2012-02-19 | 01:14:34

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 51



ALYSSA'S PERSPEKTIV:

"Sup girls?" Justin pratade ut i mikrofonen och tjejerna skrek till. Tjejerna stod samlade framför scenen medkameran i högsta hugg och tog kort.
"Någon som ha frågor?" Justin började prata.
Några i Justin's crew stod på scenen och kolla på. Jag stod med Alfredo lite bakom de andra, men fortfarande påscenen. Ryan Good stod tillsammans med Justin och pratade. Just nu var det en tjej som fick orden och börjadeställa sin fråga.
"Gillar du Los Angeles?"
"Jag älskar det." svarade han och kollade sedan ut mot tjejerna som sträckte sina händer upp mot taken för attfå ordet. "Hmm.." hörde man Justin mumla i mikrofonen. Han pekade sedan på en liten tjej som räckte så att honprecis såg över gallret.
"Vill du gå på balen med mig?" frågade hon.
Alla började små skratta, inklusive Justin.
"Jag tror inte att din pappa skulle vilja det.." svarade Justin.
Man kunde se flickans besvikelse i hennes ögon.
"Stackars flicka." sa jag tyst till Alfredo.
"Ja, vem vill inte gå på balen med honom?" svarade han och suckade.
Jag kollade på Alfredo och började garva, "det där lät lite fel!"
Jag såg hur han tänkte efter och sedan började han också skratta. Vi båda skrattade så mycket så att vi höll ossför magen. "Haha, jag..kan.. inte.. andas." stammade jag fram och var tvungen att sätta mig ner.
"Jag menade inte så." Alfredo pressade fram orden innan han fortsatte förklara, "jag menar att alla tjejer vill inte.Inte jag!" han fortsatte skratta innan vi blev avbrutna av Justin.
"Hey, vad är det som är roligt." Hans röst ekade ut i högtalarna och alla kollade nu åt vårat håll.
Jag höll mig för munnen och skakade på huvudet, "inget."
Justin flinade till, "jo, säg. Ni måste dela med er av det roliga."
"Vem är hon?" en röst från publiken hördes. Justin kollade ut mot tjejerna igen.
"Alyssa. Hon är min.. vän." svarade Justin lite tyst.
"Hon är min kusin." Alfredo lade sin arm runt mina axlar och drog med mig ut på scenen. Jag möttes av stirrandeögon och kameror som blixtrades av.
Justin kollade bara på honom innan han förde mikrofonen mot sin mun igen.
"Ja, hon är Alfredos kusin. Så hon hälsar på honom..."
Jag kollade bara på de och de båda log.

Efter Justin hade haft sin soundcheck hade vi gått tillbaka till tourbussen och bara slappat. De var bara någratimmar kvar innan Justin skulle behöva göra sig i ordning. Justin och Alfredo satt och spelade Tv spel medan jaghade lånat Justin's dator och loggade in på Twitter. Jag läste lite snabbt vad de olika personerna hade skrivit ochkollade sedan runt. Mina följare hade ökat ganska stort och de flesta följarna vad Bieber account.
”Oj, dina fans vet vad jag heter.” Justin kollade bort från TV och kollade på mig.
”Vart?”
”På Twitter. Jag har fått massor mer följare än vad jag hade innan. Men hur?”
Justin släppte kontrollen och började gå mot mig. Han ställde sig bakom och kollade ner mot laptopen.
”Alyssa, du trendar!” Justin satte sig ner bredvid mig och tog datorn från mig.
”Va?” Han pekade på displayen och visade TT’s listan.
”Alfredo’s cousin. De menar dig!”
Jag kollade med stora ögon på datorn. Jag sa inget utan kollade fram och tillbaka mellan Justin och datorn.
”Hur?”
”Det måste antaglien ha spridit sig efter soundchecken?”
Nu kom Alfredo också och kollade, ”Wow, du trendar redan efter några timmar...”
Jag började skratta och satte händerna på mina kinder. Justin loggade ut mig och loggade in på sin egen. Hanklickade upp rutan för att skriva in ett tweet och sedan började han trycka på tangenterna.
”Alfredo’s cousin – good one guys. Good one.” han tryckte sedan på ’tweet’ knappen och sedan var det ivägskickat. Han fortsatte kolla runt och följde några fans, retweetade några och självklart svarade.
”Vi tar ett kort.” sa han och tryckte upp photobooth. Vi alla satte oss till rätta och sedan tog vi foton efter foton.
”Ta ett du själv.” Justin rättade till datorn så att man bara så mig. Jag log stort mot datorn.
”1...2...3” Justin räknade ner och sedan togs det ett kort. Han granskade kortet länge innan han vände sig motmig, ”du är riktigt vacker.”
Våra huvuden var några centimeter från varandra och jag kollade rakt in i hans hasselbruna ögon. Jag raderadesedan mellanrummet mellan oss genom att försiktigt kyssa honom. Vi särade på oss sakta och Justin slickade sigom läpparna.
”Jag måste lägga upp bilden på Twitter.” Och efter några minuter var det gjort, precis som han sa så låg min bildpå hans twitter sida.
”@AlyssaJenner is happy thanks for you guys. Alfredo’s cousin” och sedan hade han lagt upp bilden.

Timmarna gick och Justin var tvungen att gå för att förberedda sig inför showen. Jag och Alfredo hade gått till minmamma och hämtat kläder som jag hade kunnat ha på mig under showen. Som tur var så hade jag och minmamma samma kläd och sko storlek så vi kunde låna kläder av varandra.
”Vill du gå och köpa glass eller något att dricka innan vi går in till Justin?” frågade Alfredo.
”Visst.”
”Då går vi.”
Vi gick ut ur arenan och började gå. Utanför stod det redan tjejer och väntade och så fort vi kom ut började deskrika. ”Alfredo!!” rösterna ekade i våra öron och Alfredo började gå mot dem.
”Hej.” sa han och tjejerna stod uppradade och väntade på sin tur om att få krama om honom.
”Så, har ni biljetter ikväll?” fortsatte han fråga.
”Nej, det är det vi inte har. Och vi har verkligen försökt att få tag på några men vi har inte lyckats...” Tjejen somtalade blev mer och mer ledsam ju mer hon pratade. Sakta började det rulla ner tårar för hennes kinder. ”Hey,det kommer mer chanser.” Alfredo kramade hon tjejen och hon kramade om honom tillbaka.
”Ja, men jag vill verkligen träffa honom. Det är min dröm.” fortsatte tjejen berätta.
Jag stod och kollade på tjejen när hon pratade med Alfredo. Jag vill göra någonting för henne. Och jag tror jagvet den perfekta saken.


”Jordgubb eller vaniljsmak?” frågade jag och kollade på Alfredo.
”Vanilj.” svarade han. Jag nickade och sedan beställde jag två vaniljsmoothies. Jag gav mina pengar och sedanbörjade vi gå tillbaka igen.
”Hur är Justin när bara du och han är?” frågade jag Alfredo. Han tog en klunk av smoothin innan han börjadeberätta. ”Innan du fanns med i bilden var han väldigt TV spels beroende och pratade och tjejer. Älskar att åkaskateboard. Men sedan du fanns med i hans liv och du varit hans ämne att prata om. Så jag vet mycket om dignu.”
”Berätta det du vet om mig.”
”Du avskyr tisdagar, älskar färgen blå, du tycker verkligen inte att skolan är något större fel, du förstår inte hurfolk kan ha ost på mackor, du hatar reklam, du gillar inte när personer klagar på sig själva, du har inget problemmed att visa dig i underkläder...” det sista sa han lite tyst.
Jag slog till honom lite löst på axel, ”har Justin berätta att jag inte skäms för att visa mig i underkläder?”
Alfredo skrattade, ”ja...”
”Det ska han få för. Och nu skäms jag.”
”Inget att skämmas för. Du har tydligen en sexig kropp som han inte kan motstå.”
Jag öppnade mig mun och spärrade upp mina ögon, ”det visste jag inte om. Men tack för informationen.”
Vi båda skrattade lite tyst och fortsatte promenaden.

”Står det fortfarande kvar?” Jag kollade mot tjejerna som vi hade pratar med förut.
”Tydligen. Vi går till dem.” svarade Alfredo och vi började gå mot dem.
”Hey, varför står ni här för?”
Tjejerna kollade på oss, ”Justin kan ju komma ut. Och sedan kanske man hör ut när konserten har börjat.”Alfredo och jag kollade mot varandra, ”aw, vad söta ni är!” gav jag ifrån mig.
Tjejerna log innan de drog upp en kamera, ”kan vi få ta ett foto med er?”
”Visst.” svarade jag och sedan gick vi och ställde oss med vi dem och poserade glatt.
Tjejen, som hade berättat om att de inte hade biljetter, kollade på mig, ”kan jag få ta en bild med bara digAlyssa?”
”Du kan mitt namn.”
”Ja, alla vet vem du är. Du trendar just nu på twitter och Justin lade upp en bild på dig.”
Jag skrattade till innan jag lade min arm runt henne och sedan knäppte Alfredo av en bild på kameran.
”Och vad heter du då?” frågade jag henne.
”Sarah, och kan du följa mig på twitter. Jag heter @SarahBelieber95.”
Jag tog genast upp mobilen och gick in på twitter. Jag skrev in hennes namn och tryckte sedan på ”follow”
”Gjort.” svarade jag med ett leende. Tjejen höll på att flippa ur.
”Omg, Du följde mig. Du följde mig först... Kan jag få krama dig?” frågade hon blygt.
Jag svarade inte utan böjde mig framåt och kramade om henne.
”Alyssa, vi måste in. Alla i publiken kommer snart komma och då kan inte vi vara här ute.” Jag kollade på Alfredooch sedan vände jag mig tillbaka mot Sarah igen. Jag log mot henne och sedan började jag gå mot Alfredo för attgå in i arenan och invänta showen.
Jag gick återigen in på twitter och såg att Sarah hade gjort ett tweet.
Jag log och läste tweetet. Jag klickade sedan på länken och en bild på mig och Alfredo dök upp när vi var på vägin.


Förlåt för dålig uppdatering! Jag ska försöka bättra mig, lovar! 

Vad tycker ni om kapitlet? Tell me :)
Tycker ni att det var bra läng på kapitlet, eller ska det vara kortare eller längre?
Och om ni har något som ni gärna skulle vilja vara med i novellen så kommentera. Det kan vara från vad som helst. (piknik, resa, båttur, lite mkt mys så det övergår till.. jag ni vet. Drama.. Ja vad som helst. Jag vill veta :)

Måste även tillägga att bilderna har jag gjort helt själv. Så jag hoppas ni respekterar att ni inte får ta dem utan tillåtelse. :)


Ps, kan vara stavfel. Men klockan är kvart över 1 på natten och mina ögon håller på att stängas av trötthet. Så jag kollar sånt imorgon! Puss.


Postat av: Alice

Såååååååååå bra! Bättre uppdatering låter awesome! :D

2012-02-19 @ 03:29:44
URL: http://matinasvarld.spotlife.se
Postat av: Johanna

GRYMT BRAAAAA!!!!

2012-02-19 @ 10:00:01
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-02-19 @ 10:47:14
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: saga

Bättre uppdate, de låter bra ;)

jag tycker längden på kapitlen är precis perfect! :)

Alltså har du funderat på att typ skriva en bok? för alltså du e grymt bra tjejen :p

2012-02-19 @ 12:04:49
Postat av: Adde

Meer,

jag tycker de borde vara lite mer man blir ba lockad av att läsa din novell & vill ba läsa mer haha :D

Det borde vara mer drama typ att alla kom på att Alyssa var Justin Flickvän och så :)

men fortsätt som du gör du är grymt bra på att skriva,

skriv en bok? (a) <3

2012-02-19 @ 20:34:45
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: