2012-02-14 | 21:31:18

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 50



ALYSSA'S PESPEKTIV:


Små, lätta beröringar kändes över min mage. Min ögonlock fladdrade till och jag kisade med ögonen för att lyset var starkt. Jag kände hur jag låg med ryggen mot Justin’s mage och han hade armen runt mig.
”God morgon.” viskade han med sin mörka morgon röst.
Jag vände mig om, ”God morgon.”
”Sovit gott?”
”Ja, faktiskt. Sängen är verkligen skön.”
Justin log, ”jag vet. Det är jag som har valt den.”
Jag skrattade till och Justin böjde sig framåt och kysste mina läppar ömt.
”Det där har jag väntat på i snart en halvtimme.” sa han och skrattade till.

Mobilen började vibrera. Jag tog snabbt upp den från byrån den låg på. ’Mamma’ lyste det på displayen. Jag klickade snabbt på en gröna luren.
”Hej Mamma.”
”Hej Lyss. Är du vakna?”
”Absolut dummaste frågan jag någonsin hört mamma. Såklart jag är vaken om jag pratar med dig?!” jag skrattade mellan orden.
”Oj, dumt av mig. Men vill ni äta frukost med mig och Pattie? Vi sitter i arenan.”
Jag slängde en blick mot Justin som precis hade satt på sig sina kläder. Han hade dragit på sig mörkblåa jeans och en svart långärmad tröja. ”Justin, vill vi äta frukost med våra mammor?”
Justin kollade på mig och nickade.
”Ja, det kan vi göra.” sade jag till mamma i telefonen.
”Åh, vad kul! Då syns vi snart då?”
”Ja, vi kommer snart.”
Vi sade hejdå och sedan klickade jag av henne. Jag satte mig på sängen och granskade när Justin fixade det sista på sig själv. Han drog ett halsband runt halsen och fixade lite med sitt hår. Jag själv hade inte gjort så mycket med mig själv, eller rättare sagt kunnat göra. Jag hade ingen packning här vilket resulterar till att jag inte har några kläder. Men Justin hade gått till Pattie och tagit fram svarta leggings och en vit, pösig tröja.
”Redo att gå och äta frukost med våran mammor?” frågade Justin.
Jag reste mig upp från sängen, ”alltid redo.”

Tjej skrik hördes. Justin kastade en blick bak på mig när vi stod redo att gå ut ur bussen.
”Klarar du det?” frågade han. Jag tog tag om Justin’s svarta Ray Ban solglasögonen och satte på mig dem. ”Japp.”
Han drog ner handtaget och öppnade dörren. Solljuset trängde in i bussen och Justin klev ut. Man blev genast varm av värmen solen gav ifrån sig. Skriken blev ännu högre när vi kom ut på öppna sidan av parkeringen. Minst 100 tjejer stod uppradade mot gallret och skrek. Några grät och vissa stod och skakade i gallret för att få Justin’s uppmärksamhet. Jag gick med lugna steg bredvid Justin och kollade mot alla fans. Wow. Jag hade då ingen aning om att de står flera timmar innan showen och väntar för att få se deras idol några sekunder. Men jag beundrade dem att de gjorde de för Justin. De har tagit honom hit och gör så att han får uppleva sin dröm.
”De älskar verkligen dig.” sa jag och kollade på honom.
”Och jag älskar dem.” svarade han glatt.
Han flyttade sin han närmare mig så våra handryggar möttes. Men han var väldigt noga med att de inte skulle komma för närma, ifall någon skulle märka.

”God morgon.” vi möttes av våra två mammor som redan satt redo vi ett bord inne i matsalen. I arenans matsal satt det endast tre andra personer. De alla andra i crewet gjorde iordning för kvällens konsert. De skulle vara två konserter i Los Angeles. Så ena gjorde Justin igår och sedan har han den andra ikväll. Jag såg verkligen i fram emot det. Min första konsert som jag får se av Justin. Jag hade ju bara sett de sista minuterna av showen så jag längtade efter att få sin min älskling stå och underhålla 20 000 personer.
”God morgon.” svarade Justin och jag i kör och gick förbi dem på väg mot buffé bordet.
Bordet var uppdukad med massor olika bröd och yoghurtar samt frukter av alla slag. Jag tog upp en tallrik och gick före Justin. Jag tog åt mig bröd, smör och ost. Sedan hällde jag upp ett glas apelsin juice och tog åt mig några frukter. Jag sneglade på Justin som tog åt sig av honungsmelon.
”Du kan inte äta vattenmelon.” sa jag och kollade på honom. Han stannade upp och kollade på mig.
”Och varför kan jag inte göra det?” frågade han.
”För att det är äckliga och slemmiga.”
Justin skrattade till och tog sedan upp en stor bit med händerna. Han höll upp den framför mitt ansikte och sedan stoppade han in den i sin egen mun. Han blundade och såg ut att njuta.
”Eww.” var det enda jag fick ur mig. Justin ställde ner sin tallrik på bordet och placerade sina händer på mina kinder. Utan att säga något pressade han mina läppar mot mina. Jag kunde känna smaken av melonen, men det var inte det värsta. Plötsligt kunde jag känna något som gled in i min mun. Vattenmelon biten. Jag särade snabbt på oss och höll mina händer för min mun. Jag höll på att kräkas när jag hade biten i munnen. Snabbt sprang jag till närmaste papperskorg och spottade ut den. Jag kunde tyda Justin’s skratt i bakgrunden och jag kollade åt hans håll.
”Det var inget kul. Jag spyr om jag äter det, jag lovar.” sa jag allvarligt.
Justin skrattade, ”förlåt, men jag var tvungen.”
Jag kollade på Justin. Mina mungipor rörde sig inte och jag var irriterad.
”Det var faktiskt inget kul.” gav jag ifrån mig.
”Aww, är baby lite sur nu?” han putade med underläppen och placerade sina händer på mina höfter och drog mig så jag hamnade i hans famn. Jag vilade huvudet mot bröstkorgen,” du förstår inte. Jag verkligen avskyr vattenmelon.”
”Nu vet jag det och ska inte göra om det igen. Förlåt.”
Jag kollade upp mot honom och log.” ursäkten godtagen.”
Ett leende klarna upp i hans ansikte och jag kysste honom, ”bra.”


Justin och jag satt bredvid varandra med våra mammor mitt emot.
”Så Justin, är du laddad för ikväll?” mamma kollade på Justin och inväntade svar.
”Ja, det är bara att gå ut och bjuda på en show.” Justin tog en sista klunken av sin juice och ställde sedan tillbaka glaset med en smäll i bordet, ”och jag har en överraskning till den här tösen också.”
Jag kollade förvånat mot Justin, ”vad?”
”Det får du se.” svarade han och blinkade med ena ögat.
Jag lade min hand på hans lår och böjde mig framåt. Men ynka centimeter från våra läppar hörde någons röst som harklade sig.
”Justin, soundchecken börjar nu och tjejerna har redan kommit. Och Scooter letar efter dig. Så kanske dags att sticka?” Alfredo stod i dörröppningen och kollade mot oss. Justin for upp för stolen och greppade tag om min hand.
”Vart ska vi?” frågade jag.
”Soundchecken.”
”Sound…vad?”


50 kapitel redan.. och jag har massor med ideér för den här novellen. Så vi får se hur många mer det blir! 

Hoppas också ni har haft en bra alla hjärtans dag! Även ni är singlar, som jag är, så hoppas jag att ni har blivit väl omhändingtagen! Och vi hoppas ju också att våran Justin har det bra med Selena.. (Även fast vi önskar att det var Alyssa, eller vi?!)

Postat av: Johanna

GRYMT! LOVE IT!

2012-02-14 @ 21:54:36
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-02-14 @ 22:00:15
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra, men lite stavfel här och där ;)

2012-02-14 @ 22:26:23
Postat av: Adde

meeer <3

2012-02-15 @ 02:15:18
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Sara

Grymt!!

2012-02-15 @ 06:21:57
Postat av: Anonym

grymt bra :D

2012-02-15 @ 19:20:04
Postat av: Hanna

Hej, tänkte bara säga att kategorierna till blog awarden är uppe, så nu kan man börja rösta, gå in & kolla om du är med & isf glöm inte att säga till dina läsare att dem ska rösta på dig.

Direkt länk till inlägget: http://justindrewbieberswe.blogg.se/2012/february/blog-awards.html#comment

Kram (:

2012-02-15 @ 20:13:34
URL: http://justindrewbieberswe.blogg.se/
Postat av: saga

Såå grymt bra du e alltså!

2012-02-15 @ 21:12:42

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: