2012-08-15 | 00:15:59

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 94

"Det finns iallafall en som älskar dig."
Jag vände huvudet mot honom, "Som vem?"
Justin sken upp i ett leende och kollade djup in i mina ögon, "Jag."
Mina mungipor åkte upp och ett leende bildades på mina läppar,
"Och jag älskar dig."



ALYSSA'S PERSPEKTIV:

Nu var det dags. Stunden då jag var tvungen att berätta för alla att jag skulle lämna älskade Kanada och flytta tillbaka till Spanien. Justin hade ringt Kendall, Chaz och Ryan och bett dem komma till ett cafe så de fick höra nyheten. Jag var nervös över deras reaktioner, hur de skulle agera över hela situationen.
"Hey." ropade Chaz som nu kom genom ingången tillsammans med Kendall och Ryan efter sig.
De satte sig mitt emot mig och Justin som hade placerat oss längst ner i cafeterian i ett soffhörn med massor kuddar och annat mysigt. Vi hade köpt in oss varsin läskedryck och bara satt och njöt av tiden tillsammans. Kendall började genast babbla om henne svåra val om vad hon skulle ha på sig, och jag kan säga att jag skulle hållt med henne, men det enda som mina tankar gick åt var flytten. Hur min framtid ser ut, om jag kommer kunna umgås med de här personerna igen? Kendall, Chaz och Ryan åker på collage och jag? Vad ska jag göra med mit liv?
"Förlåt Kendall, men jag måste avbryta dig."
Kendall blev genast tyst och jag kände allas blickar vände mot mig. Justin lade armen om mina axlar och höll om mig. Jag kände hur jag skakade på rösten och hur jobbigt allting plötlsigt blev.
"Har det hänt något?" Jag mötte Kendall's oroliga blick, vilket gjorde allting mycket svårare.
Jag tog flera djupa andetag innan jag började prata:
"Om två veckor, 2 veckor och tre dagar om jag ska vara exakt, så kommer jag..."
Jag viftade med handen framför ansikte för att försöka torka bort de tårar som bildades.
"Flytta från Kanada tillbaka till Spanien." Jag spände käkbenen och drog ihop läpparna så de blev som ett streck.
"VA?" Alla tre's hakor föll till marken och de såg på mig med chokerade ögon.
Kendall började genast gråta och reste sig fort upp för att gå fram till mig. Jag reste mig också upp och vi två möttes halvvägs för att ge varandra en kram.
"Nej, du får inte flytta." hörde jag Chaz säga.
"Jag håller med Chaz. Kan vi göra något?" instämde Ryan.
Justin skakade på huvudet, "Jag erbjöd hennes föräldrar att hon kunde stanna hos mig, men det gick de inte med på."
Kendall och jag stod fortfarande i kramposition då jag antog att hon inte hade planerat att släppa mig ännu. Tanken på att de faktiskt brydde sig mycket om mig betydde så mycket. De här personerna betyder mer än var de tror. De är inte bara några vänner för mig, de har blivit som familje medlemmar. För familj är mer än bara samma blod.
"Jag älskar dig Alyssa, du är verklingen min bästavän och min syster." viskade Kendall i mitt öra.
Nu kunde jag inte hålla tårarna tillbaka då det sakta rann en tår längs den ena kinden.

"Och du är min. Jag älskar dig också!" viskade jag och innan vi visste så kände vi hur fler lägger armarna om oss och en gruppkram bildas. "Vi kommer sakna dig Alyssa." mumlade Chaz.
"Och jag kommer sakna er."


JUSTIN'S PERSPEKTIV:
"Men vad ska vi göra ikväll?" frågade Alyssa. Chaz kollade på mig och sedan på Alyssa,
"Vill inte ni två vara ensamma?"
Alyssa och jag kollade på varandra och hon skakade på huvudet, "Inte nu. Jag vill spendera min sista tid här tillsammans med er också." Hon kollade på Chaz när hon pratade, men kollade sedan tillbaka på mig och log.
"Okej, men vi skulle kunna åka till köpcentret?" frågade Ryan. Vi alla kollade på varandra och alla verkade tycka det var en bra ide.
"Men om vi alla åker hem och fixar oss lite, eller i alla fall vill jag det, och sedan mötts vi där om en, två timmar?" frågade Kendall. Återigen nickade alla på huvudet.
"Toppen." fortsatte hon. Jag drack upp det sista jag hade kvar i glaset innan vi alla ställde oss upp för att lämna cafeterian.
Vi skulle precis öppna dörren när Chaz stannade till och kollade bak på oss.
"Emh, det är paparazzis' utanför." Jag höll precis på att släppa Alyssa's hand när hon greppade tag hårdare. "Det är okej." sa hon och kollade på mig.
"Vi behöver inte. Du ville att vi skulle ta det lugnt, och jag följer det du säger."
"Vi har inte mycket tid kvar tillsammans Justin. Tror du jag vill springa och försöka dölja min kärlek för dig varje gång vi är ute?" mumlade hon.
Jag skrattade till och pussade henne snabbt på munnen, "Kom så visar vi våran kärlek för världen."
Och så blev det. Hand i hand klev vi ut från cafeterian och direkt kom tiotals män fram med kameran i högst hugg och klickade x antal bilder.


ALYSSA'S PERSPEKTIV:
Jag log stort och tyckte egentligen det var lite komiskt hur flera män kämpade för att få den bästa bilden av en kille på 18 år. Men jag antar att det är paparazzi bilder jag får kolla på i Spanien...
Vi hoppade snabbt in i bilen och åka fort därifrån.

Justin stängde av bilen och vi hoppade ur den när vi anlände hemma hos mig. Jag skulle bara byta om lite snabbt innna vi skulle bege av till köpcentrumet.
Vi klev in i huset utan att ropa hej eller något. Just nu orkade jag inte prata med dem, men de varadra inte läne då mamma kom när vi gick i trappan.
"Hej."
"Hej Mrs. Jenner." svarade Justin artigt.
Mamma nickade åt Justin innan hon vände sig mot mig, "Jag har ställt in några kartonger på ditt rum som du kan packa dina grejer i."
"Okeeej." svarade jag nonchalant.
"Alyssa!" ropade mamma.
"Whatever." Jag viftade med handen mot henne samtidigt som hon gick ifrån. Justin kom upp bakifrån och lade sina armar om mig. "Var inte så mot din mamma." Han pussade på kinden och jag log. "Whatever." sa jag och härmade mig sjäv och vi båda brast i skratt. Den här killen var verklingen själet till varför jag fortfarande log. Varför jag fortfarande stod ut med livet jag levde.

Haha, måste be om ursäkt för det tråkiga kapitlet! Är hos min kompis nu och jag var tvungen att skriva för hon var tvungen att läsa fortsättningen. Dock blev det inget bra, men men. Skriver mer imorgon då jag kommer hem :)


Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-08-15 @ 00:49:48
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Liza

jaaaaa.. mer imorgon :DDD <3

2012-08-15 @ 01:13:44
URL: http://swaag.bloggplatsen.se
Postat av: Melika

BRA :D
hoppas alla kommenterar nu och uppskattar de bra novellerna du skriver till oss, hoppas nästa kapitel kommer snart. Puss <3 :*

Svar: Tack så mycket söta du!! pusspuss! :* <33
biebzdream.blogg.se

2012-08-15 @ 04:03:17
Postat av: Anonym

Jättebra!

2012-08-15 @ 07:57:40
Postat av: Adde

Meeer! (:

2012-08-15 @ 08:32:23
URL: http://Nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Julia

Meeeeraa!!!<33

Svar: kommer idag!! Lovar <333
biebzdream.blogg.se

2012-08-15 @ 11:31:50
URL: http://likeajulia.blogg.se
Postat av: Annie

Braaa!:d

Svar: Taack :D:D
biebzdream.blogg.se

2012-08-15 @ 14:04:49
Postat av: saga

Hihi awsome! Snälla skriv meerra!! :'D

2012-08-15 @ 18:52:11
Postat av: Lindaa

KAN DU SNÄLLA SNÄLLA SÄGA VART DU HAR HITTAT DEN BILDEN PÅ JUSTIN OCH KENDALL,SNÄLLA?!

Svar: Tumblr!! :)
biebzdream.blogg.se

2013-04-07 @ 20:54:18
URL: http://thatsmile.devote.se
Postat av: Lindaa

KAN DU SNÄLLA SNÄLLA SÄGA VART DU HAR HITTAT DEN BILDEN PÅ JUSTIN OCH KENDALL,SNÄLLA?!

2013-04-07 @ 20:54:51
URL: http://thatsmile.devote.se
Postat av: Lindaa

KAN DU SNÄÄÄÄLLA TYP LÄNKA DEN?! :DD

Svar: gå in på tumblr och sök så hittar du den, lovar :) puss
biebzdream.blogg.se

2013-04-09 @ 18:03:16
URL: http://thatsmile.devote.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: