2012-06-23 | 21:24:56

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 81

"Justin?" ropade jag och inväntade svar. Men inget hördes. Jag fortsatte gå runt tills jag tyckte jag hörde gitarrspelande. Jag följde ljudet som kom ifrån Kendall's rum. Jag ställde mig utanför dörren med örat lutat mot och försökte lyssna på det, som antagligen Justin spelade.
"Over the mountains, across the sky. Need to see your face and need to look in your eyes..."
Det vart tyst. Jag öppnade sakta dörren och där låg Justin i Kendall's säng färdig fixad med en gitarr i handen.
"Förlåt om jag stör. Men jag skulle bara säga att alla kommer nu." Jag stod kvar vid dörren med ena handen på handtaget. Justin lade ifrån sig gitarren och reste sig upp. Han gick fram till mig och ställde sig bredvid. "Let's party."


ALYSSA'S PERSPEKTIV:
Festen var i full gång. Människor hade strömat in. Flera personer stod på dansgolvet och musiken dunkades ut från högtalarna. Kendall hade presenterat mig för massor med människor och berättat att jag är ny och att jag kommer börja på deras skola efter sommaren. Eftersom jag är en ganska blyg person och tillbaka dragen, så blev det bara några personer innan jag gick från henne och hamnade i köket, där det var lite lugn och ro. I köket var det uppdukat med massor öl, cider, vodka osv. Jag tog en cider och sedan ställde jag mig mot väggen och kollade på de olika personerna. Mitt på dansgolvet stod Kendall och dansade förfullt med några tjejer, antagligen från hennes klass. Jag skrattade till och tog en klunk från drickan.
"Står du här ensam?" Justin kom upp bredvid mig med en öl i handen.
Jag nickade, "Japp."
Han höll kvar sin blick extra länge och kollade på mig. Jag sneglade på honom och log, "Vad?"
Justin skakade på huvudet och tog en klunk, "Inget."
"Jo, säg." Jag slog till honom lite löst på armen för att få ur honom vad han tänkte på.
"Jag kunde bara inte släppa blicken från dig."
Jag bet mig hårt i läppen för att dölja det stora leendet som bildades på mina läppar. Vi båda sa ingenting efter det utan kollade runt.
"Vill du smaka?" Justin räckte fram ölen. Min blick drogs till ölen och sedan vidare upp mot honom. "Nja.." sa jag. "Kom igen. Lite kan du smaka?"
Jag tog snabbt tag i ölflaskan och tog en klunk. När jag svalde grimaserad jag pågrund av den lilla smaken. Justin skrattade innan och drack han med.
Jag satte handen för munnen. "Var det inte gott?" frågade jag.
Jag skakade ivrigt på huvudet, "Äckligaste jag någonsin druckit." Jag tog några klunkar av in cider för att gå bort ölsmaken i munnen, men jag fick dricka ganska mycket cider för att gå bort smaken helt. Justin hade nu förflyttade sig så han stod framför mig.
"Drick inte för mycket bara Justin." sa jag och kollade djup in i hans ögon. "Nejdå."
"Lova." sa jag. Justin satte upp sin hand och visa sitt lillfinger, "Pinky swear."
Precis innan vi skulle kortsa våra fingrar flygger några på Justin bakifrån.
"Bieber!" ropade en två killar och kramade om honom. Ett stort leende klarnade upp på Justin ansikte. "Dylan och Marcus. hey."
Genom att bara kolla på de här två killarna kunde jag se att de var dygnafulla.
"Jag.. ha.. saknat dig." stammade killen som hette Marcus fram. Justin skrattade och kolladepå honom. "Jag har saknat er med."
Dylan och Marcus vände sig sedan mot mig och släppte taget de hade om Justin.
"Hey, du är ju hans flickvän. Kelyssa." De gick och ställde sig precis framför mig och jag kände hur de båda stank. "Alyssa." rättade jag dem.
"Hon var min flickvän..." hörde jag Justin säga med en låg tonart. Dylan tappade nästan hakan, "Så hon är singel?" Jag skrattade. 
"Fan vad snygg hon är Justin. Du är lycklig med att ha haft henne i sängen." Precis när Marcus sa det drack Justin, vilket resulterade till att han började hosta kraftigt. Dylan och Marcus hade sina blickar på mig hela tiden och jag kände mig lite vilket kändes ganska obehagligt.
"Dylan, Marcus!" Någon skrek deras namn och vinkade dit dem.
"Ska ni med ut eller?" Marcus kollade på Justin och sedan på mig. "Vill du?" Justin kollade på mig. Dylan och Marcus började gå så det bara var jag och Justin kvar. "De kommer våldta mig!" sa jag och spärrade ut mina ögon. Justin skrattade, "Nej då. Jag finns här." sa Justin stärckte fram sin hand. Jag kollade på honom och sedan drog jag fram handen för att greppa tag om honoms.

Utanför var festan nästan lika galet som den var inomhus. Det var så mycket folk så man fick tränga sig fram. Justin höll fortfarande ett hårt grepp om min hand när vi gick förbi ett tjejgäng. Jag visste att många skulle kolla snett på mig idag, men att ett tjejgäng helt plötsligt vänder sig om och att alla blickar är mot mig, hade jag inte väntat mig. Jag fortsatte gå framåt och låtsades som ingenting när någon plötsligt lägger krokben för mig så att jag nästan höll på att snubbla, men lyckades ställa mig till rätta innan jag fann marken. "Vad gör du?" ropade jag till tjejen som stod och flinade till tyst. "Jag gjorde ingenting, du snubbade av dig själv." Tjejen hade små korta jeansshort som satt så högt upp att man nästan kunde se rumpan, tröjan var så liten så man att brösten höll på att trilla ur. "Du satte ju krogben för mig." sa jag och kollade strängt på henne. "Jag?" Hon pustade och kollade bak på tjejerna som verkade vara med i hennes gäng. "Vad håller du på med?" Justin kom emellan och ställde sig lite framför mig.
Tjejen ändrade genast ansiktutryck och kollade på Justin, "Ingenting." svarade hon lite tyst.
Jag kollade på henne och rynkade på ena ögonbrynet, var hon seriös?
"Inte. Du kanske du ska gå hem och lägga dig, för klockan är mycket för små tjejer." sa Justin och innan jag drog med honom bort. Han vände sig om och lade sina armar runt mig bakifrån. "Bry dig inte om dem." Jag kände hur argheten steg inom mig. "Alyssa." Justin stannade mig och vände mig om så jag hamnade framför honom. Jag kunde se hur tjejerna stod kvar på samma ställe och iakttog allt vi gjorde. "Låt inte dem hindra dig från att ha roligt ikväll." Jag nickade.
"Lova!" sa han. "Ja." svarade jag innan han kramade om mig.

Jag brydde mig ärligt talat inte mer om tjejerna utan fortsatte ha roligt. Justin och jag valde att gå in istället och se vad Kendall, Chaz och Ryan hade försig. "Jag tror de sitter i någon soffa någon stannas, iallafall Ryan." sa Justin när vi letade efter dem. Precis som Justin sa, satt Kendall, Chaz och Ryan i en soffa. Fast Ryan hade någon tjej bredvid sig som jag inte kände igen. "Yo, Alyssa och Bieber." Chaz höll upp en öl i luften. Vi gick och satte oss bredvid dem i soffan. "Vad gör ni?" frågade jag dem. "Vi hade tänkt leta efter er för Alexia här har en lek vi kan köra." Kendall pekade på tjejen som satte bredvid Ryan. "Är ni med?" fortsatte hon.
"Jag är!" sa Justin. Alla blickar hamnade på mig, "Beror på vad det är."
"Okej, Alexia berätta." sa Chaz.
"Leka heter 'Jag har...' och det går ut på att man frågar saker, tex. Jag har flygit flygplan och har man då gjort de ska man dricka fem klunkar öl. Har man aldrig gjort det, dricker man inte."
Alla vände återigen blickarna mot mig, "Jag är defenetivt inte med."

Leken höll precis på att startas och alla satt runt ett bord. Men pågrund av platsbrits, då det bara fast fem stolar, fick jag sitta i Justin knä. De alla hade varsin öl framför sig och Alexia började att ställa den första frågan. "Och vi börjar enkelt. Jag har varit utanför Kanada."
Alla drack förutom Chaz, "Jag förstår inte. Ska jag dricka nu?" frågade han. "Om du har varit utanför Kanada ska du dricka." Chaz nickade innan han klunkade i sig fem klunkar öl.
Kendall stod på tur med att fråga, "Jag har varit kär." Samma som förut drack alla återigen.
"Töntigt frågor. Jag har haft sex." sa Ryan och jag kollade runt. Alexia, Kendall, Chaz drack, tills alla kollade på Justin som sakta tog tag i sin flaska och drack. Jag kände hur jag blev rosig och kinderna och jag kollade därifrån. "Omg, har ni gjort det?" Kendall fick ett stort leende på läpparna och kollade på mig. Ingen svarade. "Men svara på!" ropade hon och kollade glatt på oss. "Yep." svarade jag och kliade sig i håret. "Aw, vad sött." Jag började ana att Kendall hade fått i sig lite mycket dricka och började tappa kontrollen över sig själv. Hon reste sig upp från stolen och och fram till mig och Justin. "Kan inte ni bara bli tillsammans? Ni är så snygga tillsammans, och sedan kan ni skaffa barn-" Jag avbröt henne, "Kendall!"
Hon kramade om mig och Justin samtidigt, "Jag skojade bara. Men ni kan skaffa barn senare."
Jag skakade på huvudet och skämdes. "Jag håller med henne." viskade Justin tyst i mitt öra.


Festen är inte slut än, resten kommer i nästa del! Hoppas ni gillade kapitlet och för att nästa ska komma snart, vill jag ha mer kommentarer! Så kommentera på för att få nästa snabbare.

Sneak peak till nästa: Någon blir full... ;)








Postat av: sabina.a

Sjukt bra! Mer!

2012-06-23 @ 21:41:54
Postat av: Anonym

NU MEEEER!! VILL HA MEEER!! :D:DD

2012-06-23 @ 22:21:35
Postat av: Anonym

Gryyyymt. Hoppas att det händer någonting som innefattar drama :D

2012-06-23 @ 22:56:46
Postat av: Becka

Grymt bra! Hoppas på drama i nästa kapitel. :)

2012-06-23 @ 23:34:04
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Anonym

Måste ha det nu, grymt!

2012-06-23 @ 23:47:25
Postat av: Anonym

MEEERR!! hahahah jag vill att ALLA ska bli fulla och bli crazyyyy!

2012-06-24 @ 00:02:24
Postat av: Anonym

As bra !:)

2012-06-24 @ 00:19:24
Postat av: saga

Ihiihi vet du hur mycket jag har längtat efter detta kapitel :D
Jag vill ha nästa så snart som möjligt! <3

2012-06-24 @ 01:14:03
Postat av: Isabella (tinkerbella.blogg.se)

Svar: åh tack! :) Jag tar med fjärrutlösare så att fokusen kommer rätt direkt! Kram

2012-06-24 @ 17:00:38
URL: http://tinkerbella.blogg.se
Postat av: Anonym

Sjuuuukt bra :D

2012-06-24 @ 17:25:41
Postat av: Anonym

MER MER MER

2012-06-24 @ 17:25:53
Postat av: Liv

Åhh, jag hoppas nästa kommer upp snart!! Längtar sjukt mycket, man vill ju veta hur detta slutar! <3 Älskar din blogg. kram

2012-06-24 @ 22:37:55
Postat av: Adde

Mer <33

2012-06-25 @ 01:27:34

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: