2012-03-08 | 20:50:15

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 56

Vi rullade runt så att jag nu låg med ryggen mot sängen och Justin över mig. Våra blickar möttes och hans var mystiska, men fortfarande världens vackraste. Justin’s hand vandrade vidare och hamnade vid sidan av mig. Den for upp och ner och huden knottrade sig. Hela jag blev varm vid varje beröring han gjorde. Justin började sakta ta tag i linningen till mig tröja och drog den sakta uppåt. Jag gjorde inget motstod så jag lät honom dra av den. Jag slängde upp armarna över huvudet och sedan var tröjan av. Justin kastade den på golvet och begav sig neråt mot mig igen. Jag lät mina armar ligga kvar i samma ställning när jag återfann Justin’s fantastiska läppar...


ALYSSA'S PERSPEKTIV:

Mobilen vibrerade till. Justin särade på våra läppar och vi kollade åt vänster håll där min mobil låg på sängbordet. Jag sträckte mig och tog tag i mobilen. Ett okänt nummer hade sms: at mig och jag klickade snabbt upp det. ”Hej Alyssa. Tänkte bara fråga när du åker hem igen? Skulle vara roligt om vi kunde ses innan? / Julian.”
”Vem fick du från?” frågade Justin som fortfarande stod över mig.
”Julian.” svarade jag förvånat. Justin kollade på mig med en fundersam blick och flyttade sedan på sig. Han lade sig på sidan, och rörde mig inte.
”Varför skickar han till dig?” frågade han med en bestämd ton.
”Han ville ses innan jag åkte.”
”Men känner ni ens varandra?”
”Ja, vi umgicks hela kvällen igår.”
”Okej, vad tänker du svara?”
”Jag vet inte. Kanske.”
Justin drog av sig täcket och satte på sig sina mjukisbyxor. Jag låg kvar i sängen och granskade honom. Han satte sedan på sig en T-shirt och öppnade dörren. ”Jag går och äter frukost, kom när du är klar.” Han gick sedan ut och stängde dörren.
Jag höjde mina ögonbryn och min mun öppnades. Gick han bara? Hände det något?
Jag bestämde mig för att svara Julian, ”Hej Julian! Visst, jag åker i eftermiddag så ska vi om en timme?”
Det tog inte mindre än några minuter innan jag hade fått svar.
”Visst! Möt mig vid Angel Beach om en timme. ”
Jag svarade inte utan la mobilen på bordet och klev upp ur sängen. Jag började tänka på Justin igen och funderade varför han bara hade gått helt plötsligt. Eller väntat på mig? Hade jag gjort något fel? I så fall måste det ha hänt precis eftersom det inte var något fel på mig för några minuter sedan. Eller, var det mig det var fel på?

Jag bestämde mig för att inte äta frukost, som jag har nämnt förut så är det inte någon specialitet. Så efter en halvtimme var jag klar för att möta upp Julian. Jag hade satt på mig shorts och sedan en stor stickad tröja. Även om det var mitt i sommaren så blåste det mycket idag. Håret var som vanligt uppsatt och solglasögonen var på. Jag klev ut ur bussen och började gå mot arenan där jag antog att alla andra var.
Väl inne mötte jag direkt Alfredo som gick med två drickor i handen.
”Alfredo.” han stannade upp och vände sig om.  Han sken upp och började gå mot mig, ”Alyssa.” han granskade mina kläder och sedan kollade han ner på mig igen. ”Vart ska du?”
”Jag ska träffa en vän.”
”Julian?” Alfredo var snabbt med att säga hans namn.
”Ja, hur visste du?”
”Justin är inte så glad över det. Han har pratat om det hela morgonen.”
Jag svarade inte utan kollade bara på honom med uppspärrade ögon.
”Varför?”
”Det vet jag inte. Men jag skulle föredra att du inte säger vem du ska träffa. Utan att du ska gå med din mamma.” föreslog Alfredo.
”Okej, du har känt honom längre, så jag kör på dit val. Men ändå, jag vill inte ljuga.”
”Kom vi går till honom.”
Jag följde efter Alfredo tills vid kom till ett rum där Justin satt och spelade TV spel. Han hade fötterna uppe på bordet framför och var helt inne spelet. Jag korsade armarna och lutade ena axeln mot dörrkarmen.
”Ey, Justin. Du har besök.” Justin slängde fjärrkontrollen åt sidan och lyfte armarna i luften.
”Men, nu dog jag ju.” Han kollade åt Alfredo och Alfredo gjorde en enkel nickning med huvudet åt mitt håll. Justin vände sig om mot mig, våra blickar möttes men vi sa ingenting.
”Jag ska gå…” sa Alfredo och försvann lika snabbt som han sa det.
Jag suckade djup innan jag sakta började röra på mig, ”Eftersom ingen säger något så går jag väl.”
”Vänta.” hörde jag honom ropa. Jag vände mig om och möttes utav Justin som hade reste sig upp och ställt sig mittemot mig.
”Vart ska du?”
”Jag ska på stan.”
”Med?”
Jag kollade in i hans ögon och han såg fundersam ut. Skulle jag vara modig nog att ljuga. Jag visste att jag skulle ångra mig, men vad blir bäst?
”M-mamma.” stammade jag fram.
”Jaha, Julian då?” Han såg plötsligt mycket gladare ut, men samtidigt förvånad.
”Jag sa att jag inte kunde.” jag bet mig löst i läppen och kollade ner i marken. Just nu hatade jag mig själv. Jag hatade att ljuga. Varför gjorde jag då det?
Jag kände hur Justin armar slingrade sig runt mig nacke och mitt huvud nuddade hans bröstkorg.
”Förlåt att jag bara gick i morse, men jag blev lite arg. Eller inte arg, avundsjuk är nog det rätta ordet.”
”Varför?”
”Jag trodde du skulle spendera den sista dagen vi hade tillsammans med Julian istället för mig.”
Det högg till i hjärtat. Alyssa Jenner, vad håller du på med? Mitt i mitt tänkande kände jag Justin’s läppar mot mina och det fick mina tankar att försvinna.
”Gå nu så att ni kommer iväg idag.” Han pussade mig snabbt på pannan innan han gick in i rummet igen.


”Alyssa, hej!” Julian kramade om mig när vi möttes. Jag kramade tillbaka och kände doften av killparfym. Det luktade ljuvligt, precis som Justin brukar göra. Det är något speciellt med killparfymer.
”Så vad vill du göra?” frågade han när vi hade släppt taget om varandra.
”Jag vet inte. Gå och köpa oss varsin glass och sätta oss på stranden?” föreslog jag.
Julian kollade på mig, ”visst.”

JUSTIN’S PERSPEKTIV:

Jag hade dåligt samvete för hur jag hade bettet mig i morse mot Alyssa. Men jag ville inte att hon skulle vara med Julian. Visst, det kan vara vänner. Men jag vet mycket väl vad den killen kan göra.

”Justin, ska vi hitta på något? Det är fint väder och solen skiner. Vi sticker det stranden eller något.” Alfredo kollade på och inväntade svar.
”Sure. Jag ska bara hämta min mobil och byta byxor.”
Jag gick till bussen och byte snabbt om. Jag byte om till jeans short och kollade mig en sista gång i spegeln. Jag fixade till håret lite snabbt och sate på mig mina solglasögon.
”Kenny skjutsar oss.” hörde jag Alfredo ropa och jag gick ut ur rummet och klev ut ur bussen.
”Okej, jag är klar. Ska vi åka?”
Kenny och Alfredo stod redo vid bilen och vi alla hoppade in. Han startade bilen och sedan körde vi iväg.

”Jag släpper er här. Ring om ni vill bli hämtade.”
”Ja, och tack för skjutsen.” vi tackade och hoppade sedan ur bilen och började gå ner mot stranden. Det var, som tur var, inte så mycket folk på stranden. I alla fall inte där vi stod. Vågorna svepte in över sanden och folk badade. Jag tog upp mobilen och började knappa in et sms till Alyssa, även om jag träffade henne för mindre än en timme sedan saknade jag henne.
”Hey babe. När kommer ni tillbaka? Jag saknar dig.”
Mobilen vibrerade till och jag hade fåt svar, ”Hey honey. Jag saknar dig också! Vi kommer snart tillbaka, mamma provar en tröja i en affär och hon kan aldrig bestämma sig.”
Jag skrattade lite åt smset innan jag svarade, ”Haha, be henne köpa dig i alla fall.”
Jag lade ner mobilen i fickan och kollade på Alfredo som stod med sin systemkamera och fotade vattnet.
”Jag går till kiosken, ska du ha något?” Jag inväntade Alfredo’s svar, men han svarade inte. Jag ryckte honom i axel, ”Hallå?”
”Åh, nu förstörde du värsta bästa fotot…”
”Aja, ska du ha något i kiosken?” jag började sakta röra mig uppåt när Alfredo svarade,
”Jag tar en cola tack.”
”Ska bli.” Jag vände mig helt om och gick med snabba steg upp mot den lilla, vita kiosken.
Väl framme böjde jag på knäna lite och kollade in i kiosken där en gammal gubbe stod med ett vitt förkläde runt magen.
”Jag tar två color tack.” Gubben tog ut två iskalla dricker ur kylskåpet och jag stärkte fram en sedel till honom. Han gav mig växel och jag tackade.
Plötsligt hörde jag ett skratt jag mycket väl kände igen. Jag vände mig om och kollade runt. Jag gick runt i cirklar tills min blick fastnade på en mycket igenkänd tjej. Jag sken upp i ett leende när jag insåg att det var Alyssa som satt och åt en glass. När jag kom lite längre fram såg jag att hon satt med en okänd person. Det var i alla fall inte hennes mamma, men vem? Jag stod och granskade dem två ett tag, utan att bli påkommen.
Plötsligt slog det mig. Jag kollade på en unga killen som satt och skrattade bredvid Alyssa med en glass i högra handen. Jag visste mycket väl vem personen var.. Julian.


Postat av: Johanna

mer :D

2012-03-08 @ 22:02:12
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oh no!! ett till måste veta hur det blir nu när hon ska hem och allt!!!! :) SUPERBRA! :)

2012-03-08 @ 22:12:39
Postat av: Alice

Åhhhh skit bra!!! Drama drama drama! Hoppas inget dåligt händer bara....

2012-03-08 @ 22:44:15
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-03-08 @ 22:49:36
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Adde

omg fan vad spännande de är nu ,

meeeer

2012-03-09 @ 00:01:29
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Anonym

grymt as jätte bra :D

2012-03-09 @ 15:05:55
Postat av: jossan

SSÅ bra!!! vill ha mer det slutade så spännande

2012-03-09 @ 17:02:18
Postat av: Miss Awesome

Grymt!

2012-03-09 @ 20:53:54
Postat av: saga

AA, dramaqoueen! :D såå spännende! meer!

2012-03-09 @ 21:42:30
Postat av: Emma

Ah shit vad spännande :D Sjukt GRYMT!!!:D Snälla ett idag kan inte vänta längre haha:)

2012-03-10 @ 11:20:00
URL: http://beautifulbieber.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: