2012-03-28 | 22:17:53

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 63

Jag sprang slalom mellan personerna som egentligen var rakt iväg ochjag slängde armarna runt honom. Han höll hårt i mig några sekunder innan han, fortfarande medhänderna om min nacke, såg mig djup i ögonen. Jag log och kysste honom.
”Jag har saknat dig.” hans röst gav mig rysningar.
”Jag har saknat dig med.” svarade jag. Han fortsatte kolla mig i ögonen innan han böjde sig ner och kysste mig läppar, ömt.
Jag drog honom tätt intill mig igen och gav honom en hård kram.
Jag kollade över Justin’s axel och jag såg Pattie stod och log mot oss.
Våra blickar möttes,
”Hej.” viskade jag tyst. Näsan så tyst så att jag själv inte hörde.
”Hej.” mimade hon tillbaka.
Justin släppte taget om mig och flätade ihop våra fingrar.
”Dags att åka hem?”
Båda Pattie och jag nickade och vi började gå.
”Äntligen hemma.”



ALYSSA'S PERSPEKTIV:
"Vad är klockan?"
Justin kollade på mobilen, "Snart kvart över."
Vi satt i bilen på väg hem från flyplatsen. Jag lutade mig mot Justin's axel och andades ut.
Justin tog tag om min hand och flätade samman våra fingrar. Jag mötte hans blick innan jag kände hans läppar mot min panna.
"Jag är hungrig. Kan vi inte be Chaz och dem att komma till pizzerian?"
"Jo, visst."
Jag tog fram min mobil och klickade in Kendall's nummer.
Det tog några signaler innan en andfådd Kendall svarade,
"Hallå?"
"Kendall, det är jag."
"Alyssa, hej."
"Vad gör du?"
"Jag hörde att mobilen ringde så jag sprang och letade efter den."
Jag skrattade till, "Haha, men du. Jag har hämtat Justin nu och vi undrar om ni kan träffa oss vid pizzerian om 20 minuter?"
"Åh, hälsa Justin. Ja visst, jag ska bara ringa Chaz och Ryan så syns vi."
"Perfekt. Hejdå."
"Hejdå."
Samtalet avslutades och jag lade ner mobilen i väskan.
"De är på." sa jag till Justin och ett leende bildades på hans läppar.


Vi hade precis anlänt till pizzerian där det nästan inte var något folk alls. Innan hade vi varit hemma hos Justin's morföräldrar och lämnat av väskorna och Pattie.
Vi gick och satte oss vid ett bord mitt i restaurangen. Justin satte sig först och jag satte mig mittemot honom.

Han böjde sig framåt, "Du ska sitta här."
Jag reste mig villigt upp och satte mig bredvid honom.
En servitris kom genast fram med två menyer. Jag tog upp meny och började bläddra.
"Gud, det finns ju tusen olika pizzor." sa jag.
Justin lade armen runt min axel och drog mig närmare honom.
"Den där är godast." Justin pekade i menyn och jag läste,
"Hawaiipizza?"
"Japp, absolut godaste pizzan jag någonsin ätit."
Jag svarade inte utan kollade in i hans ögon. De trygga ögonen jag hade saknat att se in i.
"Det är skönt att du är hemma." viskade jag tyst.
"Det är skönt att vara hemma." svarade han innan han pressade sina läppar mot mina.
Jag placerade mina handflator mot hans kinder. Han flyttade sin hand nerför min rygg och tryckte mig närmare.
"Är det ledigt här eller?" Justin och jag kollade snabbt åt sidan.
Där stod Chaz, Kendall och Ryan.
"Hey." Justin sken upp i ett leende och reste sig upp. Jag flyttade mig lite så att han kom förbi och han omfamnade Chaz i en kompiskram. När de släppte varandra så stannade Justin upp och kollade på Ryan. Precis då slog det mig, de hade inte mötts sedan händelsen.
De kollade på varandra i några sekunder innan Ryan försiktigt sträckte fram handen. Justin kollade på handen innan ett svagt leende syndes i hans ansikte. Han gick närmare Ryan och kramdae om honom. Ryan slog armarna om Justin och ett leende spred sig i hans ansikte.
"Jag har saknat dig, bro." hörde man Justin säga svagt.
"Jag har saknat dig med." svarade Ryan.
De släppte varandra och gick sedan och satte sig. De alla satte sig på soffan som var mittemot min och Justin's.
"Har ni beställt eller hade ni fullt upp med erat kyssande?"
Chaz. Alltid Chaz som frågar sådana frågor.
"Vi hade precis kommit." svarade jag snabbt därefter.
"Bra, men ska vi beställa då?"

"Ska. Aldrig. Mer. Äta. Pizza." stammade Chaz fram när han hade tryckt i sig en hel pizza. Han puttade undan tallriken upp på bordet och lutade sig bakåt.
"Tyckte du om pizzan?" frågade Justin mig. Jag hade hela munnen full med pizza så jag nickade ivrigt.
Justin flinade till innan han pussade mig lätt på kinden.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:
Jag hade verkligen saknat allt det här. Speciellt att kunna ha en konversation med Ryan igen. Enda sedan incidensen hände så hade jag inte haft någon kontakt med honom alls. Vilket var tråkigt. Men han gjorde ett misstag som han nu har insett att det var fel.

Klockan gick och det hade blivit betydligare mörkare, även om solen inte riktigt hade gått ner ännu, och vi alla hade bestämt oss för att lämna pizzerian och bege oss hemåt.
"Okej, gruppkram." sa Kendall och vi alla ställde oss i en ring och omfamnade varandra.
Vi skrattade till innan vi sa hejdå och gick åt skilda vägar.
Jag tog tag om Alyssa's hand och vi började gå.
"Jag vill visa dig något."
Alyssa kollade upp mot mig, "Vadå?"
"Det får du se?"
Hon slog mig löst i magen.
"Aj, vad var det där bra för?"
"Jag gillar inte överraskningar!"
Jag svarade inte utan fortsatte gå mot mitt mål. Stranden.

Vågorna klunkade mot den kalla sanden och solen var precis på väg att gå ner. Vattnet blänkte och lite orange syndes på grund av solen.
"Åh, vad fint." sa Alyssa och kollade ut över vattnet och solnedgången.
Jag ställde mig bakom henne och lade armarna runt henne.
"Inte lika fint som dig."
Hon vände upp huvudet så vi kollade på varandra. Hon sträckte lite på sig så att hennes perfekta läppar nuddade mina.
"Min födelsedag är snart."
Jag kollade på Alyssa och började tänka efter. Fyra dagar kvar. Bara fyra dagar kvar.
"Jag vet. Vad önskar du dig?"
Hon kollade mig djup in i ögonen, "Vet du vad jag önskar mig Justin?"
Hon lät allvarlig. Men på något sätt inte.
Jag skakade på huvudet, "Nej."
"Tid med dig."
Jag slickade mig löst om läpparna, "Då ska du få det."
Jag böjde mig sedan långsamt framåt och kysste henne ömt. Hennes tunga slank in och där stod vi två i sanden och hånglade.

"Vill du bada?" Alyssa kollade på mig med stora ögon.
"Nej, absolut inte."
Jag bet löst i läppen, "Du har inget val."
Alyssa började genaste backa och jag gick efter henne.
"Nej, Justin snälla." Hon höll ut händerna för att stoppa mig.
"Du har inget val." Jag greppade tag om hennes midja och bar upp henne i luften. Han slingrade runt sina armar runt min nacke och tryckte sig närmare. Jag fick hennes bröst rakt upp i ansiktet, vilket medgav att jag inte såg någonting.
"Jag har dina bröst rakt i mitt ansikte så jag ser ingenting. Så det är inte mitt fel om vi-"
Jag hann inte ens avslut meningen innan jag föll pladask ner i vattnet. Alyssa höll fortfarandra ett fast grepp om mig.
"Justin." ropade hon och lade sina ben runt min midja. Vi flöt tillsammans i vattnet, men det lyckades vi inte med så länge. Jag satte ner fötterna på botten och lade mina händer på henne midja.
Hon släppte genast taget om mig och hoppade ner så hon stod på sina egna fötter.
"Är du sur?" frågade jag och putade med underläppen och spärrade upp mina ögon, precis som en hundvalp.
"Ja." svarade hon.
Jag skrattade till innan jag snabbt kysste hennes läppar. Hon kysste mig tillbaka innan hon tog tag i min drog och drog bort mig. Jag bet mig återigen i underläppen innan jag tg några kliv fram och pressade mina läppar mot hennes igen, och lade med min han vid hennes korsrygg och drog henne närmare. Hon slängde sina armar runt min nacke och besvarade kyssen.
Äntligen var allt perfekt igen.


 

 


Kommentera.

 


Postat av: Anonym

Sjuuuukt bra! Grym novell!

2012-03-29 @ 08:10:44
Postat av: Anonym

Så otroligt bra skrivet!, och nu är dom äntligen tsm igen! :D

2012-03-29 @ 12:13:14
Postat av: Anonym

Bra :)

2012-03-29 @ 13:18:57
Postat av: Elin

good! :D

2012-03-29 @ 15:47:13
Postat av: sabina

meer

2012-03-29 @ 20:23:26
Postat av: stephanie

såå bra!

2012-03-29 @ 20:23:47
Postat av: Elin

gryyym<333333333

2012-03-29 @ 20:24:30
Postat av: Adde

meeer <3

2012-03-29 @ 23:16:54
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: