2011-10-02 | 13:01:07

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 8

ALYSSA'S PERSPEKTIV:

Jag hade inte haft såhär roligt på hur länge som helst kändes det som. Chaz var bland dom roligaste människorna jag har träffat. Så fort han sa någonting så skrattade man. Även om han inte menade det. Man var ändå på skratt humör så det blev automatiskt att man skrattade.

Ryan satt bredvid och lyssnade och skrattade han med. Men han skickade sms då och då. Först ville jag inte fråga, men det kändes som jag hade kommit ganska nära dom nu. Inte precis bästa kompisar men vi är vänner.
"Vem sms:ar du med?", frågade jag och tog den klunk av colan. "Justin", svarade han och kollade upp ifrån sin mobil. "Justin? Vem är det?" "En av våra bästavänner.". Jag kollade på dom alla och kollade sedan på Ryan med en fundersam blick. "Varför är inte han här? Eller jag menar.. Om jag hade haft bästavänner som inte bjöd med mig på grejer så vet jag inte om jag hade haft dom som kompisar.. Förstår ni?" Jag kollade på alla igen och sedan började dom alla små flina. "Justin bor i Atlanta. Så det skulle bli lite svårta att flyga hit honom varje gång vi ska umgås." Jag kollade in i Ryan's ögon och kände att mina kinder började hetta till lite. "Aha." Jag kollade sedan ner i bordet och skämdes.

När klockan började närma sig halv 8 på kvällen bestämde vi oss för att gå hem. Men vi hade redan bestämt oss att träffas dagen efter. Vilket jag såg fram emot. Jag hade verkligen gillat Chaz och Ryan. Kendall gillade jag efter en minut. Men det var något speciellt med dom killarna. Chaz och jag hade samma humor och Ryan verkade vara en kille man kunde prata med om allt.. verkligen allt.

"Hejdå. Vi ses imorgon", sa jag och kramade om Kendall innan hon fortsatte uppför en gata. Kendall hade fått förklara vägen hem till mig, eftersom jag inte hade koll ännu. Men jag gick nu på gatan hon sa att jag skulle följa. Det var lite smått kyligt men väldigt skönt enligt mig. Det finns nästan inget bättre än en sen sommarkväll. Bara vara ute och det är fortfarande ljust ute så jag var inte ett dugg rädd. Annars kan jag tyckta att det är lite obehagligt att gå hem när det är mörkt. Jag har nämligen respekt för mörket. Jag måste se saker. Om jag inte gör det, kan det leda till att jag blir rädd och då kan få lite panik.


När jag var hemma satt mamma och pappa i varsin fåtölj och kollade på tv. Jag stannade till lite snabbt för att berätta om min dag. Först berättade jag om hur jag hade möt Kendall och sedan umgåtts med henne. Mamma och pappa tyckte det var jätteroligt att jag hade träffat en ny vän. Och började genast bestämma att dom skulle bjuda henne på middag. Men där stoppade jag dom och fortsatte berätta om kvällen. Om hur vi hade ätit pizza med Ryan och Chaz. Och direkt när jag sa deras namn började dom igen.
Är någon din pojkvän?
Var dom snygga?

Jag orkade inte höra deras babbel mer så jag gick upp på mitt rum. Jag tog fram datorn och logga in på Twitter. Jag kollade runt lite snabbt men gick sedan in på youtube och fastnade framför dator skärmen ända tills jag nästan somnade.


Förlåt för livlöst och allmänt tråkiga kapitel. Men snart kommer Justin in i bilden och då händer det grejor :)

Postat av: adde

mer <3

2011-10-02 @ 13:51:36
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: Malin

Jätte bra! :D

2011-10-02 @ 14:05:40
URL: http://juustiinbiiebernoveller.blogg.se/
Postat av: Anonym

mera!!!

2011-10-02 @ 14:19:26
Postat av: saga

yey justin! :D

Jag tycker att dina kapitel aldrig har varit tråkiga ;D

Du kan skriva 5 rader.Jag lovar jag kommer att älska det endå!<3

2011-10-02 @ 17:32:33

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: