2011-11-28 | 19:48:34

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 32

Previous: "Ja, det ser du väl?", svarade jag och skrattade lite efter så att det inte skulle låta så drygt sagt. "Haha. Men Diana har gjort frukost så kom nu ungar så äter vi." När han hade sagt det lämnade han dörren öppen och vi reste oss ur sängen. Alyssa började gå men jag omfamnade henne med mina armar runt hennes mage och kysste hennes hals. Ha lade sina händer på mina och så gick vi ändå ut till köket där ett bord fullt med frukost grejer på.


ALYSSA’S PERSPEKTIV:

Med Justin’s armar runt mig gick vi fram till köksbordet och satte oss vid bordet. Det var väldigt nervöst och lite pinsamt. Pinsamt var det för de vet att jag la mig hos Justin och somnade. Och sedan såg Bruce mig och Justin förut, och jag vet så var vi inte precis i en vanlig position. Nervöst var det för att jag skulle gå träffa Pattie för första gången. Diana och Bruce hade jag redan träffat. Men det var speciellt med Pattie. Hon är ju ändå Justins mamma. Justin och jag satte oss bredvid varandra vid bordet och invändade de andra. Diana höll på att hälla upp och kaffe och Bruce läste tidningen vid soffan. Pattie hade jag ingen aning om vart hon höll hus. Men hon kommer väl snart.
”Bruce, nu kan du komma. Frukosten är klar.”, sa Diana med en röst som hördes enda ut till vardags rummet. Bruca la tidningen på soffbordet och reste sig sakta. ”Går det bra?”, undrade Justin och kollade på sin morfar. ”Jadå..”, han Bruce hade precis ställt sig på sina ben och började gå med tunga steg, ”jag behöver inte hjälp. Inte nu iallafall.”, svarade han och skrattade lite. När han kom tillräkligt nära bordet ruffsade han till Justins hår lite och satte sig ner bredvid honom. ”Sovit gott?”, fortsatte han. Justin och jag kollade lite snett på varandra innan Justin svarade. ”Ja, galant faktiskt.”
Jag la ena sin hand på mitt lår under bordet och kollade återligen på mig. Vi båda sken upp i ett leende.

”Vad vill du ha?”, undrade Justin. Jag kolalde ut över bordet som var fullt med gottigheter. ”Jag kan ta skinka.” Justin sträckte sig över bordet och grepade tag om skinkpaketet. ”Here my love.”, sa han och övergav mig paketet. ”Tack så mycket”.
Precis då hörde vi hur en dörr åker upp och ut kommer Pattie i en blå mjukisdress. Hon gäspar och sätter slarvligt upp sitt hår i en hästsvans. När hon fick syns på oss vid bordet så började hon lee och sedan fick hon syns på mig. Hon började lee ännu mer och kom fram och hälsade artigt. ”Du måste vara Alyssa? Trevligt att möta dig för en gångs skull.”, jag log som svar och skackade hennes hand. ”Trevligt att möta dig också.” Pattie kollade mot Justin och sedan släppte vi varandra och hon gick mot honom. Hon pussade honom på pannan och sedan satte hon sig ner vid bordet och började ta för sig.

När vi alla hade ätit upp våran frukostså återgick jag och Justin till hans rum. ”Vad ska vi göra idag?”, frågade jag. Jag rykte på axlarna och öppnade sin garderob. ”Jag vet inte. Har du något planerat.”, frågade han. ”Jag hade tänkt vara med Kendall. Men jag vill hellre vara med dig.. För som jag har förstått det hela så åker du iväg snart..?”, Justin kollade bak mot mig som satt i hans säng. Han la huvudet på sne. ”Vad gullig du är.” ”Vadå?”, frågade jag och började log stort. Han närmade sig mig och när han kom tillräckligt nära viskade han meningen mot mina läppar. ”Du är bara det.” Våra läppar vara bara några millimeter från varandra och mina magen började exploderad inuti. Även fast jag vet att han är min. Så blir jag galen varje gång han rör vid mig. Justin höll kvar sitt huvud så nära och kollade rakt in i mina ögon. Hans blick kunde ingen slå. Han kunde få vilken tjej han ville med dem där ögon, och ändå väljer han mig? Han let sig löst i läppen och sedan flyttade han sitt huvud och vände sig om och började leta kläder igen. Jag andades ut och kollade mig runt i Justins rum. Den här killen fick mig på fall.

”Men seriöst. Vad ska vi göra?”, undrade Justin. ”Jag fick inte svar på min fråga förut.. Eller jag vet inte om det var en fråga.. Men när.”, jag svalde hårt. Jag hatade att säga dem här orden. ”.. åker du.?” Justin suckade och kollade ner i marken. ”Jag åker på måndag. Och det är fredag idag. Så vi har 4 dagar tillsammans om vi räknar med idag och måndag.”  Det gjorde ont i hjärtat när han sa 4 dagar.. Bara fyra dagar. ”okej.”, svarade jag med en sorgsen ton. Jag tog upp min telefon och skickade iväg ett sms till Kendall. ”Hej. Kan tyvärr inte ses idag. Vill gärna umgås med Justin. Han åker om 4 dagar..” Det tog inte lång tid innan jag fick ett svar. ”Hej Lyss. Okej, jag förstår. Men det gör ingenting jag och Chaz hade ändå tänkt åka till min mormors stuga över helgen.” Jag log och sedan fick jag en brilljant idé. ”Justin. Ska du göra något speciellt i helgen.”, frågade jag. Justin nickade på huvudet. ”Bra.” Jag började knappa in ett nytt meddelande till Kendall. ”Kan inte jag och Justin följa med er. Så blir det som en par resa?”
Ja! Fan vad kul. Vi åker ikväll! Xx.”
Räkna med oss.”

”Packa väskan Bieber. Vi ska på resa!”, sa och sken upp i ett leende. Justin kollade på mig med en förvånad blick. ”Vart?”, frågade han. ”Vi ska med Kendall och Chaz till Kendalls mormors stuga.” Justin sken upp i ett leende. ”Fan vad kul.”


Postat av: Jenny

GRYYYYYYYMT BRA!

Du är sjukt duktig ska du veta! :) <3

2011-11-28 @ 20:59:39
Postat av: Adde

meeeeer :D <3

2011-11-29 @ 14:11:29
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: saga

AA ja nästa kapitel! :D och ett jävligt bra ett! ;P

2011-11-29 @ 20:29:37
Postat av: Emilia

MEER! Du skriver så sjukt bra! :) Längtar tills nästa del

2011-12-05 @ 21:47:56

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: