2012-06-21 | 14:11:16

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 80

"Händerna på täcket Justin." Han sade ingenting.
För varje minuter som gick kände jag hur Justin, så diskret som möjligt, flyttade sig närmare mig så han tillslut låg med sin mage mot min rygg. Jag orkade inte flytta på mig eller något då jag var så trött så att mina ögon skulle slå igen vilken sekund som helst. Precis innan jag blundade helt, kände hur en arm läggs om min midja och den låg kvar där.
Ska jag vara ärlig så kändes det okej. Jag kände mig trygg.

ALYSSA'S PERSPEKTIV:
"Aww."
"Kolla på dem. Ta kort."
Jag vaknade av några röster. Sakta öppnade jag ögonen och blickade några gånger för att få en skarp skärpa.
"Tog du?" Direkt kunde jag tyda att Kendall iallafall stod i rummet. Jag kollade på dem och märkte sedan att jag inte alls låg i den position som jag lade mig i igårkväll. Justin's armar var slingrade runt min midja och mina var runt honom. Mitt huvud vilade mot hans bara bröstkorg och våra kroppar var som fastlimmade mot varandra. Fort losade jag greppet jag hade runt honom och gjorde andrum mellan oss. Jag satte mig raklång upp i sängen och stirrade på Kendall och Chaz som stod bredvid varandra och log stort.
"Ut!" ropade jag och de började skratta. Jag gnuggade mig i ögonen några gånger och sedan sträckte jag på mig.
"Vadå, vi vill också uppleva era nyförälskade stunder." sa Chaz med en bebisröst.
Jag blängde på honom, "Det är ingenting mellan mig och Justin."
Jag kollade på Justin som fortfarandra låg helt stilla och sov, djupt. Försiktigt klev jag ur sängen för att inte väcka Justin. Kendall och Chaz hade lämnat rummet när jag sa att ingeinting var på gång mellan mig och Justin. Jag tog sedan upp min byxor jag hade låtit lega kvar på golvet sedan igår och drog på mig dem innan jag klev ut ur rummet för att gå ut till dem andra.

Solen lyste starkt på oss när vi satt och åt frukost utomhus.
"Hände verkligen ingenting igår?"
Ända sedan jag har klivit ut ur sovrummet hade Kendall varit på mig varenda sekund med att fråga om någonting hände mellan mig och Justin, eller om vi var tillsammans igen.
"För sista gången. Ingenting hände mellan oss, vi sov. Det är ju inte så att det är första gången vi gör det." Kendall tog upp en sked med flingor och åt den innan hon svarade,
"Man kunde iallafall se att ni gillade det." sa hon reste sig upp för att sedan gå in igen.

En timme hade redan passerat och Ryan hade vaknat till liv, men inte Justin. Så efter att vi hade diskuterat om vi skulle väka honom eller inte, så kom vi fram till att vi skulle väcka honom. Men det gick från att vi skulle väcka honom till att det bara var jag som skulle göra det i slutändan. Jag gick till sovrummet, öppnade försiktigt dörren och min blick drogs direkt till Justin som låg där och sov så ljuvligt.


"Justin." Jag skakade om hans arm lite löst för att få honom att vakna. Hans ögonfransar fladdrade till lite innan två trötta ögon kollade på mig.
"Godmorgon." sa jag och log mot honom. Han rörde lite på sig och gäspade.
"Godmorgon." svarade han med en mörk morgon röst. Han drog upp persiennen och lät solljuset tränga in i rummet. Justin blunade hårt, antagligen för att ljuset vart för start för hans ögon. "Shit vad trött jag är." sa han och gäspade ytterliggare en gång. Han hoppade upp lite så att han låg och lutade sig mot sina armbågar. "Har du inte sovit?" frågade jag.
"Knappast. Har haft fullt upp med att kolla på en vacker tjej som sov så sött."
Han flirtad med ena ögat, bet sig löst i läppen och såg allmänt snygg ut. Även fast han vaknade för några ynka minuter sedan så såg han bra ut?! Om ändå man själv vore en sån.
Dörren flyger upp och instormande kommer Kendall och är överexalterad,
 "VI SKA HA PARTY!" Justin och jag kollade på varandra och rynkade på ögonbrynen.
"När då?" frågade jag. "Idag, ikväll. Men vi måste fixa iordning så kom nu."


Timmar hade passerat och jag var nu hemma för att fixa iordning mig för festen, eller jag var redan i ordning för att bege mig mot Kendall igen. Städningen hade gått fort och vi hade fixat i ordning med allt. Killarna hade även varit och inhandlat massor med saker, så det enda som fattades nu var alla männsikor som skulle komma. Först var jag lite fundersam på om det verkligen skulle bli en stort fest eftersom de anlade festen på samma dag som de kom på att de skulle ha någon, men Kendall hade bara svarat att det spelar ingen roll när man bestämde det för Stratford var så litet så att fick redo på det ändå.
Jag satte på mig min rosa, tajta klänning tillsammans med mina högklackat. Jag kollade mig en gång i spegeln som fanns i hallen och smörde in läpparna med läppglans innan jag ropade hejdå till mamma och pappa för att återgå till Kendall's hus.
Jag var tvungen att gå sakta då mina klackar var mer än 10 centimeter och gjorde faktiskt lite ont.
Jag närmade mig huset och när jag var framme så klev jag rätt in och mötes direkt av Kendall i ordning fixad.
"Du skojar." sa hon och kollade på mig. Jag började skratta när jag förstod vad hon suftade på. Båda hade satt på sig en nästan likadan klänning, högklackat och utsläppt hår.


"Vart är de andra?" frågade jag.
"Chaz är på baksidan, Ryan är på toa och Justin.. Ja, det vet jag inte. Men leta reda på honom och säg att de kommer nu."
Jag nickade och sedan började jag gå runt och leta efter honom. Jag kollade först nedrevåningen, men fann honom inte. Så jag gick försiktigt uppför trappan, noga med att inte ramla, och började kolla däruppe.
"Justin?" ropade jag och inväntade svar. Men inget hördes. Jag fortsatte gå runt tills jag tyckte jag hörde gitarrspelande. Jag följde ljudet som kom ifrån Kendall's rum. Jag ställde mig utanför dörren med örat lutat mot och försökte lyssna på det, som antagligen Justin spelade.
"Over the mountains, across the sky. Need to see your face and need to look in your eyes..."
Det vart tyst. Jag öppnade sakta dörren och där låg Justin i Kendall's säng färdig fixad med en gitarr i handen.

"Förlåt om jag stör. Men jag skulle bara säga att alla kommer nu." Jag stod kvar vid dörren med ena handen på handtaget. Justin lade ifrån sig gitarren och reste sig upp. Han gick fram till mig och ställde sig bredvid. "Let's party."


Det skulle kommit ett kapitel igår, men kom hen runt två på natten och var för trött för att sätta mig och skriva. Hoppas detta kapitel blev bra!

Det är en mycket speciell dag idag för biebzdream som ni kommer få reda på lite sneare! Någon som kan gissa vad det är? ;) Glöm inte att kommentera för jag älskar att sitta och besvara dem! Puss.


Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-06-21 @ 14:41:13
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: ebba

1 år!!!! GRATTIS :D<3

2012-06-21 @ 14:42:58
Postat av: Anonym

Åhhh sjukt bra!! Vill bara ha mer mer och mer!! :D

2012-06-21 @ 14:49:43
Postat av: Sara

Bra!:D

2012-06-21 @ 15:09:39
Postat av: Alictin

Grymt!

2012-06-21 @ 15:34:26
URL: http://alictin.blogg.se
Postat av: Linnea

Jag älskar det! Det är underbart att du bygger upp För att få en så bra och trovärdig återställning av förhållandet som det bara går! Det här är faktiskt min favoritnovell, det händer lagom mycket och framför allt är den trovärdig! Fortsätt som du gör, för du är bäst!

Svar: Åh, sötnos! Vart bor du? Jag vill komma hem till dig och bara ge dig världens bamse kram just nu! Miljoner tack och du ska bara veta hur mycket jag uppskattar sådan här kommentarer, de får mig att må så bra och de gör att jag bara vill skriva mer och mer! Puss på dig! <3
biebzdream.blogg.se

2012-06-21 @ 18:35:22
Postat av: sabina

sjukt bra som vanligt!

2012-06-21 @ 21:25:34
Postat av: Anonym

När kommer nästa kapitel? Jag liksom kommer vänta på den föreeviggtt!!! :D:D:D:D <3

2012-06-21 @ 22:49:25

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: