2012-02-23 | 23:19:51

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 53

ALYSSA'S PERSPEKTIV:

Jag öppnade försiktigt den stora, bruna dörren som skulle leda mig till Justin’s omklädningsrum. Jag stack in huvudet för att kika om det var rätt, och det var det. Inne i rummet stod Justin, fortfarande i scenkläderna, och pratade med sin mamma. Hans blick riktades mot mig och han klarnade upp i ett leende. Jag klev in med hela kroppen och stängde tyst dörren efter mig eftersom Pattie och Justin verkade prata om något allvarligt.
”Förstod du?” hörde jag Pattie säga.
Justin nickade överdrivet med huvudet, ”ja.”
”Bra.” sa Pattie och betonade r:et. Hon vände sig sedan om och tänkte gå ut när hon såg mig.
”Hej Alyssa.” sa hon tyst innan hon gick förbi mig och lämnat rummet.
Jag stod och vilade på ena höften när Justin börjar gå mot mig. Han sträckte ut armarna och tänkte krama mig när jag hejdade honom.
”Du får duscha först.” jag kollade på honom och pekade på hans hår, ”du är svettig.”
Han skrattade, ”aldrig.” Han böjde på sina knän så att vi var i jämnhöjd. Han svepte armarna runt mig och jag lade mina runt hans nacke. Han bar upp i luften och snurrade runt mig.
”Du får alltid som du vill.” sa jag tyst.
”Varje gång.” svarade han och flinade till.
Han började sedan gå mot soffan och försiktigt lade han ner mig, och var snabb med att lägga sig över mig.
”Kommer du ihåg vad du lovade?” viskade han mot mina läppar.
”Jag glömmer aldrig.” svarade jag och pressade mina läppar mot hans. Justin började bli mer och mer intensiv när jag lade min hand på hans bröst.
”Men inte här…” fortsatte jag.
”Det kommer ingen. Lovar.”
Jag slängde en snabb blick mot dörren som var stängd. Jag kollade tillbaks mot Justin’s mystiska ögon. Försiktigt började jag dra ner dragkedjan på Justin’s röda jacka och drog av den.
”Du vet inte hur mycket jag längtade till det här under konserten.” sa Justin. Jag skrattade till innan jag drog Justin närmare mig. Han borrade ner sitt ansikte mellan min hals och axel och kysste mig. Det var som om att han visste hur svag jag var för halsen. En elektrisk stöt flög genom kroppen och det kittlades till i magen, som om jag var nykär.
”Justin…” viskade jag tyst.
”Sch.” svarade han och kysste mig längs halsen.
”Justin, jag tänkte bara fråg-” In genom dörren kommer Pattie i full fart. Hon kollade på oss i någon sekund innan hon blundade hårt och satte handen för ögonen.
”Men kan vi aldrig få vara ensamma?” Jag kunde höra att Justin var arg på hans tonfall.
Pattie svarade inte utan vände snabbt på klacken och lämnade genast rummet. Hon slängde igen dörren med en hård smäll.
Justin suckade djup innan jag reste sig upp.
”Förlåt.”
”Justin. Du behöver inte ber om ursäkt för något du inte gjort. Det kommer fler chanser.” sa jag och log. Han log tillbaka innan han tog upp jackan från golvet och började gå mot badrummet.
”Jag ska bara duscha.” Han vände sig om mot mig, ”Du kanske vill joina?”
Jag skrattade till, ”haha. Nej, tack. Inte idag.”
Justin putade med underläppen och snyftade. Han vände sig sedan om igen med axlarna långt nere och klev in i badrummet och stängde dörren efter sig.


”Jag har inte pratat med Kendall på länge...” sa jag när Justin hade kommit tillbaka från duschen. Vi satt nu i bussen och funderade på vad vi skulle göra. Jag satt i Justin’s knä i soffan och vi båda höll på med våra mobiler. Jag klickade fram kameran och drog bort mobilen lite för att få med både mig och Justin. Justin klickade på ”pilen” i det högra hörnet för att vände på kameran, eftersom man kan ta på båda sidorna på en iPhone 4.
”Lee.” sa jag till Justin. Jag hann ta innan Justin ens hade reagerat.
”okej, vi tar en ny.” Jag riktade kameran mot oss igen. Jag kände Justin’s fylliga läppar mot min kind och jag log stort.
”Aw, vad gulligt.” sa jag och granskade kortet. ”Detta ska jag skicka till Kendall.
Precis som jag sa så skickade jag kortet med texten, ”Jag är hemma ♥”
Det tog exakt 5 minuter innan Jag hade fått svar, ” Aw, ni är då söta. Du och Justin, jag och Chaz. Skype nu?!”
Jag svarade inte utan drog med mig Justin in till sov rummet och drog fram datorn.


”Kendall, Chaz!” Den båda sken upp i leenden när vi såg varandra genom data skärmen.
”Hur kan ni vara tillsammans? Jag menar, är inte du hos din farmor?” Kendall riktade frågan mot mig.
”Justin lurade hit mig.” jag vände mig mot Justin där han låg och flinade, ”dessutom tog han hjälp utav min mamma.”
”That’s right bro!” sa Chaz helt plötsligt och Justin skrattade.
”Gick konserten bra igår?” fortsatte han fråga.
”Ja, eftersom denna tjej fanns vid sidan av...” Han borrade in sin näsa i min kind.
”Ganska komiskt att tjejen som var din OLLG hette Alyssa.” sa Chaz och skrattade.
Justin och jag skrattade, ”det var Alyssa som var OLLG..” svarade Justin.
Chaz slutade genast att skratta, ”igår?”
”Ja.”
Chaz och Kendall kollade på varandra utan att säga något, likså gjorde jag och Justin det.
”Hallå, har det hänt något eller?” frågade jag.
”Alyssa, gå inte in på twitter.” sa Chaz allvarligt.
Jag svarade inte utan klickade snabbt upp internet. Justin var snabb med att dra datorn ifrån mig, som om att han visste.
”Han sa inte…”
”Justin, ge mig datorn.”
Justin funderade en stund innan han sakta övergav mig datorn. Jag skrev in twitter.com och loggade in. Mina följare hade höjts till 289 000 följare och jag hade fått massa mentions. Min blick vandrade vidare mot TT listan och jag läste dem tills min blick fastnade på den som var högst upp. Det kändes som om allting bara föll.


Förlåt för segt kapitel! Men jag kommer inte kunna uppdatera imorgon och kanske inte lördag, så därför ville jag ge er ett snabbt idag! :) Kommentera!



Postat av: Johanna

GRYMT!!

2012-02-24 @ 00:37:23
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Alice

Jättebra!!!!

2012-02-24 @ 01:15:31
Postat av: Anonym

Awesome! :)

2012-02-24 @ 09:05:17
Postat av: Sofie Emma Aurore

svar på kommentar:

------------------

det låter perfekt för isånnafall har du en ny läsare inatt. eller det kommer du säkert ha iaf men kommer vara lite jobbigt att hålla på o hoppa mellan månader m.m.

när sa du att novellen började? :) kram

2012-02-24 @ 13:15:56
URL: http://sofieschilcher.blogg.se/
Postat av: Anonym

jättebra!! :D <3

2012-02-24 @ 13:20:12
Postat av: Anonym

hej gör du länkbyten?

2012-02-24 @ 18:36:40
URL: http://mystoorie.blogg.se/
Postat av: Nathalie - FOTO&DESIGN

SV. Hej! Du får mejla så ska jag se vad jag kan göra ;)

2012-02-24 @ 23:52:16
URL: http://torpenbergs.blogg.se/
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-02-25 @ 00:20:14
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Adde

mer <3

2012-02-25 @ 00:33:43
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Hanna

Mer! Grymt :)

2012-02-26 @ 11:27:46

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: