2011-09-26 | 18:22:33

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 6



ALYSSA’S PERSPEKTIV:


När Kendall och jag var klara gick vi ut ur huset. En skön sommarkväll höll på att komma och just nu älskade jag livet. Visst känner jag inte Kendall så jätte bra, men det kommer ändras innan kvällen är slut. Hoppas jag iallafall. Just nu skulle jag och Kendall träffa grabbarna. Kendall hade bara beskrivit dom lite snabbt. Chaz beskrev hon som den underbaraste, finaste, sötaste, bästa pojkvännen man kunde ha. Och Ryan blev den snälla typen.

"Chaz skrev nu att vi skulle träffa dom vid pizzerian. Så vi sticker dit." Kendall höll sin mobil i handen och verkade svara på smset.  "Och då ska vi?"frågade jag. "Bara nerför gatan, sedan höger."

När vi kom runt hörnet så började vi se två killar, antaglien Chaz och Ryan, som stod och väntade.  Dom såg verkligen inte ut som jag hade trott, men dom var söta.  Chaz stod med en röd, randig skjorta och Ryan hade en vit T-shirt.  När vi började närma oss så började Kendall så springa lite och sedan hoppade hon upp i Chaz famn och dom kysstes. När jag kom fram så kom Ryan fort fram och hälsade.
"Hej, Ryan" sa han och sträckte fram handen. Jag tog tag hon hans hand och skackade den. "Alyssa."
Jag log mot varandra sedan hälsade jag på Chaz när dom två hade släppt taget om varandra.
När jag hade hälsat på båda så gick vi in i pizzerian och gick fram till kassan. Pizzerian var ganska liten men ändå mysig. Det stod bord längst fönstren som var dukade med vita bukar och en ljus i mitten. Lukten luktade precis som det ska göra i en pizzerna, alltså pizza doft. Bakom disken stod det två utlänska killar som var runt 40 års åldern och tog hjärtligt emot våra beställningar.
"Jag ska ha en Vezuvio" Sa Chaz och Ryan fortsatte snabbt därefter.
"Jag tar en lika dan som han gjorde. Men kan man få kebab sås på?" Killen, som tog beställningarna, knappade in grejorna i sin aparat och sedan nickade sitt svar till Ryan.
"Ni då tjejor?"
"Jag tar nog en Hawaii pizza. Men skulle man kunna få den utan annans?" frågade Kendall. Precis som kassören gjorde mot Ryan, så nickade han svaret.
Chaz, Ryan och Kendall hade beställt, så nu var det bara min tur kvar. Jag hade ju ingen aning om hur pizzerna smakade men jag gjorde en ren chansning. Så jag beställde en Calzone. Jag hade ju såklart ätit Calzone förut. Men alla pizzerior har sin enga lilla smak, så ingen pizza smakade exakt likadant.

När vi alla hade beställt pizzorna så gick vid längst ner i hörnet och satte oss. Chaz och Kendall satte sig på ena sidan. Precis när jag skulle dra ut stolen kom Ryan upp vid min sida.
"Låt mig." Sa han och sedan tog tag om stolen och drog ut den. Jag bugade och tackade innan jag satte mig ner. Ryan sköt sedan i stolen.
"Så, Alyssa. Som om jag förstår det rätt kommer du ifrån Spanien?" Chaz kollade på mig och jag svarade. "Nej, eller min pappa är därifrån. Men jag föddes här i Kanada."
"Men du sa ju att hon hade bott i Spanien?" Chaz kollade på Kendall som satt och himlade med ögonen. "Nej knasboll. Att bo och födas i Spanien är inte lika dant." Han kollade upp i taket och verkade förstå. "Aha."
"Jag har bott i Spanien i tre år. Men sedan fick pappa ett jobb är i Stratford, så då packade vi våra grejor och flyttade hem igen."
"Bra val. För Stratford är ju den bästa staden, eller hur?" undrade Ryan och kollade på dom andra två. Dom båda nickade.

Efter att vi hade väntat i ungefär femton minuter kom dom ut med våra pizzor. Direkt när han hade ställt ner dom på bordet började dom andra tre hugga i direkt. Jag tog upp min kniv och gaffel och började skära maten i bitar innan jag åt upp dom. Den första tuggan var ljuvlig. Osten smällte i munnen och skinkan var varm. Alltså alldeles perfekt.

"Vet du någonting om Stratford, Alyssa?" Den här gången frågade Ryan. Han kollade på mig innan han stoppade in en till tugga puzza.
"Ska jag vara ärlig.. Nej. Ingenting faktiskt. Men ni kanske har något hockeylag eller något."
Ryan, Chaz och Kendall kollade på varandra med en förvånad min. Vänta? Sa jag något fel?
"Nja, något känt hockeylag har vi inte. Men hockey det spelas det. Men jag menar om du vet något känt ställer eller person."
"Nej, är det någon jag ska veta om?" frågade jag och kollade runt på dom.
"Nej, ingen alls."


RYAN'S PERSPEKTIV:

Hade hon ingen koll på Justin? Världens kändaste tonåring. Iallafall nu.

Jag satt på en pizzeria med Chaz, Kendall och Alyssa. Det är första gången jag träffar Alyssa och hon verkar vara en hel schysst tjej. Jag måste erkänna att hon ser väldigt bra ut. Hennes mörka, långa hår som hängde nerför hennes rygg, och det bästa, hennes ögon. Har ni hört talas om kärlek vid första ögonkast? Jag tror det precis hände mig.
Och nu vet jag ju att hon inte använder någon av oss tre - Jag, Chaz eller Kendall - För att komma närmare Justin. Jag kan säga er, det finns tjejer som har försökt. Men vi märker direkt när det är någon som försöker.

Jag kollade på Alyssa som skrattade med Kendall. Jag hade varit för ofukuserad för att förstå vad det handlade om. Men just då kände jag hur min mobil vibrerade. Jag tar upp mig mobil ur byxfickan och läser att jag fått ett nytt textmeddelande, ifrån Justin.

Postat av: Sandra

Detta är så spännande, du är asbra på att skriva =D

Postat av: adde

meer §

2011-09-26 @ 23:36:47
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: Anonym

NEJ! , VAD GÖR DU?!? du får inte sluta skriva nu! det är ju så spännande! :DD snälla skriv nästa kap ;D <3

2011-09-27 @ 22:32:45

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: