2012-06-19 | 20:26:49

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 78

Vi hade precis beställt maten och väntade nu på att få den. Justin hade tagit incidensen jättebra och hade varit trevligt mot polisen, vilket jag gillade. I slutet hade polisen bett om en autograf till sin dotter. Justin hade bara skrattat och glatt skrivit på en liten papperbit.
"Så, här har ni maten och jag önskar er en trevligt måltid." en ungtjej gav Justin tre måsar med mat och han tog emot dem, och lade dem sedan i mitt knä för att starta bilen och köra iväg.
"Nu åker vi hem så ingenting mer kan hända." sa jag.
"Då ökar jag farten." sa Justin.
"Nej!" ropade jag högt och kolladepå Justin som bara skrattade, "Jag skojade."



ALYSSA'S PERSPEKTIV:
"Sedan ville polisen ha en autofgraf också."
Vi hade berättat varje liten detalj för de andra om händelsen som ägde rum förut.
"Haha, ville han ha en autograf?!" sa Ryan mellan skratten. Både jag och Justin nickade.
"Det kanske var till hans dotter eller något, var inte elaka nu." sa jag och kollade på de andra som åt maten. Justin, som satt snett över bordet, satt och granskade mig. Han hade redan ätit upp sin mat för länge sedan, men de som känner mig vet att jag absolut inte äter snabbt då jag alltid har saker att säga, iallafall när jag är hemma.
"Jäklar var mätt jag är nu." Chaz lutade sig bak på stolen och lade sina händer på sin mage samt blundade.
"Jag med." instämde Kendall och lutade sig mot Chaz. Själv hade jag massor mat kvar och tvekade på om jag skulle kunna äta upp allt själv.
"Vad ska vi göra nu då?" frågade Ryan. Alla kollade runt på varandra och började tänka. Jag har alltid varit riktigt dålig på att komma med förslag på vad man kan göra, alltid har jag gett förslag som att se film eller gå ut. Varenda gång.
"Vi kan ha Tv-spel maraton?!" ropade Ryan helt plötsligt.
Jag skakade ivrigt på huvudet, "Jag kan inte spela TV- spel."
De andra kollade på mig, "Har du aldrg spelat?" frågade Kendall.
"Nej."
"Jag kan visa dig." sa Justin med ett leende på läpparna.
"Bra, då kör vi." sa Kendall och reste sig från stolen. Jag tog bort hamburgaren från munnen när jag precis höll på att ta en tugga. Kendall, Ryan och Chaz reste på sig förutom Justin som satt kvar.
"Du kan äta klart, jag väntar." Han flyttade in ett snepp så att han satt mittemot mig.
"Tack." sa jag och började äta igen. Jag åt den sista tugan av burgaren och hade nu fullt med mat i munnen. Det kändes precis som om jag var en hamster, ni vet när de sparar kinderna med mat, precis så såg jag ut. Justin satt fortfarande och kollade på mig med en sådan där underlig blick.
Jag kuggade maten och sedan svalde jag, "Sluta kolla på mig." Jag tog en klunk av drickan och kolladepå Justin. "Varför skulle jag vilja sluta kolla på något så vackert."
Genast kände jag hur jag ändrade hudton på kinderna och jag kollade ner i marken.
"Sluta.."
"Aw. Du rodnar." sa Justin
Jag skakade på huvudet och hade fortfarande huvudet neråt. Han fick mig att känna mig så fin, så lycklig. Det kändes som om jag var nykär. Eller var jag kär i honom hela tiden?! En sak var iallafall säker, mina känslor försvann inte helt.


"Jag och Chaz, Justin och Alyssa och Ryan får vara ensam." Kendall stod framför tv och delade in oss i par. Jag vart med Justin, såklart, så jag gick och satte mig ner bredvid honom.
"Du kan vara beredd på att jag inte kan någonting."
"Jag visar dig." svarade han och lade en arm runt min axel och drog mig intill honom. Jag skrattade till och lutade mig mot honom.
"Först matchen spelas av Ryan mot Justin och Alyssa." sa Kendall.
Just nu var jag förvirrad, jag hade ingen aning om vad vi ens skulle spela.
"Vad sla vi spela?" frågade jag.
"NHL." svarade Ryan snabbt. Han satt redan med spel kontrollen i högstahugg och väntade på att vi skulle bli klara.  Justin greppade tag om våran kontroll och överlät den till mig.
"Men jag har ju sagt att jag inte kan spela." Jag kollade på honom och räkte fram kontrollen så att han skulle ta den.
"Kom." Han klappade med sina händer på sina lår för att visa att jag skulle sätta mig. Jag tvekade först, varför skulle jag sätta mig i hans knä? Men istället för att ifråga sätta så satte mig mig lugnt ner i hals knä. Han sa åt mig att hålla kontrollen framför mig, vilket jag redan gjorde. Han lade sedan sina armar runt mig och placerade sina händer över mina. Jag hoppade till lite av hans beröring, men det var ingenting som märkes. Han visade mig nära grejor man kunde göra och hur man sköt, passade osv. Det slutade tillochmed med att jag kunde köra lite själv.

Kvällen fortsatte och vi köra många matcher mot varandra. Efter några timmar hade Kendall tröttnat och tillochmed somnat i soffan, fast då var hon inte ensam. Chaz hade somnat tillsammans med henne så de hade beslutat sig för att gå och lägga sig. Så nu var det bara jag, Justin och Ryan kvar som spelade.
"Justin, du vinner alltid." sa Ryan besviket. Jag satt emellan de två och kollade när de spelade.
"Ge inte upp, matchen är inte slut." svarade Justin utan att en slita blicken från TV. Jag tyckte lite synd om Ryan eftersom han verkligen aldrig hade vunnit en match mot Justin. Inte ens vunnit i fia med knuff. Så för att göra så att Ryan kunde vinna en match, bestämde jag mig för att hjälp honom lite på traven. Jag hoppade närmare Justin så att vi hade kroppskontakt. Jag lade sedan min hand på Justins inerlår. Han kollade på mig med en snabb blick, innan han vände sig mot Tvn igen. Jag flyttade handen högre och högre upp och ju högre upp dessto större påverkan hade det på Justin. Jag hörde hur han började andas tyngre  och tyngre ju längre upp jag kom. Min hand närmade sig hans ljumskar och Justin började skaka på benet för att försöka få bort min hand, vilket han inte lyckades med. Han vände sig sedan mot mig, och höll kvar huvudet mot mig och kollade in i mina ögon.
"YES." Jag hoppade till av Ryan skrik. Fort tog jag bort min hand och hoppade ifrån honom lite. Justin kollade förvånat på Ryan, "Va?! Nej, jag kan inte förlora."
Jag skrattade till och sedan kramade jag om Ryan för att gratulera.
"Det är fusk." Både Ryan och jag kollade på Justin som hade kastat iväg kontrollen och lutat sig tillbaka i soffan.
"Varför?" frågade Ryan.
Justin kollade på mig, men bara skakade på huvudet, "Därför."
"Du är bara en dålig förlorare Justin. Men vi ses imorgon, jag ska lägga mig nu."
Ryan lämnade rummet och gick iväg. Fort reste sig Justin från sin plats och gick fram till mig.
"Du kan vill avsluta det där du påbörjade?" Han gick och ställde sig framför mig så att det bara var några unka centimeter mellan oss. Han placerade sina händer på mina höfter och tryckte mig närmare honom så kroppskontakt skapades. Jag bet mig i läppen och kollade på honom.
"Vänner var det Justin. Godnatt, vi ses imorgon."
Jag tog sedan bort hans händer från mig och började gå därifrån. När jag hade gått några steg vände jag mig om och gav honom en sista blick. Han stod där med händerna i sina fickor och bet sig löst i läppen. Kunde han vara mer perfekt?!


Ännu ett kapitel! Måste erkänna att uppdateringen har varit ganska bra på sistonde, eller vad tycker ni? Kan vara så att jag skriver ett till inatt. :)

Och just det, jag har fått nya blogg.se så jag kan svara direkt på era kommentarer vilket jag kommer göra oftare nu. Så om det är något ni undrar eller bara vill säga så skriv det så svarar jag! Måste även tacka för alla fina kommentarer jag har fått på sistonde där ni säger så fina saker som verkligen värmer. Jag skulle vilja åka runt i Sverige och åka till varenda en av er och bara ge er en varm kram, för det förtjänar ni! ♥


Postat av: Sandra

Ååh, kan inte vänta mer. Kan seriöst inte se någonting som du gör fel! För allting du gör är RÄTT! SÅ JÄVLA BRAA!! SNÄLLA SKRIV ETT KAPITEL INATT SÅ JAG HAR NÅGOT ATT VÄNTA TILL, DÅ JAG JOBBAR IMORGON!! <3<3 (jag är inte vuxen, jag är bara 14 x))

Svar: Du är så fantastiskt snäll Sandra! Åh vad glad jag blir!! Jag ska försöka att skriva ett kapitel inatt så du har något att längta efter! Tusen tack <3<3
biebzdream.blogg.se

2012-06-19 @ 20:38:49
URL: http://justinsmexybieber.blogg.se
Postat av: sabina

lika bra som alltid!

får alltid världens leende , när jag läser novellen!

2012-06-19 @ 20:49:03
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-06-19 @ 21:27:11
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: saga

Alltså man känner ju lixom i hela kroppen massa olika kännslor när man läser, sorg,lycka,irritation osv..
Du skriver riktiget bra tjejen! <3

Svar: Du är jämt så söt Saga! Tusen gånger tack! <3
biebzdream.blogg.se

2012-06-19 @ 22:54:53
Postat av: Anonym

Åhhh sjukt bra!!! Älskar handen på låret och lite teasing!

Svar: Tack! Vänta, det kommer lite mer teasing saker... ;)
biebzdream.blogg.se

2012-06-19 @ 23:13:03
Postat av: Zoe

asbra =)

2012-06-19 @ 23:17:56
Postat av: Alictin

Grymt!
Problemet är att man kan inte se när man har fått svar.

2012-06-19 @ 23:27:50
URL: http://alictin.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: