2012-06-11 | 20:48:39

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 75

Under tiden jag sjöng började minnen spelas av från tiden med Alyssa. Alla skratt, resor, sena sommarkvällar, filmkvällar… Allt.
Jag kändes hur jag började se suddigare och snart var mina ögon fyllda med tårar. Låten började lida mot sitt slut och snabbt var jag med att fortsätta på nästa låt, vilket var Never Let You Go. Jag började spela på introt men kände hur en tår rann nerför kinden, så jag avslutade snabbt och torkade snabbt bort den. Jag kollade mot Dan som log mot mig. Jag försökte sedan torka bort de resterade tårarna för att se kolla ut mot publiken. Bilder av Alyssa visades i min hjärna och jag bestämde mig då att jag ska ha tillbaka flickan i mitt liv. Jag älskar henne.


ALYSSA'S PERSPEKTIV:

Några dagar hade passerat och jag hade ingen aning om vad jag skulle hitta på. Igår hade varit en likadan dag som idag, man bara strosar runt och tar dagen som den kommer. Jag hade ringt Kendall och tjata på henne att träffa mig, men hon hade varit för upptagen med att umgås med sin familj som tydligen skulle på semester utan henne. Jag tog på mig mjukisbyxor och ett slappt linne för att gå ner till mamma och pappa som antagligen satt och åt frukost.
”God morgon gumman.” Pappa drog ut stolen när jag närmade mig bordet. Jag satte mig ner och tog åt mig en macka. Jag bredde smör och sedan la över en skinka.
”Sovit gott?” frågade mamma. Jag nickade.
”Har du hört något från Justin på senaste tiden?” Jag hostade fort till och försökte få upp mackbiten som satte sig fast i halsen.
Jag svalde några gånger innan jag svarade, ”Nej.”
”Du kanske borde prata med honom? Jag ser allt hur du mår Alyssa, och för att du ska må bättre måste ni prata ut.” Mamma kollade strängt på mig.
Jag svarade inte utan fortsatte äta av mackan och ignorerade mamma totalt.
”Kan vi inte låta Alyssa sköta sig privatliv på egen hand, så ska du få se att allt kommer lösa sig snart.” Pappa lade sig i konversationen.
”Men jag försöker bara hjälpa henne.” Nu övergick mammas blick till pappa, men pappa hade fortfarande blicken ner i tidningen.
Pappa lutade huvudet framåt och läste extra noggrant i tidningen, ”När man pratar om trollen.”
Han skickade sedan vidare tidningen till mig och visade mig en artikel om ingen mindre än Justin.

Tonårsstjärnan hade igår en konsert för 10,000 personer ute i Los Angeles. Konserten bjöd på mycket underhållingen, men framför allt skrik av de tusentals tjejerna som hade köat i timmar bara för att få se sin stora idol Justin Bieber. Justin avslutade hela konserten med en personlig låt som aldrig tidigare spelats på tour, och innan höll han ett ”tal.”, där han förklarade hur ont det kunde göra att älskade någon. Common Denominator var låten som spelades och många tårar fälldes, även från popstjärnan själv. Vi på World News tror att låten kan ha framfört för att bevisa hans kärlek till den unga flickan Alyssa Jenner, som Justin hade setts med ett antal gånger. Men ingenting är säkert då Bieber förklarade i en intervju tidigare i veckan hur de hade valt att gå skilda vägar. Hur är deras kärlek? Kommer vi få se mer utan det unga kärleksparet? Vi får vänta och se.

Jag vecklade ihop tidningen och kastade den i papperskorgen. Jag tog sedan bestämda steg upp mot rummet där jag slängde mig i sängen. Jag suckade ett antal gånger och mina tankar for runt.
Framfört en låt? För mig? Varför skulle han visa sin kärlek för mig på en scen med tusentals fans framför sig och troligtvis avskyr mig? Jag fick verkligen inte ihop det. Och om han verkade så förälskad varför har han inte gjort något på de dagarna som redan hade passerat? Han hade kunnat göra att för att stoppa mig i Frankrike, eller kommit hem hit. Pratat ut om det hela, och kanske bestämma oss för att fortsätta som vänner. Det kunde väl inte vara så mycket begärt. Jag avbröts ur mina tankar då mobilen vibrerade till på nattduksbordet.
”Alyssa.” svarade jag.
”Alyssa, vad gör du? Annars kan du komma över till mig nu och så har vi en dag bara du och jag. Vi har inte haft det på länge och jag behöver prata med dig om en grej.” Hon flämtade av att hon hade pratat så snabbt.
”Wow, sakta ner.”
Hon skrattade.
”Ja, jag kan komma till dig nu om det går bra. Måste prata med dig också. Men kan du inte komma och hämta mig, det är för varmt ute för att varken cykla eller gå.”
Precis när jag hade pratat färdig hörde jag Chaz i bakgrunden.
”Är Chaz där?” frågade jag.
”Ehm, ja. Eller han ska gå snart.” svarade hon osäkert.
”Okeeej.” sa jag.
”Men jag ska bara göra mig iordning så du kan komma om en halvtimme, blir det bra?” fortsatte jag att fråga.
Kendall skrattade till och verkade prata med någon i bakgrunden.
”Kendall, hallå?”
”Oj, förlåt. Chaz ramade ner i poolen. Men ja, det blir bra, Puss, älskar dig hejdå”
”Hej-” mer han jag inte säga innan en ton hördes och hon avslutade samtalet.
Jag kollade konstigt på telefonen, var det bara jag som tyckte hon betedde sig lite annorlunda?
Som att det vore någonting som skulle hände. Eller att någonting var fel?

En halvtimme senare stod jag redo utanför huset och väntade på Kendall. Jag hade på en vita shorts och en brun tröja, men ändå höll jag på att dö av värme. De som säger att Kanada bara består av snö och att det går isbjörnar på gatorna, borde verkligen åka hit. Jag älskar verkligen att bo i Kanada. Man får uppleva de olika kulturerna. Snö på vintern och sol på sommaren. Tänk att bo i Afrika där man har sol året om, och om det en ens är vinter där så blir det bara några grader svalare.
En svart bil syndes på långt håll och när den närmade sig så jag att Kendall satt bakom ratten.
Hon körde snabbt in mot mig och stannade.
”Förlåt om du fick vänta.” sa hon när jag klivit in och satt mig.
”Det gör inget. Kör nu.” Hon gjorde som jag så hon satte foten på gasen och sedan var vi iväg.

Kendall körde upp på avfarten till hennes hus och hon parkerade bilen. Vi klev ut och jag greppade tag i min väska och sedan begav vi oss mot huset. Jag gick tydligen för sakta då Kendall kom upp bredvid mig och krokade arm för att sedan nästan dra mig mot huset.


Jag skrattade, ”Haha, lugn. Vi har väl inte bråttom.”
”Nej, men vi kanske ska komma in någon gång i år.”
Jag hade fortfarande den konstiga tanken om att någonting var på lur. Som att någonting skulle hände, eftersom det visade sig att hon hade bråttom till någonting.
Badplaskande hördes och jag kollade på Kendall, ”Skulle vi inte ha en tjej dag?”
”Jo, men Chaz och Ryan ville ha någonstans att bada. Men de lovade mig att inte störa oss.”
Jag runkade på panna, ”Det finns en strand typ 100 meter bort?”
”Fråga inte så mycket, kom nu.”
Jag skakade på huvudet och flinade på mig själv. Hon låste upp huset och klev in. Jag stängde dörren efter oss och Kendall fortsatte in mot köket för att hämta vatten till oss båda. Jag torkade mig lite i pannan för att torka bort fuktigheten som hade skapats av värmen. Jag styrde mina steg på vardagsrummet där jag hade tänk sätt mig för att vila.
”Kendall, jag går till vardagsrummet.” Jag hörde henne mumla någonting som ingen individ någonsin skulle kunna tyda, men jag låtsades höra. Jag gick runt hörnet och lade väskan på marken kollade ut genom fönstret för att kolla på Ryan och Chaz när de lekte med en boll i vattnet. Återigen skrattade jag men det varade inte länge när jag fick syn på en kille som satt i soffan. Hans blick höjdes när jag anlände.


Vad gjorde han här? Han. Jag sa ingenting. Bara kollade på honom.
”Du skulle aldrig kommit om jag sa han var här.” Kendall kom upp bakom mig och kramade om mig bakifrån. Men jag kramade inte tillbaka. Jag visste inte vad jag skulle göra. Min blick var fortfarande fast i hans ögon och jag kunde inte släppa honom med blicken. Någonting inom mig sa att det var bra, men någonting annat sa att det inte var bra.
”Jag lämnar er två ifred så ni kan prata.” Kendall släppte taget om mig och försvann ut till killarna.
Det var tyst i några minuter innan Justin bröt den pinsamma tystnaden.
Jag klappade med handen på platsen bredvid sig, ”Vi måste prata.”


Hoppas det vart lika bra so ni hade hoppats på! Nu måste jag ner och kollade fotbollen som redan börjat! Heja Sverige!

Kommentera så får ni nästa kapitel snabbare!

Postat av: Annie

Superbra! :D

meeeeeeraa!!

2012-06-11 @ 21:52:35
Postat av: Johanna - MTT LIV

GRYMT AWESOME :D

REUNION TIME :D

2012-06-11 @ 22:02:55
URL: http://byjjohannaa.blogg.se/
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-06-11 @ 22:26:26
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Sara

Bra!:)

2012-06-11 @ 22:47:09
Postat av: Anonym

Jättebra!!

2012-06-11 @ 23:02:04
Postat av: Sandra

NÄSTA NUUU!!!! Jag va tvungen att läsa om allting, för det var så bra x) Snälla kan vi inte få ett kapitel redan imorgon? Kanske en liten avslutningspresent till mig som slutar skolan imorgon och går på sommarlov? :D:D:D:D:D:D MEEERR NU

2012-06-12 @ 00:07:17
URL: http://justinsmexybieber.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte bra ;) mer<3

2012-06-12 @ 10:17:56
Postat av: emilija med j.

Du är så jäkla grym.. jag älskar det !

2012-06-12 @ 11:59:32
URL: http://rromaites.blogg.se/
Postat av: Mathilda

OMG VAD SPÄNNANDE!! ett till kapitel!!!!

2012-06-12 @ 13:23:09
Postat av: Juliaaah

Chaaaoo har typ legat uppe till 2 flera dagar och läst dina noveller och nu så har jag kommit hit men så tar det slut. VAFAAN!? Haha IM BEGGING FOR THE NEXT PART!

2012-06-15 @ 20:58:18
Postat av: Linn

hej! Vill du göra länkbyte?? :)

2012-06-16 @ 11:18:42
URL: http://Http://juustanordinarygiirl.blogg.se
Postat av: Alice & Miriam

Hej! Är du intresserad av att göra ett länkbyte med våran Justin Bieber novellblogg? :) Kontakta oss gärna isåfall, gärna via mejl (adress ovan), eller i en kommentar på våran blogg.

Kram!

2012-06-16 @ 18:06:04
URL: http://likebieber.webblogg.se/
Postat av: Linn

sv; DONE! ;)

2012-06-16 @ 18:10:21
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: Linn

sv; vad roligt! glad jag blir! jag började läsa din första novell för länge sedan, hann dock inte läsa klart den.. :( men den var roooolig, ska se om jag kan läsa klart den snart. :D

2012-06-16 @ 21:14:45
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: Adde

meeer :D <3

2012-06-16 @ 21:18:55
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Alice & Miriam

sv; Nu har vi lagt in din blogg bland "Länkar" i menyn :)kraaaam

2012-06-16 @ 21:46:51
URL: http://likebieber.webblogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: