2012-02-26 | 23:29:59

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 54



ALYSSA'S PERSPEKTIV:


”OLLG ALYSSA = FAMEWHORE.”
Meningen lyste stark från datorn. Jag granskade ordet länge innan jag motvilligt klicka på det och bläddradeigenom alla tweet som hade  meningen i sig.
”She’s ugly.”
”I bet she fucked Justin last night… Whore.”
”What’s up with the TT?! You guys don’t have proof yet. They may not be together..”
“@justinbieber u and slut Alyssa?
What happened with us?”
Tweetsen ramlade in och mer och mer hat började växa fram. Mina ögon var som fast klistrade på displayen närJustin plötsligt tog datorn ifrån mig.
”Kendall och Chaz… jag ringer er sen.” sa han till dem genom skype och sedan avslutades samtalet. Han stod uppmed datorn i ena handen. Han kollade ner på mig, ”Läs inte mer. ”
”Jo, ge tillbaka datorn.” Innan Justin ens hade hunnit reagera slet jag datorn till mig och fortsatte kolla. Justinsatte sig ner bredvid mig i sängen och började också läsa. Min blick fortsatte fokusera på alla tweet när jagklickade på mina mentions, och inte blev det bättre.
”Leave Justin alone. You don’t deserve him.”
”Haha, look how cute you are..” till meningen var det en bild. Jag klickade långsamt på länken och en bild komupp. En bild på mig där någon hade redigerat den och skrivit massor med fula ord.
”Okej, nu räcker det.” Justin slog snabbt ner locket på datorn. Jag sa ingenting utan stirrade bara rakt fram. Jagkände hur tårarna började bränna bakom ögonlocken och allt började bli suddigt. Sakta började min underläppdarra.
”Alyssa…” Justin flyttade sig närmare mig. Utan någon reaktion reste jag mig hastigt från sängen och börjadespringa ut ur rummet förbi Alfredo som satt i soffan och kollade på TV. Justin var snabb med att reagera ochbörjade springa efter.
”Stoppa henne.” skrek han högt till Alfredo. Alfredo hoppade till i soffan, men jag hade redan hunnit förbi honom.Jag slog upp bussdörren och fortsatte springa ut över den stora, tomma parkeringen. Jag hade ingen aning omvart mina fötter skulle leda mig, men jag följde de.
”ALYSSA STANNA!” ropade Justin högt. Jag kunde höra hur Justin kom närmare och närmare ju längre vi sprang.Jag började närma mig arenan och väl framme slet jag upp dörren och fortsatte springa där inne. Sakta börjadeen tår rinna nerför min kind. Jag drog upp handen och torkade bort den. Mina fötter fortsatte springa utan attstanna och jag kollade bak för att se om Justin fortfarande var där, vilket han inte var. Jag började sakta in ochkollade mig omkring. Jag hade hamnat i en trång korridor. Jag stannade och lutade mig mot den hårda stenväggen. Alla elaka meningar, ord åkte runt i mitt huvud. Jag lutade huvudet bakåt när någon plötsligt kommerupp vid slutet av korridoren. Jag kollade åt sidan och där stod Justin med händerna i fikorna och kollade sorgsetpå mig. Jag vände bara mitt huvud åt honom och min under läpp började darra ännu mer. Fler tårar rulladenerför mina kinder och jag bet mig löst i läppen för att få läppen att sluta darra. Justin började närma sig ochvåra blickar släppte inte varandra. Hans hasselbruna ögon var blanka och det såg ut som han skulle kunnasläppte en tår när som helst. Justin lade sina armar runt min nacke och drog mig hårt mot honom. Jag slingrademina runt hans midja och lutade mitt huvud mot hans bröstkorg. Vi stod så några minuter innan Justin tog tag imitt huvud och jag kollade upp på honom. Han torkade min tår som åkte nerför kinden med sin tumme.  Han togsedan ett djupt andetag och stängde ögon hårt. Han gnuggade sig i ena ögat och kollade på mig. Sakta börjadedet rinna en lite tår från Justin’s högra öga. Men han var snabb med att torka bort den.
”Gråt inte.” viskade han.
Jag svarade inte utan kollade bara på honom. Han böjde sig sakta fram, men som tidigare släppte han inteblicken från mina ögon. Våra läppar möttes i en varm kyss, inte intensiv, utan bara en känslosam kyss.


”Allt är mitt fel…”
Vi hade satt oss mot väggen. Justin hade sin arm runt mina axlar och jag lutade mig mot hans axel.
”Nej Justin. Det är ingens fel. Jag kanske överreagerade…” jag kollade ner i baken, ”men jag vet inte vad jaggjort för fel?” Jag reste blicken och kollade in i hans ögon.
”Du har absolut inte gjort något fel alls. Mina fans är väldigt överbeskyddande så det kommer ta ett tag innan desläpper in dig i ’familjen’.”
Jag suckade, ”om det någonsin kommer få veta.”
Justin svarade inte utan lade sitt huvud på sned, ” Det kommer dem.”
”Du åker vidare imorgon och jag…”
”… åker hem. Jag vet.” Justin avslutade meningen. Han satte pekfingret och tummen mot näsryggen ochblundade. Han andades tungt.
”Men vi klarar det, precis som förra gången.” Jag flätade ihop våra fingrar och förde händerna mot sin mun.
Han pussade min handrygg mjukt, ”Ja, det kommer vi göra.”
Steg hördes och de kommer närmare. Någon gick och visslade och stannade upp när han fick syn på oss, ”Vadgör ni här?” Kenny kollade på oss.
”Vi ville bara vara lite ensamma.” svarade Justin snabbt.
”Scooter och Alfredo letar efter er.” Han pekade med tummen bakåt, ”de ska på någon fest här i LA och undrarom ni ska med.”
”Nae, det-”
”Jo, vi kommer.” Justin kollade förvånat på mig när jag övertalade honom.
”Vi kommer tydligen.” skrattade Justin.


Färdiga fixade inför festen steg vi ut ur den stora, svarta bilen och började gå mot uppfarten till huset där festenskulle hålla hus. Musik dunkade och massa personer hade samlats. Jag hade då ingen aning om vem som höllden, men jag det skulle bli roligt i alla fall. Justin höll hårt i min hand och vi klev in i det stora rummet.
”Justin!” ropade någon och vi rykte till.
”Julkeyz!” ropade Justin tillbaka och de möttes i en handshake.
”Länge sedan vi sågs. Hur går det?” fortsatte han fråga.
”Det går jättebra nu...” Jag stod och lyssnade när Justin plötsligt slutar prata och lägger armen runt min midja ochdrar fram mig, ”Det här är Alyssa.”
Jag sträckte artigt fram handen och killen tog emot den, ”Alyssa Jenner? Jag har hört talas om dig. Jag heterJulian, men de brukar kalla mig Julkeyz.”
Jag log mot honom.
”Men vi får hänga någon gång Bieber.” De två slog knytnävarna mot varandra och sedan gick Julian iväg. Vikollade runt i huset och det var personer i alla åldrar här. Ungdomar till vuxna.
”Vi du ha något att dricka?” Justin kollade frågandes på mig, ”Visst.”
Justin greppade tag i min hand och vi började gå mot baren. På vägen dit stannade vi flera gången av attpersoner hälsade på Justin och jätte gärna vill prata med Justin. Jag vart lika glad varje gång Justin presenterademig som sin flickvän. Jag vart alldeles varm inombords och log som ett fån varje gång.
Men tillslut orkade jag inte stå längre och lyssna så jag viskade tyst att jag gick till baren i Justin’s öra.

”Har ni något alkoholfritt?” frågade jag bartendern. Han nickade och började fixa i ordning en dricka till mig. Jagsatte mig ner på stolen och han ställde fram drickan till mig. Jag tog en klunk. Det smakade hallon blandat medsmultron. Jag kollade på Justin som stod och pratade med olika personer och då och då slängde han en blick åtmitt håll. Varje gång våra blickar möttes log vi båda.
”Sitter du här ensam?” Jag kollade åt höger och möttes av Julian.
”Ja, Justin pratar med alla och jag hade inte orken att stå och lyssna och så gjorde mina fötter ont.” Jag drog uppfoten lite för att visa mina 10 centimeters klackar som hade en turkos ton.
”Aha, jag förstår.” Han satte sig bredvid mig och beställde in en dricka.
”Så, hur lärde du känna Justin?” frågade Julian.
”Jag flyttade från Spanien till Stratford och lärde då känna Justin’s bästa vänner. Och vips, jag är här.”
”Spanien! Min mamma kommer faktiskt därifrån.”
”Jaha, kan du säga något?”
”Hola, como estas?”
”Haha, det enda?”
”Ja, tyvärr…”
Jag tog ytliggare en klunk av drickan och kollade på Julian som satt och log stort mot mig. Han hade mörk, korthår och mörka ögon. Han var faktiskt söt.
”Får man bjuda upp Mrs. Jenner på en dans kanske?”
Jag kolla Julian igen och nickade, ”Jag älskar att dansa så visst!”
Vi hoppade ner från stolarna och gick ut på dansgolvet. Där var det flera personer som var i full gång med attdansa till OMG av Usher. Jag började sakta röra mig till musiken och efter några minuter dansade, hoppade viförfullt. Det samlades mer personer runt oss och vi sjöng så högt att jag trodde min röst skulle spricka.

”Det där var jobbigt.” sa Julian när vi hade återgått till vara stolar vid våra drickor.
”Ja, fast väldigt roligt.” Jag klunkade i mig det sista som fanns kvar av min dricka och ställde ner glaset i bordet.
”Justin är lycklig som har träffat dig.”
Jag kollade på Julian med ett leende, ”Aw, tack! Jag är också lycklig.” svarade jag med ett leende.
”Förresten vart är Justin?” fortsatte jag. Vi båda kollade runt i det stora rummet men ingen såg honom.
”Hur länge dansade vi?”
”Ungefär en timme tror jag. Så vi dansade rätt så länge.”
Jag lämnade min stol och började gå, ”jag måste hitta honom.” sa jag när Julian hade kommit upp vid min sida.”Jag hjälper dig.”
Vi kollade runt på dansgolvet, men ingen Justin.
”Där är Kenny. Jag frågar honom.” Med snabbt steg gick jag fort fram till Kenny.
Han vände sig snabbt om, ”Hej Alyssa. Har du roligt?”
”Jadå. Men vet du vart Justin är?”
”Nae. Är han inte med er?”
Jag skulle precis svara när Julian kliver in, ”Jag vet vart han är. Kom.”
Han tog tag i min arm och drog med mig ut ur rummet och vi kom till en mer avlägsen plats, men fortfarande ihuset. Vi började gå upp för trappan.
”Justin är här inne med mina vänner. Och han är inte riktigt sig själv.”
Julian öppnade dörren och därinne hördes skratt och det stank. Jag gjorde en min i ansiktet automatiskt för attdet verkligen stank. Det var inte en vanlig stank utan alkohol stank.
Jag klev försiktigt in i rummet efter Julian.
”Baby.” hörde jag Justin ropa med en betoning på a:t. Jag märkte direkt att det inte vara samma Justin. Hanreste sig från soffan och började gå mot mig.
”Hej.” svarade jag osäkert. Julian gick och satte sig med de andra i soffan.
Justin placerade sina händer i mina backfickor på mina byxor. Han tryckte mig närmare honom och jag lade minaarmar runt hans ansikte.
”Justin.. Har du druckit?” frågade jag bestämt. Jag fick inget svar utan istället pressade Justin sina läppar hårt motmina och slinkade in sin tunga. Men jag skapade snabbt mellanrum mellan oss.
Jag drog med honom ut från rummet och slängde igen dörren, ”Justin. Du smakar alkohol.”
”Ta det lugnt. Jag drack bara ett glass.” sa han och hickade.
”Det räcker. Nu åker vi hem.”
Justin ställde sig rakt i ryggen och hälsade som en militär, ”Yes m’am.”
Jag kollade bara på honom och skrattade. Folk kunde verkligen bete sig annorlunda när de var berusade. ”Jagska bara säga hejdå till Julian.” Jag gick tillbaka till rummet där Julian satt med de andra som också antagligenhade blivit berusade, precis som Justin. Han reste sig upp när jag kom in och ställde sig framför mig.
”Vi ska gå eftersom Justin inte riktigt är sig själv. Men det var jätteroligt att träffa dig.”
”Ja, det var roligt att träffa dig med. Vi kanske kan ses någon gång?”
”Ja, jättegärna.” svarade jag innan jag sträckte på tårna och kramade om honom.
Jag lämnade rummet och gick tillbaka till Justin.
”Han får en kram men inte jag?” Han putade med sin under läpp. Jag pussade honom snabbt på läpparna ochsedan tog jag hans hand och gick med honom ut.
”Alyssa, Justin!” Jag stannade upp. Kenny.
”Hej Kenny. Vi hade precis-”
”Åh, Kenny jag har saknat dig.” avbröt Justin mig med och kramade om Kenny. Han spärrade upp sina ögon ochkollade på mig.
”Jaha, det var väl roligt att höra Justin. Men George är här för att hämta er…” Vi började gå mot utgången närGeorge när ingåendes, ”perfekt. Nu åker vi hem.” sa Kenny.
”Det är paparazzi utanför men ni bara går, okej?” George kollade på oss och jag nickade.
Kamera blixtra avfyrades när vi klev ut ur dörren. Jag gömde mitt huvud med hjälp av handen och gick snabbtförbi de. Justin sa ingenting, vilket var bra. Annars hade det väl varit alla tidningars rubriker imorgon.  


Väl hemma slängde sig Justin i sängen och somnade direkt, men kläder och allting på. Jag skulle precis gå tillbadrummet för att göra min iordning när min mobil började ringa. Vem ringer såhär sent på natten? Jag tog uppmobilen och läste på displayen. Okänt. Jag funderade på om jag skulle svara eller om jag skulle ignorera det.Men jag tryckte motvilligt på den gröna knappen och svarade.
”Alyssa.”
”Alyssa… Det är jag. Ryan.”


Nu har jag, i stort sätt, suttit med detta kapitel sedan 5 idag. Hoppas att ni tyckte att det blev bra, själv tkr jag sådär. Jag har svårt att formulera mig. Och jag hoppas att det inte gör något att jag skrev om att justin blev berusad??

Och vem kommer tillbaks nu? RYAN! Saknat honom? :)
Kommentera.



Postat av: Maiia

Jag tkt det var jättebra!!

2012-02-27 @ 09:42:43
Postat av: Anonym

grymt bra! :D

2012-02-27 @ 15:36:22
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-02-27 @ 16:03:46
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Adde

meeer :D ,

vill se justin full någon gång hahaha :D

2012-02-27 @ 16:40:57
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Anonym

Bra! :)

2012-02-27 @ 21:04:20
Postat av: Hanna

Awesome :)

2012-02-28 @ 08:26:55
Postat av: Hanna & Nina

Grym novell blogg, kolla gärna in våran & kommentera vad du tyckte. Puss & hej! (;

2012-02-28 @ 23:08:33
URL: http://bieberdreamz.blogg.se/
Postat av: Jasmine carlsson

GRYMT BRA! :D mera säger jag bara !!!!!! :D

2012-02-29 @ 02:42:20
URL: http://ofus.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Hittade din novell idag, och har läst från kapitel ett till nu, på en kväll. Grymt bra måste jag säga, MEER :D

2012-02-29 @ 19:57:33

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: