2012-06-17 | 17:11:21

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 77

”Du sa.. att du ville.. började om från början.” stammade han fram.
Så mycket som jag försökte hålla tillbaka skrattet gick det inte. Jag började skratta och tyckte att det var ganska roligt, om jag ska vara ärlig.
Jag försökte ta kort lite smoothie med mina händer, så att händerna vart alldeles kladdiga.
”Justin..” jag gick sakta fram till honom och jag satte jag händerna på hans mage så att han också fick uppleva känslan att vara kladdig på kroppen. Jag började skratta och snabbt började jag fly därifrån.
”Nu du.”
ropade Justin och sprang efter.



ALYSSA'S PERSPEKTIV:

"Hur många vill ha McDonalds och hur många vill ha pizza?"
"McDonalds." ropade jag snabbt som svar på Kendall's fråga. Hon kollade på mig och nickade.
"Jag vill ha pizza." sa Chaz och Ryan instämde med honom.
Kendall kollade surt på Chaz, "men du sa ju förut att du var sugen på en BigMac."
"Man kan väl ändra sig?" Kendall suckade högt och vände sig mot Justin som satt bredvid mig i soffan med mobilen upptryckt i ansiktet.
"Vad vill du ha Justin?" Vi väntade några sekunder, innan vi märkte att han var okontakt bar, så jag tog tag i hans telefon och drog ifrån den från hans hand.
"Hey." Han kollade på mig med ett stort leende. Jag gjorde en liten skets med huvudet som skulle visa att Kendall pratade med honom, och han förstod det då han kollade på Kendall och de andra, "Vad?"
"Vad vill du helst äta, pizza eller McDonalds?"
Justin kollade runt på oss alla och verkade tänka, "Det spelar ingen roll."
"Du måste välja, Ryan och Chaz tog pizza, medan jag och Alyssa tog McDonalds."
"Jag kan ta McDonalds." svarade ha snabbt. Nästan så snabbt så alla vart förvånade.
"Bara för att Alyssa tog det." sa Chaz medan han reste sig upp och gick iväg. Likadant gjorde Ryan.
Justin skrattade till och böjde sig närmare mig, "Ja, det gjorde jag." viskade han i mitt öra som svar på Chaz uttalande.
Jag flinade till och kollade på honom. Han satt där med sitt perfekta leende, vita tänder och hans underbara ögon. Man nästan drunknade i hans ögon.
Fort skakade jag på huvudet så jag kunde slita mig från blicken. Alyssa, bara vänner var det.
"Kan ni två åka och handla maten?" Kendall anlände i rummet igen och kollade på mig och Justin som fortfarande satt kvar i soffan. Vi kollade på varandra och vi båda nickade huvudet, "okej."

Efter att alla hade sagt vad de ville ha, satte vi oss i bilen för att bege oss mot närmaste McDonalds.
"Har du börjat köra än?" frågade Justin.
Jag skakade på huvudet, "Nej, men jag vill göra det snart."
"Gör det. Det är riktigt roligt."
Jag kollade runt i bilen och beundrades av hur snygg den var.
"Är bilen din?"
Justin svängde bilen, "Japp. Beställde den förra månaden och fick den föra några dagar sedan."
"Den är riktigt snygg."
Justin vände sig om mot mig och log, "Tack."
Bilresan fortsatte tills vi kom ut på en raksträcka och Justin helt plötsliga gasade och bilen körde hur fort som helst. Jag började skratta, men blev även lite rädd, men det skulle jag absolut inte visa för Justin. Istället skulle jag få honom att köra snabbare, "Vad sakta du kör." Justin slängde en snabb blick på mig innan han gasade lite till och vi körde fortare.
"Fortare, Fortare." skrek jag. om vi skulle få en felsväng eller köra i någonting, skulle vi garanterat bli dödade på grund av den hastighet vi var uppe i. Jag skrattade och höjde volymen, där Turn Up The Music med Chris Brown spelades. Genast började Justin sjunga med och dansade så gott han kunde. Jag minns inte senaste gången jag skrattade såhär mycket så att jag kved av glädje för att det gjorde ont i magen.
"Jäklar." skrek Justin plötsligt och fort sänkte han musiken och sakta in hastigheten.
"Vad hände?" frågade jag nyfiket. Justin körde in bilen till kanten och körde ner rutan.
"Du får se." En polis kom upp bredvid bilen och böjde sig framåt för att våra ansikten.
"Gick lite för fort där va?" sa han med en arg ton. Konstigt nog hade Justin fortfarande ett leende på läpparna.


"Ville bara testa bilen lite. Du vet, den är helt nu."
Jag skrattade till, kanske lite för högt då både Justin och Polisen kollade på mig.
"Förlåt." sa jag och skämdes så jag lutade mig mot stödet.
"Jag måste gå till min bil och hämta några grejor, kommer strax." Polisen gick ifrån bilen och Justin vände sig mot mig.
"Förlåt Justin." sa jag. Han kollade på mig och skakade på huvudet, "Det var inte ditt fel."
"Jo, jag eggade dig och sa att du skulle köra fortare."
Justin svarade inte på det utan lade sin hand på mitt lår och log. Våra blickar möttes och jag bet mig löst i läppen, men vår ögonkontakt varade inte länge innan polisen kom tillbaka.
Justin började prata med polisen igen och han fick visa körkortet, men hela tiden hade han kvar sin hand på mitt lår, så jag lade min hand över och strök den försiktigt. Justin kollade snabbt bak på våra händer och flyttade den så att våra händer kramade om varandra istället. Just nu kände jag mig som en idiot så mycket som jag log just nu. Det pirrade till inom mig och jag ville bara slänga mig runt hans nacke och krama honom, men det kunde jag inte.

Vi hade precis beställt maten och väntade nu på att få den. Justin hade tagit incidensen jättebra och hade varit trevligt mot polisen, vilket jag gillade. I slutet hade polisen bett om en autograf till sin dotter. Justin hade bara skrattat och glatt skrivit på en liten papperbit.
"Så, här har ni maten och jag önskar er en trevligt måltid." en ungtjej gav Justin tre måsar med mat och han tog emot dem, och lade dem sedan i mitt knä för att starta bilen och köra iväg.
"Nu åker vi hem så ingenting mer kan hända." sa jag.
"Då ökar jag farten." sa Justin.
"Nej!" ropade jag högt och kolladepå Justin som bara skrattade, "Jag skojade."


Mellankapitel.

Det kommer inte ta lång tid innan Justin och Alyssa är tillsammans igen, då denna novell snart börjaat lida mot sitt slut, tyvärr.

Kommentera.


Postat av: Lollo

Du fortsätter väl med en ny novell efter denna? Älskar den ♥

2012-06-17 @ 17:52:10
Postat av: Sara

Bra! Roligt att polisen ville ha en autograf:P

2012-06-17 @ 18:31:58
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-06-17 @ 18:34:56
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Slut? Redan? Men du kör väl på med en ny efter denna hoppas jag? :D jättebra och jag älskade verkligen det förra kaptlet, sättet du skriver får en verkligen med i historien! :)

2012-06-17 @ 20:47:16
Postat av: Anonym

SJUUUUUUUKT BRA!!! :D :D Bästa kapitelet tror jag!!! SLUT???? NEJ!!!

2012-06-17 @ 21:32:39
Postat av: Mathilda

tio tummar upp!! va? slut? nej!

2012-06-17 @ 22:36:09
Postat av: saga

Ååå, det är ju så det pirrar i magen på mig när du beskriver hur Alyssa mår. och vet du varför? Jo, för att du skriver så j*vla bra!!

Du äger tjejen! :D

Slut? NEJ! Vad ska jag läsa för novell nu? D:


Svar: Mijloner tack underbara du! <3
biebzdream.blogg.se

2012-06-18 @ 11:35:16
Postat av: Adde

Meeeer!

Ska jag vara ärlig så föll jag bara för din novell, alla andra är ba kärlek och blablaaa, men här är de något speciellt det är allting som en story ska tillhöra. Jag ber dig som gud sluta inte skriv, du kommer bli stor en dag! Jag tycker att du ska satsa på att bli författare om du inte har andra drömmar!!

Jag älskar verkligen denna novell, hoppas att Alyssa & Justin lever lycka till slut efter allt som har hänt dom :) <3

Svar: Åh, gud! Du är ju för underbar! Du ska bara veta hur mycket din kommentar värme och hur glad jag blir! Tusen tack käre du och tack för att du är så snäll! Massor med kramar! <3
biebzdream.blogg.se

2012-06-18 @ 14:48:17
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: