2011-09-24 | 22:04:48

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 5

JUSTIN’S PERSPEKTIV:

Idag skulle min sista konserten gå av stalpen innan jag fick ”sommarlov”. Mitt sommarlov bestod av att jag skulle hem till Stratford och bo hos mormor och morfar. Jag skulle också umgås med mina bästavänner Ryan och Chaz. Men i nuläget hade dom inte någon aning om att jag skulle komma hem - och det skulle dom inte få veta heller. Dom hade överraskat mig alldeles för många gånger, så nu var det min tur att överraska dom.

Jag hade nu anlänt till den stora arenan i New York där jag skulle ha min konsert ikväll. Utanför kunde man höra tusentals tjejer skrika mitt namn. Jag kände då hur taggad jag var inför showen och att få se alla mina fans. Korridoren jag nu gick i var ganska smal med bruna väggar. På dom vita dörrarna stod det allas namn som skulle vara med i showen ikväll. Tex, Jasmine Villegas, Legaci – mina bakrunds sångare – och sedan skulle jag överraska alla med Chris Brown. Ska bli kul att se allas förvånade blickar.

Jag öppnade den vita dörren där det stod Justin Bieber på och där inne satt Mama Jam. Mam Jam hjälper mig att värma upp rösten innan konserten tillexempel. I rummet var det varmt och det var kvaft. Jag tog upp fjärrkontrollen som ledde till luftkonditioneringen och tryckte på minska knappen så att kall luft skulle komma ut och kyla ner rummet lite.

När min röst var uppvärmd var det dags för att byta om. Jag gick över till rummet mitt emot där Ryan Good – min stylist – stod och hängde upp mina kläder. ”Zup bro” sa han innan vi gjorde våran handhälsning. Vi små pratade medans jag klädde på mig min första outfit som bestod av: Vita byxor, lila undertröja, vit jacka över det och silver skor.

Jag kunde höra en ljudvåg av ett jubel när jag var på väg att inta scenen. Introt till Love me spelades ur högtalarna och hela arenen släktes. Gröna strålkastare började lysa och konstgjord röst sprutade ut. Jag gick under scenen och gjorde tummen upp åt scenarbetarna som sedan skjussade upp mig. Nu stod jag på scenen i en stor silver kula. Röken började försvinna och silverkulan började åka uppåt. Då såg jag ett masshav utan tonårstjejer som stod och skrek.

My friends say I'm a fool to think that you're the one for me
I guess I'm just a sucker for love
'Cause honestly the truth is that you know I'm never leavin'
'Cause you're my angel sent from above.

Konserten rullade på och jag körde alla låtar. På One less lonely girl kom en tjej med brunt, långt hår och ett stort leende på läpparna ut. Hon fick sätta sig på en pall som stod mitt vid scenen. När en tjej sitter där kommer jag seden med en bukett blommor och gör så att hon känner sig speciellt i några minuter.

Sista låten var baby och jag “låtsades” säga hejdå och tacka dom för allt. Men vad dom inte visste var att Chris Brown snart skulle inta scenen och köra Look at me now.
Precis när jag hade lämnat scenen och personerna tänkte gå började låten spelade och tjejerna skrek nu ännu högre. Både jag och Chris sprang in och körde igen låten. Det måste varit en av dom bästa konserterna jag någonsing gjort.

När konserten var slut gick jag backstage och tackade alla som varit med mig på denna resa och framför allt Scooter som tog mig hit. För om han inte hade hittat mig på youtube så hade jag nog varit en vanlig kille som hade hängt med Ryan och Chaz varje dag hemma i Stratford. På tal om Stratford så gjorde jag mig snabbt i ordning för att sedan skynda mig ut till turné bussen som skulle ta oss till flygplatsen. Imorgon är jag hemma I underbara Stratford igen.



Vad tror ni kommer hända i Stratford? KOMMENTERA!


Postat av: adde

meer §

2011-09-24 @ 22:50:36
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: Ellen

Time to write more !!

2011-09-25 @ 12:06:07
Postat av: Ellen

Time to write more !!

2011-09-25 @ 12:06:43
Postat av: Anonym

SNÄÄÄÄLLLLA MERA IDAG ELLER IMORRON !

2011-09-25 @ 21:25:04

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: