2012-07-04 | 23:55:40

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 84

Jag kollade på henne och skrattade till, ”Pratade med honom. Får jag inte ens göra det?”
”Ni kysstes. Vi såg er.” Sa hon snabbt efter. Jag öppnade munnen, men visste inte vad jag skulle svara. Jag ville ge igen, men hur? Jag kollade runt och skrattade till.
”Vet du? Det gjorde vi faktiskt och jag kan berätta för dig att han är en väldigt bra kyssare.”
Jag skrattade till och vände mig sedan om för att gå nerför trappan.
”Din lilla slyna. Jag varnade dig.” Hörde jag Marissa säga innan jag känner två händer i ryggen. Jag flyger framåt. Boom. Jag snurras runt och slår i tills jag landar på något sten hårt och allt jag ser förvandlas till svart.

Mina ögon öppnades och jag blinkade några gånger. Jag hörde massor röster och skrik runt om mig, men ändå kändes det som om att jag hade lock för öronen.
"ALYSSA!" Jag hade blinkat ett antal gånger för att försöka få tillbaka skärpan. När jag äntligen kunde tyda det jag såg, så fick jag syn på Kendall som stod tillsammans med Chaz och Ryan. Justin satt på knä bredvid mig med sin hand på min kind.
"Alyssa hör du mig." Jag mötte Justin's blick, men sa ingenting. Jag kunde inte, det gjorde ont.
Det gjorde ont att andas, att bara ligga där. Jag började grimasera, vilket fick Justin att reagera.
"Alyssa." Han kollade sorgset på mig, "Säg var det gör ont."
Jag placerade handen på stället där jag hade ont. Revbenet.
Justin lade sin hand över min, "Gör det ont nu?" Han tryckte lite försiktigt. Även om han inte tryckte hårt alls, kändes det som att han precis hade stuckigt en kniv rakt ner. Vilket inte alls var skönt.
Jag knep ihop ögonen och spände käkarna. "Aj." skrek jag. Om det hade funnits en tävling som bestod utan att man skulle ta bort sin hand från någonting - skulle Justin vinna guld pågrund av hur snabb hans hand var av min när jag skrek till.
"Vi måste till doktorn." hörde jag hur han pratade till någon, antagligen Kendall och de.
"Men hur? Ingen kan köra."
"Ring taxi." ropade Justin. Han lät bestämd. Människorna som stod runt om hade började avta då jag hade vaknat till liv.
Smärtan inom mig går inte att beskriva. Helst ville jag bara skrika, ta av min illska på någon - men det funkar inte. "Taxin är här om 4 mintuer." sa Kendall.
Justin kollade på mig och tog tag i min hand, "Jag ska hjälpa dig upp."
Jag nickade. Försökte reste mig långsamt och göra det så icke smärtsamt som möjligt. Jag reste först överkroppen så att jag satt raklång upp. Smärtan så fanns inuti mig har jag aldrig någonsin upplevt. Justin reste sig helt upp och ställde sig framför mig. Han placerade sina händer i mina armhålar och drog mig upp. Mina händer höll ett fast grepp om hans nacke och jag stod nu upp på mina fötter. Genast kände jag hur jag andningen började bli tyngre och tyngre. Jag höll fortfarande mina händer runt Justin samtidigt som jag lutade min panna mot hans bröstkorg. Min andning övergick till hyperventation och jag vart alldeles skakig i hela kroppen. Om jag inte hade haft Justin som stöd och hålla mig i, hade jag ramlat ihop på marken. "Alyssa, kolla på mig." Jag mötte återigen Justin's blick. "Andas." Justin tog djupa andetag och jag följde honom. "Andas in, andas ut." sa han och jag gjorde som han sade. Men det höll inte då smärtan tog över och gjorde så jag började andas häftigt igen."Det går inte." Sa jag. Justin pussade mig på pannan, "Du klarar det här."
Han lyfte sedan upp mig - noga med att inte skada mig ännu mer - och sedan gick vi ut för att sätta oss i taxin mot sjukhuset.


Direkt när vi anlänt till sjukhuset hade en sjuksköterska mött oss och visat oss vägen till ett rum. Justin hade burit mig exakt hela vägen medan jag lutat mig mot hans bröstkorg. Han hade gråtit under bilresan, men det var inget han ville visa då han bara hade vänt bort huvud och snabbt torkat bort tårarna.
Väl inne i rummet hade sjuksystern gett mig någonting som gjorde att smärtan avtog lite, vilket var otroligt behövligt. Hon hade sedan lämnat oss och meddelat att en doctor var påväg för att undersöka mig.
"Det kommer gå bra." Justin tog tag i min hand och höll den hårt. Jag låg på rygg i den vita, stora sjukhus sängen och kollade på honom. "Jag är rädd."
"För vad?" Jag slickade mig o läpparna, "Att det ska vara något allvarligt som kommer påverka hela min livstid." Det var verkligen någonting som skrämde mig. Tänk om jag kommer få leva med det här resten av mitt liv?!
Justin reste sig från stolen som han satt i bredvid. Han kom och hängde sig över räcket som var runt sängen, "Det kommer bli bra. Jag lovar." Jag log mot honom. "Kom." sa jag och putade lite med läpparna vilket skulle få Justin att förstå. Det gjorde det också då han böjde sig framåt och våra läppar mötes. Att känna hans läppar mot mina kändes... fantastiskt. Han fick mig att tänka på någonting annat just då. Mitt under våran kyss kliver en stor man in i rummet.
"Dr. House." Han sträckte fram handen och jag hälsade glatt. "Alyssa Jenner."
"Så, Alyssa. Berätta för mig vad som har hänt med dig." Han satte sig ner bredvid mig och hade sitt block framför sig. Jag tog ett djupt andetag och kollade snabbt på Justin innan jag berättade,
"Jag halkade och ramlade nerför trappan." Jag vet, man ska inte ljuga. Men de enda som egentligen visste vad som hände var jag och Marissa. Jag ville verkligen berätta för Justin, men jag vet hur han skulle reagera och just nu orkade jag inte med det. Någon gång ska jag berätta. Kanske.
"Och nu har du ont i revbenet?" frågade doctorn samtidigt som han antecknade allting som sades i rummet. "Ja."
"Kan du ta av dig klänningen så får vi tar en närmare titt." sa doctorn och reste sig upp för att ta på sig platshanskar. "Vill du att jag ska gå ut?" frågade Justin. Vi kollade på varandra, tog tag i varandras händer. "Nej, du kan stanna." svarade jag. Justin log stort.
Justin hjälpe mig av med klänningen, men hela tiden kollade han mig i ögonen. Inte någon annan stanns. Åh, gud vad den där killen var bra. Bäst, helt enkelt.
När klänningen var av låg jag i sängen med underkläder och Dr. House började undersöka mig. Jag kollade ner mot revbenet och fick en chock. Ett stort, blått blåmärket hade skapas och det såg hemskt ut.

Förlåt för dålig uppdatering! Men jag har sommarlov och vill njuta! :D

Måste bara fråga, vilka av er har, som jag, skaffat believe biljetter? :D Det kommer bli så jäkla otroligt bra så det finns inte :D

Update: Tänkte inte på förrens nu att det blev ganska kort, men ni får längre nästa gång!

Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-07-05 @ 00:49:39
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Anonym

Sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt bra!!!

2012-07-05 @ 05:24:29
Postat av: Alictin

Meeen hon måste ju berätta att det var en som puttade henne O: Längtar redan efter J:s reaktion.

2012-07-05 @ 11:58:43
URL: http://alictin.blogg.se
Postat av: Adde

meeer!
har inte än men ska köpa imorgon hoppas jag :D <3

Svar: Lycka till! Jag håller tummarna för att du ska få biljetter! <3
biebzdream.blogg.se

2012-07-05 @ 23:08:20
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Evelina

Suuper bra!!
Vill bara säga att jag började läsa denna novellen för en dag sen, och jag älskar den, du skriver såå bra!

Svar: Vad kul! Tack så jättemycket! :)
biebzdream.blogg.se

2012-07-06 @ 19:51:20
Postat av: Julia

hej hej! ville bara börja med att säga att jag älskar novellen, men jag har precis börjat på en novell och skulle gärna vilja göra ett länkbyte :)

2012-07-07 @ 20:35:43
URL: http://jdbieberstories.bloggplatsen.se
Postat av: Felicia Friberg

asbra! :)
Och ja, jag har biljetter :D:D

2012-07-09 @ 18:44:44
Postat av: bieberstorysbyme.blogg.se

Länkbyte?:)

2012-07-09 @ 19:39:18
URL: http://bieberstorysbyme.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: