2012-03-31 | 23:11:44

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 64

"Är du sur?" frågade jag och putade med underläppen och spärrade upp mina ögon, precis som en hundvalp.
"Ja." svarade hon.
Jag skrattade till innan jag snabbt kysste hennes läppar. Hon kysste mig tillbaka innan hon tog tag i min drog och drog bort mig. Jag bet mig återigen i underläppen innan jag tg några kliv fram och pressade mina läppar mot hennes igen, och lade med min han vid hennes korsrygg och drog henne närmare. Hon slängde sina armar runt min nacke och besvarade kyssen.
Äntligen var allt perfekt igen.


ALYSSA'S PERSPEKTIV:


Försiktigt tryckte Justin ner handtaget och öppnade dörren sakta. Klockan hade redan blivit två på natten och alla i hans hus sov, trodde vi.
Justin satte sitt långfinger för sina läppar för att visa att vi skulle vara tysta. Försiktigt klev vi in i hallen och tog av oss skorna. Kläderna var fortfarande dyngsura sedan vi hade varit i vattnet.
"Justin, är det du?" Justin kollade på mig och vi båda stannade till.
"Det är jag och Alyssa." En person började närma sig och en gammal dam kom ut i morgon rock.
Diana.
"Åh, äntligen är ni här." sa hon och kollade på oss.
"Men kära barn vad har ni gjort?" Antagligen hade hon sett våra kläder och vårat hår.
"Vi badade, men varför är du uppe nu?"
Vi förflyttade oss från hallen in till köket.
"Jag ville se så ni kom hem säkert och se till att ni mår bra."
"Mormor, det hade du inte behövt-"
"Jag ville Justin. Men nu kan jag gå och sova i lugn och ro."
Hon gick mot Justin och svepte armarna om honom.
"Godnatt min pojke. Om man nu kan kalla dig det."
Justin skrattade till, "Godnatt mormor."
De släppte varandra och hon började gå mot mig.
"Godnatt min vackra." viskade hon i mitt öra när vi hade slutits i en varm kram.
"Gondatt Diana." svarade jag innan vi särade på varandra. Jag kollade på Justin som stod med händerna i fickan och slickade sig lite om läppen.
"Nu ska jag inte störa er något mer. Vi syns imorgon ungar." Hon började ut för trappen, men stannade vid ungefär halva.
"Och ni gör väl ingenting nu förutom att sova." Hon kollade på Justin med en allvarlig blick.
"Nej då mormor. Gå och lägg dig nu så syns vi imorgon."
Hon fortsatte gå och nu var det bara jag och Justin kvar i köket.
"Trött?" frågade han.
Jag nickade ivrigt.
"Då går vi och lägger oss." Jag vände mig om och började gå mot Justin's rum.

Jag drog av mig det blöta linnet och stod nu endast i min svarta bh och short. Jag ställde mig framför spegeln och slängde upp det blöta håret i en slarvlig bulle på huvudet.
Någons händer placerades runt mig midja och vände mig om.
"Justin." sa jag av en ren reflekt och jag kollade på honom. Han lutade sin panna mot min och bet sig i läppen, "ja?"
"Vad gör du?"
Justin svarade inte utan pressade sina läppar mot mina. Han öppnade upp sina läppar och slank in sina tunga. Våra tungor samman flätades och jag satte mina handflator mot hans bröstkorg.
"Du vet vad din mormor sa." Justin förflyttade sina händer och började röra dem uppåt.
"Hon kommer inte veta någonting."
Hans blick började röra sig nedåt och han stirrade på mina bröst.
Ännu en gång slickade han sig om läppen och efteråt bet sig löst i läppen.
"Pojkar." sa jag innan jag drog mig ut ur greppet och drog upp täcket på Justin's säng och lade mig ner. Justin var snabb med att lägga sig tät intill och lade en arm runt mig.
Jag placerade min hand på hans och tog en djup andetag.
"Godnatt."
"Godnatt baby." Justin pussade mig lätt på kinden och drog mig ännu tätare än innan, om det ens gick. Jag kände hans mage mot min nakna rygg.
Mina andetag blev djupare och djupare och tillsut kom vi båda in i drömmarnas värld.

*

Nästa dag.

Kvällen hade redan infallit och vi alla var hemma hos Kendall för grillfest. Killarna stod ute vid grillen och grillade grillspett medan Kendall och jag fixat allt tillbehör i köket.
"Vad gjorde ni efter pizzan igår då?" Kendall kollade på mig med ett leende.
"Justin tog med mig till stranden för att kolla på solnedgången."
"Åh, vad mysigt."
Jag log, "Och sedan slängde han i mig i vattnet."
"Typiskt killar."
Vi båda skratttade till när Chaz kom in, "Köttet är klart."
"Okej, vi kommer." svarade Kendall och vi tog med salladen och allt annat vi fixade och började gå ut.
Justin stod och lade ut spetten på en tallrik när jag gick mot honom,
"Vad gott det ser ut." Jag kramade om honom.
"Vad hade du förväntat dig. Det är ju jag som lagar och jag är bäst på allt." svarade han och ett leende bildades på hans läppar.
"Ha.Ha" stammade jag fram och gick sedan därifrån för att sätta mig till bords.
Justin kom och satte sig bredvid mig.
"Jag är så hungrig." utbrast Chaz och kollade på maten som om det var första gången han såg mat.
"Säg någon gång du inte är hungrig." sa Ryan och vi alla började skratta.
Kendall harklade till, "Varsegoda och ät."
Alla började sträcka sig och plocka åt sig av maten. Jag måste erkänna att maten var riktigt god.

"Alla klara?" frågade Ryan och alla nickade.
"Bra, för nu ska vi köra fotboll." fortsatte han. Alla spärrade upp ögonen och kollade förvånat på honom.
"Nu?!" ropade Chaz och lutade sig framåt.
"Ja, nu. Kom."
Alla reste sig motvilligt upp och gick mot gräsmattan för att spela fotboll.
"Okej, vilka lag?" frågade jag när vi hade ställt upp mot, gjorde av olika grejer, och var redo att köra.
"Tjejerna mot killarna?" förslog Kendall och jag kollade med en förvånad blick mot henne.
"Har du någon aning om hur dålig jag är?" frågade jag henne.
Hon skrattade till, "Jag har spelat fotboll, men jag kan inte säga att jag är speciellt bra på det. Men nu har vi kul och kör."
"Okej, nu kör vi." ropade Ryan till och släppte ner bollen och började genast dribbla massor och passade sedan vidare bollen till Justin. Justin drev vidare bollen mot Chaz som sedan gjort mål. Såklart.
De skrek och klatshade varandra. Kendall tog fram bollen igen och passade till mig.
"Åh, nej." Jag sköt fram bollen lite och sprang efter den, men jag sköt den för långt fram. Innan jag hann fram kom Justin emellan och tog bollen ifrån mig. Typiskt.
Ännu en gång gjorde killarna mål och denna gång var det Justin. Han sprang fram mot mig och lyfte upp mig i luften och snurrade runt mig.
"Släpp ner mig." sa jag och låtsades vara tjurig.
"Kan ni inte gör mål mot oss?" Justin putade med underläppen vilket fick mig att börja lee. Jag slog honom löst på armen och gick därifrån till Kendall.
"Okej, om ni gör mål nu så vinner ni." ropade Justin och jag och Kendall kollde på dem.
"Deal." ropade Kendall tillbaka.
"Vi måste ha en plan." Kendall och jag började fundera. Vi funderade en stund innan Kendall knäppte med fingrarna för att få mig tillbaka från tänkandet.
"Vi måste lura bort dem."
"Hur?"
"Du måste låtsas skada dig. Det är den enda lösningen för att fånga killarnas uppmärkamhet."
"Okej, det skulle funka." sa jag och sedan tog jag bollen och började långsamt gå framåt.
Jag började driva den snabbare och sedan tog jag insiativet att ramla och låtsas skada foten.
"Aj." skrek jag och kved ihop. Jag placerade mina händer på foten och drog den närmare kroppen.
"Alyssa." hörde jag Justin ropa och jag öppnade ögonen. Justin böjde sig snabbt ner på knäna och drog upp mig i sina famn.
"Vad hände?"
Jag svarade inte utan kollade diskret på Kendall när hon tog bollen och sköt rakt in i mål.
Jag for snabbt upp på fötterna igen och hoppade upp och ner.
Justin och Ryan slängde förvånade blickar mot mig.
"Du är då snygg, men också lättlurad." viskade jag till Justin innan jag kysste honom lätt på läpparna.
Jag sprang sedan mot Kendall och kramade om henne. Vi båda skrattade och kollade på killarna som inte verkade förstå någonting om vad som just hände.
"Killar, utmana aldrig tjejer. Tjejer vinner alltid, oavsett vad som står på spel."


Kommentera mycket mer för nästa kapitel. Om ni kommenterar mycket kommer det redan imorgon.

Nästa kapitel kommer Alyssa's 16 årsdag att firas. Who's excited?

 


Postat av: Anonym

Jättebra!!! :)

2012-03-31 @ 23:50:24
Postat av: Anonym

I'm excited!

2012-03-31 @ 23:50:33
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-04-01 @ 00:26:35
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Adde

meeer <3

2012-04-01 @ 04:17:08
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Anonym

Gryyyyymt bra!

2012-04-01 @ 07:41:24
Postat av: Emilija med J.

grymt bra !

MER !

2012-04-01 @ 09:25:13
URL: http://rromaites.blogg.se/
Postat av: Sabina

Meeer!!! I'm excited!! :D<33333

2012-04-01 @ 09:40:44
Postat av: Anonym

Såå bra

2012-04-01 @ 11:09:18
Postat av: Anonym

sååååååå grymt bra :D

2012-04-01 @ 12:33:31
Postat av: saga

Snacka om mysigt kapitel! :D

2012-04-01 @ 12:33:37
Postat av: Nora O

var med och delta på blogawards :)



2012-04-02 @ 17:38:22
URL: http://astoryy.blogg.se/
Postat av: Frida -

Hej skulle du vilja göra länkbyte med mig? :)

2012-04-03 @ 13:00:20
URL: http://mybieberdrug.blogg.se/
Postat av: Saga

Jag söker en gästbloggare från 5 april till den 12 april, den som är med får två+ JB affischer så snälla? jag behöver hjälp!

(Förlåt till alla som hatar reklam).

2012-04-03 @ 20:04:16
URL: http://bieberlaugh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ska vi göra ett länkar byte :) ?

2012-04-03 @ 20:59:46
URL: http://justindrewstories.webblogg.se/
Postat av: e

hej! Kolla gärna in min novellblogg om Justin Drew Bieber! http://justinbieberimagine.blogg.se Skulle vara jätteroligt om ni följde och kommenterade vad ni tyckte om novellen. Just nu har jag avslutat en novell och börjat på den andra. Kram.

2012-04-04 @ 19:21:41
URL: http://justinbieberimagine.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: