2012-04-09 | 23:31:15

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 66

Mina händer placerades på hand kinder och jag kysste honom. Justin lade sina händer på mina händer och svarade kyssen. Justin öppnade mina läppar med hjälp av sina tunga och de slingrades runt varandra. Justin's hand vandrade innanför mina tröja och han smekte mig rygg.
Jag avslutade kyssen och bet i läst i läppen. Jag reste mig upp och plockade upp skräppet från marken.
"Kom nu, vi åker hem."
Justin lade sig ner på marken och stängde ögonen.
"Nej, kan vi inte vara kvar här lite till?"
"Nej, vi kan göra andra saker. Kom nu."
Justin reste sig motvilligt från marken och sedan lämnade vi kulle bakom oss.


ALYSSA'S PERSPEKTIV:
"Kan du berätta vad vi ska göra?"
Klockan hade precis slagit två på eftermiddagen och Kendall höll på att fixa mitt hår.
"Nej, du ska få se."
Hon drog plattången genom håret och det blev rakt på bara några sekunder.
Justin hade åkt ifrån mig för ungefär två timmar sedan och han skulle på någon intervju, sa han.
Men såklart förstod jag att någonting var på gång eftersom Kendall hade kommit hem till mig och direkt börjat fixa båda oss.
"Vill du ha hela håret rakt eller ska det vara lite lockar längst fram?"
"Hela håret rakt tack."
Hon nickade och drog plattången yttligare en gång genom håret.
"Jag ska inte ha uppsatt då?" frågade jag och kollade på henne.
"Kan testa." Kendall tog fram en hårsnodd och drog upp håret. Hon drog runt toffsen runt håret och drog åt.
Jag granskade mig i spegeln när min mobil gav i från sig ljud. Jag tog snabbt upp den och svarade.

"Hallå?"
"hey." Justin's röst hördes genom högtalaren.
"Vart är du?"
"Jag blev precis klar med intervjun och är påväg hem till dig för att hämta upp dig."
"Men jag är inte klar än." Jag kollade på Kendall med en oroad blick.
"Jag är hos dig om en kvart. Är du klar då?"
Jag tittade på Kendall som nickade.
"Jag tror det."
"Bra, då ses vi snart. Puss."
"Puss." Vi avslutade samtalet och jag for upp till spegeln igen.
Jag drog ut tofsen och lät håret falla nerför axlarna igen.
"Jag kör på nedsläpt."
"Det tycker jag du gör rätt i. Blir mycket snyggare med klänningen."

JUSTIN'S PERSPEKTIV:
Jag körde upp på Alyssa's uppfart och parkerade bilen. Innan hade jag fixat överraskningen till Alyssa. Chaz och Ryan hade också hjälpt till och såklart hade Kendall varit till stor hjälp med att underhålla Alyssa.
Jag klev ut ur bilen och gick upp och ringde på ytterdörren.
I klädd i mina gröna byxor och vita skjorta öppnades dörren sakta och Kendall stod på andra sidan.
"Åh, hej Justin." Hon öppnade upp dörren helt och jag klev in.
"Vart är Alyssa?"
"Hon klär bara på sig klänningen men kommer snart."
Jag nickade, "okej."
"Förresten hur gick det?"
"Det gick bra. Jag tror hon kommer bli glad."
Någon stannade till i trappen. Kendall och jag stannade till och vi vände oss om.
Min haka föll till marken och mina ögon spärrades upp. Hon var så vacker.

"Duger jag?" frågade hon.
"Mer än duger." svarade jag och hon fnittrade till.
Hon tog de sista stegen i trappan och jag gick fram till henne. Jag placerade mina händer runt hennes nacke och kysste henne lätt på läpparna.
"Aw, ni är ju för söta." Kendall's röst hördes och jag kände hur ett leende bildades på Alyssa's läppar. Hon särade på oss och kollade på Kendall.
"Du och Chaz är också gulliga."
Hon fnittrade, "Tack."
Jag log, "Inget att tacka för. Det var bara fakta."

Vi hade sagt hejdå till Kendall och sedan hoppat in i min bil.
"Snälla, säg vart vi ska. Jag gillar inte det här."
Jag gasade och vi for iväg.
"Du ska få se om 10 minuter. Vänta."
Alyssa suckade och lutade sitt huvud mot huvudstödet. Jag lade min hand på henne lår och ströck min tumme över.
"Hur känns det att vara 16 då?"
"Ingen skillnad."
"Du får ju köra bil nu. Är du inte glad?"
"Jo, men jag har inte körkort än. Och jag kommer antaligen inte att klara det heller."
"Hey, va inte så negativ nu. Du kommer klara det galant."
Vi möte varadras blickar och sedan höjde Alyssa volymen på radion. Som pricken över i:et spelades min låt Baby. Jag sänkte snabbt volymen, men Alyssa var snabb med att höja den igen.
"Baby, baby, baby OHHH." sjöng hon högt och diggade med musiken.
Hon höjde yttligare en gång och nu var det så högt så jag trodde högtalarna skulle sprängar.
"Baby, baby, baby NOO." sjöng jag med och Alyssa's började skratta.
"Vadå?" frågade jag med ett stort leende på läpparna.
"Du är så söt i den här låten. Låter som om du var 10 år."
"Jag kanske var det också."
Alyssa reste sig lite och pussade mig på kinden, "är vi framme snart?"

ALYSSA'S PERSPEKTIV:
Detta dödar mig. Jag vill veta vad vi ska göra. Jag avskyr att inte veta saker.
"Framme."
Justin fickparkerade bilen vid sidan av vägen och vi hoppade ur. På andra sidan vägen fanns det en stor strand.
"Vad gör vi här?" Han svarade inte.
Justin gick mot mig och höll ut handen. Jag tog tag i den och vi greppade hårt tag i varandra. Vi gick snabbt över vägen och gick ut på den kalla sanden. Han ställde sig framför mig och kollade på mig.
"Jag måste sätt på den här för dina ögon." Justin tog upp ett svart tyg och ställde sig bakom mig. Han satte tygbiten försiktigt framför mina ögon och knöt åt i baksidan.
"Ser du något?"
"Räknas svart?"
Justin skrattade till och han tog tag i min hand igen och vi började gå. Jag tog försiktigt steg för att inte snuddla på kläningen eller något på marken.

Justin stannade och började knyta bort tygen för mina ögon, men han tog inte bort dem helt. Så jag såg fortfarade inget. Justin ställde sig tät intill mig och lade sin arm precis under mina bröst och tryckte mig intill honom.
"Happy birtday babe." viskade han i mitt öra och drog bort tyget.
"ÖVERRASKNING." Massor med personer stod i en klump lite längre bort. En skylt var upphängd där det stod "Sweet Sixteen" på. Jag kollade fort egenom personerna och kunde snabbt tyda att det var alla personer jag känner, i alla fall här i Stratford. Mamma, pappa, Kendall, Ryan, Chaz, Diana, Bruce, Pattie, Scooter, Alfredo och listan fortsatte.
Jag vände mig snabbt om mot Justin och slängde mig i hans famn.
"Tack."
Jag kysste honom snabbt på läpparna innan jag snabbt joggade bort till de andra och hälsade glatt på dem.


Festen var i fullgång och alla gick runt och minglade. Justin hade gjort ett jättebra jobb med att fixa allting och få hit alla. Jag var verkligen tacksam över att Scooter och Justin's crew hade kommit hit bara för att fira mig.
"Är du nöjd?" Mamma kom upp bredvid mig.
"Ja, verkligen."
"Justin är en bra kille." fortsatte hon. Jag kollade efter honom och fann honom stående tillsammans med Ryan. Jag log, "Jag vet."
Han skrattade och man såg hans perfekt leende. Han drack några klunkar av sin dricka och sedan kollade han åt mitt håll. Jag sken upp i ett leende och kollade snabbt bort. Efter några sekunder kollade jag åt hans håll igen och hans blick var fortfarande på mig. Han bet sig löst i läppen och börjde röra sig åt mig. Han ställde ifrån sig sin bricka och närmade sig mig.
Han ställde sig bakom mig och slingrade sina armar runt min midja. Jag kände hans läppar mot min hals, "Justin."
"Sch." Han fortsatte kyssa ner ner mot skulderblanden och ännu en gång sa jag hans namn, "Justin."
Jag klev undan och började gå, men han var snabbt med att dra mig tillbaka i samma position igen.
"Justin, sluta. Min familj och din familj är här."
"Vem bryr sig. Jag visar bara min kärlek till mig flickvän."
Jag lade huvudet på sned, "Det får du göra någon annan gång." Jag blickade med ena ögat och lämnade honom kvar. Han slickade sig om underläppen och bet sig löst i underläppen.


"Hallå, hör ni mig?" Justin hade ställt sig på en liten scen, som han själv hade fixat ihop, och stod med mikrofonen framför läpparna.
"Jag vill tacka alla för att ni är här och firar Alyssa's 16 årsdag."
Jag stod tillsammans med Kendall och lyssnade på Justin som pratade.
"Jag har fått order av din pappa och mamma att du ska gå bort till skynket som ligger här bakom och dra bort det." Jag blev fort nyfiken och skyndade mig fort.
Jag gick fram till skynket och drog snabbt bort det. Min haka föll till marken då det stod en alldeles ny Range Rover under. Vit. Perfekt. Jag slängde mig i mamma och pappas famn och tackade dem.
"Tack, Tack, Tack."
"Grattis gumman." svarade de båda.
Efter att vi hade inspekterat bilen ett litet tag gick vi tillbaka till scene där Justin stod kvar och fortsatte prata.
"Så Alyssa." Han vände sig mot mig och våra blickar möttes.
"Jag minns dagen då jag först träffa dig som om det vore förra veckan. Vi träffades dock på ett lite annorlunda sett än vad man brukar. Jag minns hur jag blev fast i dina underbart vackra ögon och din utstrålning, och sedan att du kände Ryan och dem gjorde det hela ännu bättre.  Jag vill personligen tacka dig för att du orkar stå ut med mig och att du är just du. Även ett tack till dina föräldrar för att du finns." Ett skratt uthördes.
"Innan jag träffade dig visste jag inte vem jag var eller vart jag tillhörde. Men nu vet jag, tack vare dig. Du förändrade mitt liv och det är jag glad över. Du får mig att lee dagligen och du har tagit hela mitt hjärta. Du får mig att känna mig som en helt vanlig tonårskillen som lever ett vanligt liv, men det gör jag inte. Och jag förstår inte hur du kan stå ut med mig som måste vara från dig så mycket, men jag lovar. Jag tar varenda chans jag kan för att kunna se dig. Vare sig det bara vore några minuter så skulle jag ta chansen. Så, jag frågade dig vad du önskade härromdagen och det enda svaret jag fick utav dig var tid. Ska jag vara ärlig hade jag ingen aning om vad du då menade. Men efter lite tänkande förstod jag, och du ska få tid med mig. För på torsdag flyger du och jag till kärlekens stad, Paris."
Min haka föll. Sa han precis Paris. Skulle jag få åka till Frankrike tillsammans med Justin?!
"Så Alyssa, vill du åka till paris med mig?"
Glädje tårarna började bränna bakom ögonlocket och sakta började en rinna ner längs min kind. Jag nickade ivrigt och började gå mot scenen där Justin befann sig. Justin lämnade mikrofonen åt sidan och gick emot mig. Jag sprang rakt in i hans famn och han snurrade runt mig några varv.
"Ska jag ta det som ett ja?"
"Si, mi amor." svarade jag på spanska innan jag pressade imor våra läppar.
"Jag älskar dig så mycket Justin Drew Bieber." fortsatte jag.
"Och jag älskar dig också Alyssa Mary Jenner."

 


Postat av: saga

Iiii, kapitlet jag har väntat på! :D

Så fint :') tänk att dom ska till Paris! När du avslutar dina kapitel sådär så blir jag galen (på ett bra sätt) jag vill bara ha nästa och nästa hela tiden :D men det är väl det som är meningen antar jag ;p

2012-04-10 @ 00:07:15
Postat av: Johanna

GRYYYMT BRAAAAAA :D

2012-04-10 @ 00:49:47
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-04-10 @ 01:04:09
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättebra!!! Eller ja HELT SJUUUUKT BRA!

2012-04-10 @ 07:52:51
Postat av: Adde

meeeeeeer <3

2012-04-10 @ 15:16:48
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Nora O

Blogawards avslutad! Var det du som vann? Gå in och kolla!

2012-04-10 @ 22:36:58
URL: http://astoryy.blogg.se/
Postat av: Manal

heeej vill du ha gratis design ? :D

2012-04-11 @ 13:45:57
URL: http://justhewayim.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nästa kapitel? :D

2012-04-12 @ 16:02:18
URL: http://justinsmexybieber.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: