2012-02-02 | 20:35:08

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 47

ALYSSA'S PERSPEKTIV:

Vi gick tillbaka hand i hand till de andra och möttes av två leende mammor.
"Åh, ni fann varandra." sa Pattie och hennes blick vandrade mellan mig och Justin. Pattie sträckte ut armarna och kom fram till mig. Hon lade armarna runt mig och jag omfamnades av henne. Jag kramade henne tillbaka.
"Vart hittade du henne?" fortsatte mamma fråga.
Justin skrattade till, "Längst bort i en korridor."
Justin, Pattie och mamma började skratta. Jag kände hur mina kinder började hetta till och jag kollade ner i marken.
"Aww, inget att skämmas för." sa Justin och jag kollade upp. Jag kollade in i hans hasselbruna ögon och kände min knäsvag. Jag kramade om honom och jag kände hans läppar mot min kind.
"Åh, ung kärlek. Om man ändå kunde få uppleva det igen.." hörde jag mammas ljusa röst säga.

"Vit eller svart?" Justin höll upp på olika T-shirtar och jag pekade på den svarta, "den."
Justin hade precis duschat och höll på att sätta på sig kläder. Än så länge hade han bara fått på sig beiga chinos och svarta skor. Han drog över T-shirten över huvudet och drog den sedan till rätta. Jag låg ner i soffan som var placerad i ena hörnet i omklädningsrummet och spelade spel på Justin's iPhone.
"Fan." utbrast jag och Justin kom snabbt ut ur badrummet där han stod och fönade sitt väl kända hår. "Vad?"
"Jag dog." sa jag och visade Justin displayen där det stod game over.
Han skakade på huvudet och skrattade till, "kör bara om igen så ska du se att du vinner."
Jag lade mig tillräta igen och körde igång spelet igen.
Efter att jag hade kört några gånger tröttnade jag och bestämde mig för att kolla runt lite på Justin's mobil. Kanske hittar jag någonting roliga? Kanske till och med något hemligt?
Jag gick in på kontakt listan och kollade runt. Jag bläddrade igen och såg att han hade ett namn som hette 'My Baby' och jag sken upp i ett leende. Jag klickade på nummret och kom in på kontakt infon. Som bild hade han en bild på mig och han när han pussar min kind och jag leer stort. Jag blev varm inombords när jag såg bilden. Jag bestämde mig för att gå och se om Justin var klar så jag reste mig från soffan och gick mot toaletten.

"Är du klar snart?" frågade jag och lutade mig mot dörrkarmen. Justin stod och fixade till det sista med sitt hår. Han kollade på mig genom spegel och log.
"Snart.. Eller rättare sagt nu." han och vände sig om och gick mot mig. Jag flinade till och sträckte ut armarna och omfamnade Justin. Jag lade mina armar runt hans nacke och sträckte på mig så att våra huvuden var i jämnhöjd.
"Jag förstår inte att du kunde lura hit mig utan att jag visste det."
Justin placerade sina händer på min rumpa och lutade sin panna mot min, "egentligen är det Scooters förkänst. Han kom upp med idén."
"Då får vi väl tacka honom att jag kan göra såhär.." sa jag och pressade samman våra läppar. Jag kände hur Justin började lee mot mina läppar. Jag avbröt kyssen och kollade på honom.
"Sluta inte." viskade han och slöt sina ögon. Jag fnittrade till och kysste honom igen. Kyssen blev mer och mer intensiv. Justin flyttade sina händer och placerade de precis under min rumpa och krockade fast sina händer. Han lufte sedan upp mig i luften och började gå mot soffan som jag nästan precis hade suttit i. När vi kom tillräckligt nära släppte Justin ner mig och drog ner mig i soffan så att jag hamnade ovanpå honom. Jag avbröt kyssen för att kunna andas och placerade min händer på hans kinder.
Precis när jag var påväg att böja mig ner igen knackade det på dörren. Jag kollade på Justin och tänkte resa mig upp, men Justin var bestämd och höll hårt fast i mig.
"Aa, kom in." sa Justin med en högre ton än vad man talar med.
In kom det en ung kille, kanske 20-års åldern, och kollade på oss med en häpen blick.
"Oj förlåt. Stör jag?"
"Nej då."
"Scooter vill att alla samlas i den stora lokalen."
"Vi kommer." svarade Justin och vi både reste oss från soffan. vi började gå mot dörren där killen stod och väntade. När vi kom fram till killen sträckte jag vänligt fram handen, "Alyssa Jenner."
Killen log, "Alfredo Flores. Trevligt att äntligen träffa dig." jag fnittrade till innan han fortsatte, "Du förtår inte hur mycket Justin har snackat om dig under de här veckorna. Och jag måste erkänna att du ser bättre ut i verkligheten än vad Justin har beskrivit." Jag kollade bak mot Justin som stod precis bakom mig och log stort.

"Hur känns det att vara här då?" frågade Alfredo medan vi gick i korridoren påväg till lokalen. Scooter skulle tydligen hålla ett möte med alla om den framtida touren. Jag hade fått information om att allt folk som var runt Justin dagligen skulle sitta där. "Det känns jättebra faktiskt. Men jag hade ingen aning om att jag skulle befinna mig här ikväll.." jag klämde åt Justin's hand lite hårdare och mötte hans blick. Justin började lee och lade sin arm runt mina axlar. Jag grepade tag i hans hand han hade runt mina axlar. "Stanna." Alfredo drog fort fram en systemkamera.
"Ställ er intill varandra." Vi gjorde som han sa och ställde oss intill varandra. "1..2..3" Alfredo klickade av kameran och ett klickljud hördes som visade att ett foto hade tagits.

Alfredo kollade på displayn som satt på kameran och granskade fotot. "Justin.. va seriöst. Du räkte ut tungan."
Alfredo ställde sig i samma pose och räknade in oss igen. "1..2.." mer hörde jag inte förens Justin placerade sina läppar mot mina. Det enda jag hörde var klick ljudet från kameran och Alfredo som gav ifrån sig ett ljud, "aww. Jag må bara ha sett i er några minuter men jag måste erkänna att ni är bland det gulligaste paret."


"Redo?" Justin stod framför mig och höll ett hårt tag om båda min händer. Jag tog ett djup andetag och blundade. Jag var nervös, jag skulle ju träffa massor främade personen som antaligen kommer granska min från topp till tå. Den stora popstjärnan har nog inte haft så många flickvänner, iallafall inte vad jag vet. Innan för dörren kunde jag höra hur en man stod och pratade. Justin hade förklarat att det var hans manager Scooter. " Japp." svarade jag Justin och han pussade mig snabbt på läpparna innan han släppte taget om ena handen men höll fortfarande ett hårt grep om andra handen. Han tryckte ner handtag på dörren och öppnade snabbt dörren. Justin klev in och jag snabbt därefter, men jag gick lite bakom Justin så att jag inte skulle synas direkt.
Inne i lokalen satt det runt 20 stycker personer och längst fram stod den en man men skägg och mörk hår. Direkt när vi kom in tystnade han och kom fram till oss. Jag mötte hans blick och han log, "Trevligt att träffa dig Alyssa. Jag heter Scooter och som du kanske vet så är jag Justin's manager." jag skrattade till, "jo, det visste jag. Trevligt att träffa dig också."
"Ni kan sätta er om ni vill."
"Jag tänkte presentera Alyssa först." sa Justin. Jag slog till Justin lite löst på armen, "Nej. snälla. Jag gillar inte att ha uppmärksamheten." viskade jag tyst för Justin. Justin skrattade till innan han högt ropade för att få allas uppmärksamhet. Justin släppte min hand och klev fram några steg.
"Som ni alla vet så har jag ju hittat en väldigt speciell person i mitt liv..", Justin kollade bak på mig och tog tag i min hand igen. Han drog fram mig lite så jag nu stog ett steg framför honom. "Hon heter Alyssa Jenner och som ni ser är hon väldigt vacker och endast min." Justin kom upp bakifrån och la armarna runt mig så de hamnade på min mage. Jag lade mina händer på hans och fnittrade till. Han vilade sitt huvud på min axel medan de andra som satt och kollade på började små prata med de som de satt bredvid med.
"Tack." viskade jag och kollade på honom.
"För vad?"
"För att jag slapp prata och att du finns."
Justin svarade inte utan fortsatte kolla in i mina kolsvarta ögon. Han böjde sig sedan framåt och våra läppar snuddades innan vi avbröts, "Ungdomar, håll på med det där på ert rum istället."
Vi båda ryckte till och Justin började skratta. Jag kollade bland personerna och en kille som sitter längst bort sitter och skratta, så jag antog att han sa det.
"Ryan Good, lär inte barnen sånt där. De är alldeles för små för sånt." sa Scooter.



Postat av: Anonym

Awesoome :D

2012-02-02 @ 21:43:22
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-02-02 @ 22:06:36
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: saga

Super tjejen!♥

2012-02-03 @ 20:21:44
Postat av: Adde

meeer <3

2012-02-03 @ 20:30:52
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra :)

2012-02-03 @ 22:45:38
Postat av: sabina

assbraa! såå söta är dom! mer!



skulle du kunna fixa en sån där ''update'' ruta där du skriver om när nästa kapitel kommer osv.

2012-02-04 @ 19:16:40

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: