2011-11-19 | 22:58:30

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 29

Previous: "Du vet inte vad du ska säga? Inte jag heller. Men hur kunde jag bli kär i dig. Du lever i ett helt annat land. Varför lät du mig bli kär i dig? Varför..." mer kunde jag inte säga innan jag kände en tår ramlade nerför min kind och jag vände på klacken och gå mig väg.
"Fan." kunde jag svagt höra Justin säga.


Jag var inte ledsen, jag var arg. Eller jo, ledsen var jag. Men det rullade inte ner några tårar nerför mina kinder. Jag tror jag mest var besviken på mig själv. Besviken på att jag inte fattar att jag kan bli kär i en kille som lever flera tusentals mil bort, tilloch med i ett annat land. Men ändå kändes det rätt med honom. Han fick mig på bra humör. Men jag tror inte distansförhållanden fungerar. Vad tänker jag med egentligen. Du är korkad Alyssa, korkad.

Jag gick med långsamma steg på trottoaren påväg hemmåt. Klockan började närma sig 5 på kvällen och gatorna började fyllas med ungdomar som antagligen skulle festa. Jag ville också gå på fest och ha kul med mina vänner. Men inte idag, jag skulle tillbringa min kväll hemma. Alldeles ensam och kolla någon film. Just nu kändes mitt liv ensamt. Skulle jag prata med honom? Det är ju inte direkt hans fel, utan det är egentligen bådas. Fast man inte inte råför vem man blir kär i.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:

Jag lämnade Alyssa och hon gick snabbt iväg. Varför skulle detta hände? Precis när allt höll på att bli prefekt. Men om man heter Justin Bieber blir ingenting som man anat, iallafall inte kärleken. Jag vände mig om och började gå tillbaka till Chaz och Kendall som satt som tyst mös när jag kom tillbaka. Jag satte mig ner på stolen igen och suckade högt. "Förlåt.", Chaz kollade på mig och han såg ut att verkligen mena det. "Det är lugnt." svarade jag och tog en klunk av min cola som fanns kvar. "Ska jag prata med henne?" undrade Kendall. Jag suckade yttligare en gång innan jag svarade: "Om du vill. Jag menar, om hon blir arg över det här. Hur ska vi då göra med... mig?" Kendall kollade på mig med en konstig blick. "Vadå dig?" undrade hon. "Vad jag vet så är jag inte en normal kille som går i skolan. Utan jag är på tour."
"Du skojar. Alyssa vet inte om det än?", de båda kollade på varandra och deras blickar vandrade vidare och hamnade på mig. "Har du inte sagt det till henne?", ropade Kendall högt och folk kollade snett på oss. "Hur ska jag kunna berätta för henne? Jag är artist och jar miljoner fans.", det sista sa jag ironiskt. "Du måste berätta det för henne. Annars gör jag det.", Kendall lät bestämd och kollade på mig med en allvarlig blick. "Ja, jag ska göra det ikväll."
"Lova."
"Lovar."

ALYSSA'S PERSPEKTIV:

"Hallå?", ropade jag när jag stängde ytterdörren efter mig. Jag kollade åt sidorna när jag märkte att jag inte fick något svar. "Hallå?", ropade jag extra högt den här gången. Inget svar. Var håller mina föräldrar hus hela tiden. Jag tog upp telefonen och märkte att jag hade fått ett nytt meddelande från Justin. Jag ignorerade det helt och tryckte bort det snabbt. Jag gick in på kontakter och letade fram mamma och sedan ringde jag.

"Alyssa, hej!"

"Hej, vart håller ni hus?"
"Vi är ju på pappas jobb. De håller ju en fest här."
"Va? Det har ni inte sagt?"
"Jo, vi sa det senaste igår kväll."
"jaha, aja. Ha det roligt.", sa jag och suckade.
"Är du ledsen?", jag slutade andas för en sekund när jag hörde mamma på andra sidan luren.
"Nej."
"Tror du inte jag hör när min egna dotter är ledsen?"
"Vi tar det någon annan gång."
"Okej. Men ha det så bra ikväll så syns vid imorgon. Puss, jag älskar dig.
"Love you too."

Jag slängde mig i soffan och lade mobil på soffbordet. Jag låg och bara tänkte på den senaste tiden. Den tiden som har varit den roligaste tiden på alla mina 15 år. Jag tror aldrig jag har varit så glad som jag har varit, aldrig så lycklig.
Samtidigt som jag låg där kände jag hur började ta djupare andetag och ögon började bli tyngre och tyngre och jag förvann in i drömmarnas värld.


Kort. Ni får nästa del redan imorgon, lovar.

- xoxo

Postat av: saga

Jippie! :D nästa kapitel rekan i mon :) yey.

Detta kapitel var precis som dom andra.. Helt grymt!

2011-11-19 @ 23:25:36
Postat av: Emilija med J.

fetta grymt !

2011-11-20 @ 20:15:40
URL: http://eemilijaa.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: