2011-06-22 | 03:05:28
Filed Under:

Chapter 1 - Hawaii

Denna novell kommer handla om Stephanie Brown. Stephanie "Steph" bor i vanliga fall i Atlanta med sin mamma Allison. Stephs pappa dog för ungefär två år sedan i en bilolycka. Steph ska på semester till Hawaii med sin bästa kompis Emily. Dom kommer vara i Hawaii i ungefär tre veckor och mycket kommer hända.


"Mina damer och herrar, planet är nu framme i Hawaii så vi ber i sakta ta era grejor och bege er mot utgången" hörde man flygvärdninorna ropa ut i högtalarna. Jag reste mig upp ur flysätet och tog min handväska och min bok jag hade läst ut under färden. Jag gick efter Emily som redan nästan var ute ur flygplanet.
"Äntligen här" sa jag tyst för mig själv samtidigt som jag klev nerför trappan. Vi började gå mot flygplatsen för att hämta vårat bagage. Flygplatsen var ganska full - vilket inte var så konstigt eftersom sommaren precis hade börjat - så vi skundade oss snabbt för att komma härifrån så snabbt som möjligt.
När vi sedan hade hämtat våra väska gick vi ut mot gatan för att ta första bästa taxin till hotellet som vi ska bo på under dom här veckorna. Hotells ägare var bästa vän med min pappa. Så vi fick bo gratis hur länge vi ville.

När vi väl var framme vid hotellet så mötes vi av Adam ( ägaren ), Adam var en 40 årig man som var lång, hade brunt kort lockigt hår och mörka ögon. Ganska snygg, om jag får säga, vi möttes med ett glatt "Välkomna!", "Tack så mycket!" svarade jag snabbt därefter.
"Hej och Adam heter jag och äger hotellet" sa Adam och skackade hand med Emily. "Tack så mycket för att jag också får bo här gratis med Steph" Svarade Emily. "Inga problem" svarade han och pekade med handen "Den här vägen min damer".
Vi började gå efter och kom in till hotellet.
"Wow" var det enda Emily fick fram och vi kollade på varandra och sken upp i ett leénde.

"Här har ni nyckel till eran hytt som ligger på våning 5, rum nummer 345" "Tack så mycket" svarade jag och tog emot nyckel och vi började gå mot hissen. När hissen plingade till att den var här gick vi in och tryckte på våning fem och väntade tills vi hörde en röst från hissen "Våning fem". "Skum röst" sa Emily och skrattade lite tyst.
Vi gick sedan ut ur hissen och försökte hitta våran hytt. Efter att ha kollat på alla dörrar så hittade vi vårat rum - längst bort i korridoren. Jag låste upp dörren och öppnade dörren försiktigt.
"Wow" var det ända jag fick fram.
Rummet var ibland det finaste jag någonsin haft. Direkt när man kom in var en hall men vita väggar och nästan direkt till höger var en stort badrum med en stor dusch. Efter badrummet kom som ett stort öppet rum med en stor dubbelsäng och mitt över var en spegel med ett bord under sig. Rakt fram var ett fönster ut över vattnet.
"Här kommer jag trivas, det vet jag" sa jag till Emily och hon instämde och vi kastade oss i sängen.

När vi hade packat upp så kände vi för att utforska stället. Vi båda hade aldrig varit Hawaii förut och vi båda var väldigt nyfikna.

"Det här kommer bli en bra sommar, jag känner det på mig"



Först kapitelet klart! Vad tycker ni?
Detta är först novellen jag någonsin har skrivit - så var inte allt för elak nu! ;)
Någon fundering? min mejl är [email protected]


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: