2011-10-20 | 19:33:48

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 17

ALYSSA'S PERSPEKTIV:

Justin och jag var nu påväg till festivalen. Solen lyste även fast klockan var kvart i 7 på kvällen. Det luktade sommar och det var precis lagom varmt. Vi gick sida vid sida på den trånga trottoaren, och det var inte en pinsam tystnad, vilket det brukar vara när man knappt känner personen. Men Justin var annorlunda. Jag hade känt honom i knappt 6 timmar, men ända hade han gått frivillt för att hämta mig. Där har vi en egenskap jag gillar hon killar, när dom gör saker för tjejer.

"Hur länge stannar du i Stratford", frågade jag och kollade in i Justin's bruna, stora ögon.
"Det blir nog i ungefär två veckor. Sedan måste jag åka hem igen.", svarade han.
"Du bor i Atlanta va?", frågade jag.
"Japp. Fast jag flyttade dit för några år sedan. Jag bodde här när jag föddes."
"Jaha, men hur är det att bo i Atlanta?"
"Det är väl bra. Fast jag saknar att bo här.", svarade Justin. Jag kollade upp på honom och han såg lite ledsen ut.
"Får man fråga varför ni flyttade?", jag bet mig lite nervöst i läppen får att invänta hans svar. Tänk om det hade hänt något med hans föräldrar så att han var tvungen att flytta, och då kanske han blir ännu mer ledsen.
"Mamma fick jobb..", svarade han och kollade seden ner på mig med ett leende.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:


Jag fick dåligt samvete när jag behövde ljuga för Alyssa. Jag ville berätta för henne att jag är bland dom mest kända tonåringarna som lever och ska snart fortsätta på min tour. Men på något sätt ville jag hålla det hemligt, iallfall några dagar till.

"Så, vad tycker du om Stratford hittills då?", frågade jag henne.
"Jag hatar det.. Nej, jag skojade bara! jag älskar det faktiskt. Jag har på bara några dagar lyckats träffa så underbara vänner.", svarade hon och log så att man såg hennes vita tänder. "Jag måste erkänna att du har ett fint leende."
"Aw, tack Justin. Du är för snäll.", svarade hon och nu log hon ännu större och lade sitt huvud på sne.
"Inget att tacka för. Jag berättade bara sanningen." Jag kunde se hur hennes kinder sakta började färgas rosa och snabbt drog hon bort huvudet.
"Du rodnar!", sa och jag petade lite löst på hennes kind.
"Det gör jag inte alls.", svarade hon.

ALYSSA'S PERSPEKTIV:

När vi var framme vid fesitvalen hade det redan börjat. Det var fullt med tonåringar och även några vuxna. Festivalen var ju öppen för alla, men jag tror att det var mest ungdomar som kom. Jag ställde oss utanför ingången för att vänta på Kendall, Ryan och Chaz. Men vi visste inte om du hade gått in utan oss. Vi var ju faktiskt ganska så sena. Vi hade tydligen gått väldigt sakta. Och enligt Justin så var dom där tre inte bra på att vänta.

"Jag tror att dom redan är där inne.", justin kollade på mig och jag nickade. Vi vände oss om och gick in. Vi gick fram till betalnings lyckan. Att dom tog inträda var egenligen inte så farlig, jag tror att det kostade 2 dollar att gå in. Det är inte så mycket för oss, men tänk om det kommer ungefär tusen personer.. Då har dom tjänat ganska bra.

När vi var inne i själva inhängnaden så - var dom som jag trodde - smok fullt med folk.
"Antar att vi får trycka oss förbi.", sa Justin. Jag höll med honom fullständigt. Vi började gå och plötsligt vänder sig Justin om. "Håll om mig så att vi inte tappar bort varandra.", jag gjorde som han sa till och och tog tag om hand över arm. Men det var tydligen inte vad Justin hade tänk sig, eftersom jag losade mig hand ifrån hans arm och tog tag om min hand istället. Så där gick jag handihand med Justin och försökte komma ur folkmassan.

När vi hade kommit ur folkmassan och äntligen kommit till en lugfnar plats så andades vi ut.
"Fan vad folk det var!", utbrast jag och skrattade lite.
"Skaåligt mycket. Men ska vi leta reda på dom andra?", frågade Justin. Jag nickade till svar och vi började gå igen. Jag tog fram mobilen för att försökta smsa Kendall och fråga vart dom höll hus. Så jag knappade in min fråga och inte långt efter så fick jag svar.

'Lyss, ÄNTLIGEN! Vi är vid karusellerna, kom dit nu!'

'Vi kommer!'

'VI?!'

' Ja, jag och Justin..'

'Oboy, okej.. Tror inte Ryan kommer bli glad.'

Jag rynkade lite på ögonbrynen när jag läste Ryan kommer inte bli så glad. Vad skulle det där betydda?


Kommenterar ni mycket nu får ni ett till ikväll. Men bara om ni kommenterar..

Postat av: Anonym

omg så bra meeer!!!!!!!!!!!!!!

2011-10-20 @ 20:00:31
Postat av: Anonym

jättebra!!!

2011-10-20 @ 20:59:43
Postat av: Lisa'

meeer :)

2011-10-20 @ 21:01:17
Postat av: saga

OMB! du bara måste skriva mer!! :D

2011-10-20 @ 21:30:05
Postat av: felicia

as bra! längtar till nästa!

2011-10-21 @ 11:33:51
Postat av: adde

meeeer §

2011-10-21 @ 14:36:42
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: Emilija med J.

jättebra !

Älskar denna novell !

2011-10-21 @ 14:50:58
URL: http://eemilijaa.blogg.se/
Postat av: miranda :)

OMB,du e ju hur bra som helst på att skriva!

Meeeeeeeeeeeer,längtar som fan te nästa! :)<3

2011-10-21 @ 22:15:03

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: