2012-06-17 | 00:41:19

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 76

Vad gjorde han här? Han. Jag sa ingenting. Bara kollade på honom.
”Du skulle aldrig kommit om jag sa han var här.” Kendall kom upp bakom mig och kramade om mig bakifrån. Men jag kramade inte tillbaka. Jag visste inte vad jag skulle göra. Min blick var fortfarande fast i hans ögon och jag kunde inte släppa honom med blicken. Någonting inom mig sa att det var bra, men någonting annat sa att det inte var bra.
”Jag lämnar er två ifred så ni kan prata.” Kendall släppte taget om mig och försvann ut till killarna.
Det var tyst i några minuter innan Justin bröt den pinsamma tystnaden.
Jag klappade med handen på platsen bredvid sig, ”Vi måste prata.”





ALYSSA'S PERSPEKTIV:

Jag gick och satte mig på soffan, men inte bredvid honom. Känslorna inom mig började få spel och det kittlades inom mig. Jag började pilla på nagelbanen på grund av nervositet.
Justin satt och kollade mig djup in i ögonen och ingen sa något. Han suckade högt och började skaka på ena benet.
”Förlåt.” viskade han och böjde ner huvudet och kollade rakt ner i marken.
Jag fortsatte att kolla på honom, ”Det är inte bara du som ska säga förlåt.”
Justin kollade upp och mötte min blick.
”Jo, det var jag som gjorde att allting började.”
”Men det var jag som överreagerade.” fortsatte jag.
Justin skakade på huvudet, ”sluta.”
Tystnad.
”Jag vet inte vad som flög i mig den kvällen. Efter att du hade hämtat mig så trodde jag att allt var bra, men när du sedan sa att du..” Jag kom av mig. Jag andades djup och andades ut. Tårar började dyka upp i ögonen. ”Att du ville.. ta en paus.”
En tår rullade sakta nerför min kind. Jag torkade snabbt bort den med fingret och kollade på Justin.
”Nej, Alyssa.” Han reste sig från soffan och satte sig närmare mig. Han tog min hand i sin och strök sin tumme över min handrygg. Han torkade sedan bort de andra tårarna som kom. Jag ska vara ärlig, hela min kropp exploderade inom mig när jag kände hans beröring.
”Jag vet inte vad jag höll på med, jag menade verkligen inte att vi skulle bli ovänner och göra slut. Jag var hur lycklig som helst med dig. Det var du som var solen i mitt liv. Jag behöver dig Alyssa. Den dagen då du hittar min vattendroppe i Altanten, den dagen kommer jag sluta älska dig.”
Jag kollade på honom och log. Hade han precis sagt det där?
Det började bli varmt inom mig. Mitt hjärta började känna sig helt igen.
”Tack Justin. Det där värmde verkligen.”
Jag böjde mig framåt och gav honom en enkelt kram för de fina orden. Jag kände hur han lade sina armar om mig och jag gillade det. Jättemycket.
”Vänta, allt går för snabbt!” Min inre röst pratade med mig. Jag släppte taget om Justin och kollade på honom. Han hade ett stort leende på läpparna.
”Justin, jag kan inte.” Jag bet mig löst i läppen.
Justin gjorde andrum mellan oss och kollade sorgset på mig, ”förlåt. Det var inte meningen.”
”Du gjorde ingenting. Men jag vågar inte…”
”Vad vågar du inte?” Han kollade på mig, sådär underbart fint med hans stora vackra ögon.
”Jag är rädd...” Jag placerade mina händer på mina lår, ”Rädd för att allt ska hända igen.”
Återigen tog Justin mina händer i sina och flyttade sig närmare. Varje gång han rörde mig exploderade jag.
”Jag lovar att jag aldrig någonsin mer ska göra dig ledsen, ge mig bara en chans till.”
Jag började tänka. Borde jag?! Alla är värda en andra chans Alyssa. Och ska jag var ärlig var jag glad att han befann sig i närheten.
”Ska vi börja om? Glömma det här?” frågade Justin. Jag kollade runt i rummet och alla minnen jag hade med Justin spelades som en scen tagen direkt ur en kärleksfilm. Jag kollade tillbaka mot honom.
Jag streckte fram min han och han tog emot den, ”Alyssa Jenner.” sa jag och log stort.
Justin flinade och log så mycket så att tandköttet syndes, ”Justin Bieber.”


Alla vände sig om när vi kom ut ur huset till baksidan, där de badade. Justin och jag ställde oss bredvid varandra, vi sneglade lite på varandra och jag log mot honom.
”Åh, ni är tillsammans igen. Gud vad glad jag är för er! Ni är verkligen perfekta.” Kendall kom och slängde sig runt våra halsar, vilket gjorde att våra huvuden blev ihop pressade.
”Kendall, vi är inte tillsammans.” sa jag. Hon släppte taget och kollade förskräckt på mig.
”va?”
”Vi har börjat om.” fyllde Justin i. Han kollade sedan snabbt på mig.
”Börjat om?! Vadå?” Nu kom Chaz och Ryan inhoppande också. De stod blöta och såg förvirrande ut.
”Så alla minnen ni har tillsammans, glömmer ni de?” frågade Chaz.
Jag skakade på huvudet, ”Såklart vi inte kommer glömma dem. Men det blir bäst såhär.”
Alla skakade på huvudet och grabbarna gick iväg så att de bara var jag och Kendall kvar. Han omfamnade mig en varm kram, ”Jag är glad att ni är vänner igen.”
Jag kramade henne tillbaka, ”Jag med.”  Jag kollade sedan på upp och möttes utan Justin som redan hunnit tagit av sig tröjan och var på väg mot oss.



Han hade tagit på sig en mössa och fixade till håret lite.
”Ska ni inte bada?” frågade han.
Jag kollade på Kendall som redan stod i bikini, ”Jag måste bara byta om då.” svarade jag.
Jag vände mig sedan om och begav mig in i huset för att byta om.


Den blåa bikinin var påsatt och jag tog fram handduken ur väskan. Jag gick sedan ut ur toaletten, mot bakdörren för att gå ut till de andra. Konstigt nog var den dörren stängd och låst. Efter några försök med att få upp dörren, beslöt jag mig för att ta andra dörren för att gå runt. Ute ur huset började jag runt och klev upp på den gröna gräsmattan. Jag närmade mig hörnet och började direkt ropade på de andra, ”Varför låser ni-”
Mer hann jag inte säga. Jordgubbssmoothie hälldes över mig och jag stod helt förstelnad. Hakan nuddade nästan marken så långt ner den var. Jag skakade kroppen för att få bort lite av drycken. Jag hörde hur de andra garvade men jag kände mycket väl igen skrattaet som var närmast. Justin.
Fort kollade jag upp där Justin stod med en tog smoothie mugg och skrattade.
”Du sa.. att du ville.. började om från början.” stammade han fram.
Så mycket som jag försökte hålla tillbaka skrattet gick det inte. Jag började skratta och tyckte att det var ganska roligt, om jag ska vara ärlig.
Jag försökte ta kort lite smoothie med mina händer, så att händerna vart alldeles kladdiga.
”Justin..” jag gick sakta fram till honom och jag satte jag händerna på hans mage så att han också fick uppleva känslan att vara kladdig på kroppen. Jag började skratta och snabbt började jag fly därifrån.
”Nu du.” ropade Justin och sprang efter.


Jag är besviken på mig själv. Ni kanske förstår varför jag är besviken?

Vilka har lyssnat på Believe? Jag älskar det.
Vilka är era/eran favorite låt? Om ni har någon. Mina är Be Alright, Believe, Fall, Beauty and A Beat, Maria och Right Here. Alla är ju såklart sjukt bra, men dessa låtar föll jag först för! :)

Kommentera :)


Postat av: Sandra

NU BRA MER!!! :D:D:D



Nej, varför är du besviken på dig själv? :( Det ska du inte vara.

2012-06-17 @ 01:13:44
URL: http://justinsmexybieber.blogg.se/
Postat av: Anonym

AWESOME NOVELL!!

Mina favvo låtar är fall, be alright och believe :)

2012-06-17 @ 10:39:15
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-06-17 @ 11:38:35
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Anonym

JÄTTEBRA!! :*

2012-06-17 @ 11:40:28
Postat av: Anonym

Jättebra ju :D

2012-06-17 @ 21:26:49

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: