2011-11-14 | 22:47:17

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 28

Previous: Jag öppnade min mun lite och Justin's tunga gled över. Våra tungor lekte med varandra och sedan hörde jag klick ljudet. Jag drog min ifrån och kollade åt sidan. Justin hade precis tagit korten och han kollade på det. Han log och sedan kollade han tillbaks på mig. Han kysste mig snabbt innan vi började gå ut genom dörren och började våran promenad mot staden för shopping.

ALYSSA'S PERSPEKTIV:

Med samman flätade fingar var vi äntligen framme i staden. Solen lyste på och det var otroligt varmt. Folk sprang runt i bara överkroppar, förutom tjejerna som hade bikinitoppar, som om vi vore mitt på en sandstrand. Och sedan fanns det ju självklart dem som gick med långärmade tröjor och jeans. "Jag skulle rent ut sagt dö om jag hade det där på mig.", Justin pekade lite diskret åt sidan och jag fick se en gubbe med en jacka på sig. "Är han inte riktigt klok. Det är minst 30+ och gubben har jacka. Han måste få hjälp." svarade jag och skrattade till.

"Vad tycker du om den här?" undrade Justin när vi var inne i en affär. Jag kollade åt hans håll och brast ut i skratt. Justin stod med vit klänning med rosa, rosor som detaljer och poserad framför spegeln. Han putade med läpparna och försökte härma en tjej. "Jättesnygg..", jag gick och ställde bredvid och satte mina händer vid mina häfter. "..och vi tjejer putar inte alltid med läpparna." Justin skrattade till och hängde tillbaka klänningen. "Jo, det gör ni.", Justin putade återigen med läpparna och närmade sig mitt ansikte. Jag stod fortfarande kvar i samma position och kollade på honom med öppen mun och uppspärrade ögon. "Tack då.", jag vände mig om och började gå. Justin började gå efter mig och ställde sig framför mig. "Vart du ledsen nu?" frågade han och puttade med sin underläpp. Jag korsade mina armar och tryckte dom mot kroppen. Justin la sina armar på mina axlar. Han böjde sig ner och pussade min näsa. Bara för att reta honom lite puttade jag honom, vilket inte var så smart gjort. För Justin tappade balansen helt och råkade ramla på en klädställning full med kläder. Jag satte mina händer för min öppna mun och kollade på Justin som låg på golvet och skrattade. "Herregud. Förlåt det var inte meningen." Justin, som låg och skrattade på golvet, reste sig upp sakta och började gå närmare mig och sa; "Nu du.", jag vände mig genast om började gå med snabbare steg. Justin som gick en bit bakom gick med ett stort flin i ansiktet och började springa efter mig. Snabbt reagerade jag och började springa jag med. Jag joggade in i barn avdelningen och försökte gömma mig. Tillslut hittade jag det perfekta gömstället och snabbt slank jag bakom det. Som tur var det en stort bord med massa kläder ihop slänga över allt. Antagligen var det rea och lata personer orkade inte lägga tillbaka kläderna i sin ordning. Jag satte där på huk och väntade på att jag skulle få en skymt av Justin.

Personalen kollade med en konstig blick på mig och då kände jag att jag inte längre kunde sitta kvar. Jag reste mig upp och började gå och leta efter Justin. Men ändå gick jag lite halvt ner böjt ifall jag skulle få syn på honom. Folk som inte visste vad vi höll på med måste ju tro att jag är jagad eller bara allmänt konstigt, på riktigt. Jag gick ut ur barn avdelningen, men längre hann jag inte. Jag kände hur två armar slingrades runt mig och jag lyftes upp i luften. Jag fattade direkt att det var Justin och jag började skratta. Jag satte mina händer på hans armar och sen släppte Justin ner mig.
"Det kommer hämnd någon gång." sa Justin. Jag flinade till och tog tag om hand händer. "Förlåt, det var inte meningen att du skulle ramla så hårt.", jag kollade ner i marken. Jag kände Justin lägga sitt finger under min haka och lyfter upp mitt ansikte. "Det gör absolut ingenting." Jag mötte hans blick och sedan nuddades våra läppar, försiktigt. När läpparna hade särats slickade Justin sig om läpparna och kollade sig omkring. Jag tog ett hårdare tag om min han och han började gå. Vi gick slalom mellan alla klädställningar och vi gick in i omkläddningsrummen. "Vad gör vi här?" undrade jag och kollade mig omkring. Justin tryckte upp mig mot vägen och började kyssa mig som om det inte fanns någon morgon dag. Mina mungipor reste sig i mitt ansikte och vi särade på oss för att få luft. "Du är underbar. Du vet det va?" sa Justin och kollade in i mina ögon med hans alldeles för perfekta ögon. "Sluta.." svarade jag. "Vadå?! Du måste ju bara veta sanningen." Jag sträkte på mig och kysste honom igen. Justin stoppade ner sina händer i mina bakfickor på mina jeansshort.

"Ska vi äta något?" frågade Justin. Jag nickade och vi stannade upp och kollade oss omkring. "Där kanske?" frågade jag och pekade mot en restaurang med uteservering. "Det blir perfekt.", vi började gå dit och direkt satte vi oss vid ett bord och fick genast menyer.

När vi hade beställt så gav vi tillbaka menyerna till den långa, blonda flickan som precis hade tagit våran beställnig. Både Justin och jag hade beställt varsin hamburgare med pommes.
"Så, vad ska du göra ikväll då?" frågade Justin. Han lutade sig tillbaka mot stolen och inväntade ett svar. "Ingen aning. Jag tror jag kanske ska umgås med min pojkvän." sa jag och log. "Jaha, vad heter han då?" undrade Justin på skämt. "Justin."
"Snyggt namn killen har." Vi båda skrattade till innan Justin började kisa med ögonen. "Vänta, är inte det där Chaz och Kendall?" Jag vände mig om och precis som Justin anat, så var det dem. "YO CHAZ." skrek Justin ut över hela uteserveringen och folk vände sig om. Jag vände bort huvudet och Justin skrattade. Chaz och Kendall stannade upp och fick sedan syn på mig och Justin. När dem närmade sig reste sig Justin upp. "Hey." sa dom båda och gjorde en hand hälsning. Kendall gick fram till mig och jag reste mig upp. Vi sa ingenting men vi både log mot varadra. "Hej." sa tillslut Kendall och vi båda omfamnade varandra. "Jag har saknat dig." fortsatte hon sedan. "Jag har saknat dig med." svarade jag. Jag kramade sedan Chaz och Kendall kramade Justin.

Kendall och Chaz hade joinat oss och efter en kvart satt alla med sina hamburgare och åt för fulla muggar. Vi hade pratat om Ryan och haft en allmänt trevlig stund. Tills Chaz drar upp det mest otippade jag kunde tänka mig. Eller som jag helt hade glömt bort. "När åker du hem igen då Justin?" Justin svalde en gång och kollade nervöst på mig. Jag kollade på Chaz och sedan åkte min blick vidare mot Justin. Jag var tallös. Jag kunde inte få fram ett ord. Hur kunde jag vara så dum att jag helt glömt bort det. Killen jag var kär i bor inte ens i närheten av mig. Jag kollade ner i bordet, drog ut mig stol och reste mig upp. Jag kände hur tårarna började samla sig bakom ögonen och jag kunde höra Justin röst. "Alyssa. Stanna." Jag lyssnade inte på honom utan fortsatte gå, tills han rycker tag i min arm. "Stanna." Den här gången sa han den med en bestämd ton. "Jag.. ve-"
"Du vet inte vad du ska säga? Inte jag heller. Men hur kunde jag bli kär i dig. Du lever i ett helt annat land. Varför lät du mig bli kär i dig? Varför..." mer kunde jag inte säga innan jag kände en tår ramlade nerför min kind och jag vände på klacken och gå mig väg.
"Fan." kunde jag svagt höra Justin säga.


Kommentera mer för nästa kapitel!

Postat av: adde

meeer snällaa <33

2011-11-14 @ 22:54:31
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: kajsa

Love it!.

2011-11-15 @ 13:29:03
Postat av: Wilma

OMG!! Så bra!! Mer! :D

2011-11-15 @ 16:06:13
URL: http://jbinmyhead.blogg.se/
Postat av: Emilija med J.

fett grymt bra !

MER!

2011-11-15 @ 16:10:19
URL: http://eemilijaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Snälla mer! jättebra!

2011-11-15 @ 16:11:01
Postat av: saga

love helt awsome! längtar verkligen till nästa kapitel, jag undrar hur det ska gå för justin och alyssa.. ://

2011-11-15 @ 22:56:05
Postat av: Miranda :)

mer mer mer,de va ju länge sen du skrev ! :c

2011-11-19 @ 22:30:13

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: