2011-11-03 | 21:38:04

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 25

ALYSSA'S PERSPEKTIV:

"Pappa gick på det.", sa jag till Justin när jag precis hade läst klart sms:et jag hade fått av pappa. "Vad skrev han då?", undrade Justin.
"Jag förstår. Ha det så roligt med Kendall så ses vi imorgon. Puss.", återuppläste jag till Justin. Han skrattade till lite och sedan gick jag och satte mig bredvid honom i sängen. "Är du klar så vi kan kolla?", frågade Justin och jag nickade som svar.
Justin tryckte på play och filmen startade.

När tio minuter hade gått började Justin röra sig och klev upp ur sängen. Jag kollade upp och frågade vart han skulle. "Vill du ha något till filmen?", frågade han.
"Vad har ni?"
Justin gjorde en gest med armen och pekade mot köket. "Följ med och kolla."
Jag reste mig från sängen och gick förbi Justin som stod vid dörren och gick mot köket. När jag gick framför Justin kunde jag känna Justin's blick mot min kropp.
Jag vände mig och fann Justin med sin blick, som jag anade, på min kropp och han bet sig i läppen. Jag knäppte till med fingrarna och Justin reagerade. "Vad?", frågade han.
"Mitt ansikte är här uppe.", sa jag och visade mitt ansikte med mina händer. Justin skrattade till lite innan han förklarade sig. "Haha, men du är ju så snygg i dom alldeles förstora byxorna.
Vi båda skrattade lite innan vi kom fram till köket och började leta efter någonting att äta till filmen.
"Chips, Popcorn eller choklad?", frågade Justin. Jag funderade en stund innan jag svarade.
"Ta chips."
"Ska bli.", sa Justin och öppnade chips påsen och hällde dem i en skål.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:

När jag hade hällt upp chipsen i en skål återvände vi till mitt rum. Alyssa satte sig längst in mot väggen och jag satte mig bredvid. Fast vi fick trycka ihop oss, för som sagt så har jag inte en jättestor säng. Jag tryckte igång filmen igäng och vi återgick till kollandet på filmen. Alyssa började röra sig mer och mer och tillslut suckade hon. "Vad?", undrade jag.
"Jag sitter inget skönt."
"Lägg dig ner då?"
Alyssa lade sig ner och kurade ihop sig. Jag kollade på Alyssa som låg så fint bredvid och kollade på filmen. Hon höll på med hennes lång hår. Jag kollade tillbaka mot TV då jag fick en idé.

Jag stängde av filmen och Alyssa kolla på mig förvånat. "Varför stängde du av?"
"För att vi ska göra en annan sak.", svarade jag och reste mig ur sängen. Alyssa gjorde som jag och reste sig. "Vi ska ut så du avgör själv om du vill ha på dig det där.", sa jag. Alyssa drog genast av sin byxorna och satte på sig sina jeansshort igen. "Haha, tänkte väl det."

ALYSSA'S PERSPEKTIV:

Vad nu än Justin skulle dra med mig på så skulle det bli intresant. Jag menar, klockan är 12 på natten och han vill att vi ska gå ut. Jag hoppas det blir roligt. Ioförsig är allting med Justin roligt.
När vi hade lämnat huset så gick vi på trotoaren. "Vart är vi på väg?", frågade jag. "Du ska få se.", svarade Justin.


Efter 10 minuters gång så var vi äntligen framme vid platsen. Det såg ut som en stor kulle. Vi stod nerför och sa ingenting. Justin tog tag om min hand och jag log mot honom. Vi båda började gå uppför baken. NÄr vi kom upp hela vägen så visade det sig att kulle inte bara var en vanlig kulle. Om man stod längst upp en kulle kunde man se Stratford. Utsikten var bland det vackraste jag någonsin sett. Ljus tände upp staden och det var bara ällmänt fint.
"Wow.", var det ända jag fick fram. "Det sa jag med första gången.", sa Justin. Jag kollade upp mot hans ögon och jag log så att man såg mina tänder. Vi satte oss ner på marken och bara njöt av utsikten.
"Tack Justin.", sa och Justin kollade på mig. "Tack för att du göra så att jag känner mig speciell.", fortsatte jag. "Du är speciell Alyssa."
"Du är den första personen som någonsin säger det. Alla mina andra år har jag känt mig rent ut sagt, värdelös."
Justin kollade på mig med en förvånad blick. "För det första så är du abolut inte världelös och för det andra, vem får dig att känna dig värdelös?"
"När jag bodde i Ottawa så hade jag många kompis som jag trodde jag kunde lita på. Men det räckte bara att man flyttade så hörde man inte ett enda litet ord från dom. Och sedan så är man inte så välkomen i Spanien heller. Jag hade en enda vän, Jason.", jag kollade ut över utsikten och kunde känna hur mina ögon fylldes. Men snabbt började jag blinka bort dom så att Justin inte skulle märka någonting.
"Alyssa.", började Justin. Jag kollade upp och mötte Justin blick. Han tog ett djup andetag och sedan fortsatte han. "Jag har aldrig någonsing gjort det här. Men jag vill att du ska veta en sak.", jag sa ingenting utan väntade bara på att Justin skulle fortsätta prata.
"Redan från första jag träffade dig har du varit speciellt, på ett bra sätt. Du får mig att känna känslor jag aldrig någonsin känt. Du fick mig på fall redan första gången jag råkade spilla smootihe över dig. Redan på ditt utseénde kunde jag tyda att du hade en underbar personlighet. Jag tror jag började bli..", mer hann Justin inte säga innan jag tog tag om hans ansikte och tryckte mina läppar emot hans. "..kär.", fortsatte Justin när vi hade särat på oss. Jag skrattade till innan jag böjde mig framåt igen och nuddade hans mjuka, fylliga och fuktiga läppar igen.

Postat av: Anonym

omg!!!!!

meeeeeeer !!!!!! när kommer nästa kapitel!? :P

2011-11-03 @ 21:48:25
Postat av: Josefin

åh, shit så bra!:D

beskö min nya novell blogg o kommentera, thihih! :) <3

2011-11-03 @ 22:31:40
URL: http://bieberisbeautiful.blogg.se/
Postat av: adde

meeer §

2011-11-04 @ 00:42:30
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: saga

aaa JA första kyssen! :D du bara måste skriva mer! <3

2011-11-04 @ 01:37:55
Postat av: Wilma

Jättebra! ;) Kolla gärna min novell blogg om <3

2011-11-05 @ 17:04:43
URL: http://jbinmyhead.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: