2012-06-20 | 01:14:44

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 79

Justin kollade på mig, men bara skakade på huvudet, "Därför."
"Du är bara en dålig förlorare Justin. Men vi ses imorgon, jag ska lägga mig nu."
Ryan lämnade rummet och gick iväg. Fort reste sig Justin från sin plats och gick fram till mig.
"Du kan vill avsluta det där du påbörjade?" Han gick och ställde sig framför mig så att det bara var några unka centimeter mellan oss. Han placerade sina händer på mina höfter och tryckte mig närmare honom så kroppskontakt skapades. Jag bet mig i läppen och kollade på honom.
"Vänner var det Justin. Godnatt, vi ses imorgon."
Jag tog sedan bort hans händer från mig och började gå därifrån. När jag hade gått några steg vände jag mig om och gav honom en sista blick. Han stod där med händerna i sina fickor och bet sig löst i läppen. Kunde han vara mer perfekt?!


ALYSSA'S PERSPEKTIV:
Sakta öppnade jag dörren in till Kendall's rum, som hon tidigare hade sagt att jag skulle sova i. Men redan ett kliv in märkte jag att jag inte kunde sova där. Kendall och Chaz låg och höll om varandra medan de sov så sött. Jag log ett leende innan jag vände mig om och begav mig ut igen för att hitta ett nytt ställe att sova på. Med långsamma steg gick jag i hallen påväg mot ett nytt sovrum, där jag antagligen skulle kunna få plats. Men lyckan varade inte längde då den sängen var upptagen utan Ryan. Jag stängde tyst dörren efter mig så att ingen skulle vakna till liv. Jag tog ett djupt andetag och började tänka på var jag skulle sova.
Den enda tanken jag kunde komma på just nu var soffan. Så med tröttna steg drog jag mig åt vardagsrummet för att lägga mig i soffan.
Väl nere så satte jag mig i soffan och tog fram mobilen. Jag klickade upp facebook appen och kollade igenom news feeden och gillade några saker.
"Ska du inte gå och lägga dig?" Justin röst fick mig att rycka till och jag kollade upp från mobilen.
Jag suckade, "Jag har ingen stans att sova, förutom soffan." Jag lade ena handen på sofftyget.
Justin kollade runt, "Kendall's rum?"
"Sover hon med Chaz."
Han nickade, "Gästrummet?"
"Sover Ryan i." svarade jag.
"Och det andra sovrummet har jag." sa han och skrattade. Jag skrattade lite med honom och sedan vart det tyst.
Vi sa inte något på några minuter innan Justin ryckte till och skakade ivrigt på huvudet,
"Nej, men förlåt. Jag kan sova på soffan." sa Justin och sträkte ut armarna för att visa vägen till sitt sovrum.
"Nej, men det är lugnt." Jag log mot honom, men han verkade inte acceptera det då han bokstavligt talet tog tag i mig och drog upp mig från soffan för att styra mig mot sovrummet.
"Sov här nu, så sover jag i soffan." Han höll på att lämna mig ensam i rummet, då det var jag som tog tag i honom. "Vi båda kan sova i den här sängen."
Jag pekade på sängen, "Den är tillräkligt stor för att vi båda ska få plats. Jag menar, det är ju inte första gången vill sover tillsammans om man säger så."
Ett leende sprack upp i Justin's ansikte, "Vill du?"
"Ja, annars hade jag inte föreslagit det dummer. Kom nu." Jag slog till honom löst på armen innan jag lämnade rummet för att gå på toan och tvätta av mig sminket.

Jag torkade ansiktet med en handduk och kollade mig i spegeln. Jag hände tillbaka handduken på kroken och sedan lämnade jag toaletten för att en gång för alla försöka få lite skönhetssömn. Jag försökte ta så tysta steg jag kunde, för de andra skulle nog lätt kunna vakna annars och ingen av dem är speciellt roliga när de är trötta. Jag öppnade sovrumms dörren och precis vid sängen står Justin, tröjlös och sätter handen bakom huvudet.

Jag vart som mållös. Visst hade jag sett hans mage förut, men det var något annorlunda nu. Just i det ögonblicket växte det massor med fjärilar i magen som bara ville komma ut. En elektrisk elstöt sköts från tårna upp till huvudet och satte i gång min kropp.
"Jag bäddade i ordningen." sa Justin och pekade på sängen. Min blick vandrade vidare mot sängen och Justin hade bäddat i ordningen med kuddar, täckte och en filt.
"Varför har du en filt?" frågade jag och tog upp den från sängen.
"Jag hittade bara ett täckte, så jag tänkte att du skulle få det så kunde jag ta filten."
Jag putade med under läppen och kollade på honom, "Det var snällt tänkt, men du ska inte behöva sova med en lite filt. Vi kan dela täckte."
Ännu en gång såg jag hur världens störta leende dök upp i hans ansiktet och han bet sig i läppen för att försöka förhindra det.
Jag gick och ställde mig framför spegeln för att sätta upp håret i en knut och sedan tog jag av mig mina byxor. Visst kändes det lite konstigt, men trosor och bikini är väl ungefär samma sak? Eller? Jag behöll iallafall tröjan på mig.
Justin hade redan lagt till i sängen och kollade på mig, "vad?" frågade jag.
Justin skakade på huvudet, "Jag trodde jag aldrig skulle få uppleva det här igen."
"Uppleva vadå?"
"Att ens skulle kunna prata med dig igen, jag hade ingen aning om att jag skulle få dela säng med dig."
Jag fnös till, gick och hoppade ner i sängen, "Tro inte för mycket nu Bieber. Vi ska bara sova." Jag drog täcket över oss och vände mig om så att jag hade huvudet in mot väggen. Jag kände hur Justin lade sig med huvudet åt mig håll, men jag gjorde ingenting.
Helt plötsligt känner jag hur en kall hand läggs på mitt ben och han strök den upp och ned.
Det kändes som om en jordbävning på gick inuti mig varje gång han berörde dig. Vare sig jag ville eller inte så tog jag tag i hans hand och drog upp den ovanför täcket.
"Händerna på täcket Justin." Han sade ingenting.
För varje minuter som gick kände jag hur Justin, så diskret som möjligt, flyttade sig närmare mig så han tillslut låg med sin mage mot min rygg. Jag orkade inte flytta på mig eller något då jag var så trött så att mina ögon skulle slå igen vilken sekund som helst. Precis innan jag blundade helt, kände hur en arm läggs om min midja och den låg kvar där.
Ska jag vara ärlig så kändes det okej. Jag kände mig trygg.

Nattkapitel var här, som lovat!! :)

Jag har svarat på några kommentarer så kika in på de andra kapitelen som ni kommenterat och kolla om ni fått svar! Fortsätta kommentera, så svarar jag! :)

Postat av: Anonym

Jättebra! Sjukt bra uppdatering och jag vill bara ha mer mer och mer för det är så spännande !!! :D SJUKT BRA!

2012-06-20 @ 09:50:34
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-06-20 @ 11:01:37
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Anonym

Grymt!

2012-06-20 @ 12:02:21
Postat av: Liza

Wow! jag fattar inte hur du kommer på allt har försökt att skriva en novell men jag får bara hjärnsläpp :s kommer nästa del läggas upp idag? btw Älskar designen på din blogg och den är helt super skulle lätt kunna läsa den dag och natt om jaag kunde få en ny del varenda sekund :D... men det är näst intill omöjligt

puss ♥

Svar: Jag vet faktiskt inte själv hur ideér kommer upp i min hjärna, men jag bara låter fingrarna skriva. (Haha, det där lät lite konstigt..) Men om du inte kommer på något att skriva på din novell så kan du alltid försöka tänka på vad skulle vilja göra i den stunden eller vad du skulle vilja göra. :) Haha, du är så söt! Tusen tack underbara du! Jag skulle vilja ge er en ny del hela tiden, men har massor med andra grejor jag vill göra! Pusspuss ♥
biebzdream.blogg.se

2012-06-20 @ 14:04:57
Postat av: Bella yao ;)

Asbra ,du fan kung!:D mer,, mer.. o mer :)))))

2012-06-20 @ 16:43:46
Postat av: Anonym

Det här är min absoluta favoritnovell! Jag dööör för att den är så bra!! herregud jag kan nog inte ens räkna till hhur många gånger jag har läst om alla dina novller!!!!!!!!!!!! myckeeet kärlek till dejj

Svar: Nej men gud, tacktacktacktack!! Jag skulle vilja ge dig en stor kram just nu! Åh så söt du är! Puss! <3
biebzdream.blogg.se

2012-06-20 @ 22:33:17
Postat av: Anonym

Jättebra! :)

2012-06-20 @ 23:56:37
Postat av: Mathilda

guuuud va du skriver bra!!! längtar till nästa kapitel!! :D

Svar: Tack så jättemycket! Nästa kapitel är på ingång, kommer om någon timme eller så! :)
biebzdream.blogg.se

2012-06-21 @ 12:49:31

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: