2012-01-22 | 17:46:18

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 44

Två veckor senare:
ALYSSA'S PERSPEKTIV:
Dagarna hade bara flugit förbi och det hade redan gått två veckor sedan jag hade träffat Justin. Jag hade umgåtts med Kendall och Chaz exakt varje dag. Jag är glad att jag hade fått de i mitt liv. Jag visste annars inte vad jag skulle göra denna tid annars. Kendall och jag hade även tagit mycket tjejtid tillsammans och bara gjort tjejsaker. Vi hade även pratat en hel del. Killar var självklart en ämne som kom upp, men även skolan. Jag måste erkänna att jag var nervös över att börja på en helt ny skola. Ännu en gång tackar jag att Kendall och Chaz finns i min närhet. Även om det går en klass över mig så finns de i närheten om någonting skule hända. På lördag så skulle jag, mamma och pappa ta en familje semester och åka till min farmor och stanna där i tre dagar. Kanske inte så jättekul, men det skulle bli kul att träffa farmor igen.
Idag var det fredag och solen sken medan himlen var klarblå. Kendall och jag hade bestämt oss för att åka ner till stranden och bara ta den lugnt.
"Är hos dig om 5 minuter, be there!" jag läste av smset jag precis hade fått av Kendall.
Jag svarade med ett simpelt, "Okej."
Jag packade ner min stora, vita handuk in den lilla strandväskan. Bikinin var redan på klädd under min jeansshort och mitt vita linne. Håret var uppslängt i en slarvig tofs. Jag kollade mig en gång i spegeln inna jag tog tag om min väskan och gick nedför trappan.
Straden var full, men inte proppfull. Människor i alla åldrar hade tagit sin ner hit och mångade solade och några badade. Barn byggde sandslott medan andra spelade volleyboll.
"Vi lägger oss där borta." Kendall pekade på en plats som var tom lite längre bort.
"Okej.", svarade jag och vi båda började gå mot platsen.
Vi veckade ut våra handdukar och lade de i sanden. Vi tog sedan av oss våra kläder och lade de i väskan. Direkt när vi lade oss ner på handdukarna började det direkt brännas på kroppen, vilket var skönt. Det var tur att mamma hade smörjt in mig med solskydd innan jag åkte.
Efter tio minuter började min mobil ringa och jag satte mig genast upp. Jag drog fram mobilen ur väskan och ett leende spred sig i min ansikte när jag såg vem det var.
"Justin." utbrast jag.
"Hej babe."
JUSTIN'S PERSPEKTIV:
"1,2,3..", räknade jag och killarna började spela introt på baby. Jag diggade med huvudet till musiken och deet lät riktigt bra.
"Det låter jättebra. Vi gör något annat nu istället.", sa jag och alla började gå ifrån sig sina instrument och lämnad mig där själv på scenen. Jag ställde mig och kollade ut mot den tomma arenan. "Atlanta.. Atlanta..", sa jag för mig själv. Jag gick med tunga steg fram till slutet att scenen och satte mig ned. Jag tog upp mig mobil och kollade på bilen av mig och Alyssa som jag hade som bakgrunds bild. Mina mungipor åkte upp och jag bestämde mig för att ringa henne. Signalerna kom fram och efter några minuter hörde man hennes ljuva röst.
"Justin!" utbrast hon i andra änden av telefonen.
"Hej babe. Vad gör du?"
"Jag är på straden med Kendall. Du då?"
"Har precis haft genrep."
"Jaha, gick det bra då?"
Jag log ett större leende än jag gjorde förut, "Ja, det gjorde det."
Alyssa fnittrade till på andra sidan. Det blev tyst i några sekunder.
"Jag saknar dig Justin."
Mitt leende ändrades snabbt, "Jag saknar dig också."
"Kan du inte ta en dag ledigt och komma hem till till mig?"
Det högg till i hjärtat. "Jag skulle om jag kunde."
"Men vad ska du göra i helgen då?", fortsatte jag att fråga.
"Jag ska till min farmor som bor i Los Angels imorgon."
"Los Angels?"
"Ja, vadådå?"
"Nae, ingenting." Jag kollade åt vänster och ser Scooter stå och vifta med sitt finger för att visa att jag ska komma.
"Jag måste gå. Men jag saknar dig och vi syns snart."
"Okej, jag saknar dig med. Hejdå."
Där efter lades samtalet på och jag reste mig upp och gick fram till Scooter.
"Vem pratade du med?"
"Alyssa."
"Jaha, hur var det med henne då?"
"Bra. Hon skulle till Los Angeles imorgon."
Scooter ögon blev större och han öppnade sin mun, "ska hon?!"
Jag nickade till svars och kollade förvånat på honom. Varför reagerade han sådär?
"Justin.. Vet du vilken stad som vi ska till imorgon..?"
Jag började tänka efter och sedan slog det mig. Mina ögonen blev större och ett leende klarnade upp i mitt ansiket, "Los Angeles."

Två veckor senare
.
ALYSSA'S PERSPEKTIV:

Dagarna hade bara flugit förbi och det hade redan gått två veckor sedan jag hade träffat Justin. Jag hade umgåtts med Kendall och Chaz exakt varje dag. Jag är glad att jag hade fått de i mitt liv. Jag visste annars inte vad jag skulle göra denna tid annars. Kendall och jag hade även tagit mycket tjejtid tillsammans och bara gjort tjejsaker. Vi hade även pratat en hel del. Killar var självklart en ämne som kom upp, men även skolan. Jag måste erkänna att jag var nervös över att börja på en helt ny skola. Ännu en gång tackar jag att Kendall och Chaz finns i min närhet. Även om det går en klass över mig så finns de i närheten om någonting skule hända. På lördag så skulle jag, mamma och pappa ta en familje semester och åka till min farmor och stanna där i tre dagar. Kanske inte så jättekul, men det skulle bli kul att träffa farmor igen.

Idag var det fredag och solen sken medan himlen var klarblå. Kendall och jag hade bestämt oss för att åka ner till stranden och bara ta den lugnt.
"Är hos dig om 5 minuter, be there!" jag läste av smset jag precis hade fått av Kendall.
Jag svarade med ett simpelt, "Okej."
Jag packade ner min stora, vita handuk in den lilla strandväskan. Bikinin var redan på klädd under min jeansshort och mitt vita linne. Håret var uppslängt i en slarvig tofs. Jag kollade mig en gång i spegeln inna jag tog tag om min väskan och gick nedför trappan.

Straden var full, men inte proppfull. Människor i alla åldrar hade tagit sin ner hit och mångade solade och några badade. Barn byggde sandslott medan andra spelade volleyboll.
"Vi lägger oss där borta." Kendall pekade på en plats som var tom lite längre bort.
"Okej.", svarade jag och vi båda började gå mot platsen. 

Vi veckade ut våra handdukar och lade de i sanden. Vi tog sedan av oss våra kläder och lade de i väskan. Direkt när vi lade oss ner på handdukarna började det direkt brännas på kroppen, vilket var skönt. Det var tur att mamma hade smörjt in mig med solskydd innan jag åkte.
Efter tio minuter började min mobil ringa och jag satte mig genast upp. Jag drog fram mobilen ur väskan och ett leende spred sig i min ansikte när jag såg vem det var.
"Justin." utbrast jag.
"Hej babe."


JUSTIN'S PERSPEKTIV:

"1,2,3..", räknade jag och killarna började spela introt på baby. Jag diggade med huvudet till musiken och deet lät riktigt bra.
"Det låter jättebra. Vi gör något annat nu istället.", sa jag och alla började gå ifrån sig sina instrument och lämnad mig där själv på scenen. Jag ställde mig och kollade ut mot den tomma arenan. "Atlanta.. Atlanta..", sa jag för mig själv. Jag gick med tunga steg fram till slutet att scenen och satte mig ned. Jag tog upp mig mobil och kollade på bilen av mig och Alyssa som jag hade som bakgrunds bild. Mina mungipor åkte upp och jag bestämde mig för att ringa henne. Signalerna kom fram och efter några minuter hörde man hennes ljuva röst.
"Justin." utbrast hon i andra änden av telefonen.
"Hej babe. Vad gör du?"
"Jag är på straden med Kendall. Du då?"
"Har precis haft genrep."
"Jaha, gick det bra då?"
Jag log ett större leende än jag gjorde förut, "Ja, det gjorde det."
Alyssa fnittrade till på andra sidan. Det blev tyst i några sekunder.
"Jag saknar dig Justin."
Mitt leende ändrades snabbt, "Jag saknar dig också."
"Kan du inte ta en dag ledigt och komma hem till till mig?"
Det högg till i hjärtat. "Jag skulle om jag kunde."
"Men vad ska du göra i helgen då?", fortsatte jag att fråga.
"Jag ska till min farmor som bor i Los Angels imorgon."
"Los Angels?"
"Ja, vadådå?"
"Nae, ingenting." Jag kollade åt vänster och ser Scooter stå och vifta med sitt finger för att visa att jag ska komma.
"Jag måste gå. Men jag saknar dig och vi syns snart."
"Okej, jag saknar dig med. Hejdå."
Där efter lades samtalet på och jag reste mig upp och gick fram till Scooter.
"Vem pratade du med?"
"Alyssa."
"Jaha, hur var det med henne då?"
"Bra. Hon skulle till Los Angeles imorgon."
Scooter ögon blev större och han öppnade sin mun, "ska hon?!"
Jag nickade till svars och kollade förvånat på honom. Varför reagerade han sådär?
"Justin.. Vet du vilken stad som vi ska till imorgon..?"
Jag började tänka efter och sedan slog det mig. Mina ögonen blev större och ett leende klarnade upp i mitt ansiket, "Los Angeles."


Förlåt är det enda ordet jag kan säga just nu. Uppdatering suger, men jag mår ärligt talat inte så bra just nu. Mitt liv känns värdelöst. Men kommentera mycket så ska jag försöka komma med nästa så snabbt som möjligt.

Postat av: Johanna

YEAH, HELT AWESSOOOME!!!! :D:d

2012-01-22 @ 18:42:47
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: sabina agovic

så jäkla bra! meeeer helt klart!

2012-01-22 @ 22:03:14
Postat av: Anonym

Bra (:

2012-01-22 @ 22:19:00
Postat av: Sonja

fin blogg<3 kika gärna in på min bieber novell, skulle göra min dag! Kramis <3

2012-01-23 @ 14:01:11
URL: http://jssmn.blogg.se/
Postat av: Adde

meer, <3

2012-01-23 @ 21:27:01
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: saga

as bra kapitel, och nu kommer dom att träffas igen äntligen! :D

2012-01-24 @ 14:10:26
Postat av: Ebba

Awesome jätte bra ett till !!!! :-)

2012-01-24 @ 18:37:31
Postat av: bella

Super!!!:D

2012-01-24 @ 21:15:21
Postat av: Hanna

sv: varsegod, tack du! (:

Lägger till dej också, kram!

2012-01-26 @ 16:46:53
URL: http://justindrewbiebernyheter.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: