2012-05-27 | 22:35:39

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 72

Jag suckade. Torkade mig under ögonen.
Kenny gick runt i rummet och försökte ring Justin. Ingen av oss hade någon aning om vart han skulle kunna tagit vägen. Just nu skulle jag bara vilja vara i mammas och pappas famn och umgås med alla andra. Men jag vart på andra sidan jordklotet med Kenny och Justin som troligtvis hatar mig just nu.
vi hade fortfarande två dagar kvar här i Frankrike som jag just nu inte har någon aning om vad som kommer händer.
”Jag får inte tag i honom.” sa Kenny. Jag kollade upp mot honom och mötte hans blick.
”Jag vill åka hem.”



ALYSSA’S PERSPEKTIV:

Kenny kollade på mig. Svalde.
”Va?”
Jag återupprepade, ”Jag vill åka hem.”
Han skakade på huvudet samtidigt som han sa, ”nej, Alyssa. Det funkar inte.”
Jag suckade djup och lutade mig bakåt mot soffstödet. Jag orkade inte vara osams med Justin mer. Snälla, jag vill bara hem. Hem till mitt hus och personer som uppskattar mig i detta läge.
Kenny gick runt i rummet med telefonen mot örat och försökte ringa Justin.  
Vi kollade på varandra och hoppades innerligt att Justin skulle svara. Jag var orolig, om jag ska vara ärlig. Även om jag helst inte ville vara med Justin just nu, ville jag veta om han mådde bra. Han är ju trotsallt världens mest kända tonårig och att gå i Frankrikes gator helt själv på kvällen var inte smart. Vem som helst kunde hoppas på honom och skada honom!
Kennys röst gjorde så att jag förvann ur mitt tänkande.
”Justin, vart är du?!” ropade Kenny med en arg ton. Äntligen svarade han.
Jag följde Kennys ansiktsminer och jag kunde se att han var arg.
”Okej, stanna där du är så kommer vi… Jag och Alyssa… Jag kommer.”
Deras samtal avslutades och Kenny gick direkt mot dörren och jag var snabbt efter.

Kenny och jag satt i en bil, lånad av hotellet, på väg mot platsen Justin hade angett sig befinna sig på. Kenny hade beskrivit hans humör som ledsamt. Han var tydligen väldigt nere och Kenny hade aldrig hört Justin såhär.
”Jag förstår fortfarande inte vad som gick fel?” sa jag.
”Råkade du säga något som gjorde han arg?”
Scenerna från tidigare idag spelades i mitt huvud och jag kunde inte komma på något tillfälle jag hade sagt något fel. Inte enligt mig i alla fall, kanske för Justin?
”Nej, det är ju det jag inte gör. Jag förstår inte vad som är fel, varför allt bara gick åt fel håll och han blev helt plötsligt sur.”
Kenny ökade gasen och körde om några bilar.
”Jag ska prata med honom.”
Jag suckade och lutade mig extra hårt mot bilstödet och kollade ut mot utsicken som visades. Längre bort syndes toppen av Eiffel Tornet. Jag trodde att denna resa skulle bli den bästa i mitt liv, jag skulle få se saker jag bara kunde drömma om. Få gå runt i Paris med killen jag älskar av hela mitt hjärta och ha en lycklig stund. Men tydligen skulle jag aldrig få uppleva det…

Bilen parkerades och vi klev ut. Vi hade kommit till ett ställe där det inte alls var något folk, bara massor med skog. Natten började fall in och det hade blivit lite svalare.
”Vart ska vi?” frågade jag.
Kenny satte fingret över läpparna för att visa att jag skulle vara tyst. Jag knep ihop munnen som ett streck och gick efter Kenny. Vi följde en lite stig och kom upp på ett berg. Lite längre bort kunde man se former av en sittandes kille på en bänk. Hans ben var uppe vid bröstkorgen och hans armar var runt om.

”Stanna här så pratar jag med honom.” Jag nickade åt Kenny när gick iväg till Justin. Jag gick åt sidan och ställde mig bakom ett träd för att iaktta de när de pratade. Om Justin skulle veta att jag var här skulle han antagligen inte säga ett ord till Kenny, så det var bästa om jag gömde mig.
Deras röster hördes och genaste började jag lyssna. Ett leende började klarna upp på mitt ansikte men jag hejda det snabbt. Om jag ska vara ärlig blev jag helt varm av att se honom…


JUSTIN’S PERSPEKTIV:
”Hur är det kiddo?” Kenny lade sin hand på min axel och kollade på mig. Jag skakade på huvudet, ”Det är inte bra.”
Jag mötte Kennys blick och såg menande på honom. Han strök sig hand på min axel.
”Det kommer gå bra. Berätta för mig vad som är fel.”
Jag svalde och började, ”Allt började faktiskt när Fredo dök upp. Att hon ville umgås med honom istället för mig. Visst, de hade inte träffats på länge men jag hade kunnat betala honom en biljett för att komma och hälsa på. Jag trodde inte att min uppfattning av folk kunde ändras på några sekunder, men det är bevisat då jag mötte henne full i baren. Det var inte den Alyssa jag föll för och jag blev ännu mer besviken när hon ljög för mig. Men sedan finns det en orsak till varför jag är arg, besviken och det kan inte Alyssa rå för. Utan jag är besviken på alla paparazzis som utsätter Alyssa som all panik hon får. Jag önskar jag kunde ha en stänga av knapp när jag bara vill vara Justin och inte Justin Bieber.”
Jag kände hur mina ögon vattnades och snabbt torkade jag bort tåren, som rann längs in kind, men tummen.
”Jag har pratat med Alyssa och hon är jätteledsen över det här och frågar hela tiden vad hon har gjort för fel.”
Återigen mötte jag hans blick. Jag svarade inte.
”Jag tror ni överreagerar båda två. Sätt er ner och prata och red ut allting så ska ni se att det löser sig.”
Jag skakade på huvudet, ”Det är inte det. Jag funderar på att…” jag suckade. Jag undrar om jag verkligen tar rätt alternativ. Tänk om detta kommer orsaka hela min framtid. Tänk om jag aldrig mer får uppleva den här känslan jag kände. Men man måste våga chansa.
”Jag vill ta en paus från Alyssa och vårat förhållande, i alla fall nu.”


Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-05-28 @ 07:45:07
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Adde

ommmg meeer :o

2012-05-28 @ 13:16:24
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Sara

Jättebra!;)

2012-05-28 @ 14:24:25
Postat av: Annie

Ooooo spännande;o

jättebra mer!!:D

2012-05-28 @ 17:14:04
Postat av: sabina

oooo spännande!! meeer

2012-05-28 @ 21:20:58
Postat av: Hanna

Snälla skriv mer nu , kan inte vänta när det blir så spännande , skriv mer mer mer , du är grym!

2012-05-30 @ 00:24:25
URL: http://bieberfevernovell.webblogg.se/
Postat av: saga

Snälla! du ger mig en hjärtatack när du avslutar när det är så spänninde :D

Du mååste skriva meeeer <3

2012-05-30 @ 12:36:35
Postat av: Isabell is dah name

Olalala I smell drama , fett bra meeraaa :D

2012-06-01 @ 15:58:48

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: