2012-07-11 | 17:19:25

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 85

"Och nu har du ont i revbenet?" frågade doctorn samtidigt som han antecknade allting som sades i rummet. "Ja."
"Kan du ta av dig klänningen så får vi tar en närmare titt." sa doctorn och reste sig upp för att ta på sig platshanskar. "Vill du att jag ska gå ut?" frågade Justin. Vi kollade på varandra, tog tag i varandras händer. "Nej, du kan stanna." svarade jag. Justin log stort.
Justin hjälpe mig av med klänningen, men hela tiden kollade han mig i ögonen. Inte någon annan stanns. Åh, gud vad den där killen var bra. Bäst, helt enkelt.
När klänningen var av låg jag i sängen med underkläder och Dr. House började undersöka mig. Jag kollade ner mot revbenet och fick en chock. Ett stort, blått blåmärket hade skapas och det såg hemskt ut.


ALYSSA'S PERSPEKITV:

"Aj."
Doktorn tryckte lite löst på revbenet och det gjorde ont, väldigt ont.
Jag höll hårt i Justin's hand, och tryckte min känslor istället för att skrika rakt ut.
"Gör det ont här?" frågade doktorn. Jag nickade.
Doktorn suckade och tog bort sina händer från min kropp. Han tog sedan fram sitt block igen och började skriva. Jag kollade på Justin som bara satt och log mot mig. Jag log tillbaka.
"Så, Alyssa. Du har ett brytet revben samt så har du en liten hjärnskakning, men den är så liten så den behöver du inte oroa dig över. Däremot ber jag dig att ta det lungt i några dagar för att låta revbenet läka ihop."
Jag nickade och kollade på honom. Justin harklade sig innan han började prata,
"Finns det inget ni kan gör istället?"
"Nej, inte för tillfället. Utan tid är det som är medicinen för det här fallet."
"Okej." svarade Justin och reste sig från stolen han hade suttit i hela tiden.
"Så nu kan du åka hem och sedan får du komma på återbesök lite senareså får vi hoppas att det har läkt rätt." sa doktorn och log. Han satet blocket under armen och sträckte sedan fråm den för att säga hejdå. "Skönt om dig nu och lova mig att du tar det lugnt."
Jag skrattade lite lugnt, "Lovar."  Jag tog sedan hans hand och skakade lite lätt.
Han vände sig sedan mot Justin, "Hejdå."
"Hejdå. Och jag lovar att ta hand om henne."
Doktorn skrattade lite, "Bra."

Vi öppnade ytterdörren och klev in. Det var kolsvart och alldeles tyst, antaligen för att mamma och pappa sover. Justin hade hållt mina klackskor då jag gick barfota från sjukhuset.
"Jag ställer dem här." Han ställde skorna i skohyllen och sedan hängde han av sig sin jacka.
Att gå uppför trappan var väldigt svårt. För varje steg man tog bultade det till i revbenet.
"Ska jag hjälpa dig." Justin hade en hand på min rygg och kollade sårandes på mig.
Jag skakade på huvudet. Jag skulle klara det här, även om det skulle ta sig sin lilla tid.
Väl uppe styrde jag min steg i till mitt rum. Som tur var, var det svalt inne i mitt rum då fönstret stod på glänt. Justin gick direkt och slängde sig i min säng med ett vädligt stort leende på läpparna.

"Vad är det?" Han försökte genast dölja ditt leende.
"Detta har ända varit en ganska bra dag.." sa han.
Jag kollade på honom, "Bra?!"
"Inte att du fick eett revbenet avbrytet men jag fick tillbaka dig."
Jag log mot honom och gjorde en släng puss åt honom vilket fick honom att lee ännu större.
"Kan du hjälpa mig." Jag hade dragit upp en liten bit av klänningen, men sedan belv det stopp. Justin var snabbt framme vid mig och drog av mig klänningen. Han tog sedan fram min stora sovtröja jag alltid sov i och hjälpe mig sedan på med den. Just nu var jag så trött, och hade ont, så att mina ögon inte orkade hålla sig öppna. Jag lade mig ner i sängen och drog upp täcket.
Justin satte sig på sidan av sängen och kollade på mig.
"Kom." sa jag och öppnade upp täckte lite. Justin skakade på huvudet, "Jag skulle vilja, men jag vågar inte." Jag kollade förvånat på honom, vad menade han?
"Tänk om jag lägger mig på dig eller nått. Du har inte så stor säng." sa han.
Jag svarade inte, utan kollade bara på honom. "Kom här." Han böjde sig neråt och våra läppar återförenades. Varje gång han kysste mig kändes det som om vi var i en helt annan värld där bara han och jag fanns. Där bara han och jag levde tillsammans och ingen kunde stoppa oss.
"Okej då." Han lade sig ner väldigt försitkigt, noga med att inte lägga sig förnära mig.
Jag låt på rygg och Justin låg på sidan bredvid mig. Jag tog hans hand och flättade samman våra fingrar. "Godnatt." Viskade han. "Godnatt." svarade jag och kysste honom lätt innan jag slöt mina ögon och lät drömmarna falla in.

*

Nästa dag var redan har och jag vaknade upp alldeles för sent. 13.48 visade klockan och jag suckade högt. Visst kan det var skönt att sova, men ändå inte då man inte hinner göra så mycket på dagen då. Jag gäspade och märkte direkt att någonting inte var rätt. Jag kollade åt sidan och då slog det mig, Justin låg inte där. Det enda som låg där var en liten vit lapp.
"Alyssa, kom till hem till mig så fort du kan. Ta inte med dig någonting utan bara kom. / Justin."
Jag började genast undra vad han nu hade på på hjärtat. Undra om det var något allvarligt?
Men då hade han antagligen väkt mig. Hoppas jag.
Jag reste mig från sängen, försiktigt. Väl uppe gick jag direkt in till badrummet för att ta mig en dusch, jag kände mig inte så fräsch efter gårdagens händelse och sjukhus.
Jag ställde mig framför spegeln och drog upp tröjan för att se om blåmärket hade blivit något bättre, och det hade det. Svullnaden hade gått ner och det lilaaktiga hade försvunnit eller blivit mer åt det blå hållet.

Jag stod framför gaderoben med handduken virad runt mig kropp och bestämde kläder. Genom en snabbt blick ut kunde jag tyda att det var varmt så solen lyste och himlen var blå. Den vita skjortan och den blå shorten skulle alltså passa perfekt idag. Jag tog ut plaggen ur gaderoben och tog sedan på mig.

Smärtan hade lagt sig lite och gjorde inte lika ont idag som den gjorde igår. Det kan också vara de smärtstillande tabletterna, men man får hoppas så det bästa. Läkaren sa att det bara skulle ta några dagar innan jag kunde börja leva som normalt igen, vilket jag glädjs åt!
Håret lockade jag i lösa lockar och jag sminkade mig bara lite, inte alls mycket då det var soligt idag och sminket skulle antaligen bara bli kletligt tillslut. När jag var färdig tog jag på mig mina skor och packa ner de saker man behöver, så som läppglans, pengar osv, i väskan och sedan gick jag nerför trappan.
"Hallå?" ropade jag. Inget svar.
Jag orkade inte gå och leta efter någon lapp eller ringa dem då jag bara ville hem till Justin och se vad han hade på gång. Tänk om jag var för uppklädd eller om jag skulle klätt upp mig mer?
Jag lämnade huset bakom mig och började gå mot Justin's hus.


Vad tror ni Justin har hittat på?
Jag ska börja skriva nästa nu direkt då jag har hela idén i hjärnan, så kommentera mycket nu så får ni den väldigt snart!


Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-07-11 @ 18:14:56
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Johanna

Gryyyymt!!!!!!!!!!!!!

2012-07-11 @ 18:26:26
URL: http://byjjohannaa.blogg.se
Postat av: Annie

Jättebra!

2012-07-11 @ 19:07:38
Postat av: Anonym

Gryyyyyymt bra!!! MER MER MER!

2012-07-11 @ 19:14:28
Postat av: Alictin

Bra! :) Gillar biten då han blundar och sedan börjar le, haha.

2012-07-11 @ 19:23:59
URL: http://alictin.blogg.se
Postat av: zendayablogg

Hej! Jag har en ny tävling på min blogg, jag ger ut två biljetter till JUSTIN BIEBERS KONSERT I SVERIGE!! Jag ska själv gå men har två biljetter för mycket. Så tävla om dom på min blogg! Skulle annars vara snällt om du kunde tipsa om tävlingen även om du inte är med. ♥
DIREKTLÄNK TILL TÄVLINGEN; http://zendayadaily.blogg.se/2012/july/vinn-biljetter-till-justin-biebers-konsert.html#comment

Kram & Lycka till! ♥

2012-07-11 @ 19:30:51
URL: http://zendayadaily.blogg.se
Postat av: saga

hihi! jag gillar när man får två kapitel på en dag! ;D
Jag tror att han typ har hittat på någon romantisk utflykt eller nått, eller kanske att Alyssa får följa med på hanns tour :D har ingen aning igentligrn, men man kan ju alltid gissa ;) <3

2012-07-11 @ 21:32:08
Postat av: Malin

Wiie!! Vad braaa du är! :D Längtar till nästa, och snälla gör det riktigt, riktigt överdrivet långt. Kan inte få nog! :D ♥

Svar: Tack!! Haha, vi får se hur långt det blir :D skriver på det just nu :D Kram! <3
biebzdream.blogg.se

2012-07-11 @ 22:29:13
URL: http://mallanmagnusson.blogg.se
Postat av: charlie greven

ÅHH! vad jag har längtat efter detta kappittel!
har läst om hela storyn säkert 10 gånger och blir lika glad varje gång!
kramkram! <3

Svar: Åh, vad söt du är! Tack så jättemycket! Kramkram! <3<3
biebzdream.blogg.se

2012-07-11 @ 23:39:29
Postat av: Adde

Jag tror att han kommer fira till henne ! <3
meer!!!

2012-07-12 @ 00:25:51
URL: http://Nattstad.se/adelisaberisha

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: