2012-02-10 | 22:29:09

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 49



ALYSSA'S PERSPEKTIV:


Vattnet svepte in över stranden och solen var på väg att gå ner. Ynka solstrålar syndes så att vattnet glittrade. Justin och jag satt i sanden och kollade på solnedgången.
”Jag är ännu en gång evigt tacksam att du tog hit mig.” sa jag och vände på huvudet så jag såg honom i ögonen.
”Du behöver inte tacka mig hela tiden. ”
”Jo. För jag är en dålig flickvän och vet inte var min pojkvän befinner sig.”
Han lade armen runt mig axlar och tryckte mot honom, ”du är absolut inte den sämst flickvänner. Du är den bästa jag har haft.”
”Har du haft andra?” frågade jag förvånat.
”Japp. Eller det var inget seriöst förhållande.”
Jag kollade upp mot honom, ”så hur var det? Var det typ en puss?”
”Faktiskt så har du rätt. Det kom till och med ut i tidningarna.”
Jag reste mig lite upp, ”kom det ut i tidningarna att du hade kysst din flickvän?”
”Ja, men det var bara en kyss. Inget mer.”
Jag kollade ut över vattnet igen och återgick till att lägga mig mot Justin’s axel.
”Dudå?” frågade han. Jag kollade frågandes på honom.
”Ja, har du haft några pojkvänner innan?”
”Ja, typ 100 stycken. Jag var populärast på skolan, helt klart.”
Justin kollade på mig med ögonen stora som golfbollar, ”va?”
”Jag skojade. Jag har haft en pojkvän innan, Pedro.”
”Hur var han då?”
”Han var...” började jag och sedan vände jag huvudet ut mot vattnet och kollade på det sista som fanns kvar av solen innan den skulle gå ner bakom horisonten.
”Han var bra. Han var underbar. Jag har många minnen med den killen. Men allt har försvunnit.”
Jag kunde tyda avundsjuka i Justin’s ögon. ”Men han är inget jämfört med dig.”
Justin började lee och bet sig löst i läppen. ”Men han var nog en bättre kyssare än dig.”
Justin’s haka föll till marken och hans ögon blev stora igen. Jag skrattade till.
”Nej, nu du.” Justin reste sig snabbt, men jag var snabbare. Plötsligt stod jag på mina fötter och sprang fort från Justin som jagade mig på stranden. Jag slängde en blick bakåt och Justin var alldeles för nära för att jag skulle kunna springa ifrån honom. Precis då kände jag hur några armar slingrades runt min midja och jag svingades upp i luften. Justin snurrade runt mig några varv innan han släppte ner mig i sanden. Justin lade sina händer runt min nacke och sakta böjde sig framåt. Han kysste mina läppar ömt. Jag placerade mina händer på hans mage.
” Yo estaba equivocado. Eres el mejor.”
Justin kollade på mig och jag såg hur han verkligen försökte förstå.
”Jag hade fel. Du är bäst.” översatte jag åt honom och kysste honom lätt.



”Vill du ha en glass innan vi går hem?” frågade Justin. Jag kollade snabbt på klockan.
”Den är snart 12 på natten, är det verkligen öppen nu?”
Justin rykte på axlarna, ”jag tror det. Men vi får väl kolla?”
Jag nickade till svars innan vi lämnade stranden och gick mot närmaste kiosk.

”Det ser öppet ut!” sa Justin när vi närmade oss en kiosk som bara låg några meter bort från stranden. Våra händer var samman flätade och jag gick och lutade mig mot Justin’s axel. Jag gäspade och Justin kollade ner på mig, ”trött.” Jag nickade och suckade nöjt.
Tjej fnitter hördes.  Jag släppte fort Justin’s hand och bakade några steg. Han stannade upp och vände sig om, ”babe. Vad gör du?”
Jag höll fingret över munnen och visade att han skulle vara tyst. Jag gjorde en gest som visade att han skulle kolla åt vänster, vilket att också gjorde. Det såg ut som polletten hade åkt ner, för när han kollade tillbaka på mig så nickade han. ”Jag går och köper glass. Vi ses sen.”
Justin han inte svara innan tjej skrik bröt ut och han blev omringad av tjejer i 14 års åldern.  
Jag kollade snabbt bak innan jag gick fram till luckan och började beställa glass.
”Vad får det lov att vara till den här unga damen då?” Gubben som stod bakom luckan var snabb med att fråga. ”Jag tar en vanlig vanilj glass och sedan en vanlig choklad.”
”Ska bli.”
Jag log åt honom. Jag kollade återigen på Justin där han stod och tog kort och signerade varenda liten grej tjejerna hade på sig.
”Stort fan?” Jag ryktes bort från mina tankar och vände mig åt gubben i kiosken.
”Va?”
”Stort fan? Ja, av Justin Bieber.”
Jag skrattade till, ”Ja. Jag är hans störta fan.”

Väl tillbaka vid tourbussarna så var glassarna uppätna och Justin hade kommit ifrån fansen.
”Vill du göra något eller ska vi sova?” Jag funderade. Jag hade blivit lite piggare av glassen, ”jag vet inte.”
”Du bestämmer… Vänta.” sa Justin. Han började gå mot bussarna och jag följde förvåningsvärt efter. Vi gick mellan bussarna och kom fram till en liten skatepark. Där stod Alfredo och åkte fram och tillbaka och gjorde några trix. ”Alfredo? Vad gör du ute nu?” frågade Justin.
Alfredo stannade upp och sken upp i ett leende när han fick syn på oss.
”Ska du säga. Du har show, meet and greet och genrep. Du borde sova.”
”Jag vet. Men Alyssa och jag var på stranden.”
Alfredo nickade, ”okej.”
”Kan man få låna brädan.” Justin kollade på Alfredo och han jag vänligt den till Justin, ”här.”
Justin tog ner brädan på marken och ställde sig på den med ena foten. Han tog sedan fart med den andra foten och han började åka. Han åkte fram och tillbaka och även han gjorde några trixs. Jag har då aldrig någonsin satt min fot på en bräda. Men jag antar att det var kul om man kunde det.

”Vad jag hett det börjar bli.” Justin tog dag i tröjlinningen och drog T-shirten över huvudet. ”Oj, hej Alyssa. Jag såg inte att du stod så nära. Det förklara varför det var så hett är borta.”
”Ha-ha.” svarade jag ironiskt. Han flinade till innan han gav tillbaka brädan till Alfredo och började med trötta kliv gå mot mig.
”Ska vi gå och lägga oss?” frågade Justin. Jag nickade som svar. Jag var förtrött för att öppna munnen. Mina ögonlock började bli tyngre och tyngre. ”Ey, Alfredo. Vi går och lägger oss vi ses imorgon. Eller rättare sagt idag.” Justin greppade tag om mina händer bakifrån och jag förde dem mot min mage. Han pussade min läpp på kinden och sedan började vi mot bussen för att få oss en natts sömn.








Postat av: Becka

Grymt!

2012-02-10 @ 22:45:21
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Johanna

GRYYMT!

2012-02-10 @ 22:58:24
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Adde

meeer <3

2012-02-11 @ 00:16:39
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Anonym

Bra :)

2012-02-11 @ 12:05:49
Postat av: Hanna

Vill ni vara med i våran blogg award?

Isf behöver ni bara kommentera detta här inlägget: http://justindrewbieberswe.blogg.se/2012/february/blog-award.html#comment

Och det finns även mer info om tävlingen där!

Vi hoppas verkligen ni vill vara med!

Kram!

2012-02-12 @ 17:05:21
URL: http://justindrewbieberswe.blogg.se/
Postat av: saga

Hihi dom är så söta tsm :)

jag älskar ditt sätt att skriva berättelser det blir som en film, seriöst du måste ha A+ i svenska :p

2012-02-12 @ 20:48:25
Postat av: Anonym

åh vad bra! Denna novellen är GRYM. Älskar den verkligen <3

2012-02-14 @ 16:11:01

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: