2011-08-09 | 02:25:50
Filed Under: Next To You

Chapter 24

När alla hade kramats klart började vi alla gå in mot staden för att gå och äta någon stans. Justin gick lite längre fram och skrattade med Ryan Good. Dom såg ut att ha väldigt roligt.
Jag gick tillsammans med Emily och Ryan.
"Det är synd att ni åker imorgon kväll"
"Men det är inte sista gången vi ses, eller hur Steph?"
"Absolut inte" svarade jag.
"Men det kommer nog bli lite svårt, eftersom Justin är på tour, jag bor i Canade och går i skolan precis som ni gör."
"För att inte göra det så komplicerat så gör vi så att alla flyttar hem till mig. Justin får helt enkelt sluta med sin sångkarriär" sa Emily och sedan la hon sina armar runt Ryan och min nacke. Hon tryckte ihop oss.
"Ni är bästa, och såklart Justin också. Men han är inte här nu" sa hon och både Ryan och jag såg ut som att vi ville komma ur hennes grep.
"Du är också bäst Emily, men snälla släpp oss." Emily gjorde som Ryan sa och snart så gick som vi gjorde innan.


Efter några minuter var vi framme vid en restaurang som hette La Parisien. Vi alla gick in och direkt kom en servitris.
"Hej och välkomna, hur många är ni?"
"Hum, ska se. Jag, Ryan, Pattie, Kenny, Justin, Ryan, Steph och Emily. Så vi är 8 personer.." sa Scooter.
"Den här vägen." sa servitrisen och började gå in i restaurangen. Vi gick efter och senare kom vi fram till ett långbord med åtta stolar.
"Ryan G, Kenny, Steph och Emily sätter sig på den sidan" sa Scooter och pekade på stolarna.
Jag gick och satte mig på höger sida, längst ut. Jag hamnade mittemot Pattie, men det varade inte länge innan Justin hade kört bort henne för att han ville sitta där.
När alla hade beställt mat så kom servitrisen med maten efter ungefär en kvart. Han delade ut maten och gav min köttbit, som jag hade beställt, sista. Jag tackade och sedan började jag äta.

När jag hade ätit ungefär halva maten kände jag hur min mobil vibrerade. Jag tog upp den och såg att det var från Justin. JAg kollade upp och såg Justin sitta med sin mobil och le som ett fån. Jag tryckte på öppna och började läsa.

* Jag gillar inte middagar.. Man kan inte göra vad man vill.. *
* Vad vill du göra då? Som du inte kan göra nu? *
* Det skulle du allt vilja veta va? ;) Skulle inte sitta fel med att kysst dig just nu*
* Förstår.. Det är ganska jobbigt att inte ha mig nära..*
* Du förstår inte..*

"Justin, Justin" Hörde jag Scooters röst säga och jag kollade upp.
Justin såg förvånad ut och jag tror inte han hade hört vad Scooter sagt.
"ja, vad har ni gjort då ungefär hela veckan?"
"En dag hade vi film dag" svarade ryan.
"Och igår så överraskade Justin och Ryan mig och Emily. Dom böjd oss på en tur med jetski." svarade jag och Scooter såg lite fundersam ut.
"För vems pengar?"
"Mina såklart" svarade Justin.
"Nu frågade jag inte dig Justin, utan Steph."
Justin kollade med en allvarlig blick på Scooter.
"Justin bjöd oss. Men jag kan betala om ni vill.."
"Såklart, tjejer använder andras pengar.."
"Absolut inte Steph, vad fan håller du på med Scooter? Jag har väl aldrig haft problem men pengar dom senaste två åren. Och förresten är det mina pengar! Så du ska inte bry dig vad jag använder mina pengar till"
Justin reste sig upp och började gå ifrån restaurangen. Jag visste inte vad jag skulle göra. Om jag skulle följa efter eller om jag skulle sitta kvar.
Justin stannade vid dörren och vände sig om.
"Steph, kom"
Jag reste mig och bad om ursäkt. Jag kollade på Emily som bara blickade som ett svar.
Jag tog tag om min väska och började gå mot Justin. Han tog tag om min hand men klämde åt extra hårt. Vi började gå mot.. Jag vet inte. Jag bara följde efter Justin. Han stannade vid ett varuhus och sedan gick vi in.


"Du ska få mat, ska bara hitta något" sa Justin och lät fortfarande sur.
Jag sa ingeting ifall han skulle bli sur på mig då. Vi fortsatte gå och sedan stannade vi där dom sålde mackor.
"Ta vilken du vill"
Jag tog en macka med kykling och sedan betalade Justin. Justin gick lite framför mig medans jag åt min macka.
Vi gick ut ur varuhuset och sedan gick vi till närmaste bänk.
Vi satt tysta ett tag innan Justin började prata.

"Vad håller jag på med? Förlåt, jag är inte arg på dig."
Jag kollade på honom med en ledsam blick och tog en till tugga av mackan.
"Jag började faktiskt undra om jag hade gjort något fel.."
"Förlåt babe, här ge mig en puss så glömer vi att jag var sur nu..
Han formade sina läppar som att han skulle pussa någon och jag pussade honom lite lätt.
"Är det allt jag får..?" sa han och började låtsas gråta.
Jag började skratta och tog bort hans händer och kysste honom passionerat.


"bättre?"
"Mycket bättre"
"Nu glömmer vi det här och har roligt eran sista kväll här. Jag ringer Ryan och EMily." fortsatte Justin.
Jag kände på mig att natten kommer vara lång.

Postat av: Ida

Det är ett mönster som finns, den är fyrkantig med ränder,men jag suddade bort lite. Den finns från början! :)<3

2011-08-09 @ 13:11:32
URL: http://biebsordie.blogg.se/
Postat av: IzzanhK

Brabra! :)

2011-08-09 @ 13:37:19
URL: http://travieso.blogg.se/
Postat av: dolly

superbra men varfor sa Scooter till Steph " saklart tjejer anvander andras pengar"?

langtar till nasta del poriktigt ar jag ingen belieber eller vad nu det heter men jag borjar gilla Justin Och Rayan dom verkar vara skysta i din novell i allafall men i verkligheten vet jag inte. men en fraga vad heter egentligen believer eller belieber he he vet inte riktigt men jag tror jag borjar bli en Justin fan he he

min syster ar en justin fan och nar hon laste det har sa hon att jag har bieber fever tror jag hon sa he he jag vet inte direkt vad det ar sa det skulle vara kul om du kunde forklara

for det skulle vara konstigt att fraga min syster om vad det var for hon skulle bara skrata tror jag for jag hennes rum ar fylld med Justin bieber afficher och en gang sa jag att jag hatade justin bieber sa om du forstar skulle dat vara bra

:)

2011-08-09 @ 15:25:19
Postat av: Adde

meeeer <3

2011-08-09 @ 16:47:11
URL: http://beliebeer.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: