2012-08-15 | 18:40:00

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 95

Mamma nickade åt Justin innan hon vände sig mot mig, "Jag har ställt in några kartonger på ditt rum som du kan packa dina grejer i."
"Okeeej." svarade jag nonchalant.
"Alyssa!" ropade mamma.
"Whatever." Jag viftade med handen mot henne samtidigt som hon gick ifrån. Justin kom upp bakifrån och lade sina armar om mig. "Var inte så mot din mamma." Han pussade på kinden och jag log. "Whatever." sa jag och härmade mig sjäv och vi båda brast i skratt. Den här killen var verklingen själet till varför jag fortfarande log. Varför jag fortfarande stod ut med livet jag levde.


ALYSSA'S PERSPEKTIV:
Köpcentrumet var som tur var inte så befolkat, vilket var skönt. Då skulle vi få stanna varannan sekund för att någon person ville ta kort med Justin. Ibland hände det att Ryan och Chaz också fick vara med, och de blev lika förvånade varje gång någon frågade om de fick ta kort med dem.
"Så, vart vill ni gå nu då?" Vi hade redan varit inne i den vanliga klädaffärerna och det var bara Kendall som hade köpt något, vilket inte alls var ovanligt då hon tröttnar på sina kläder efter två gånger och måste ha nya kläder ungefär hela tiden.
"Jag och Alyssa vill gå ensamma, så ni får göra något annat." Innan någon hann svara tog Kendall tag i min hand och drog bort mig. Jag vände mig om i farten och rykte på axlar mot Justin. Han stod bara där och log och vinkade med ena handen.
Jag vände mig framåt igen och krokade arm med Kendall.
"Så, vart ska vi?" frågade jag.
Kendall sken upp i ett leende och kollade på mig, "Du ska få se." Hon log med ett misstänktssamt leende och gud vet jag vart vi var på väg.

"Du skojar?"
Kendall log stort, "Du måste ha nya. Kom nu."
Hon hade dragit med till Victoria Secrest för att köpa nya underkläder. Om jag ska vara ärlig så brydde jag mig inte om underkläder så mycket, bara de var sköna och passade så funkade dem för mig. Jag har aldrig riktigt brytt mig om om underkläderna matchar varandra.
"Vad gör vi här?" frågade jag.
"Du kanske ska ha nya när du och Justin ska..."
"Woah, vad babblar du om nu?"
"Alyssa, jag vet vad ni kommer göra. Du flyttar, ni två kommer inte träffas på länge, och då kommer ni två göra det innan du åker."
Jag kollade konstigt på henne, "Varför tror du det?"
"Jag vet allt. Killar har som ett behov. Jag slår vad om att Justin vill göra det. Jag menar, ni har ju gjort det förut."
"Jag tror inte Justin är så intresserad av det. Eller?" frågade jag nyfiket.
Kendall nickade, "Tror mig. Han är minst lika intresserad av tjejer och sex som vilken vanlig kille som helst."
Jag skrattade till och bet mig löst i läppen. Jag gick sedan förbi Kendall och hon vände sig snabbt om. "Vart ska du?"
"Vi skulle ju köpa underkläder, kommer du ihåg?"
Kendall skrattade till och gick med snabbt steg efter mig.
Direkt när vi kom in möttes vi utav en glad försäljare som var runt tjugofemårs åldern. Hon var lång, smal och hennes blonda perfekta, stora lockar hängde nerför hennes axlar. Jag slår var om att hon har varit eller är modell.
"Hejhej! Kan jag hjälp er med något?" frågade hon artigt. Jag var på väg att tacka nej då Kendall öppnade munnen. "Ja tack. Alyssa här skulle vilja ha några snygga underkläder. De ska inte vara för söta, men ända söta. Och såklart så ska de vara sexiga, men ändå gulliga om du förstår vad jag menar. Och just det, de ska inte vara för dyra. Vi har inte så mycket pengar... Även om det kanske ser ut så."
Försäljaren kollade på Kendall och rynkade pannan. Jag kollade ner i marken och kände hur det började hettas i ansiktet.
"Jag kan se vad vi har att erbjuda er. Följ med här." Försäljaren, vid namn Anna som jag kunde läsa på hennes namnbricka som var placerad på vänster sida av hennes svarta kavaj, vände sig om och började gå i butiken. Kendall och jag var snabbt efter henne. När Kendall var vid min sida slog jag löst till henne på armen och hon rykte till. Jag spände min blick i hennes ögon och jag tror hon förstod vad jag menade.
"De här är bra och är söta och kostar 90 dollar."
90 dollar?! Gud, så rik var jag inte...
"Sedan har vi dem här som kostar 60 dollar." Hon höll nu upp en BH samt trosor som hade färgen lila. "Jag kan testa." sa jag och Anna räckte fram de till mig.

JUSTIN'S PERPSKTIV:
Kendall och Alyssa lämnade oss ensamma kvar, vilket var perfekt då jag kunde få hjälp av Ryan och Chaz med att hitta någon avskednads present till Alyssa.
"Vad gillar tjejer?" frågade jag.
"Det borde väl du veta? Jag menar du har ju tjej?" svarade snabbt Ryan.
Jag skrattade till. "Jo, du har rätt."
Vi fortsatte gå tills vid kom till en smyckes affär. Jag pekade in i affären, "Smycken gillar de väl?"
Både Ryan och Chaz nickade så vi bestämmde oss för att gå in.
Därinne var det tyst och det var bara en person här inne. Vi började genast kolla och det var miljoner olika smycken. Halsband, örhänhen, armband och ringar av olika slag. Hur ska jag någonsin kunna vet vad just Alyssa gillar?
"Vill ni ha hjälp?" En gammal dam kom fram till oss och lade armarna bakom ryggen.
"Jag letar efter en present till min flickvän, men jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska köpa."
"Okej, använder hon mycket ringar, armband...?"
Jag andades djup och bet mig i läppen. Jag kollade bak på Chaz och Ryan, vilket inte var till någon hjälp då de båda ryckte på axlarna. "Jag tror hon gillar allting."
"Fyller hon år eller?" frågade damen.
Jag skakade på huvudet, "Hon ska flytta till Spanien, så det blir som en 'farväl present'. Så jag vill att det ska vara speciellt."
Damen kollade chokert på mig, "Det var tråkigt att höra. Men du, då tror jag att jag har någonting som kan locka dig."
Och så blev det. Så fort hon visade mig det blev jag som fast och jag visste att Alyssa skulle älska det.


EN VECKA SENARE:

ALYSSA'S PERPSKETIV:
Packa, packa och återigen packa. Det var det enda jag hade gjort de senaste dagarna. Men som tur är var Justin alltid vid min sida och hjälpa mig.
"Ska du ha kvar den här?"
Justin höll upp en gamal tavla.
"Ja, lägg ner den i kartongen." Han gjorde som jag sade och lade ner dig tillsammans med de andra grejerna. Snart var hela mitt rum ner packat. Det gjorde ont att packa ner allt som man ägde. Om jag kunde skulle jag packa ner Justin i en låda istället och ta med honom, om nu det var möjligt.
Vi slog igen lådorna och lade oss ner i min säng som fortfarande stod kvar. Min säng var verkligen hur skön som helst. Jag skulle göra vad som helst för att i alla fall få ta med mig den, men naturligtvis var det för stor så den skulle kastas och jag skulle få en ny i Spanien.
"Åh, de förstår verklignen inte hur jag känner." Jag suckade högt.
"Jag förstår, och jag hatar det här. Men vi kan inte göra något åt det."
"Jag vet... Men så fort jag blir 18 sticker jag till dig." Jag kollade upp mot Justin och log.
"Gör det. Jag väntar här."  Han reste sig upp och lade sig sedan över mig. Han placerade mitt huvud mellan sina armbågar och böjde sig neråt. Hans läppar mot mina. Så perfekta mot varandra.
Jag såg hur Justin stängde sina ögon hårt och tog djupa andetag. Mina händer lades på hans kinder och jag kollade på honom.
"Justin." Han öppnade långsamt ögonen.
"Förlåt. Det gör bara så ont att kyssa dig och veta att om en vecka försvinner du."
Min tumme ströck sin över Justin's kind och jag släppte in min blick från hans ögon.
"Vi klarar det här tillsammans, kommer du ihåg?" Jag kände hur min röst började dallra pågrund av tårarna som började välla upp i ögonen. Justin nickade, böjd sig återigen ner och kysste mig.
Kyssen var mer intensiv och Justin's tunga gled över. De slingrade sig runt varandra.
Jag kände hur Justin's hand gled in innan för min tröja där jag stoppade honom.
"Mina föräldrar kan komma hem när som helst." Han nickade.
"Du har rätt."

Som överraskning hade Kendall, Chaz och Ryan kommit och hälsat på med chips, dricka, popcorn och ville ha filmkväll. Och så blev det. Killarna hade sagt att vi tjejer bara skulle sitta stilla hela kvällen medan de skulle servera oss, precis som gentleman gör.
Med allt fram plockat satte sig Justin ner bredvid mig och direkt kröp jag upp i hans famn. Han lade armar om mig och drog en film över oss.
Filmen som skulle spelas ikväll var Step Brother, som tydligen var en stor favorit bland personerna som var här. Och det kunde man verkligen tyda då de höll på att skratta så de tappade andan ibland.

En och en halv timme senare var filmen slut och vi reste på oss. Killarna plockade undan bordet och gick gemensamt ut till köket.
"En vecka kvar tillsammans." Kendall putade med under läppen och kollade på varandra.
"Påmin mig inte." sa jag dystert.
"Det kommer bli bra. Vi får komma till dig och du får komma till oss, okej?"
Jag nickade innan vi kramade om varandra.
"Ehm." Chaz låtsas hostade till vilket fick oss att sära på oss.
Justin, Ryan och Chaz stod jämnsides med varandra framför oss.
"Vi har en sak att berätta för er."
Kendall och jag kollade på varandra med nyfikna blickar.
"Okej, berätta." mumlade Kendall.

"Jo, kom du ihåg när jag frågade vad du ville göra den sista tiden här och du svarade att du ville umgås med oss?" Justin riktade frågan till mig och jag nickade.
"Och kom du ihåg när jag frågade dig vart du ville åka någon stans i världen och du svarade Mexico?" Ännu en gång nickade jag.
"Så, jag, Ryan och Chaz har en överraskning till er två."
Kendall och jag kollade på varandra igen, men denna gång med ännu nyfiknare blickar.
"Säg då!" sa Kendall.
Justin skrattade till, "Jag trodde ni var smartare än det här så ni kanske förstod nu vad vi skulle göra."
Vi skakade på huvudet och grabbarna skrattade till.
"Vi ska till Mexico!"

Det sista som händer i denna novell blir alltså en resa till Mexico! Så har ni något speciellt som ni vill ska händer i Mexico, kommentera! :) Och förlåt att det hoppar så mycket, med det blir tvyärr så när det bara är fem kapitel kvar...


Och sedan måste jag fråga er redan nu om nästa novell. Jag ska göra en lite speciell sak och då behöver jag redan veta vem som ska spela huvudpersonen, och det tänka jag att ni skulle få avgöra. (Det är ju trots allt ni som läser) Och ni kan välja mellan Stella Hudgens eller Miley Cyrus. Så kommentera vad ni tycker! (Om ni har ngt annat förslag så skriv det med!) 

Postat av: Michelle

Haha jag gillar när Justin frågade killarna vad man skulle köppa till en tjej och ryan svarede: du borde veta för du har en teje haha älskade den.

När dom är i Meixo tycker jag Justin och Alyssa ska göra det (hoppas du fattar vad jag menar), och att det bli mycket romantik och att alla gänget umgås med varandra.
Jag hoppas också att Alyssa inte behöver flytta eller att hennes föräldrar låter henne bo hos Justin.

När det gäller den nya noveller där man kunde välja mellan Stella och Miley jag tycker inte att det ska vara något ut av dom jag vill ha Nina Dobrev ska vara Justin flickvän.

Svar: Haha, jag förstår vad du menar med det ;D Och vi får se vem det blir helt enkelt, men tack för att du sa vem du ville! :D jag ska tänka på saken <3
biebzdream.blogg.se

2012-08-15 @ 19:10:30
Postat av: Mia

Vill inte att den ska ta slut :'( Jag tycker du ska ta Stella eftersom personerna nästan alltid spelas av Selena, Vanessa, Miley eller Jasmine V i varje novell!

Svar: Sorligt nog kommer den göra det :'( Precis som du sa så används dem ofta, vilket jag håller med. Så därför tog jag Stella som ett alternativ eftersom det nästan inte är någon som använder henne :) <3
biebzdream.blogg.se

2012-08-15 @ 20:12:54
Postat av: Anonym

Hellre miley än stella men skulle hellre vilja att kanske nina dobrev eller victoria justice spelar huvudrollen!
Gryyymt kapitel

Svar: Okej, jag får tänka :D Tack så mycket <3
biebzdream.blogg.se

2012-08-15 @ 21:37:49
Postat av: Julia

WOW!!! Vilken uppdatering, jag läste kapitel 94 typ efter lunch eller så och åkte iväg över kvällen och nu när jag kom hem var det REDAN uppdaterat, herregud.. DU ÄR BÄST!!<333
Och om det där med Stella eller Miley, ta Stella isåfall - men jag håller också med första kommentaren ta Nina Dobrev annars. Du kanske kan tänka lite hur du tänkt dig huvudpersonen och så när du väljer:)

Svar: Haha, DU ÄR BÄST!!!! :D <3333Många har sagt Nina Dobrev, så jag får tänka med henne i tankarna och tänka om lite:D <3
biebzdream.blogg.se

2012-08-15 @ 21:47:02
URL: http://likeajulia.blogg.se
Postat av: Annie

Jättebra!;) och för mig spelar det inte sådan jätte stor roll vem som spelar näst huvudperson men miley kanske..:)

Svar: taaack så jättemycket! :D <3
biebzdream.blogg.se

2012-08-15 @ 23:13:27
Postat av: MEEEE

Jag tycker STELLAAAAA:D
Eftersom hon och Justin är i samma ålder (Och det är inte Nina:3) Och dessutom så har jag längtat efter en novell med Stella i och eftersom dina är grymma så skulle det passa perfekt!!

Svar: Jag är också VÄLDIGT sugen på att använda Stella, för som sagt så finns det inte alls många med henne och hon skulle passa perfekt in på rollen! Men tusen tack!! <3
biebzdream.blogg.se

2012-08-15 @ 23:19:31
Postat av: Wilma

STELLAAA, SNÄÄÄÄLLA!! (haha, det rimmar)
Nej men håller med hon över! De är i samma ålder och med Nina blir det bara konsitgt, enligt mig..
Men du äger bara så du vet det! Kan inte fatta att denna underbar novell börjar lida mot sitt slut.. (le börjar gråta..) MEN DU ÄGER <3

Svar: hahaha, tack så jättemycket söta du!! betyder jättemycket att ni gillar novellen så mycket! <33
biebzdream.blogg.se

2012-08-15 @ 23:48:10
Postat av: saga

Det är ganska sent nu.. Men jag bryr mig inte! Jag måååste bara slänga in en kommentar för detta kapitel var gryyymmt bra! Älskar verkligen denna novellen! Det jag tycker ska hända i mexico? hm.. Nått romantiskt iallafall :D
Sen när man ska välja mellan Stella & Miley, så väljer jag nog Stella men jag har ett annat förslag också och det är Victoria Justice (stavn.?) som huvudroll!
Jag tycker det är tråkigt att denna novell snart är över.. MEN det ska bli kul att läsa nästa! :'p

Svar: Aldrig för sent att slänga in en kommentar! :D Tack så jättemycket Saga, det värmer så mycket när ni kommenterar sådan här kommentarer! <3Jag ska kolla upp vem Victoria är så får vi se om det blir henne! :) <3
biebzdream.blogg.se

2012-08-16 @ 00:48:40
Postat av: Anonym

Aw....all good things come to an end..haha sad but true men fortfarande är kapitlerna underbara och så läsvärda <3 längtar tills nästa :) och som svar på din fråga skulle jag nog säga Stella :)

Svar: sorligt :'( åh, tusen tack! Blir så himla glad över sådan här kommentar och det motiverar mig verklingen att fortsätta med skrivandet! så många tackar till dig och tack för att du är en underbar läsare! <33
biebzdream.blogg.se

2012-08-16 @ 01:34:39
Postat av: Alicia

Meeeer :D

2012-08-16 @ 01:58:58
Postat av: Lina

Gooo Stella!💜💜💜💜 Skulle bli awesome! Kam du gr em liten sneak peak på nästa novell? Är sååååå nyfiken! Du ääägggggeeeeerrrrr!!!!!

Svar: Har funderat på det faktiskt! Så jag skulle kanske kunna fixa det ikväll, men vi får se! :D Och taaack så jättemycket!! du äääääääger! <3
biebzdream.blogg.se

2012-08-16 @ 12:27:16
Postat av: Anonym

Jättebra skrivet och jag är nyfiken hur det kommer sluta! Om hon flyttar eller stannar :) Och sedqn väljer jag nog Stella :) Jag läser ingen som har henne som huvudroll medan jag läser de andra som har miley eller nina som endel har förslagit. Så snälla ta stellla <3

Svar: Tack! :) Det är därför jag väljer att använda Stella som person, många har inte henne! :) <3
biebzdream.blogg.se

2012-08-16 @ 12:37:09
Postat av: BUFFIEEEE :D Nää, skojja baaah.

STELLASTELLASTELLASTELLASTELLASTELLASTELLA. yaaaaay

mvh, BUFFIE ;D

XOXOOXOXOXOXOXOOXOXOXOXOOX ÄLSKAR NOVELLEN TACK FÖR ATT DU FINNS OCH URSÄKTA FÖR MIN FLUMMIGHET :'3

Svar: TAAAAACK BUFFIE!! :D:D:DSOM DET SER UT NU BLIR DET STELLA!! TACK FÖR ATT DU FINNS OCH ATT DU LÄSER!! PUUUUUUUS <3 (skrev med capslock för att du gjorde det..hahaha)
biebzdream.blogg.se

2012-08-16 @ 13:02:03
Postat av: Abbe <3

Jättebra! :D Meeeeeeeeeer!!!!
och som svar på din fråga: TA STELLA ELLER OM DET NU BLIR NÅGON ANNAN SOM VICTORIA JUSTICE SÅ LUGNT FÖR HON ÄR AS COOL MEN INTE OCH SNÄLLA JAG BER DIG, INTE MILEY.. JAG TÅL HENNE INTE!!

Svar: tusen tack!! Jag kan nästa garantera dig att det inte blir miley!! Det var många som inte ville henne så som det ser ut nu blir det Stella!!! :):):):) <33
biebzdream.blogg.se

2012-08-16 @ 13:27:36
Postat av: Abbe <3

Meeeer! det var jättebra! :D
och jag tycker stella eller typ victoria justice som någon sa :) men åh jag ber dig ta INTE miley, jag tål inte henne.. jag kommer avlida om det blir hon.. så snälla victoria, stella eller någon annan! :D

2012-08-16 @ 13:33:41
Postat av: Liza

As bra :).. men jag har tänkt på en sak..du kanske inte behöver någon 'huvudperson' så man typ kan fundera ut själv hur hon ser ut.. bara ett tips för jag tycker om när man får komma på själv och man brukar få en ganska perfekt bild då man kan ju skriva typ att hon har brunt hår och gröna ögon tex. Kram :)

Svar: okej, ska funderar på det! Tack för förslaget :) och tack så mycket! :) kramkram <3
biebzdream.blogg.se

2012-08-16 @ 16:41:18
URL: http://swaag.bloggplatsen.se
Postat av: Becka

Grymt bra!

Svar: tack :):)
biebzdream.blogg.se

2012-08-16 @ 20:44:10
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Hanna Hoflin

jag tycker Lucy Hale eller Ashley Benson kanske kan spel nästa novell? :D
Grymt bra, btw!

Svar: Tack! :D Ja, de har varit i mina tankar så vi får se vem det blir :D <3
biebzdream.blogg.se

2012-08-17 @ 19:40:14
Postat av: MEEEEE

När kommer nya kapitlet?:D<333333

Svar: Det är på börjat! jag kom precis hem men ska sätta mig och skriva det nu! <333333
biebzdream.blogg.se

2012-08-17 @ 21:23:43
Postat av: Michelle

Jag vet att dessa novellerna handlar om Justin men jag undrar om du kan skriva noveller om Ryan Good? Vet du någon novell som handlar om honom?


Svar: Hum, nej tyvärr vet jag ingen som skriver om honom! Men jag kan fundera lite på att skriva en novell om honom, det skulle faktiskt vara kul! :)
biebzdream.blogg.se

2012-08-17 @ 22:30:53
Postat av: Julia

Väntar spänt på nästa kapitel, gaah längtar som en galning<333 något speciellt datum?:)

Svar: förlåt, ni skulle fått upp det ikväll! jag har bara jättesvårt att skriva det just nu, svårt att formulera mig om du förstår vad jag menar. Vi verkligen få det här perfekt och allt jag skriver just blir bara fel, känns det som! Men jag lovar att få upp det så snabbt som möjligt! <3333
biebzdream.blogg.se

2012-08-18 @ 21:07:29
URL: http://likeajulia.blogg.se
Postat av: Anonym

När börjar nya och blev det Stella?:D

Svar: När denna är slut, vilket är väldigt nära! Ja, det blev Stella! :)
biebzdream.blogg.se

2012-08-23 @ 18:48:28
Postat av: Anonym

neeej ta barbara palvin!!!

2012-12-08 @ 17:08:18

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: