2012-01-06 | 23:06:33

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 40

ALYSSA'S PERSPEKTIV:

Att vakna upp och ha en av världens finaste personer bredvid sig är en sådan känsla som man aldrig trodde skulleexistera. Att vakna upp och ha den personens arm runt sig är också en känsla. Men att veta att personen snartkommer försvinna några veckor är inte alls en sådan bra känsla..

"Godmorgon", hörde jag Justin mörka morgon röst viska i mitt öra. Jag vände mig om.
"Godmorgon på dig med.", jag lutade mig framåt och pussade honom lätt på läpparna.
"Sovit gott?" undrade jag.
"Utmärkt.", svarade han och lade sin hand vid mig korsrygg.
"Bra.", svarade jag med ett leende på läpparna. Ett leende klarnade upp i Justin's ansikte.
"Kom.", han tog tag om mig och lade mig över honom. Jag vilade mitt huvud på hans bröstkorg och jag kundehöra hur hans hjärta slog. Justin slog runt sin armar runt mig och tog ett djup andetag.
"Vad är det?" frågade jag.
"Jag vill inte åka."
"Du måste Justin.. Alla dina fans, vad skulle de säga?"
"Jag vet. Men jag vill inte lämna dig."
Ett större leende än tidigare sken upp i mitt ansikte. Jag kollade upp så att jag kollade in i hans hasselbruna ögon."Och jag vill inte lämna dig."
Justin tog sina händer i mina armhålar, precis som att han bar på en bebis, och drog upp mig så att mitt ansiktevar mittemot hans.
"Jag kommer sakna dig." sa han.
"Jag kommer sakna dig mer Justin.", hans blick såg ledsam ut och han så inte så glad ut längre. Jag kysste honomlänge på han läppar.
"Justin, kom så umgås vi det sista med Chaz och Kendall innan vi åker hem."

"Och när hade ni tänkt åka?" undrade Chaz som stod och proppade i sin en macka.
"Vi tänka åka snart. Det tar ju ändå två timmar att åka hit." svarade jag. Chaz nickade till svars och drack sedanupp sin apelsinjuice som hade hade kvar i sitt glas. Kendall kom in till köket nuduschad,
"Vad pratar ni om?"
"Jag frågade bara när de skulle åka hem?"
"Jaha." svarade hon och kom och satte sig på kökstolen bredvid mig. Hon lutade sitt huvud mot min axel, "jag ärtrött."
"Men ni gick ju och lade er tidigare än oss igår?" sa jag.
"Nej.." svarade hon och Chaz hostade till på ett sånt där sätt när man nästan håller på att försäga sig. "Eller jo detgjorde vi." ändrade hon snabbt efter.
Jag och Justin kollade på varandra med ett stort leende.
"Chaz.. vad gjorde ni igår." frågade Justin och Chaz kind ändrade direkt hudton.
"Vi.. Eh, ja. Vi sov."
Justin skrattade till, "sure. Vad gjorde ni."
Kendall reste sig upp och gick fram till Chaz och kramade om honom.
"Det behöver inte ni veta." svarade hon.
Justin och jag kollade på varandra och började skratta lite tyst.
"Hade ni det.. Hur ska man säga det.. Mysigt?
Jag satte mina händer för min mun för att kväva mitt garv som höll på att komma.
Justin började också skratta och Chaz och Kendall visste inte riktigt hur det skulle agera.
"Men Justin, lägg av. Bara för du aldrig gjort det." sa Chaz och skrattade. Kendall klatchade Chaz' hand och sedanförsvann de ur köket.
"Aja, bara ni skyddar er. Jag vill inte se er på '16 and pregnant'." skrek Justin efter de och man kunde höra hur debörjade skratta. "Lovar." svarade Kendall och Justin flinade till.
Vi kollade på varandra och jag satte händerna för öronen och blundade, "för mycket information."


Justin och jag låg i våran säng och bara salppade. Kendall och Chaz tyckte att vi skulle få vara ensamma idag sådet hade gått ner till stranden. Jag hade gärna följt med eftersom det är minst 30 grader varmt idag. Men vi vartvunga att packa ihop våra grejer och sedan åka hem, sorligt med sant. Helt plötsligt började Justin's mobil ringaoch han tog snabbt upp den ur fickan.
"Hallå?.. Aa, hej mamma.. Jo, jag tänk-", mer hann jag inte höra innan Justin hade rest sig upp och gått ut. Jaglåg kvar i sängen och hade ingen aning om vad jag skulle göra. Efter lite tänkande bestämde jag mig för attbörjade packa ner allt i min resväska. Så jag reste mig upp från sängen och började ta mina grejer och lägga nerde i väskan.
Dörren öppnades och Justin kom in.
"Vad ville hon?"
"Inte så mycket. Hon frågade bara när vi hade tänk åka hem. Hon ville träffa oss ikväll."
"Jaha. Okej"
Justin nickade bara och sedan började han göra det jag höll på med. Packa.
Några timmar senare var vi klara med packningen och vi hade gjort i ordning vårat 'hus' vi hade fått låna underhelgen.
"Vad är klockan?" frågade jag Justin.
"Snart 4, så vi måste åka snart."
"Aa, men jag lovade Kendall att vi skulle åka förbi stranden innan vi åkte hem och säga hejdå."
"Sure." svarade han. Jag böjde mig framåt och pussade honom snabbt på läpparna.
Justin slickade sig om läpparna, "måste de jämt vara så korta?"
"Ja. Kom nu så packar vi bilden."
Justin gjorde som jag sa och efter några minuter låg våra väskor i bilen och vi var redo att åka.
"Vi har inte gjlömt något nu då?" frågade jag. Justin skakade på huvudet, "nej. Kom nu så åker vi."
Jag öppnade bildörren och sedan hoppade jag in i passagerarsättet.

"Kendall." svarade hon när jag ringde henne.
"Hej, vi är vid stranden nu. Men skulle ni kunna komma till parkeringen. Det är ganska många här och Justin kändedå inte för att gå ut."
"Förstår. Men vi kommer om två minuter." sa hon och precis som hon stod de vid våran bil två minuter senare.
"Ha det så roligt på touren och vi kommer sakna dig." sa Kendall samtidigt som hon kramade Justin.
"Jag lovar och jag kommer sakna er också." svarade han. När de släppte varandra kramade han och Chazvarandra.
"Men jag blir inte borta så länge iallafall."
"Nae bra. Då slipper vi ha en ledsen Alyssa så länge.." sa Chaz ironisk.
"Hey." sa jag och slog till honom på armen.
Vi alla började skratta, "men vi ska låta er åka. Vi ses." sa Kendall och sedan började hon och Chaz gå tillbaka tillstranden. Justin och jag gick in i bilen och sedan började den två timmar långa bil resan hem.


Mellankapitel.

Postat av: Johanna

mer :)

2012-01-07 @ 00:12:01
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: adde

mer <3

2012-01-07 @ 02:58:18
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: saga

Tjejen du äger! ;)

Jag tycker att det är ledsamt att justin ska åka.. :( Men det bästa är när han kommer tillbaka! :D

2012-01-07 @ 03:10:54
Postat av: bella

Super!!!

2012-01-07 @ 18:20:08
Postat av: Anonym

Bra

2012-01-07 @ 19:12:45
Postat av: Anonym

Awesome!! :D

2012-01-07 @ 20:35:10
Postat av: Nicole

Love it!!

2012-01-07 @ 20:36:26
Postat av: Anonym

awesome, meeer :D

2012-01-07 @ 22:22:39

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: