2012-07-21 | 18:53:41

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 87

Han avslutade låten och skrattade sött i slutet. Han lade ifrån sig gitarren och kollade på mig.
"Gillar du det?" Jag ställde mig på knäna och gick fram till Justin. Han kollade på mig hela tiden iväntan på svar. Jag satte mig gränsle över hans midja och lade mina armar runt hans nacke.
"Jag älskar det." Sekunden efter var hans läppar mot mina i en passionerad kyss. Hans händer vandrade på min rygg tills de hamnade på mig rumpa. Han tog ett fast tag om mig och han reste sig upp. Jag hade mina ben kringlade runt hans midja samtidigt som han bar mig.
"Vart ska du?" frågade jag.
"Jag kan inte göra vad jag vill med dig här ute."


ALYSSA’S PERSPEKTIV:
Kvällen var kommen och vi satt nu ute och njöt av kvällssolen som höll på att försvinna bakom husen. Jag satt i Justin knä och lutade mig mot hans bröstkorg. Hans armar var runt mig och jag kände mig bekväm. Hela dagen idag hade varit perfekt. Bara han och jag. Ingen annan.
”Hur är det med revbenet?” Justin kollade ner på mig.
”Bättre. Fast det går i vågor, bättre ibland och sämre ibland.” svarade jag.
Justin nickade och pussade mig på hjässan, ”Snart har det läkt och du slipper smärta.”
Jag skrattade till, ”Frågan är när ”snart” är…”
Jag vinklade upp huvudet helt så att jag kunde nå Justin läppar. Efter pressade jag samman de och det var magiskt precis varje gång.
”Jag måste fråga dig en sak…” Justin lät lite fundersam.
”Fråga på du.”
Justin tog ett djupandetag innan han började, ”Ramlade du verkligen? Hade du druckit för mycket?”
Justins ögonbryn åkte ihop och hans min ändrades, ”För vad jag kommer ihåg så drack du inte mycket.” Jag bytte position från liggandes till sittandes så jag kunde se hans ansikte ordentligen när vi pratade. ”Jag.. Ehm.. Jag snubblade.”
Jag svalde hårt och bröt ögonkontakten jag hade med Justin. Direkt förstod han att någonting inte stämde, ”Alyssa?”
”Vad?”
”Stämmer det?”
Jag blickade upp från marken och mötte återigen hans blick. Att kolla in i hans ögon gjorde att jag inte kunde ljuga längre. Men på ett sätt ville jag inte att någon skulle veta. Det var mitt fel alltihop. Om jag inte hade varit så spydig så hade hon aldrig puttat mig, eller hur?
”Alyssa, du vet att du kan prata med mig.”
Jag öppnade munnen men kunde inte få fram några ord. Jag satt där som stum.
Justin stirrade på mig, ”Alyssa, säg nu.”
Där bröt allt. Jag orkade inte längre. Han skulle väl antagligen få redo på det så småningom.
”Okej, jag ”halkade” inte eller ”var ful”.”
Justin kollade förvånat på mig, ”Så vad hände.”
Jag kollade länge på honom innan jag började berätta hela historian om Marissa och hennes kompanjoner.

”och sedan såg hon oss kyssas, vilket hon inte skulle gjort. För när jag skulle gå nerför trappan så kom hon och började trakasseras igen. Tillslut så orkade jag inte längre så jag sa något liknande som ”ja vi kysstes, och han var en bra kyssare.” Det var när jag vände mig om som jag kände två händer mot ryggraden och sedan vart allting svart. Resten vet du.”
Justin kollade på mig. Han satt där raklång med munnen vidöppen och ögon stora som golfbollar.
”Så..” han pekade på mig, ”Du blev knuffade av..?”
”Marissa.”
Justin spände käkbenen och munnen blev som ett sträck. Hans andning blev kraftigare så han hade blivit förbannad. Han reste sig från stolen, men han tänkte inte på att jag satt i hans knä, så när han reste sig flög jag nästan av, men lyckades hamna på fötterna. Om jag hade hamnat på något annat sätt hade säkerligen revbenet tagit till skada igen.
”Justin, vart ska du?” ropade jag medan jag kollade vartenda steg han tog. Justin stannade till, vände sig mot mig, ”Prata med Marissa. Hon skadade dig Alyssa. Jag måste göra något.”
”Vänta.” Med snabba steg gick jag mot honom tills jag stod mittemot honom.
”Vad?” frågade han. Jag kollade på honom, ”Om du ska säga till henne, vill jag vara med.”


Tio minuter stannade bilen och Justin klev ur, likaså jag. Men jag stoppades redan efter några steg.
”Jag vill prata med henne ensam.” Justin kollade på mig. Jag rynkade ögonbrynen, men istället för att började ifråga sätta satte jag mig i bilen igen och kollade på Justin när han begav sig mot ytterdörren.

JUSTIN’S PERSPEKTIV:
Med snabba steg vandrade jag mot Marissas ytterdörr. Hårt knackade jag med knytnäven så att det bankade rejält. Jag kollade runt innan ytterdörren öppnades och en tjej stod på andra sidan.
Direkt fick jag en chock. Marissa Clark?!
”Marissa?” sa jag förvånat. ”Justin?!”
Jag klev ett steg framåt för att svepa in henne i min famn och krama om henne.
”Wow. Det var verkligen länge sedan. Vänta nu hur länge sen-” sa jag när vi särades från varandra.
”Ungefär 6-7 år sedan.” fyllde hon i. Jag skrattade.
Marissa Clark var en av mina bästa barndomsvänner, men hon flyttade när vi båda var 11 år. Så man kan säga att jag spenderade mycket av min barndom tillsammans med henne.
Vi båda stod med varsitt leende på läpparna och kollade på varandra.
Hon öppnade upp dörren helt och jag klev in. Hon stängde dörren efter sig och gick mot mig, men hon stannade några meter ifrån.
”Så vad gör du här?” frågade hon. Jag tvekade lite om jag verkligen skulle ta upp händelsen nu nä vi precis träffats, men jag var tvungen.
”Jag vet vad du gjorde…” sa jag. Hon korsade sina armar och suckade högt.
Hon kollade nyfiket på mig, ”Vad har jag gjort?”
”På festen…”
”Åh, nej! Justin det var absolut inte sant. Och det är inte som du tror!”
Jag kollade fundersamt på henne, ”Vad?”
”Jag vet inte vad hon har sagt till dig, men jag knuffade henne inte. Vi stod och pratade och jag sa att vi hade sett er två kyssas. Direkt blev hon aggressiv och började säga hur elaka vi var och hur bra kyssare du var.  Det var efter det som hon snubblade nerför trappan.”
”Snubblade? Men hon sa att du hade knuffat henne?”
Marissa kollade förvånat på mig, och hennes ögon blev stora.
”Hon hade känt två händer i ryggen.” fortsatta jag. Marissa skakade på huvudet och placerade sitt huvud gömt i hennes händer. ”Jag försökte fånga henne! Jag skulle aldrig ha mage att putta någon annan nerför trappan.”
Just nu kände jag förvirrad. Hade Alyssa snubblat ner? Eller ljög Alyssa för mig?
Just nu vet jag inte vem jag ska tro på.


Postat av: Alictin

Grymt bra!

2012-07-21 @ 19:50:53
URL: http://alictin.blogg.se
Postat av: Annie

Jättebra! ;) men fuck marissa!

2012-07-21 @ 20:08:30
Postat av: Anonym

Guuuuuud han måste ju tro på Alyssa! Kan inte vänta tills nästa :D

2012-07-21 @ 21:02:57
Postat av: charlie greven

awweesommeeeee!<3

2012-07-21 @ 21:07:10
Postat av: Adde

Meeer!

2012-07-22 @ 00:37:47
URL: http://Nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-07-22 @ 02:01:47
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Anonym

SJUKT BRA!!

2012-07-22 @ 03:19:13
Postat av: Malin

Åhhh såå bra!! :D ♥ MERA!!

2012-07-22 @ 11:43:19
URL: http://mallanmagnusson.blogg.se
Postat av: Zoe

skitbra =)

2012-07-23 @ 00:31:17
Postat av: din största läsare!

Fyfan vad bra du är!
jag vill bara ha mer och mer! <3

2012-07-23 @ 01:02:06

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: