2012-07-12 | 14:19:08

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 86

Håret lockade jag i lösa lockar och jag sminkade mig bara lite, inte alls mycket då det var soligt idag och sminket skulle antaligen bara bli kletligt tillslut. När jag var färdig tog jag på mig mina skor och packa ner de saker man behöver, så som läppglans, pengar osv, i väskan och sedan gick jag nerför trappan.
"Hallå?" ropade jag. Inget svar.
Jag orkade inte gå och leta efter någon lapp eller ringa dem då jag bara ville hem till Justin och se vad han hade på gång. Tänk om jag var för uppklädd eller om jag skulle klätt upp mig mer?
Jag lämnade huset bakom mig och började gå mot Justin's hus.


Direkt när jag anlände till Justin's hus hörde jag gitarrkling som kom från baksidan. Istället för att ringa på vid ytterdörren gick jag runt och fann Justin sittandes på en filt på gräsmattan med sin gitarr i handen. Runt om honom var det uppdukat med jordgubbar, frukt, choklad, kakor, bakelser och drycker. Jag vart alldeles mållöst, hade han fixat detta för mig?!
Han lade ifrån sig gittaren och ställde sig upp direkt då han såg mig komma. Ett leende klarnade upp i hans ansikte och han satte händer i hans byxfickor.
"Wow." sa jag när vi var några meter från varandra. Justin svarade inte utan så fort vi var tillräckligt nära drog han in mig i en hård och varm kram. Kanske lite för hårt då jag kände hur ont det gjorde i revbenet, men jag ville inte säga någoting som skulle förstöra den känslan som skapades. Vi släppte varandra och sedan kysste han mig snabbt.
"Gillar du det?" frågade han och pekade med handen bort mot filten. Han placerade sig bredvid mig och lade sin arm runt mina axlar, och jag min runt hans midja.
"Jag älskar det." svarade jag och sedan började vi gå mot filten.
Väl framme vid filten satte vi oss vid varsin ände, jag tog av mig skorna så jag kunde sitta skräddare. Jag tittade sedan ut över alla plockmat han hade fixat för oss båda.
"Ta vad du vill ha." sa Justin som sedan greppade tag i ett bröd och jag gjorde likadant.

"Vad fick dig att göra allt det här?"
Jag kollade på Justin när han dopade brödbiten i lite tsatziki innan han tog en tugga.
"Jag ville bara visa dig hur mycket jag uppskattar att ha dig tillbaka i mitt liv."
Jag kollade på honom, men böjde ner huvudet så fort jag kände hur mina kinder blir varma och rosiga. "Du rodnar!" hörde jag Justin säga.
"Det jag gör inte alls." Jag hatade att erkänna mina svagheter. Jag brukar inte rodna så ofta, men om jag får någon komplimang händer det oftast att jag blir rosig om kinder, vilket jag skäms över.
"Du rodnar ju visst!" Justin's röst hördes igen och denna gång kände jag hur jag blev träffas av någonting. Fort kollade jag upp och märkte hur en brödbit låg precis bredvid mig. Med vidöppen mun tog jag upp en jordgubb och kastade på honom. Jag träffade honom rakt på bröstkorgen och märkte direkt att det var en dålig idé då det hade skapats en lite fläk pågrund av jordgubben. Justin försökte gnugga bort det med hjälpa av sitt pekfinger, men lyckades inte.
"Förlåt!" sa jag och kollade sorgset på honom. Han kollade upp från tröjan med ett flin på läpparna, "Nu du."
Jag fattade genast vad han skulle göra så jag ställde mig snabbt upp och började springa. I ögonvrån såg jag hur Justin sprang efter. "Justin!" skrek jag och skrattade, samtidigt som jag nästan sprang för livet - kändes det som.
Justin kom närmare och närmare och för varje steg jag tog gjorde det ondare och ondare.
"Justin." sa jag och höll mig för  revbenet. Justin hade stannat och gick nu med snabbt steg mot mig. "Är du okej?" frågade han.
Jag nickade, "Nu är jag." Vi båda skrattade till innan Justin ställde sig framför mig och placerade sitt finger under min haka för att lyfta upp huvudet. Vi kollade på varandra innan våra läppar nuddades.

Vi var tillbaka på filten. Jag halvlåg över Justin medan han låg på rygg och vi kollade upp i himlen. Att bara ligga här Justin under tystnad kändes så skönt. Att det bara kunde vara han och jag. Inte massor andra människor runt om, inga som störde oss helt enkelt. Jag njöt varje sekund då jag visste att det skulle dröja länge innan vi någonsin skulle kunna ha en sådan här stund igen. Antagligen skulle Justin behöva åka igen och göra det han älskar att göra, men det är inte jag är ledsen över. Utan jag vet hur mycket han älskar sitt liv och älskar att träffa hans fans och skulle göra allt för att göra dem glada.
"Vad tänker du på?" Mina tankar försvann och jag kom tillbaka till verkligheten.
"Inte så mycket. Du?" frågade jag.
"Jag bara njuter just nu." Jag böjde uppp mittt huvud och pressade mina läppar mot honoms.
"Jag med." sa jag mot hans läppar innan jag kysste honom igen. Vi särade på varandra när Justin reste sig upp och jag automatiskt sattes upp då jag låg på honom.
"Jag vill visa dig en sak." Justin greppade tag i sin gitarr och satte sig framför mig på filten. Jag kollade nyficket på honom. Vad ska han göra nu?
"Alyssa." Började han. Jag kollade honom djupt in ögonen. Han sa mitt namn på något speciellt sätt som fick hela mig kropp att reagera. Så passionerat.
"Efter Frankrike så gjorde det ont. Ont i hjärtat. Helt plötsligt kändes det som att mitt liv var över, som att livslusten tog slut. Jag trodde jag hade förlorat dig för alltid. I en hel vecka tog jag ledigt från intervjuer, spelningar osv bara för att jag inte hade dig. Sedan dagen jag träffade dig så har mina ögon alltid varit på sig, bara dig. Aldrig någon annan. Du har fått mig att se livet med ett annat perspektiv. Så när du lämnade mig där i Frankrike visste jag inte vad jag skulle göra. Skulle jag forsätta leva vidare som popstjärnan Justin Bieber, eller skulle jag lämna allt bakom mig för att återvända hem till Kanada som Justin. Bara Justin. Men en sak visste jag, jag skulle ha tillbaka dig."
Mitt hjärta smälte. Fann inga ord.
Justin tog tag min hand och satte det mot hans hjärta, "Känner du slagen?"
Jag nickade. "De slår för dig." sa han.
Det där var det finaste någon någonsin sagt till mig. Jag visste inte vad jag skulle göra, så jag satt bara där med tårögda ögon och kollade på honom.
"Så nu vill jag spela en låt jag har gjort till dig. Bara till dig. Den heter Be Alright."

Justin började spela och en ängelröst hördes. Vart enda litet hårstrå som fanns på min kropp reste sig. Våra blickar var som fast i varandra, vi släppte varandra inte. Mitt hjärta började dunkade ännu mer och fjärliar bildades inuti min mage och flög runt. Ett pirr åkte genom min kropp och jag insåg att mina känslor för honom aldrig hade försvunnit, och troligen aldrig kommer gör heller.
Låten var den finaste jag någonsing hört, och Justin's röst var så gudomligt fin så det finns inte. Han var så fin när han satt där med gitarren i handen, vinden som blåste i hans hår och hans hasselbruna ögon som man kunde drunkna i. En sak var iallafall säker, jag hade världens finaste pojken framför mig.

Han avslutade låten och skrattade sött i slutet. Han lade ifrån sig gitarren och kollade på mig.
"Gillar du det?" Jag ställde mig på knäna och gick fram till Justin. Han kollade på mig hela tiden iväntan på svar. Jag satte mig gränsle över hans midja och lade mina armar runt hans nacke.
"Jag älskar det." Sekunden efter var hans läppar mot mina i en passionerad kyss. Hans händer vandrade på min rygg tills de hamnade på mig rumpa. Han tog ett fast tag om mig och han reste sig upp. Jag hade mina ben kringlade runt hans midja samtidigt som han bar mig.
"Vart ska du?" frågade jag.
"Jag kan inte göra vad jag vill med dig här ute."

Nu vill jag att ni kommenterar och berättar vad ni tycker! Jag vill verkligen veta.


Postat av: Sara

Novellen börjar bli tråkig:(

2012-07-12 @ 14:38:07
Postat av: charlie greven

det är aweesumnt!
vill aldrig att du ska sluta skriva på denna novell!
du äger!
PS: när kommmer nästa kappitel? :):)

2012-07-12 @ 14:40:22
Postat av: Anonym

OMG sjukt bra!!! MEER MEEEER MEEEEEEER!

2012-07-12 @ 15:06:05
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-07-12 @ 15:08:04
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: saga

OMG! du mååste ladda upp nästa kapitel snart! :D
Jag kommer aldrig sluta läsa din novell! ALDRIG! ♥
ps: Den är INTE tråkig, som vissa andra verkar tycka -.-
Sen måste jag säga att du gör verkligen fina bilder till kapitlen :)

2012-07-12 @ 18:11:05
Postat av: saga

OMG! du mååste ladda upp nästa kapitel snart! :D
Jag kommer aldrig sluta läsa din novell! ALDRIG! ♥
ps: Den är INTE tråkig, som vissa andra verkar tycka -.-
Sen måste jag säga att du gör verkligen fina bilder till kapitlen :)

2012-07-12 @ 18:11:05
Postat av: Adde

Måste erkänna det rann några tårar önskar jag had een kille som honom! detta var nog det bästa kapitelet jag har läst! Älskar när Justin & Alyssa uttrycker sina känslor till varann! <3

2012-07-12 @ 21:29:07
URL: http://nattstad.se//adelisaberisha
Postat av: Malin

Åhh så bra kapitel! :D Satt dock och surade lite över att hon sprang när hon egentligen borde ha jädrigt ont i revbenet, men sen så blev jag glad igen när hon fick ont eller hur man nu ska säga. Hahha ;) Iallafall så är du så jävla duktig!!! Och jag längtar sönder till nästa kapitel! ♥

2012-07-13 @ 02:40:10
URL: http://mallanmagnusson.blogg.se
Postat av: Anonym

Sugen På en ny design? Kolla in http://swagdesigns.webblogg.se/

2012-07-13 @ 14:35:19
Postat av: Mathilda

Jättebra!!! xx

2012-07-13 @ 14:46:19
Postat av: charlie greven

NÄR KOMMER NÄSTA KAPPITTEL? har väntat i en vecka snart.....

Svar: FÖRLÅT! har bara ingen skrivlust längre..
biebzdream.blogg.se

2012-07-16 @ 18:10:42
Postat av: Alex

Jättebra!! ^^
Tycker de borde ha sex snart, jag menar de är tonåringar! (Hahah, nej jag är inte någon sexgalen belieber...) MEER :D

2012-07-21 @ 16:17:27

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: