honom närmare och pressade mina läppar mot hans igen. Kyssen blev intensivare och jag kände hur Justin försökte sära mina läppar med hjälp av sin tunga. Jag skapade ett mellanrum mellan mina läppar och lät hans tunga glida över.
”What the?! När hände det här?”  Vi avbröt fort kyssen och kollade åt vänster där Chaz stod med en dricka i handen. Han kollade på oss och tog sedan en klunk. Justin började skratta, ”Precis.”
”Jag sa ju att det skulle bli ni igen...” sa han och kliade sig i ögat. Justin och jag kollade på varandra,
”När sa du det?” ifrågasatte Justin. Chaz putade med läppar, kollade runt och tänkte. Han pekade på Justin, ”Jag kanske inte har nämnt det, men jag skulle.. Lovar.” Han började vingla fram till oss och lade sina armar runt oss. ”Ska ni ha?” Han visade med blicken att han menade drickan. Jag skakade på huvudet. ”Jag måste fira!” sa Justin och drog sig ur Chaz grepp om oss och tog sedan för sig av drickan.
”Vad firar du?” frågade Chaz. Justin sken upp i ett leende. ”Att jag har fått tillbaka mitt hjärta.”
Jag log mot honom, var han alltid tvungen att vara så förbaskat söt?!
”Nu går vi in och fortsätter festa. Vi lever bara en gång.” Chaz vände på klacken och begav sig inåt.
Jag gick och ställde mig hos Justin. ”Gå in du, jag ska nog gå hem.”
Justin rykte fort till och kollade på mig, ”Nej.” Han lade sina armar om mig, ”Snälla, stanna.”
”Jag är jättetrött och det är en ny dag imorgon.”
”Du kan sova imorgon, och som Chaz sa – vi lever bara en gång.”
Jag skrattade till, han hade ju faktiskt rätt. Och sova kunde jag göra någon annan gång.
”Okej, jag stannar.”
Ett stort leende syndes på Justin’s läppar, ”bra.”
Vi kysstes snabbt innan vi gick in igen där festen fortfarande var i full gång.



”GRATTIS.” Kendall flög på mig när vi kom in igen.
”Antar att du vet?” sa jag när hon släppte mig. Hon gick sedan och kramade om Justin, ”Jag sa ju att ni skulle bli tillsammans igen.” Vad många det var som tydligen sa det?!
”Ska ni med och dansa?” Kendall kollade först på Justin och sedan på mig. ”Jag kan.” svarade Justin. Blickarna hamnade sedan på mig, ”Nja, gå ni först så kanske jag kommer senare.”
Kendall tog tag i Justin arm och drog honom med sig. Justin vände sig om och skickade en slängpuss. Jag log mot honom och sedan gick jag in till köket för att ta mig något att dricka. I köket satt det flera personer som sov eller satt och hånglade. Fort hämtade jag den drickan jag ville ha och sedan lämnade jag köket och gick ut till hallen. På samma plats som jag stod i början av festen, ställde jag mig nu och likaså lutade jag mig mot väggen. Jag kollade ut mot dansgolvet där Kendall, Justin, Ryan och Chaz stod och dansade med varandra. Jag skrattade åt de danser folk kunde hitta på när de var fulla.
”Nämen ser man på. Är det inte lilla bitchen utan sin underbara pojkvän.” Tjejen som tidigare hade satt krokben för mig kom och ställde sig framför mig med två tjejer från sitt gäng.
Jag skakade bara på huvudet. ”Vad vill du mig?”
Tjejerna skrattade, ”Vad vi vill dig? Ingenting. Men däremot vill jag din pojkvän någoting…”
Sa samtidigt som hon bet sig i läppen och kollade ut mot Justin som stod där och såg så söt ut.
”Men Marissa, de är inte tillsammans längre.. Läser du inte tidningen.” sa tjejen som stod bakom Marissa, som jag nu fick reda på att hon hette.
Marissa tappade haken, ”Är ni inte tillsammans?!” Hon sken upp i ett stort leende och skrattade fjantigt. ”Men gud så bra, då har jag min chans.” Tjejerna som stod bakom Marissa skrattade exakt lika falsk och töntigt som hon. Om jag fick, skulle jag bara vila slå henne rakt i ansiktet. Då kanske hon kan börja agera och uppföra sig som en vanlig människa.
”Du rör inte Justin.” sa och stirrade in i henne ögon.
”Tror du jag blir rädd?” Hon skrattade, kollade på sina vänner och sedan vandrade henne blick vidare mot mig.  Jag sa ingenting.
”Nej, nu ska vi inte slösa mer tid på dig. Utan nu ska jag ta mig chans med din pojkvän. Ops, före detta pojkvän...”  Jag bet ihop. Jag ville bara skrika på henne, få ut mig ilska. Hon började gå, men efter några steg stannade hon och vände sig mot mig, ”Just det, om jag ser dig med Justin, så kommer det inte sluta roligt för dig.” Hon vände sig om igen och började gå mot dansgolvet. Vänta nu, hotade hon precis mig?
Jag bet ihop, försökte hålla tillbaka tårarna som antagligen skulle komma snart. Jag blundade, hoppas på att hon inte skulle göra något med Justin, eller att Justin skulle vara så borta att han gjorde någonting med henne. Jag skakade bort bilderna som bildades inuti mitt huvud och bestämde mig för att gå upp på övervåningen. Jag ville bara vara ensam just nu och på övervåningen fanns det några rum så troligtvis var tomma. Jag tog ett kliv ut för trappsteget när jag känner hur något kommer och kramar mig bakifrån. ”Baby.”
Jag kände mig redan lugn, men ändå fanns tårarna kvar. ”Justin, släpp mig och följ bara efter mig. Jag förklarar sen.” Justin kollade förvånat på mig, men gjorde som jag sa och följde efter.

Kendall’s rum stod tomt vi klev for in och jag stängde för dörren efter oss.
”Vad är det?” frågade Justin. Jag andades tungt, ”Jag vet inte om det här kommer funka.”
Justin ändrade fort ansiktsuttryck och skakade på huvudet, ”Nej.”
Han klev fram så han stod framför mig. Han lade sina händer på mina höfter och lutade sig framåt så våra pannor nuddade varandra. ”Justin, jag blev precis hotad.”
Jag orkade inte hålla tårarna tillbaka längre. Jag orkade bara inte.
”Vad sa du?” Justin ändrade tonläge och han lät nu frustrerad. Jag kollade ner i marken och några tårar lämnade mina ögon. Justin placerade ett finger under min haka och lyfte upp mitt huvud.
”Vad har hänt Alyssa?”
”Inget, men jag vill bara att vi ska hålla det vi har tillsammans i en låg profil.”
Justin nickade, ”Vad som helst för dig.”
Vi båda lutade oss framåt så våra läppar möttes i en perfekt kyss. Ingen intensiv, inga tungor, bara en passionerad kyss. Vi båda slickade oss om läpparna, ”Ska vi gå hem?” Justintog tag i min hand och kollade på mig. Jag nickade. ”Eftersom vi ska ha låg profil så går jag före och säger hejdå till Ryan och dem. Så ses vi utanför huset och 5 min?” Jag nickade.
Justin pussade mig snabbt innan han lämnade min ensam kvar i rummet. Genast kändes det lite bättre. Han fick mig att känna mig så trygg. Älskad.
Efter några mintuter så gick jag ut ur rummet och skulle precis gå nerför trappen då jag blev stoppad.
Någon hostade till och jag vände mig om. Där stod ingen mindre än Marissa och hennes ”livvakter”.
”Vad gjorde du där inne med Justin?” Hon korsade sina armar.
Jag kollade på henne och skrattade till, ”Pratade med honom. Får jag inte ens göra det?”
”Ni kysstes. Vi såg er.” Sa hon snabbt efter. Jag öppnade munnen, men visste inte vad jag skulle svara. Jag ville ge igen, men hur? Jag kollade runt och skrattade till.
”Vet du? Det gjorde vi faktiskt och jag kan berätta för dig att han är en väldigt bra kyssare.”
Jag skrattade till och vände mig sedan om för att gå nerför trappan.
”Din lilla slyna. Jag varnade dig.” Hörde jag Marissa säga innan jag känner två händer i ryggen. Jag flyger framåt. Boom. Jag snurras runt och slår i tills jag landar på något sten hårt och allt jag ser förvandlas till svart.


Postat av: Becka

Grymt bra!

Svar: Tack så jättemycket! <3
biebzdream.blogg.se

2012-06-30 @ 16:41:27
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Anonym

OMG!!! Sjukt bra men vad ska hända nuu???? :O

Svar: Tack!! Jadu, vad kommer hända... JAG VET :D <3
biebzdream.blogg.se

2012-06-30 @ 17:01:39
Postat av: Anonym

Omg sjukt bra det lär ju komma ett till snart! Det är ju spännande! :)

Svar: Ja, det kommer komma ett till snart, lovar! :) Tacktack <33
biebzdream.blogg.se

2012-06-30 @ 17:17:23
Postat av: Amanda

gryyyymt bra! Kommer typ dö om inte nästa kommer snart :D

Svar: DÖ INTE!! haha, tack! <3
biebzdream.blogg.se

2012-06-30 @ 17:49:51
Postat av: Sandra

OMG MEEEER :D

Svar: KOMMER SNART! :D ska börja skriva lite smått på nästa nu <3
biebzdream.blogg.se

2012-06-30 @ 18:09:27
URL: http://justinsmexybieber.blogg.se
Postat av: Sandra

mermermermermermer..

Svar: kommerkommerkommer..... <3
biebzdream.blogg.se

2012-06-30 @ 18:10:07
URL: http://justinsmexybieber.blogg.se
Postat av: Anonym

AWESOME! (som alltid) längtar tills nästa kap! hoppas verkligen att du fortsätter skriva efter den här för dina noveller är verkligen beroendeframkallande, besöker bloggen flera gånger per dag för och se om det kommit något nytt,haha.
Jättebra skrivet, har du några tips på hur man skriver så bra? :)

Svar: Först och främst vill jag tacka så mycket!! Och det kommer komma en ny novell efter denna, har redan börjat fundera ut lite saker som kommer hända då ;) Jag har inte så många tips när det gäller skrivandet, men en sak är väl att man ska formulera sakerna och förklara så gott det går. En annan sak som också kan göra så att det blir bättre är att istället för att bara skriva "sa Justin." ska använd andra ord som undrade ,frågade, förklarade Justin etc. Annars så har jag inte så många tips, men skriv på och om du har en egen novell blogg så skicka den till mig så kan jag läsa och då hjälpa dig om du vill ha mer hjälp? :D <3
biebzdream.blogg.se

2012-06-30 @ 21:45:20
Postat av: saga

Ååå jag blir så arg på sånna människor som är som hon den där bitchen!
Jag vill bara slå ner henne och visa vem som är boss, typ. Men alltså det måste komma ett nytt nuu!! hoppas justin slår till henne eller iallafall puttar henne och typ säger '' som att jag skulle vilja vara tillsammans med dej!'' eller jag vet inte, jag är bara så arg just nu men endå glad att Alyssa tpg kyssen på ett bra sätt. As bra skrivet fortsätt så ♥

Svar: Haha, jag håller med dig! Vi får se vad Justin hittar på... ;) ♥
biebzdream.blogg.se

2012-06-30 @ 22:21:51
Postat av: Alexandra

Skit bra!! Vill veta fortsättningen NU! :D

2012-07-01 @ 01:40:55
Postat av: Malin

Åhhhh vad du är duktig! Du skriver på ett så himla... känslomässigt sätt, om man nu kan säga så? Haha. Iallafall så är du fantastiskt duktig, och skriver som en ängel! Vill ha nästa kapitel NU!!!
Och jag hoppas verkligen att det kommer en ny novell efter den här, kan inte få nog av dig! :)♥

Svar: Åh, tack så jättemycket söta du! Jag blir så glad när man får sådan här komplimanger och jag vet inte riktigt vad jag ska svara! Så ett stort TACK är allt jag kan åstakomma med! Det kommer komma en ny novell efter den här! :) Kram <3
biebzdream.blogg.se

2012-07-02 @ 00:08:06
URL: http://mallanmagnusson.blogg.se
Postat av: Anonym

Åh va du är bra! denna novellen är bara för bra!
älskar dig så bra du skriver!<3

Svar: Jag älskar dig med! haha <3
biebzdream.blogg.se

2012-07-04 @ 22:25:51

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: