2012-06-07 | 23:17:06

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 74

”Saknar du honom?” Kendall inväntade svar från mig.
Jag bet mig löst i läppen, ”jag vet faktiskt inte.”
”Men kan du förklara för mig vad som egentligen hände. Justin har ju berättat för Ryan och Chaz, men jag vill höra historien från dig.”
”Justin sa att han ville ta en paus från mig och vårt förhållande till Kenny och jag råkade lyssna. Det var då jag bestämde för att jag inte ville fortsätta mitt liv med honom. Ungefär sådär såg det ut.”
Jag vände huvudet från Kendall och riktade det mot solen och blundade.
”Tänk att en liten sak kan bli så stor.”
”Tänk om jag aldrig hade träffat honom.” sa jag.
”Då hade du aldrig fått uppleva den bästa tiden i ditt liv.” fortsatte Kendall.
Jag kollade på henne och skrattade till, ”kanske inte.”


JUSTIN’S PERSPEKTIV:
”Justin!” Alfredo’s röst hördes genom toalett dörren.
Jag fixade till det sista med håret innan jag låst upp och gick ut.
”Vad är det?”
”Vi ska-” Alfredo stannade upp och granskade mig från topp till tå.
”Wow. Första gången man ser dig väl fixad denna vecka. Börjar du...”
Han kollade på mig med en blick som jag antagligen skulle förstå, men inte gjorde.
Jag flinade till och kollade på honom. Vad menade han?
”Vad menar du?” frågade jag.
Alfredo fortsatte in i rummet och gick och satte sig i soffan. Jag lämnade toaletten för att sedan sätta mig i fåtöljen som stod mittemot.
”Har du började komma över henne.”
Jag lutade mig mot stödet och suckade. Jag kollade ut genom fönstret och kollade på alla bilar som körde förbi. LA’s gator var väldigt trafikerade såhär dags på dygnet. Det hade redan gått en vecka sedan jag lämnat Frankrike efter händelsen.
Alfredo kollade på mig när jag vände mig mot honom.
Jag skakade på huvudet, ”Nej, och det kommer jag inte göra på länge Alfredo.”
”Du måste Justin. Hon har gjort sitt val och du måste utgå från det.”
Jag bet ihop käkarna. Varför förstod ingen? Inte ens mina bästa vänner förstod.
”Alfredo, du förstår inte. Alyssa gjorde så att jag kände mig som en vanlig tonårig kille. Och det är allt jag ber om ibland, bara få vara Justin – och det fick jag med henne.”
Han nickade, ”Men var det inte du som gjorde så allting hände? Eller jag menar inte så, utan du vet, sa att du ville ta en paus.”
Jag satte armbågarna mot fåtöljstödet och lutade huvudet där emot. ”Jo, men jag menade inte ta paus så det sättet att hon aldrig ville prata med mig mer.”
Alfredo drog upp telefonen från sin ficka, ”Vi kan ju alltid ringa henne?”
Han viftade med telefonen i luften för att visa att han tryckte in hennes nummer och singlar kunde tydas. Jag spärrade fort upp mina ögon och reste mig snabbt upp, ”Nej, Alfredo. Lägg på.”
”Chilla. Vi pratar bara med henne – eller jag kan prat-” Mer hann han inte säga innan en ängel röst hördes från telefonen och jag stelnade till. Som hypnotiserad.
”Alyssa.” Jag bara kollade på telefonen. Stod helt stilla.
”Alyssa, hej! Det är Alfredo.” Han skrattade till innan man hörde hennes underbara röst igen.
”Hej, det var längesedan!”
Alfredo kollade på mig hela tiden medan han pratade med henne. Jag satte mig ner i soffan bredvid Alfredo och lyssnade på varje liten detalj som sades.
”Ja, verkligen. Hur mår du?”
Jag hörde hur hon suckade lågt, ”Jag vet att du antagligen kommer berätta för Justin, eller är i hans närvaro för tillfället, men jag ska vara ärlig. Jag mår dåligt.”
Det högg till inom mig. I hjärtat.
Alfredo kollade på mig, och sedan pratade han med Alyssa igen, ”jag kan berätta för dig att Justin inte heller mår bra.”
Jag placerade pekfinger- och tumspetsarna mot näsryggen och försökte hålla inne de tårar som var på väg att falla.
”Nej, jag förstår det. Men jag måste tyvärr gå. Men det var kul att du ringde och vi får ses någon gång.”
”Ja, det måste vi. Du kan komma hit till LA så kan vi umgås, alla tillsammans?” frågade Alfredo.
”Hehe, ja, det får vi se.”
Det var det sista jag hörde av henne innan samtalet avslutades.
”Jag kan själv inte ge så goda råd – då jag inte upplevt det här, men ge henne tid så ska du se att hon kommer tillbaka.”
Precis när han avslutat sin mening knackade Kenny på dörren och sa att vi skulle åka till radio intervjun. Vi reste oss från våra platser och började gå mot dörren.
Jag vände mig mot Alfredo, ”Jag ska ha tillbaka henne i mitt liv, även om jag måste utsätta mitt eget liv. Jag behöver henne.”

*


”Vi är tillbaka med Justin Bieber. What’s up man?”
Radio intervjuarens röst hördes i hörlurarna. Jag fixade till mikrofonen innan jag lutade mig framåt och började prata, ”Bara lever livet, bro.”
”Så, kan vi förvänta oss någon ny musik inom snar framtid?”
Intervjuaren, som hette Michael, kollade på mig och jag började svara, ”Jag hade tänkt mig ett julalbum med några gamla låtar och kanske göra några låtar med andra artister.” Jag tog en paus för att kunna andas innan jag började prata på igen, ”Men ingenting är bestämt så jag kan inte lova er någonting.”
”okej, jag förstår.” Michael bytte några papper framför sig och läste.
”Vi har ett stort fan här i telefonen som ville prata med dig, så Maria, hör du oss?”
Vi väntade några sekunder innan en ljusröst hördes, ”hallå?”
”Maria, hej.” sa jag och hon började skrika, samtidigt som hon grät.
”Hur är det?” fortsatte jag.
”Det…är...bra. Jag älskar dig!” stammade hon fram.
”Aww, jag älskar dig med Maria.” sa jag.
”Maria, var det någonting du ville fråga Justin?” Michael började prata och vi alla inväntade nu hennes svar.
”Ja, när kommer du till Chicago?”
”Um, det vet jag inte än. Kanske på min nästa tour.”
”Okej, bye.” hörde jag henne säga innan allt avbröts och vi var tillbaka till bara intervjun igen.
”Vi tackar Maria och nu återigen till dig Justin, vad du haft för dig de senaste veckorna?” frågade Michael.
Fan. Vad skulle jag svara?!
Jag kollade snabbt på Kenny med en orolig blick.
Jag bet mig lite löst i läppen, andades djup och berättade.
”Jag har gjort ganska mycket, varit i Stratford och sedan varit i Frankrike.”
”Frankrike? Vad gjorde du där?”
”Tog en liten semester.” svarade jag enkelt.
”Med din flickvän Alyssa Jenner.”
Det högg till i hjärtan när han uttalade hennes vackra namn.
Tack gode gud hann jag inte svara innan han var vid mikrofonen och frågade en följd fråga,
”Vart är hon nu förresten?”
Jag drog håret genom håret och kliade mig på halsen, skulle jag svara? Tänk om jag förstör ännu mer utav henne liv nu. Tänk fort Justin, svara någonting!
Vi valde att leva våra liv på olika håll.”

ALYSSA’S PERSPEKTIV:
Mamma och jag hade bestämt oss för att ha en mamma-och-dotter kväll då pappa var på jobbet, som vanligt.
”Vilken film vill du se mamma?” frågade jag samtidigt som jag rotade i filmhyllan efter en mamma-och-dotter film. Antagligen skulle det bli någon drama film som man kommer sitta och gråta över i slutet.
”Spelar ingen roll, ta någon du!” hörde jag mamma ropade från köket. Hon kom senare in mig läsk, popcorn och chips. Hon placerade det på soffbordet innan hon satte sig i soffan med en filt över sig.
”Jag tar The Notebook.” jag stoppade in skivan i DVD och gick sedan och satte mig intill mamma i soffan. Jag lutade mig mot hennes axel medan hon lade armen om mig. Min mamma kommer alltid vara en av de få personerna som kommer ha stört plats i mitt hjärta. Hon är mer än en mamma för min, hon är min bästa vän. Jag lade filten, som bara mamma hade på sig, över oss båda för att sedan sätta på filmen och kolla.

Jag slutade kolla. Blundade. Jag kunde inte se mer. Allt jag tänkte på var honom. Hur mycket jag egentligen saknade honom, men vägrade erkänna. Hur mycket jag tycker allt är mitt fel. Jag saknar honom av hela mitt hjärta. Hans läppar, hur de mötte mina. Hur han tog på mig, hans beröringar som gjorde att man kände sig så trygg. Hans kroppsvärme som gjorde mig alldeles varm.
Vad hade jag gjort? Varför överreagerade jag? Eller gjorde jag det? Ja, det gjorde jag. Mycket.
Han tydliga käkben och hans hjärtformade, ljusa läppar. De underbara, oskyldiga ögonen jag hade sett in i när jag blev arg. Hur kunde jag? Hur?!

JUSTIN’S PERSPEKTIV:

Jag andades ut. Vände mitt huvud mot Dan som satt med gitarren i högsta hugg och kollade ut på den fantastiska publiken vi hade framför oss. Vi hade precis avslutat Favorite Girl och vi lyssnade på den respons vi fick. Jag älskar mina beliebers mer än något annat här i världen. De finns alltid här för mig och utan de hade jag aldrig suttit här, eller ens haft min chans i musikbranschen som jag nu har. Tack vare dem.
Men, mitt hjärta bultar för någon annan också. Alyssa Jenner. Tjejen med lyckan inom sig.
Så för att visa henne den kärlek jag har för henne så hade jag bestämt mig för att köra en speciell låt bara för henne.
När skriken hade lugnat ner sig lite rättade jag till mikrofonen som satt bakom örat så att jag kunde prata. Jag började med att ta en djup andetag innan jag började prata.
”Har ni någon gång varit kär?” Skrik hördes.
”Jag menar, har ni någon gång varit riktig kär så att ni inte vet hur ni ska bete er när ni är runt den personen omgivning?” Skrik blev ännu högre.
Jag skrattade lite, ”Har ni varit riktigt kära så det gör ont?”
Jag lät min blick vandra ut över alla fina fans i publiken och flera nickade stor med huvudet.
”Okej, har ni någon gång har varit kär i någon ni älskar, men sedan råkat göra ett litet misstag som kan göra så att ni delar på er? Snart skulle taket lyftas av allt skrik som uppstod här inne.
”Lyssna på mig nu, hur många av er är förälskade i någon just nu. Men den personen vet inte om hur mycket. Räck upp era händer.”
Hand efter hand räcktes upp i luften. Jag kollade upp och ett hav av händer var i luften. Jag kollade på Dan innan jag sakta räckte upp min hand i luften och såg hur flera av fansens miner ändrades.
”Wow.” var det enda ordet som kunde komma från min mun.
”Jag älskar varenda en av er som är här ikväll och låt aldrig någon trycka ner er. Tro på era drömmar och ni kommer hitta den rätta kärleken. Jag lovar er.”
Applåder och skri hördes, igen. Jag log lite och slickade på läpparna,
”Så ikväll hade jag tänkt köra en speciell låt för en väldigt speciell person som betyder så otroligt mycket för mig, men det inser hon inte. Vi alla gör misstag här i livet, men vi alla är värda en andra chans. Så jag tänkte köra Common Denominator för att visa hur mycket jag älskar henne.”
Dan började spela på gitarren och jag kollade ner i marken. Nu kör vi.



*

I'm never ever not,
Without your touch,
Every kiss that you give,
It gives me heart,
And to all the heart it can,
Jealous females hate it,
I'ma hold it down for you,
For you, woah, oh woah,
Common denominator,
Oh, yeah, woahh,
I don't wanna to go back,
Half of the equation, woah woah yeah,
Common denominator
Oh, oh, oh, oh,
Common denominator
Oh, yeah, woah

Just a fraction of your love fills the air
And I'd fall in love with you all over again…

Under tiden jag sjöng började minnen spelas av från tiden med Alyssa. Alla skratt, resor, sena sommarkvällar, filmkvällar… Allt.
Jag kändes hur jag började se suddigare och snart var mina ögon fyllda med tårar. Låten började lida mot sitt slut och snabbt var jag med att fortsätta på nästa låt, vilket var Never Let You Go. Jag började spela på introt men kände hur en tår rann nerför kinden, så jag avslutade snabbt och torkade snabbt bort den. Jag kollade mot Dan som log mot mig. Jag försökte sedan torka bort de resterade tårarna för att se kolla ut mot publiken. Bilder av Alyssa visades i min hjärna och jag bestämde mig då att jag ska ha tillbaka flickan i mitt liv. Jag älskar henne.



Ett långt kapitel åt er nu. Glöm inte att kommentera om vad ni tyckte om kapitlet eller om hela storyn.

I nästa kapitel möts dem igen... Opps, skrev jag precis det där.. ;)


Postat av: Sandra

MEER NU!! SNÄLLA!!!! JAG MÅSTE HA ETT TILL KAPITEL ATT LEVA PÅ!! :D:D

2012-06-07 @ 23:32:52
URL: http://justinsmexybieber.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sjukt bra ju!!! J+A = JA

2012-06-08 @ 06:02:36
Postat av: Annie

Sjuuuktbra!!!:D

2012-06-08 @ 14:10:01
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-06-08 @ 15:47:00
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: saga

Jag är helt mållös.. jag vet inte vad jag ska säga..

Jo!

Detta kapitel var magiskt. helt underbart. Fantastiskt. Speciellt. Otroligt. Vackert..

alltså.. ööhhm.. eh.. he.., Wow du är bra! ;s

2012-06-08 @ 21:14:31
Postat av: Justis's GIrlfriend

OMG ETT TILL KAPITEL , FETT BRA SOM VANLIGT :D

2012-06-08 @ 21:24:31
Postat av: sabina

omg jag började lipa som faan plus jag satt i skolan och läste alla kolla på mig! lipade seriöst såå braa!!!!!

2012-06-08 @ 21:35:35
Postat av: Sandra

Frågestund på bloggen, fråga vad du vill, jag svarar på allt! :)

2012-06-09 @ 01:05:46
URL: http://justinsmexybieber.blogg.se/
Postat av: Elena

Älskar hela storyn! Sen tio imorse har jag läst alla 74 kapitlen och alla var lika bra!

2012-06-09 @ 17:13:11
Postat av: Mia

ett ord - BÄST

2012-06-09 @ 23:18:43

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: