2012-06-25 | 20:57:44

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 82

"Töntigt frågor. Jag har haft sex." sa Ryan och jag kollade runt. Alexia, Kendall, Chaz drack, tills alla kollade på Justin som sakta tog tag i sin flaska och drack. Jag kände hur jag blev rosig och kinderna och jag kollade därifrån. "Omg, har ni gjort det?" Kendall fick ett stort leende på läpparna och kollade på mig. Ingen svarade. "Men svara på!" ropade hon och kollade glatt på oss. "Yep." svarade jag och kliade sig i håret. "Aw, vad sött." Jag började ana att Kendall hade fått i sig lite mycket dricka och började tappa kontrollen över sig själv. Hon reste sig upp från stolen och och fram till mig och Justin. "Kan inte ni bara bli tillsammans? Ni är så snygga tillsammans, och sedan kan ni skaffa barn-" Jag avbröt henne, "Kendall!"
Hon kramade om mig och Justin samtidigt, "Jag skojade bara. Men ni kan skaffa barn senare."
Jag skakade på huvudet och skämdes. "Jag håller med henne." viskade Justin tyst i mitt öra.


Leken var fortfarande igång, och de hade suttit och spelat det i över en timme nu.
"Okej, sista.."  sa Chaz och rapade. Jag grimaserad av den lukten som kom ut ur hans mun.
"Jag har bara varit förälskad en gång."
Ryan tog snabbt tag i flaskan och drack de klunkarna snabbt. Han vände sedan den upp och ned, "Tomt." Alla började skratta, tills Justin plötsligt börja prata,
"Om man fortfarande är förälskad i den personen?"
Alla kollade på honom. Eftersom jag satt i hans knä, vände jag mig mot honom och log.
"Alltså, som jag har sagt." Kendall drack lite innan hon avslutade sin mening, "Ni är för söta."
Jag satte mig så jag kunde ha ena armen runt Justin's nacke. "Nu förstår jag inte? Jag menade min mormor." sa Justin och skrattade. Jag öppnade min mun och spärrade upp min ögon. Jag slog honom honom löst och skrattade, "Tack för den."

Leken avslutades och alla satt nu bara och pratade om random saker och drack mycket, för mycket. Själv hade jag lovat mig själv att inte dricka för mycket, någon måste ju hålla koll på de andra.
"Kolla vad jag hittade." Kendall höll ut en full vodka flaska och viftade den uppe i luften. "Yeah." skrek alla och blev som vilda. De alla höll fram sina röda platsmuggar och lät Kendall hälla upp till dem. "Ska du inte ha?" frågade hon mig. Jag skakade på huvudet, "Nej tack."
Jag kollade på Justin när han, rent ut sagt, klunkade i sig vodkan. "Ska du verkligen dricka mer?" frågade jag honom. Han kollade på mig. Hans ögon hade gått över till att blivit lite röda, och han såg lite borta ut. "Shh." Han satte sitt pekfinger för mina läppar, "Jag ska bara ha lite roligt." Varje ord han sa nickade han på huvudet samtidigt. Jag flinade till, "Okej."
Jag ville inte vara en töntigt tjejen som skulle hålla koll på alla ikväll. Nej, jag vill bara att ingen ska må jättedåligt. Så därför ifråga satte jag hur mycket han skulle dricka.
"Alyssa, vet du." Ryan pekade på mig. Jag vart lite nervös över vad han skulle fråga, då jag var omringad av ungdomar som var så fulla så det knappt skulle minnas vad de heter inom några timmar. "När jag gillade dig, så trodde jag att jag skulle få dig." Jag skrattade, "Jasså."
"Men sedan kom Justin och förstörde allt."
"Jag förstörde ingenting." Nu hoppade Justin in i konversationen. "Joho du, det gjorde du." tjaffsade Ryan emot. Justin skakade på huvudet, "Jag hade Alyssa redan innan du sa att du gillade henne."
"Såja, nu tänker vi inte mer på det." Jag orkade inte höra hur det skulle började tjaffs om vem som hade mig först, så jag avbröt dem.
Tystnad.
Kendall höll på att dricka när hon skrek till, "Oh, jag älskar dem här låten!" Hon reste sig upp, likaså de andra, och de sprang in till dansgolvet. Justin och jag satt kvar, "Vill du dansa?"
Justin kollade på mig och inväntade svar. Jag tänkte några sekunder innan jag svarade, "Okej." Jag reste mig från hans knä, och väntade på att han skulle rese sig. Han reste sig försiktigt upp och började gå men snea steg. "Ska jag hjälpa dig?" Jag lade hans arm runt min axel och vi började gå.
"Kan du verkligen dansa nu?" frågade jag honom. "Jag kan alltid dansa." svarade han. "Jag menar, du är ju ganska full." "Jag är aldrig för full för att dansa."


Precis när Justin och jag hade anlänt till dansgolvet hade låten tagit slut och Hero av Enrique
Iglesias började spelas. Jag placerade mina armar runt Justins nacke och han sina runt min midja. Vi började röra oss i takt till musiken. Jag kollade upp mot Justin och mötte hans blick. Hans ögon fick mig att känna mig så trygg. Han flyttade sina händer länge ner tills han hamnade vid min kors rygg. Han tryckte mig närmare honom så att våra kroppar var intima.  Han placerade sitt huvud mellan min hals och axel, för att sedan placera sina läppar mot min hud. Hela jag ryste till, av behaglighet, och ett pirr inom mig skapades. Han kysste mig på halsen och fortsatte uppåt mot käkarna. Jag lutade mig lite bakåt så att kunde komma åt bättre. Det kändes som någon sköt en elektriskt stöt genom kroppen och jag ville inte att det skulle sluta. Han närmade sin munnen och hans läppar lämnade min hud. Våra blickar var som fast i varandra, ingen släppte taget.
"Would you tremble, If I touched your lips?" sjön han med i låten. Jag svalde.
Han närmade sig mig, vad skulle hända? Han stannade några centimeter framför mig. Jag stod still, som förstelnad. Vad skulle jag göra? Var jag redo för det där igen? Han placerade sin hand på min kind och strök sin tumme försiktigt.


"Jag kan inte. Förlåt." Jag släppte snabbt taget om Justin och lämnade honom på dansgolvet. Själv. "Alyssa." hörde jag han ropa, men jag vågade inte vända mig och och se honom ledsen. Så jag fortsatte bara att gå tills jag kom till toallet. Fort öppnade jag dörren och vred om låset. Jag ställde mig framför spegeln och kollade mig själv. Vad håller jag på med?!
Varför kan jag inte bara glömma det förflytna och gå vidare. Ta nya steg i livet. Mina känslor för honom finns kvar, så varför kan jag inte bara visa dem? Varför måste jag alltid vara tjej som är känslolös? Gå ut och prata med honom, nu.
Jag ryktes bort fårn mina egna tankar. Jag kollade mig en sista gång i spegeln och tog ett djupt andetag, "Okej, kör."
Jag öppnade dörren och drev mina steg tillbaka mot dansgolvet, vilket jag inte skulle gjort.
På samma plats står Justin, men en annan tjej och dansar. Precis som han gjorde med mig.
Det kändes som mitt hjärta gick itu. Tusen bitar. Jag stod kvar. Kollade på när de två dansade, fast det såg ut som att det var tjejen som fick sköta dansen då hon dansade runt Justin. Hon ställde sig med rumpan mot Justin och började dansa igen. Justin skrattade och kollade runt, tills han såg mig. Han stannade upp och flyttade sig från tjejen. Hon kollade förvånat mot honom innan hon gick därifrån. Han stod kvar och kollade på mig. Vi båda kollade på varandra.
Jag kände hur mina ögon började vattnas, men jag knep med munnen för att förhindra att de skulle rinna längs mina kinder. Varför grät jag? Det var ju mitt fel alltihopp.
Jag började gå och kunde se i ögonvrån hur Justin sprang efter. Jag gick så fort så det brände i fötterna. Jag puttade bort de personerna som stod i vägen för ytterdörren, jag slet upp den och började gå. Vart visste jag inte. Jag visste inte hur jag skulle bete mig just nu, var jag skulle ta vägen.
Jag kom ut på en stora väggen där några få gatulampor lyste upp vägen.
"Alyssa." Justin kom utspringandes. Jag stannade jag vände mig om. Han stannade några meter framför mig. Han pustade och flämtade så mycket så att jag kunde höra det.
"Förlåt." sa han. Jag skakade på huvudet och suckade, "Du har inte gjort något fel."
Han kollade på mig, rynkade på ögonbrynnen, "Inte?"
"Jag tycker bara det är konstigt Justin. Först så håller du nästan på att kyssa mig.." Jag sträckte ut armen och pekade på huset, "och i andra sekunden så står du och dansar med en annan tjej. Du kanske ska kyssa henne också, eller vänta.. Ni kanske ska ha sex." Jag kände hur arg jag blev så jag vände mig om och började gå. Men jag hann inte gå några steg innan Justin ryckte tag i min hand. "Vad håller du på med?" skrek han.
"Jag har forsökt visa dig hur mycket jag älskar dig. Hur mycket jag vill ha tillbaka dig. Men du lyckas visst bara se de dåliga sakerna med mig. Eller hur?" fortsatte han.
Jag bet mig hårt i läppen. En tår strömmade sakta nerför min kind och jag kollade in i hans ögon.
"Men förstår du inte hur mycket jag vill ha, men jag vågar inte Justin! Jag är rädd att bli sviken igen och mitt hjärta klarar inte det. Du ska bara veta hur ont det gör i hjärtat varje gång jag ser dig med en annan tjej, och veta att det kunde varit jag. Jag vet inte om jag klarar all press igen."
"Varför kan du bara inte låta mig få en andra chans så ska jag visa dig att jag aldrig kommer skada dig igen. Följ ditt hjärta Alyssa."
Tystnad.
Han kollade sådär kärleksfullt in i mina ögon igen. Som att de ögonen tog mig upp bland svävande moln, och jag ville aldrig kommer ner igen.
"Jag vet inte-." Mer hann jag inte säga innan Justin tar ett stadigt grepp om mitt huvudet och pressar sig närmare. Sina läppar, mot mina.
 
 
Hur tror ni Alyssa reagerar med kyssen? Positiv eller negativt? 
Tack för alla kommentarer på förra, ni gör mig så glad! :)
Kör vi samma som förra gången, kommentera mycket för snabbare kapitel!

Postat av: Sandra

SÅ HIMLA BÄÄÄST! KAN VI INTE FÅ ETT TILL KAPITEL SENAST IMORGON SÅ JAG HAR NÅGOT ATT LÄNGTA TILL TILLS JAG KOMMER HEM FRÅN JOBB? :D:D:D
Asså..jag vet att jag dampar ur här..men seriöst? Varför skulle jag inte? Novellen och du är helt enkelt bäääääääääst! :D

Svar: Asså, du är så bäst, vet du det?! Din kommentarer gör mig så fantastiskt glad! :D Om ni kommenterar kommer det ett nytt kap imorgon! Stor puss! <3<3
biebzdream.blogg.se

2012-06-25 @ 21:10:04
URL: http://justinsmexybieber.blogg.se
Postat av: Anonym

Sjukt sjukt sjukt sjukt bra!!!!!! Hoppas positivt!!! :D DU är sjukt bra på att skriva!! Vill bara ja mer mer och mer!!!

Svar: Tack Tack Tack Tack Tack snälla! <3
biebzdream.blogg.se

2012-06-25 @ 21:10:55
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-06-25 @ 21:33:41
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag hoppas på Posetivt! :) Sjuktbra! :)

2012-06-25 @ 22:07:13
Postat av: Alictin

Åhh, jag blev så glad när det hade kommit ett nytt kapitel :) Så grymt bra var det också! Bra jobbat med känslor - det är dem man vill ha när man läser! :)

Svar: Åh, tusen tack! Jag försöker verkligen att göra det så bra som möjligt - och det verkade som jag lyckades! Tack för att du berättade det! :)
biebzdream.blogg.se

2012-06-25 @ 22:11:07
URL: http://alictin.blogg.se
Postat av: Emma

Gud vad braaaaa! Dom måste bli tsm igen! Snälla skriv meeeeer!! :)<3

Svar: Tack snälla! Vi får se hur det hela leder ;) <3
biebzdream.blogg.se

2012-06-25 @ 22:59:09
Postat av: sabina.a

Du är så otroligt grym , bli författare! Det borde göras en film av denna novellen!Kram!

Svar: Åh, jag vet inte hur jag ska svara på sånna här kommentarer! Men ett lee de finns på mina läppar och mitt hjärta bultar :D att bli författar + att novellen borde göras till film, mina två bästa komplimanger! Tusen tack!! <3
biebzdream.blogg.se

2012-06-25 @ 23:04:25
Postat av: Joselyn

Oh My God, vad du är bäääääst! Jag älskar hur du skriver, jag älskar din fantasi, jag älskar everything! :D <3

2012-06-25 @ 23:05:14
Postat av: saga

Vet inte hur många gånger jag var in på din novell och kolla om detta kapitel hade kommit, och idag måste vara min turdag! kapitel 82 ii!
Jag hoppas hon reagerar positivt på kyssen, dom måste! bli tillsammans igen. Du är helt enkelt bäst gumman ♥

2012-06-26 @ 12:51:40
Postat av: aalexandra

jag håller verkligen tummarna för att hon ska reagera positivt! Jättebra skrivet, btw!

2012-06-26 @ 20:24:47
Postat av: Ronja

awesome!!! <3

2012-06-29 @ 08:11:38
URL: http://simpleaswords.blogg.se
Postat av: Adde

Meer, älskar att gå in på denna bloggen och läsa och ba rensa ut tankarna! You go giiiirl <3

2012-06-29 @ 19:54:04
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Julia

Asså bajs på dig! VILL HA KAPITEL 83! Och snälla säg att det är positivt!!

2012-06-30 @ 00:45:51

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: